fox Napisano 11 Grudzień 2007 Share Napisano 11 Grudzień 2007 Mam pytanie: czy moc użyteczna pojazdu jest taka sama jak moc znamionowa? Jeśli nie, to jak ją ustalić? Wiem, że można zrobić badanie pojazdu na hamowni, ale czy dokument wystawiony przez taką firmę jest podstawą dla nas do honorowania. Zadaje te pytanie ponieważ w przepisach homologacyjnych jest użyte wyrażenie "moc użyteczna nie większa jak...." Może zdarzyć się sytuacja, że z dokumentów producenta silnika wynikać będzie moc znamionowa większa niż ustali to np. ekipa na hamowni - co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 11 Grudzień 2007 Share Napisano 11 Grudzień 2007 Do tej pory spotykałem się z określeniem różnej mocy dla tego samego silnika . Spowodowane to było zależnością od obrotów . Czyli różna moc ,przy różnych obrotach. Dlatego ,w katalogach , określają moc ze wskazaniem przy jakich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2007 Share Napisano 11 Grudzień 2007 Nie nie zebo - co prawda "technicznym" na tym forum nie jestem, ale na tyle sie orientuję, że nie tyle chodzi o moc przy danym momencie obrotowym, co o miejsce liczenia mocy (jeśli można takiego określenia użyć). A mianowicie inną moc ma silnik na "wyjściu z silnika", czyli powiedzmy na wale, a inną jeśli będziemy ja liczyć już na kołach z uwzględnieniem wszystkich oporów, przełożeń po drodze. Tak mi to łopatologicznie kiedyś wyłożono, ale chętnie wysłucham mądrzejszych kolegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zev78 Napisano 12 Grudzień 2007 Share Napisano 12 Grudzień 2007 Moc znamionowa (nominalna) - moc użyteczna gwarantowana przez wytwórcę dla określonych warunków pracy silnika; zwykle jednocześnie podaje się znamionową prędkość obrotową. Moc użyteczna - jest to moc która może być przekazana odbiornikowi mocy w dowolnych warunkach pracy silnika. Tyle teoria. Moc znamionowa podawana jest zwykle we wszelkiego rodzaju katalogach zawierających dane techniczne pojazdów. Moc użyteczna to jest to co wyciągamy na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 12 Grudzień 2007 Share Napisano 12 Grudzień 2007 Moc użyteczna [ efektywna ] - mierzona jest na wale napędowym Moc nominalna [ znamionowa ] - moc podana przez wytwórcę silnika Wielkości mocy mogą się znacznie różnić , w zależności od użytej do badania normy Podaje się jeszcze moc trwałą - jest to największa moc z jaką silnik może bezpiecznie pracować w sposób ciągły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 12 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 12 Grudzień 2007 W/g przepisów homologacyjnych dot. kładów, moc użytecznanie nie może przekraczać 15 KW. Jaki dokument powinniśmy żądać od klienta (z hamowni)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 Ale ten przepis dotyczy pojazdów mających przejść proces homologacji dla konkretnej kategorii homologacyjnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2007 Zgadza się. Ale gdybyś teoretycznie rejestrował kłada samoróbkę, to na podstawie właśnie tych przepisów. Czyli "moc użyteczna" i masa (jeśli spełnia resztę warunków) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2007 Share Napisano 13 Grudzień 2007 Quad ma spełniać warunki dla "pojazdu samochodowego innego", ale dlaczego ma spełniać warunki dla określonej kategorii homologacyjnej w przypadku np, sprowadzonego z zagranicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 14 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2007 Myślę, że jeśli przekroczy w/wwarunki to nie jest już kladem, czyli pojazdem czterokołowym innym niż lekki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.