cezary Napisano 8 Grudzień 2007 Share Napisano 8 Grudzień 2007 witam mamy na swojej stacji małą polemikę na temat : czy wykonywać badanie techniczne dla PZU i kasować klienta na 50 zł w przypadku gdy zatrzymany jest DR z powodu uczestnictwa pojazdu w kolizji i wykonujemy okresowe badanie techniczne + dodatkowe ( tzw. pokolizyjne ) z poważaniem Cezary P.S. osobiście jestem za tym, żeby tego do PZU już nie robić w/g mie wystarczy okresowe i dodatkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Grudzień 2007 Share Napisano 9 Grudzień 2007 Mówisz o dwóch różnych badaniach. Pokolizyjne robisz jak masz skierowanie/pokwitowanie policjanta (lub starosty). A najprawdopodobniej potem klient zawita do ciebie jeszcze raz z pismem od ubezpieczyciela o zrobienie dod. bad. techn. (nie podam ci teraz artykułu ale to chodzi o to za 50 zeta). W tym badaniu bierzesz w łapę protokół szkody. Sprawdzasz tylko czy uszkodzone części zostały wymieniona na nowe o podobnych parametrach. To badanie ma na celu wykluczenie sytuacji gdy np (zakładamy że klient ma full wypas ubezpieczenie) w kolizji zostają uszkodzone dwie alufelgi po 2000 zł za sztukę. A klient zainkasowal kasę i na badanie przyjeżdża na stalówkach. Badanie pokolizyjne przechodzi bez problemu, ale w badaniu dla ubezpieczalni musisz zaznaczyć, że klient zamiast alu założył stalówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 W tym badaniu bierzesz w łapę protokół szkody A jak się okaże z tego protokołu ,że uszkodzone zostały elementy konstrukcyjne pojazdu to też robisz za 50 zł. Moim zdaniem wszystko zależy od zakresu uszkodzenia jakie miało miejsce w samochodzie i jakie są wymienione w tym protokole. Ze swej strony ,żeby uniknąć konfliktu z firmami ubezpieczeniowymi wymyśliliśmy jedną pozycję za badanie dodatkowe (w zakres którego wchodzi badanie okresowe i tzw powypadkowe). Drukuje więc za paragonie lub fakturze VAT kwotę np 192 zł jeżeli jest to np samochód osobowy bez gazu. Jakoś od tego czasu nie wracają do nas klienci z firm ubezpieczeniowych z żądaniem zwrotu należności za badanie okresowe , ponieważ firmy te nie chcą im wypłacić z ubezpieczenia części opłaty za przegląd (za badanie okresowe). Poza tym mamy w oryginale wyrok Sadu Okręgowego w Zamościu ze szczegółowym uzasadnieniem (o którym była już mowa na tym forum) który jednoznacznie potwierdza stanowisko w sprawie zwrotu pełnego zakresu odszkodowania (łącznie z badaniem okresowym) za badanie tzw po kolizyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 A jak się okaże z tego protokołu ,że uszkodzone zostały elementy konstrukcyjne pojazdu to też robisz za 50 zł. Ale co mnie to interesuje. Nie wiem czy auto miało zatrzymany DR i miało robione pokolizyjne, być może wykonał to badanie na innej stacji - ja tego nie wiem. Ubezpieczyciel zleca zgodnie z dziennikiem ustaw diagnoście sprawdzenie czy klient wymienił elementy za które wziął kasę a nie wykonanie badania po kolizji. I nic więcej mnie nie interesuje. Badanie pokolizyjne to jest zupełnie inna broszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 Może tak jaśniej. Auto ma kolizję. DR oczywiście zabrany i takie tam. Po naprawie klient zajeżdża na skp z pokwitowaniem policjanta i pismem z ubezpieczalni na wyk. badania dodatkowego, bo szkoda przekroczyła 2000 pln. Najpierw robimy pokolizyjne (dod+okresowe 192 pln) bo bez tego i tak klient nie odbierze DR, a potem na osobnym zaświadczeniu robimy dla ubezpieczalni na podstawie ich pisma i protokołu szkody za 50 pln. Możemy także założyć, że klient najpierw zrobił powypadkowe i dopiero wtedy z ubezpieczalni dostał kwity na dod. i wtedy pojawia sie u nas już z DR w reku bo go odebrał z WK. Albo szkoda wynikła z powodu wybicia bocznej szyby i kradzieży poduszek powietrznych (pokrywane z AC ) gdzie klient w ogóle nie miał zatrzymanego DR gdyż nie uczestniczył w kolizji (policjant nie chciał mu robić mocno pod górę). Również ubezpieczyciel może skierować auto na skp, a kolizji nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 Albo szkoda wynikła z powodu wybicia bocznej szyby i kradzieży poduszek powietrznych (pokrywane z AC ) gdzie klient w ogóle nie miał zatrzymanego DR Właśnie wyobraź sobie przypadek a ja miałem ich dość duże ,że nie został zatrzymany DR a auto uległo ciężkiemu zdarzeniu i z tego tylko tytułu zgłasza się właściciel z pojazdem na badanie techniczne dla firmy ubezpieczeniowej. Na wspomnianym protokole masz wymienione kilkanaście elementów w tym dach słupki ,podłużnice itp. I co pojazd nie będzie miał zatrzymanego DR bo np drzewo się na niego przewróciło, pojazd zaliczył role,jest po dachowaniu ale nie było policji a wypłata odszkodowania następuje z polisy AC. Fakt bzdurnych i nie logicznych przepisów nie zwalnia (moim zdaniem) diagnostę z dopuszczania do ruchu pojazdu ,który być może nie powinien być w ogóle dopuszczony do naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 Mea Culpa Przepraszam i przyznaje rację. Zbyt mało wgłębiłem się w ustawę i 227. Przeczytałem jeszcze raz i dokładnie. Wychodzi że jak drobne rzeczy to 50 zeta i bad dod. A jak z protokołu wynika że poważne to pokolizyjne i jeszcze do tego to za 50. tak teraz zrozumiałem. SKPAUTOMEX, wiszę Ci duże i Tobie cezary, też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 OK.Po to właśnie to forum aby w sposób rzeczowy przedstawić tu swoje racje i przez to uzupełniać wzajemnie swoja wiedzę. Bardzo chętnie przyjechał bym na następne "integracyjne" tylko prośba aby zorganizować to bardziej w centralnej części naszego kraju a może całkiem na południu - widzę na forum stąd trochę ludzi - wtedy poczujemy się jak gospodarze takiego spotkania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 10 Grudzień 2007 Share Napisano 10 Grudzień 2007 Wychodzi że jak drobne rzeczy to 50 zeta i bad dod. A jak z protokołu wynika że poważne to pokolizyjne i jeszcze do tego to za 50. tak teraz zrozumiałem. Ja przy badaniu pokolizyjnym z uszkodzeniami elementów nośnych , dla zakładu ubezpieczeniowego , robię okresowe + pokolizyjne , oraz dodatkowe dla zakładu ubezpieczeń. Bo tak jak jest w DZ.U.227 par 3 ust 1 pkt 11b należy wykonać zakres z pkt 7 [ okresowe , poszerzone o badanie specjalistyczne ]. [ Dodano: 10-12-2007, 17:50 ] Oczywiście w tym wypadku , pokolizyjne robię tylko wtedy ,jeżeli wcześniej takie nie było robione dla tego zdarzenia , po udokumentowaniu przez właściciela . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Odnowię temat. Badanie dla ubezpieczyciela (na podst. art 81 ust 8 pkt 4). No właśnie, jakie stacje mogą je wykonać ??? Wiadomo, że te badania są dwojakie. Jeśli nie naruszone elementy konstrukcyjne to 50 zeta i sprawdzenie z protokołem ubezpieczyciela. Jeśli z protokołu wynika, że była naruszona konstrukcja i elementy nośne to okresowe i powypadkowe. Czy ten pierwszy typ tego badania może wykonać podstawówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Tak może stacja podstawowa byle miała w swoim upoważnieniu lit "e". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Tak może stacja podstawowa byle miała w swoim upoważnieniu lit "e". Chodzi mi o stacje podstawową w dosłownym tego słowa znaczeniu... Jakieś podstawy prawne? Za cholerę nie mogę znaleźć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2009 Share Napisano 16 Marzec 2009 Wydaje mi się, że może pod warunkiem, że jest to pojazd bez gazu, materiałów niebezpiecznych itp, gdzie takowa stacja nie ma uprawnień, natomiast "zwykłe" dodatkowe sądzę,że bez problemu bo nie wchodzi w grę jakiekolwiek badanie specjalistyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 Odnowię temat. Badanie dla ubezpieczyciela (na podst. art 81 ust 8 pkt 4). No właśnie, jakie stacje mogą je wykonać ??? Wiadomo, że te badania są dwojakie. Jeśli nie naruszone elementy konstrukcyjne to 50 zeta i sprawdzenie z protokołem ubezpieczyciela. Jeśli z protokołu wynika, że była naruszona konstrukcja i elementy nośne to okresowe i powypadkowe. Czy ten pierwszy typ tego badania może wykonać podstawówka? Mam wątpliwości co do tego protokółu,napisz proszę, gdzie jest zapis o obowiązku przedstawienia w/w protokołu .Być może gdzieś mi to umknęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 gdzie jest zapis o obowiązku przedstawienia w/w protokołu Bezpośrednio nie ma, ale masz sprawdzić czy została usunięta szkoda. A bez protokołu nie sprawdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 23 Kwiecień 2009 Share Napisano 23 Kwiecień 2009 gdzie jest zapis o obowiązku przedstawienia w/w protokołu Bezpośrednio nie ma, ale masz sprawdzić czy została usunięta szkoda. A bez protokołu nie sprawdzisz Nie chcę być upierdliwy,ale teoretycznie to klient nie musi mieć protokołu,bo to diagnosta jest od tego, aby sprawdzić czy wszystko oki ,wg mnie ewentualnie podpytać co było uszkodzone,takie mamy pole manewru wg.mnie.Podobnie jest przy pierwszym badaniu auta sprowadzonego,sam wiesz ,że nie które auta są po naprawie i co robisz?Wg mnie te tematy są na "dużego czuja" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 aby sprawdzić czy wszystko oki ,wg mnie ewentualnie podpytać co było uszkodzone,takie mamy pole manewru wg.mnie. A ja właśnie byłbym upierdliwy i wysłałby klienta do domu po protokół. Bez tego dokumentu nie mam możliwości sprawdzenia co było wymieniane, a przede wszystkim czy robimy badanie za 50 zeta czy okresowe i pokolizyjne za prawie dwie stówki... To tak jak z dozorem na zbiornik gazu, w przepisach nie pisze, że go mamy wymagać ale datę protokołu mamy wpisać w rejestrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 aby sprawdzić czy wszystko oki ,wg mnie ewentualnie podpytać co było uszkodzone,takie mamy pole manewru wg.mnie. A ja właśnie byłbym upierdliwy i wysłałby klienta do domu po protokół. Bez tego dokumentu nie mam możliwości sprawdzenia co było wymieniane, a przede wszystkim czy robimy badanie za 50 zeta czy okresowe i pokolizyjne za prawie dwie stówki... To tak jak z dozorem na zbiornik gazu, w przepisach nie pisze, że go mamy wymagać ale datę protokołu mamy wpisać w rejestrze Wg mnie co do tego drugiego za prawie dwie stówki to klient ma zabrany dowód i przyjeżdża ze skierowaniem i to jest inne badanie,ktorego ubezpieczyciel nie honoruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 i to jest inne badanie, Ale ma zakres jak powypadkowe jeśli uszkodzeniu uległy elementy nośne 11) (9) dodatkowego - dotyczącego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy:a) sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych związanych z dokonaną naprawą, określonych w ustawie, rozporządzeniu o warunkach technicznych i przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, b) zakres, o którym mowa w pkt 7, w przypadku kiedy dokonana naprawa wymaga specjalistycznego badania, o którym mowa w pkt 11 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 7) ( dodatkowego - dotyczacego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 lit. custawy: a) zakres okreslony w pkt 1, b) zakres poszerzony o specjalistyczne badanie, o którym mowa w pkt 11 załacznika nr 1 do rozporzadzenia; Tyle w 227. Cofnij się do pierwszych postów tego tematu. Miałem kiedyś takie samo zdanie jak Ty. Trzeba się tylko dobrze wczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 i to jest inne badanie, Ale ma zakres jak powypadkowe jeśli uszkodzeniu uległy elementy nośne 11) (9) dodatkowego - dotyczącego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 4 ustawy:a) sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych związanych z dokonaną naprawą, określonych w ustawie, rozporządzeniu o warunkach technicznych i przepisach o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu tych towarów, b) zakres, o którym mowa w pkt 7, w przypadku kiedy dokonana naprawa wymaga specjalistycznego badania, o którym mowa w pkt 11 załącznika nr 1 do rozporządzenia; 7) ( dodatkowego - dotyczacego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 8 pkt 1 lit. custawy: a) zakres okreslony w pkt 1, b) zakres poszerzony o specjalistyczne badanie, o którym mowa w pkt 11 załacznika nr 1 do rozporzadzenia; Tyle w 227. Cofnij się do pierwszych postów tego tematu. Miałem kiedyś takie samo zdanie jak Ty. Trzeba się tylko dobrze wczytać. Czyli np.robisz 1.2 + 4.2 a co z bad.6.8 ?,czy wpisujesz formułkę w to badanie 1.2 + 4.2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 Czesć koledzy! Miałem kolizję nie z mojej winy i ubezpieczyciel chciał badanie .Żeby głupio nie wyglądało zrobił je mój zmiennik. Do wymiany klapa tył szyba tył i lampy tylne. Wymieniłem szybę i lampy .klapę zostawiłem.Jest pogięta ale zamyka się normalnie. Pytanie na jakiej podstawie MUSZĘ wymienić klapę? Odszkodowanie wg kosztorysu,w zasadzie nie muszę naprawiać. Mogę sprzedać rozbity a odszkodowanie muszą wypłacić.Ten przepis jest bzdurny. Wgniecenia w karoserii n ie powodujące zagrożeń nie stanowią podstawy do niespełnienia Art 66. Żeby było OK nie można napisać uszkodzenia pokolizyjne usunięto-bo klapa jest ,ale gdybym robił przy tym okresowe to pozytyw. I czy ktoś wie co grozi ze strony ubezpieczyciela za niezrobienia tego badania (np ze względu jak wyżej?)[/code] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 I czy ktoś wie co grozi ze strony ubezpieczyciela za niezrobienia tego badania (np ze względu jak wyżej? Zasadniczo nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 Pytanie na jakiej podstawie MUSZĘ wymienić klapę? Z naszego punktu widzenia nie musisz. Ze strony ubezpieczyciela masz doprowadzić auto do stanu sprzed kolizji. Nie rozumiem jednego. Te badania chcą zazwyczaj jak szkoda jest wypłacana z AC i tylko wtedy ma to sens. Bo w takim wypadku jak nie doprowadzisz auta do stanu sprzed to traci ono na wartości i powinny sie zmienić warunki AC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hero196200 Napisano 8 Maj 2009 Share Napisano 8 Maj 2009 Witam serdecznie wszystkich!, mam pytanko czy w okresie 3 lat coś się zmieniło w zakresie badań dla firm ubezpieczeniowych?. Z góry dziękuje za relacje i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Maj 2009 Share Napisano 8 Maj 2009 Nic na ten temat nie szłyszałem,oczywiście jezeli chodzi Ci o BT za 50,- zł pkt.cennika 608. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.