pn4 Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Witam jestem diagnosta, niedawno uzyskałem uprawnienia dzisaj jest 5 dzień mojej pracy na OSKP. Mam problem, i prosze pomoc Przyjechał klient VW LT w dowodzie rejestracyjnym ma wbite 6 miejsc siedzacych, samochod w rzeczywistosci ma 7 foteli montowanych przez producenta, pasy, zaglowki wszystko jak najbardziej ok. Samochod w listopadzie został sprowadzony z Niemiec w ale juz przerejstrowany i ma dowod. Proszę o podpowiedz: Jak mam postąpić z takim samochodem, zażadac opini rzeczoznawcy, i czy jest konieczna Czy może niezadac zadnych zewnetsznych dokumentow a wystawic zaswiadczenie o zmianach kostrukcyjnych a jezeli tak to co z masa wlasną w dowodzie czy sie zmienia dopuszczalna ładowność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Opinia rzeczoznawcy w tym wypadku jest niepotrzebna. Zmianę ilości miejsc można dokonać tylko w ramach zmian konstrukcyjnych. Masę własną można pozostawić tak jak jest , gdyż jedno siedzenia nie ma na nią wpływu. Sprawdzić trzeba natomiast to , czy po odjęciu dmc- masa własna ,pozostaje odpowiednia masa dla pasażerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pn4 Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2007 Sprawdzić trzeba natomiast to , czy po odjęciu dmc- masa własna ,pozostaje odpowiednia masa dla pasażerów Tzn. Należy skorzystać z wzoru (M+75)+(nx68)>(nx68) Co robimy jeżeli jest mniejsza odrzucamy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Teoretycznie, Jeśli się nie "łapie" ze wzoru, to badanie negatywne i po zdemontowaniu zbędnej liczby foteli, zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pn4 Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2007 Teoretycznie, Jeśli się nie "łapie" ze wzoru, to badanie negatywne i po zdemontowaniu zbędnej liczby foteli, zmiany konstrukcyjne. A dadanie rozumie ze okresowe + zmiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Moment - ale przeciez tu nie było żadnych zmian konstrukcyjnych - z tego co rozumiem sa to mijsca fabryczne jak napisał autor - czyli pojazd tak opuścił fabrykę i błąd powstał podczas rejestracji - tak? Zanzaczam, że w przypadku pojazdów sprowadzonych szczególnie z Niemiec bardzo czesto dochodzi do takich sytuacji, gdyż nie wiedzieć czemu w samochodach ciężarowych z większa ilością miejsc Niemcy mieli do tej pory zwyczaj wpisywać te miejsca BEZ UWZGLĘDNIENIA miejsca kierowcy - podawali w brief'e tylko pasażerów. Wiele Wk kierując się zapisem z briefów tak też rejestrowała te pojazdy i dlatego w tak wielu DR jest dziś błąd polegający na zaniżeniu faktycznej liczby miejsc o miejsce kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Tzn. Należy skorzystać z wzoru P-(M+75)+(nx68)>(nx68) ten wzór jest dla ciężarówki. Przy osobowym chodzi o to że np. dmc-m.wł. = tzw ładowność 500 kg , a ma na 5 osób , i tak : kier-75 kg + 4 pasaż[ 68 kg x 4 = 272 kg] razem jest 347 kg- z tego wychodzi że mieści się to w 500 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Myślę, że jeśli w I BT było poprawnie wpisane (ilość miejsc), a WK wpisał innaczej, to reklamacja do WK. Natomiast jeżeli W I BT jest tak jak w DR obecnie, to demontaż i zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pn4 Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2007 Moment - ale przeciez tu nie było żadnych zmian konstrukcyjnych - z tego co rozumiem sa to mijsca fabryczne jak napisał autor - czyli pojazd tak opuścił fabrykę i błąd powstał podczas rejestracji - tak? Zanzaczam, że w przypadku pojazdów sprowadzonych szczególnie z Niemiec bardzo czesto dochodzi do takich sytuacji, gdyż nie wiedzieć czemu w samochodach ciężarowych z większa ilością miejsc Niemcy mieli do tej pory zwyczaj wpisywać te miejsca BEZ UWZGLĘDNIENIA miejsca kierowcy - podawali w brief'e tylko pasażerów. Wiele Wk kierując się zapisem z briefów tak też rejestrowała te pojazdy i dlatego w tak wielu DR jest dziś błąd polegający na zaniżeniu faktycznej liczby miejsc o miejsce kierowcy. TAK FOTELE SA ORGINALNIE ZAMONTOWANE PRZEZ PRODUCENTA W BRIFIE NIEMIECKIM BYLO NA 6 OSOB W RZECZYWISTOSCI MA 7 FOTELI, KLIENT ZAREJSTROWAL POJAZD NA 6 OSOB TERAZ CHCE ZMIENIC NA 7 OSOB [ Dodano: 15-12-2007, 18:03 ] Myślę, że jeśli w I BT było poprawnie wpisane (ilość miejsc), a WK wpisał innaczej, to reklamacja do WK. Natomiast jeżeli W I BT jest tak jak w DR obecnie, to demontaż i zmiany konstrukcyjne. ALE KLIENTOWI NIE CHODZI O DEMONTAZ TYLKO ZMIANE MIEJSC W DOWODZIE REJESTRACYJNYM NA 7 OSOB, PIERWSZE BT BYLO ZROBIONE NA 6 OSOB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 blakop ma racje bład był przy rejestracji . Albo było pierwsze badanie bez samochodu dziwne żeby diagnosta nie zauważył siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Zrób zmiany konstrukcyjne z 6 na 7 osób , trzymając się tego co napisano wcześniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pn4 Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2007 Zrób zmiany konstrukcyjne z 6 na 7 osób , trzymając się tego co napisano wcześniej . Jeszcze jedno pytanie zeby zrobić zmiane konstrukcyjną miejsc pierwsze robie badanie okresowe + dodatkowe Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Belt Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Jeszcze musisz mieć fakturę z zakładu uprawnionego do dokonywania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. (" montaż siedzenia , pasów...") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Jeszcze musisz mieć fakturę z zakładu uprawnionego do dokonywania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Czy to rzeczywiście konieczne? Po co? A pierwsze badanie niestety podejrzewam, że mogło być robione bez auta niestety... Najlepiej, żeby to ten diagnosta, który robił to badanie wykonał teraz poprawkę... Jasne, że można zrobić teraz fikcyjne zmiany i po zawodach - ale czy na pewno o to chodzi? Czy nie będzie to zwyczajne poświadczenie nieprawdy przez SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fox Napisano 15 Grudzień 2007 Share Napisano 15 Grudzień 2007 Zmam odpowiedź diagnosty, który robił I BT " u mnie było 6 miejsc". Poświadczenia nieprawdy zajdzie tylko w przypadku poprawienia błędu przez tego samego diagnostę z I BT, dokonująć zmian konstrukcyjnych. Pozostali diagności dokonujący zmian nie byli przy I BT, więc nie mogą znać faktycznej liczby miejsc w dniu I BT. Jeżeli już, to potwierdzenie nieprawdy można dopisać tylko osobie potwierdzającej montaż dodatkowego miejsca (zakład z odpowiednim regonem), bo usługi takiej nie wykonał, a stwierdził fakt. [ Dodano: 15-12-2007, 21:29 ] I ZGADZAM SIĘ, NIECH POPRAWI TEN CO ROBIŁ I BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebo Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 Jeszcze jedno pytanie zeby zrobić zmiane konstrukcyjną miejsc pierwsze robie badanie okresowe + dodatkowe Lepiej przedzwoń wpierw do WK , tam się dowiesz . Słyszałem o różnych podejściach WK do mało znaczącej zmiany ilości miejsc. Jednym wystarcza tylko dodatkowe z opisem zmian , a drudzy chcą okresowe + dodatkowe. Chociaż przepis mówi , że przy zmianach konstrukcyjnych okresowe + dodatkowe [ DZ.U.227 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 okresowe to chyba tylko przy zmianie rodzaju pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Grudzień 2007 Share Napisano 17 Grudzień 2007 chyba tylko przy zmianie rodzaju pojazdu "chyba" nie, przy każdych zmianach konstrukcyjnych za wyjątkiem zmiany silnika - wtedy tylko dodatkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2007 Share Napisano 17 Grudzień 2007 chyba tylko przy zmianie rodzaju pojazdu "chyba" nie, przy każdych zmianach konstrukcyjnych za wyjątkiem zmiany silnika - wtedy tylko dodatkowe. RACJA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 miałem podobny temat-w kabinie LT byla kanapa 2-os i miejsce kierowcy a w dowodzie 2 miejsca.Wystarczyło moje sprostowanie i wyjaśnienie że jest to rozwiązanie fabryczne,po konsultacji z jednostką nadrzędną przyjęli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Grudzień 2007 Share Napisano 19 Grudzień 2007 Wystarczyło moje sprostowanie i wyjaśnienie że jest to rozwiązanie fabryczne,po konsultacji z jednostką nadrzędną przyjęli. Ja również takie rozwiązania preferuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.