Skocz do zawartości

Dz.U.2005.90.756 - nowelizacja ustawy o podatku VAT


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie 1): jesli długość całkowita = 1m a przestrzeń ładunkowa = 0,5 m to co wowczas ?

Pytanie 2): Wykonuje badanie , pojazd nie spełnia wymagań odliczania podatku Vat , nie wystawiam zaswiadczenia ? i co z opłatą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Norbert Jezierski

    20

  • Bogusław Maćkowski

    11

  • wlodas

    7

  • as

    6

Dziękuje za informacje i fotki Towosa. Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć po konsultacjach.

ad1 - art. 86 ust. 4 pkt 2) (...) długość części przeznaczonej do przewozu ładunków (...) przekracza 50 % długości pojazdu (...); a nie jest równej 50%. Jeśli będzi równe np. 1m i 0,5m to nie spełnia.

ad2. diagnosta pobiera opłatę za badanie, a nie za wynik pozytywny. Ponieważ jest to badanie dodatkowe więc kasujemy 50 zł. i określamy wynik badania spełnia bądź nie spełnia art. 66 Prawka w oparciu o przepisy podatkowe.

 

[ Dodano: Sro Cze 15, 2005 9:22 pm ]

Odnośnie TOWOS to trochę potrwa. Poruszamy w tej chwili sporą grupę instytucji z tym związanych ponieważ wygląda to wstępnie na bubel prawny. Cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

PANOWIE DIAGNOSCI -KTO BEKNIE JAK SKARÓWKA PO 4 LATACH STWIERDZI ZE WALNELISCIE SIE O 1 -CENTYMETR I FIRMIE NIEPRZYSLUGIWALO ODLICZENIE .

------------------------!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-----------------------------------

BYLY -SKLADAKI --- BALAGAN PRAWNY---- A KOLEGÓW CIAGANO

BYLK -KRATKI ---------BAŁAGAN PRAWNY -------- J.W

BEDA- VATCIKI--------BAŁAGAN PRAWNY /10 OSÓB W SAKRBÓWCE PRZEZ PIĘC LAT BEDZIE PATRZYŁO JAK ,,UWALIC" WASZE ZASWIADCZENIE " BO ZA ROK LUB DWA BEDĄ INTERPRETACJE PRZEPISÓW I ............CO WTEDY ?????????????

POZDRAWIAM

MACIEK :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urzędnik w skarbówce do petenta :

-A przepraszam, czy miarka którą panu diagnosta samochód mierzył ma atest i legalizację GUM ? Co? Nie ma? Ach jak mi przykro nie będzie zwrotu vatu. Co? Ma pan jakieś pretensje? To do diagnosty proszę!!!

 

Tak to panowie będzie. A poza tym nie wyobrażam sobie mierzenia auta miarą taśmową. Przecież takie miarki są mało dokładne, a ludzie będą się kłucili o każdy centymetr. I co ? Trze będzie kupić dalmierze laserowe? I kolejny wydatek dla stacji ( znowu szef nie da podwyżki, bo nowe zakupy trza zrobić... )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA STRONIE -NOWICJUSZ---- ALE W BADANIACH OD 12 LAT .

A CORAZ WIEKSZY BALAGAN PRAWNY. I Z DIAGNOSTY CORAZ ŁATWIEJ ZROBIC ,,OFIARKE"

TOWOS TW WSPANIALY PRZYKŁAD .NASZEJ PRACY.CIEZAROWY -ZGODNIE Z HOMOLOGACJA/ MINISTER FINANSÓW MA TO W .................. A DIAGNOWTA MA SIE PODKŁADAC JAKO ALFA I OMEGA .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze , wystawiam klientowi ktory ma np kango że nie odliczy sobie podatku bo nie spełnia norm . Czy to auto( wg homologacji jest) nalezy dalej do aut ciężarowych :!::!::!: ???????????? a jesli nie to czy mamy zmieniać ( wbrew homologacji ) rodzaj pojazdu na osobowy ??????????? Proponuje zaprosić na czat ogólny nam tu tego mondrego ministra na okreslona godzinkę powinnismy sobie choc troszkę ulzyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaświadczenie jest zaświadczeniem - dotyczy tylko zgodności z ustawą o vat - a nie zmian w dowodzie rejestracyjnym :D Homologacja jest rzeczą świętą !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pozwólcie, że się ustosunkuje do samochodu marki Lublin TOWOS 9 osobowy z ławkami. Napiszę krótko ponieważ jeśli miałbym wdać się w szczegóły nie straczyło by tu miejsca.

 

Wraz z moim kierownikiem poważnie podeszliśmy do problemu i podjeliśmy konsultacje z dealerem Lublina firmą EXMOT w Bydgoszczy, Producentem pojazdu w Lublinie, Instytutem Transportu Samochodowego w Warszawie, do akt oprócz zdjęć załączyliśmy pełną homologacje pojazdu z uwzględnieniem rodzaju pojazdu, podrodzaju i przeznaczenia. Ponadto sprawdziłem faktury zakupu i karty pojazdu losowo wybranych Lublinów TOWOS.

 

Precyzuąc jest to samochód z jednym rzędem siedzeń rodzaj: ciężarowy, podrodzaj: furgon o przeznaczeniu uniwersalny.

 

Należy uwzględnić (skrótowo) Dz. U. Nr 90, Dz. U. Nr 5, Dz. U. Nr 58.

 

art. 86 ust. 4 pkt 1(Dz. U. Nr 90, poz. 756) 1 rząd siedzeń jednak w pojazdach o podrodzaju: wielozadaniowy, van.

 

Tu powstaje problem ponieważ pojazd wielozadaniowy może ulec zmianie konstrukcyjnej z 06 10 na 03 06 i odwrotnie wg kodów załącznika nr 4 (Dz. U. Nr 192, poz. 1878 z późn. zm.) w grupie podrodzaju nie może się zmienić z 06 02 na 06 10 ponieważ fizycznie żadnych zmian nie będzie, czyli diagnosta nie ma prawa dokonać ani zmian technicznych ani konstrukcyjnych z furgonu uniwersalnego na wielozadaniowy.

 

Jest to przykład bubla prawnego i skutkiem jest to, że Lublin Towos nie będzie mógł otrzymać zaświadczenia z SKP jest pojazdem "ciężarowym - podatkowym ponieważ ma 1 rząd siedzeń i jest samochodem ciężarowym furgonem a nie wielozadaniowym".

 

Przy dokonywaniu zmian konstrukcyjnych należy uwzględnić Dz. U. Nr 5, poz. 30.

 

Panowie w tym momencie przypominam, iż będzie chodziło o odliczenia podatkowe i jak coś zostanie przepuszczone przez diagnoste to Urząd Skarbowy szybko ściągnie bezprawnie wyłudzony podatek VAT, kto wie czy nie od diagnosty, który przymknął oko. Chciałbym tutaj zacytować kolegę "PSUJ", że dokumenty te przez 5 lat będą sprawdzane przez Urzędy Skarbowe jak by tu je podważyć i z kogo ściągnąć nie słusznie odliczony podatek VAT. I tu zastanowie się czy na emeryturze będę chciał dorabiać jako diagnosta.

 

Żebyście nie myśleli, że jest to poważny największy problem to może myśleliście już co ma zrobić producent nowego pojazdu ciężarowego, który zostaje przywieziony na lawecie do dealera i musi być zawieziony do okręgowej stacji po zaświadczenie z badania. W tym momencie samochód jest nie ubezpieczony i nie zarejestrowany a laweta kosztuje.

Więc nowo wyprodukowany pojazd będzie musiał być dostarczony do okręgówki po takie zaświadczenie a dealer się słusznie denerwuje bo sam jest właścicielem stacji tylko, że podstawowej. To jest dopiero chore.

 

Te tematy oraz sposób próby wyjścia z problemu będą omawiane na szkoleniu, które w tym celu będzie zorganizowane w Bydgoszczy dla miejscowych diagnostów.

 

Czekają nas ciężkie chwile, wrzaski zdenerwowanych właścicieli samochodów ciężarowych, które wg Prawa o ruchu drogowym są ciężarowe a wg Ministra Finansów takie jak Towos nie są ciężarowe.

 

Przypis własny: Na zachodzie słyszałem, że właściciel przedsiębiorstwa na negocjacje nie pojedzie TOWOSEM tylko osobowym mercedesem , który może sobie odliczyć ten pojazd. A u nas nie dosyć, że na negocjacje musi jechać samochodem ciężarowym to jeszcze wybraną ciężarówką.

 

No ale weszliśmy do Unii i może nasze przepisy się ujednolicą z unijnymi czego doczekają być może nasze wnuki. :cry::lol:

 

Przy okazji krótko ustosunkuje się do legalizowanej miary taśmowej: wg. Dz. U. z 2003r. Nr 41, poz. 351 z późn. zm. miara taśmowa nie jest wymieniona jako przyrząd podlegający legalizacji. Wydaje mi się, że nie będzie wymagana legalizowana miara.

Podlegają tylko miary do pomiaru długości tkanin, drutu, kabla, materiałów taśmowych, opatrunkowych i papierowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież rozmawiają o tym z górą - i co ? I nic ...

 

A to Polska właśnie - tak to może skwitujmy ...

 

Sejm mamy Panowie taki, jakie mamy społeczeństwo. Pokażcie mi ludzi - tych z Waszego otoczenia i nie tylko - którzy są gotowi na pytanie - na kiedy - a nie za ile. Przecież to się w głowie nie mieści. A co dopiero góra ...

Echhhhhhh ....

 

Zresztą - mam dziś zły dzień i nie będę się denerwował. Właśnie wróciłem ze stolicy i jestem zmęczony. E30 czyli trasa nr 2 to ewidentnie droga dla samobójców ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak siedzę i myślę. Czy problem nie istnieje w związku ze złą homologacją podtypu pojazdu LUBLIN. Zgodnie z Polską Normą PN-89 S - 02007 pojazd ciężarowy furgon inaczej lub obcojęzycznie nazywany "van truck" definiujemy jako „samochód ciężarowy ze skrzynią ładunkową i kabiną zamkniętą”. Dodam jeszcze, że zamieszczony w tej normie rysunek jest zupełnie inny niż w/w pojazd. Kabina nie jest w jednej bryle z przestrzenią ładunkową tylko oddzielnie.

Natomiast w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Dz. U. Nr 5 poz. 30 czytamy odnośnie do pojazdów kategorii N o kodzie BB- Van, że jest to samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle pojazdu. I teraz mam pytanie. Czy w/w pokazany LUBLIN jest Furgonem czy jest Vanem? Czy być może ja mylę pojęcia podrodzaj pojazdu z rodzajem nadwozia? Ale nie znalazłem innych definicji i jeżeli się mylę, proszę podać lekturę to się douczę. Z góry dziękuję.

as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem informacje ze niekture stacje wydaja juz tekie zaswiadczenia {VAT}

wiec jak to jest , jedni moga -a ci, ktorzy czekaja 90 dni to maja w "plecy"?

Dzisiaj znowu przyjechal gosc , "bo ksiegowa mu kazala przywiezdz zaswiadczenie . skonczylo sie na telefonie do ksiegowej , ktora nie mogla zrozumiec jak to jest ze "podobna firma we Wroclawiu dostala z tamtejszych stacji zaswiadczenie a ja sie sprzeciwiam "

A moze wolna amerykanka "kto pierwszy ten lepszy",jak to jest?

 

[ Dodano: 22-06-2005, 14:48 ]

"niektóre" sory!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli jakaś stacja wydała już zaświadczenie wówczas taką informację przekazuje się do nas czyli osób bezpośrednio nadzorujących diagnostów i stacje na podległym staroście terenie. Wówczas z powodu przekroczenia uprawnień diagnosta może mieć cofnięte uprawnienie a zaświadczenie zostaje anulowane ponieważ bezprawnie zarówno je wystawiona jak i w zębach oddawana jest pobrana opłata za badanie, które wejdzie w życie od sierpnia 2005r. Przepraszam, że ostro ale nie przeginajmy jeśli ktoś coś słyszał to są pomówienia a jak podamy szczegóły wówczas na pewno się tym zajmiemy. Lepsza forma jest zapytania niż stwierdzania że ktoś coś wystawił ponieważ niepotrzebnie źle mówimy o samych sobie. Przecież diagnosta powinien się znać na przepisach i wjedzieć, że jak coś nie weszło w życie to nie wolno mu wystawić takiego zaświadczenia.

 

Odnośnie homologacji moi drodzy to nie musimy gdybać i tłumaczyć homologacji czy TOWOS jest furgonem czy Vanem, gdyż w wyciągu ze świadectwa homologacji dla FS LUBLIN w pozycji 0.4. rodzaj pojazdu napisano: N1 samochód ciężarowy w danych technicznych do wyciągu ze świadectwa homologacji napisano: w poz. 37: furgon. Panowie jest mi przykro, mogę myśleć swoje ale niestety takie są przepisy. Zmiany konstrukcyjnej nie można tu dokonać, wierzcie że rozmawialiśmy z fachowcami najwyższego kalibru w tym kraju.

 

Jedyne co udało nam się zrobić to powiadomić przedstawiciela producenta Lublina odpowiedzialnego za homologacje pojazdów by podjęli stowne kroki albno zmiany podrodzaju albo zmiany w Dz. Nr 90 ponieważ spadnie im sprzedaż aut.

 

Na tym forum są zamieszczane projekty ustaw jednak faktycznie dyskutujemy między sobą ale nikt nie będzie z góry słuchał naszych uwag o skutkach wprowadzenia przepisów. Jak wiecie prawo wypowiadania się o projektach i konsultacje mają stowarzyszenia diagnostów. Jest takie nowe ale wolę się nie wypowiadać. Może założymy własne stowarzyszenie ale jak znam życie to każdy będzie wołał składki członkowskie bo i jak za darmo czas poświęcać. A może by tak wkręcić po 1 przedstawicielu z każdego miasta do istniejących stowarzyszeń diagnostów z prawem głosu. Chociaż najlepszym byłoby gdyby przedstawiciel ministerstwa byłby również na tym forum i wysłuchał naszych opinii do projektów i to byłby najszybszy sposób bezskładkowy. Tylko czy oni mają czas na rozmowy z takimy szarymi ludźmi na dole?

Jak poruszyłem problem WORD-ów to uważają że nie ma problemu a skutkiem tego będzie zamknięcie stacji WORD-owskich po wejściu w życie przepisów projektu Prawka poprzez wznowienie postępowania w sprawie wydania upoważnień dla SKP blisko 5 lat wcześniej dla osób nie będących przedsiębiorcami i o żadnych prawach nabytych nie ma tu mowy. Nie wiem czy ci ludzie widzą skutki swych decyzji. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Bogusławie po ostatniej wypowiedzi widzę, że musimy z dalszymi rozważaniami poczekać do ogłoszenia przepisów wykonawczych. Tylko tak myślę czy nie będzie już za późno. Lublin to tylko jeden taki pojazd a inne IVECA, Mercedesy itd. One wszystkie są Furgonami. Tylko jeszcze jedna wątpliwość; Skoro w dowodzie rejestracyjnym nie ma podrodzaju to skąd ja mam znać co wpisali w homologacji. Te dane znają wydziały komunikacji a nie diagności. Myslę spoko nie takie awantury się przeżyło to i taką przeżyjemy. A może ktoś to zmieni, ktoś zmądrzeje.

as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszany problem przez Pana ASA jest w pełni zasadny bo i skąd diagnosta ma znać podrodzaj pojazdu skoro w dowodzie go nie ma. Fakt spojrzałem ze swojego punktu widzenia, gdyż mam pełen dostęp do kart informacyjnych o pojeździe i mam pełen dostęp do homologacji oraz zaświadczeń z badań. Po porównaniu tych dokumentów pojazd może być odrzucowny. Ale jak twierdzi mój kierownik powstaną dwie ewidencje samochodów ciężarowych tych w rejestracji pojazdów i tych w urzędach skarbowych. Jak ktoś wpadnie na pomysł ujednolicenia tych baz to dopiero będzie bajzel. Dodam tylko, że przepis z Dz. Nr 90 uzależnia określenie pojazdu z jednym rzędem siedzeń od podrodzaju pojazdu, który notabene nie jest wpisany do dowodu rejestracyjnego.

 

Jedno jest pewne nie z takimi problemami dawaliśmy sobie radę i należy na spokojnie podejść do tematu.

 

Może dziwnie to zabrzmi w moich ustach, ale jakoś wyjątkowo jestem pesymistą do stwierdzenia:

"A może ktoś to zmieni, ktoś zmądrzeje."

 

Czy ktoś znalazł pomysł na samochody nowo wyprodukowane wiezione do dealera jako ciężarowe??? Pojazd taki jest nie ubezpieczony i nie zarejestrowany więc o własnych siłach nie dojedzie do okręgówki, chyba że na lawecie wjedzie 10 pojazdów i hurtowo będą badane. Jedyne wyjście to wystawianie przez producenta zaświadczenia z badania przy pomocy jakiejś miejscowej okręgówki i dostarczenie pojazdu wraz z homologacją na ciężarowy i zaświadczeniem z badania że ten ciężarowy jest ciężarowy podatkowy.

Ja nie wiem w jakim ten kraj kierunku idzie aż boję się myśleć.

No ale patrzmy w przyszłość optymistycznie. Już za parę lat emerytura i z prywatnego funduszu emerytalnego będziemy wyjeżdżać na wyspy kanaryjskie (tak głoszą reklamy) i guzik nas będą obchodziły te przepisy wtedy przeżucimy się na gości co obcinają nam emerytury, z których nie dosyć, że nie starczy na napiwki dla kelnerów to i na chleb w kraju. No ale to taka konkluzja. ;)

 

PS> Wyjście awaryjne. W Bydgoszczy mamy takie uzgodnienia, że w sprawach nieczytelności dowodu diagnosta dzwoni do rejestracji pojazdów i tam otrzymuje informacje o danych technicznych pojazdu badanego. Faktycznie warto by poszerzyć tę informacje o podrodzaj pojazdu i przeznaczenie. Jednak ja do końca bym nie ufał zapisom w ewidencji komputerowej a po uruchomieniu systemu pojazd już wogóle. Jedynym wyjściem będzie dotarcie do homologacji. A jak po drodze ktoś zrobił przekręt ze zmianami konstrukcyjnymi to teraz dopiero wyjdzie bajzel prawny. Widzę jedno rozwiązanie: zorganizowanie szkolenia z udziałem przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury, Finansów i Izb Skarbowych z udziałem osób nadzorujących SKP i diagnostów z okręgówek i to zanim te przepisy wejdą w życie. Jedynymi osobami, które śpią spokojnie są chyba koledzy z podstawowych stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak siedzę i myślę, że koniec tej nierównej walki z przepisami będzie wskazany. Lepiej pomyśleć o urlopie, do 22 sierpnia kawał czasu, samo się wyjaśni, może ktoś napisze interpretacje, może ktoś wskaże drogę do spokojnej pracy.

as

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę jest szkolenie diagnostów z okręgówek województwa kuj.-pom. w Perfekcie w Bydgoszczy i mają mówić o słynnym TOWOSIE. Problem dopiero się rozrasta bo już ENEA Bydgoszcz zgłasza, że ma ich 80.

http://www.perfekt-szkolenia.pl

 

[ Dodano: Nie Cze 26, 2005 9:13 pm ]

Relacja w dziale współpracy z jednostkami nadzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam kolejne pytanko bo na szkolenie to sie nie doczekam :((

Czy w przedziale ładunkowym moze występować tak zwana ławka - siedzenie skąłdane do sciany , oczywiscie przegroda stała jest .

Powstał zastój w temacie czy wszyscy juz wszystko wiedzą ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

A dzienników wykonawczych dla SKP jak nie było, tak nie ma ...

Zresztą, lekko się tego spodziewałem :D

Znów będzie rzeź niewiniątek tego 22-go ...

A kiedy my mamy wprowadzić zmiany do programu, przetestować je i wysłać na SKP ?

I ja mam unikać stresu ? Jak ? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanio gdzieś zasłyszałem, że do 08.08.2005 r. minister przekaże [może podpisze] odpowiednie rozporządzenia :roll:

Ale czy tak sie stanie - czas pokaże

Pozostaje jeszcze poczekać ten tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo powinno być jak najprostrze i robienie kolejnych dziwnych furtek tylko świadczy o jego słabości. (Teoretycznie) Jestem wytwórcą opłatków i rozworze je firmowym samochodem np. "maluchem" to chyba też ponosze koszty ? Prosta sprawa rejestruje na firme i odliczam, niestety sprzedaje to płace, po co ta cała komplikacja ? Zaraz mnie się przypominają czasy z rozkręcaniem aut i słynne składaki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w podstawowej SKP i na razie nie mam takich problemów ,ale pszukałem opinie prwną PISKP- może w jakiś sposób pomoże

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA !!!

W związku z prośbą przedstawiciela PISKP - do czasu wyjaśnienia sprawy zamykam możliwość ściągania użytkownikom forum załączników uprzednio zamieszczonych w tym miejscu ...

TUTAJ: Stanowisko Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów w sprawie łamania praw autorskich

----

Norbert Jezierski

/NORCOM Poznań/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S.K.P-POZNAŃ - "dobra robota"

Pytanie tylko, czy za udostepnianie materiałów PISKP nie rozwiążą z Toba umowy :lol:

Przeglądnij warunki umowy z nimi.

Oby nie mieli dostepu do tego forum ;)

Ale trzymaj się i nie puszczaj - jeśli masz jeszcze jakieś ciekawe publikacje to zapraszamy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.