SKP Kęty Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 Jakie żądać dokumenty od klienta odnośnie mocowania foteli do podłogi jeżeli z nowego VW cięzarowego zrobili autobus o liczbie miejsc 21.Jak to zrobić aby wszystko było zgodne z prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 z tego co pamiętam to wyciąg z hom że te nadwozie byłó prod w wersji autobus opinia rzeczoznawcy o zabudowie zgodnei z wymogami PORD i war technicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 Do rejestracji wystarczy badaniem z DIP i oświadczenie o kompletacji jednostkowej pojazdu tego typu przez wykonawcę który to zrobił. Czy będziesz wykonywał badanie na podstawie opinii rzeczoznawcy, czy będziesz zasięgał opinii producenta na temat montażu foteli to Twoja sprawa. To Ty dopuścisz ten pojazd do ruchu i Ty za to będziesz odpowiadał. Choć podkładki na pewno warto mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 z nowego VW cięzarowego zrobili autobus jak nie ma oryginalnych mocowań foteli (vw to pasy ma zazwyczaj w fotelach) to moze sobie przerabiać i na prom kosmiczny ale bez mojej pieczątki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 jak nie ma oryginalnych mocowań foteli Czy mógłbyś poprzeć to odpowiednim paragrafem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Listopad 2007 Share Napisano 21 Listopad 2007 Jeszcze sie tyle nie naczytałem o siedzeniach i zagłówkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Listopad 2007 Share Napisano 22 Listopad 2007 odpowiednim paragrafem? W tym wypadku najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Mało jest spraw gdzie podczas wypadku fotele są powyrywane z podłogi? dlaczego ja mam potem odpowiadać karnie za śmierć ludzi bo dopuściłem autobus do ruchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Listopad 2007 Share Napisano 22 Listopad 2007 Czy mógłbyś poprzeć to odpowiednim paragrafem? fragment z załącznika S.K.P-POZNAŃ, siedzenia 9. MODYFIKACJA TYPU POJAZDU I ROZSZERZENIE HOMOLOGACJI WODNIESIENIU DO SIEDZEŃ, ICH MOCOWAŃ I/LUB ZAGŁÓWKÓW 9.1. Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń, ich mocowań i/lub zagłówków wymaga powiadomienia służby administracyjnej, która udzieliła homologacji typu pojazdu. Służba taka może wówczas: 9.1.1. uznać, że wprowadzone modyfikacje prawdopodobnie nie będą miały istotnego negatywnego skutku i że w każdym razie pojazd nadal spełnia wymogi; lub 9.1.2. uznać dokonane modyfikacje za istotne w stopniu wystarczająco małym, aby wyniki, o których mowa w pkt 6.2, 6.3 i 6.4 powyżej mogły zostać zweryfikowane na podstawie obliczeń opartych na wynikach badań homologacyjnych; lub 9.1.3. zażądać kolejnego sprawozdania z badań od służby technicznej odpowiedzialnej za prowadzenie badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2007 Share Napisano 22 Listopad 2007 najważniejszy jest zdrowy rozsądek Jak najbardziej się zgadzam. Tylko już parokrotnie spotkałem się z takim stwierdzeniem, że mocowania mają być "oryginalne, fabryczne...." a nikt nie wskazuje skąd się to bierze. Dociekam tego już w nie jednym miejscu bo zdarza mi się że trafiają do naszej stacji pojazdy po przeróbkach (nie koniecznie na autobus) siedzeń i zostali odesłani z innej stacji właśnie dlatego, że nie spełniają warunków dla mocowania foteli. Drążę więc bo zdaje mi się że czegoś nie wiem i nie umiem znaleźć jeżeli zdarza mi się to słyszeć nie z "jednych ust". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 najważniejszy jest zdrowy rozsądek Jak najbardziej się zgadzam. Tylko już parokrotnie spotkałem się z takim stwierdzeniem, że mocowania mają być "oryginalne, fabryczne...." a nikt nie wskazuje skąd się to bierze. . WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH. A SIEDENIA W AUTOBUSACH TEŻ MAJĄ PASY MOCOWANE DO RAMY FOTELA A NIE DO NADWOZIA PODOBNIE JAK PROMY KOSMICZNE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH. podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 Najlepszą podstawą prawną do żądania przez diagnostę dodatkowych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów jest....... - jego odpowiedzialność prawna w przypadku jakiegoś tragicznego zdarzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 fragment z załącznika S.K.P-POZNAŃ, siedzeniaCytat: 9. MODYFIKACJA TYPU POJAZDU I ROZSZERZENIE HOMOLOGACJI W ODNIESIENIU DO SIEDZEŃ, ICH MOCOWAŃ I/LUB ZAGŁÓWKÓW 9.1. Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń, ich mocowań i/lub zagłówków wymaga powiadomienia służby administracyjnej, która udzieliła homologacji typu pojazdu. Służba taka może wówczas: 9.1.1. uznać, że wprowadzone modyfikacje prawdopodobnie nie będą miały istotnego negatywnego skutku i że w każdym razie pojazd nadal spełnia wymogi; lub 9.1.2. uznać dokonane modyfikacje za istotne w stopniu wystarczająco małym, aby wyniki, o których mowa w pkt 6.2, 6.3 i 6.4 powyżej mogły zostać zweryfikowane na podstawie obliczeń opartych na wynikach badań homologacyjnych; lub 9.1.3. zażądać kolejnego sprawozdania z badań od służby technicznej odpowiedzialnej za prowadzenie badań. zajac napisał/a: WYCIĄG Z HOMOLOGACJI PRODUCENTA ŻE DANE NADWOZIE (PŁYTA PODŁOGOWA) POSIADA MIEJSCA MOCOWANIA SIEDZEŃ LUB WZMOCNIENIA DO ICH WYKONANIA FABRYCZNE Z OKREŚLENIEM ILOŚCI I ROZMIESZCZENIA .JAK KLIENT TEGO NIE DOSTARCZY TO MASZ PODSTAWE DO NEGATYWU ZA PRZERÓBKI NIEZGODNE Z WARUNKAMI TECH. podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta?? Wobec takiego pytania , to jak odnosisz się do twojego przykładu zamieszczonego wcześniej , a pokazanego , przytoczonego wyżej przez Jacdiag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zajac Napisano 23 Listopad 2007 Share Napisano 23 Listopad 2007 podaj podstawe prawna żadanie takiego dokumentu od klienta?? bijesz piane żądasz podstawy prawnej jak masz takiego klienta to albo daje co chcesz albo won za drzwi jak za szczekaty to niech szuka wariatów gdzie indziej . po co zdędne dyskusje albo daje co chcesz albo szuka innej stacji nieżal tracić klienta takiego co pcha cie na mine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 nieżal tracić klienta Mi wcale nie jest żal takiego klienta kombinatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 Jak to zrobić aby wszystko było zgodne z prawem. Poprosić o pisemne oświadczenie producenta pojazdu (nie dealera), że wyprodukowany pojazd o danym nr VIN jest konstrukcyjnie przystosowany na autobus. Nawet jak będzie opinia diagnosty i rzeczoznawcy może to być nadużycie w wyniku niewiedzy obu fachowców. Czy napewno w tym pojeździe przewidziano fabryczne miejsca mocowania foteli i fabryczne punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa? A może poprostu przykręcono je do podłogi na nakrętki? Rozstrzygającym spór jest Instytut badawczy jak twierdzą producenci pojazdów, którzy z reguły potwierdzają, iż pojazd był 3 miejscowy i nie przewidział 21 miejsc. Klient zarejestruje zmianę na podstawie zaświadczenia z btp i ewentualnie opinii rzeczoznawcy. Decyzja oczywiście należy do diagnosty, który wystawiając zaświadczenie jak i rzeczoznawca biorą na swoje sumienie ludzi jadących pojazdem, który ma przykręcone siedzenie jak dobrze ie na 2 śruby do podłogi na wylot i nadkoli. Proste dwa pytania. Proszę oglądnąć testy zderzeniowe w Akademii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego lub NCAP lub chociaż TVN TURBO i zadać sobie pytanie czy na tych miejscach posadzę swoje dziecko i żonę. Czy czasami w trakcie drobnej kolizji siedzenie nie poleci razem z pasażerem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 24 Listopad 2007 Share Napisano 24 Listopad 2007 witam w pełni popieram B.M kilkakrotnie miałem podobnych "klientów" , ale po obejrzeniu pojazdu i stwierdzeniu, że nie wystawię zaświadczenia odjeżdżali i więcej nie wracali. nie było też reklamacji u szefostwa. był pojazd, gdzie w campingu zamontowano siedzenie wykonane ze sklejki, mocowane do podłogi na wkręty i oczywiście z pasami mocowanymi do tego siedzenia, kiedy powiedziałem, że nie wystawię zaświadczenia "klient" oburzony rzucił parę epitetów i odjechał. czy gdzieś sprawę załatwił - być może cuda się podobno zdarzają. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 10 Grudzień 2008 Share Napisano 10 Grudzień 2008 znajomy pracuje w serwisie pewnej marki samochodów w dziale zajmującym sie przebudowa i zabudową nadwozi. Przerabiają też blaszaki dokładajac np 5 miejsc siedzacych. Siedzenia sa przykręcane do podłogi z jakimiś wzmocnieniami od spodu - nie sa to oryginalne punkty mocowania. Ostatnio jakaś pani z jakiegoś wk zarządała aby w zaświadczeniu był wpis, mówiący o zamontowaniu foteli w oryginalne punkty kotwiczenia bo bez tego nie przyjmie dokumentów. Oczywiście nie była w stanie podać odpowiedniego paragrafu. Kolega tym zdziwiony dzwonił po różnych PIMOT-ach, BOSAL-ach i ministerstwach i żadne z nich nie stanęło po stronie wk. W pewnej firmie zrobiono też symulację komputerowa sił działajacych na fotel z pasażerem w czasie wypadku co potwierdziło prawidłowość wykonania przeróbki. I co na to powiecie? Cieszyłbym sie gdyby stacjom ustawowo zakazano robienia przegladów na takie przeróbki bo sam niejednokrotnie byłem tym "złym" odmawiając przegladu na tak zamontowane siedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R. R Napisano 15 Kwiecień 2009 Share Napisano 15 Kwiecień 2009 witam, czy do wykonania takiego badania jest niezbędne skierowanie z WK? no i jeśli juz mamy wyciąg ze świadectwa homologacji i można zamontować dodatkowe siedzenia - to jakie badanie wykonujemy? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.