mietek Napisano 26 Grudzień 2007 Share Napisano 26 Grudzień 2007 Witam kolegów, po świętach przyjedzie do mnie klient chcąc zarejestrować SAM-a przypominającego Syrenkę Bosto ( widziałem zdjęcia i opinię rzeczoznawcy). Proszę o kilka rad, ew. linki do podobnego tematu, bo jeszcze nie miałem sposobności czegoś takiego rejestrować. a odpowiedzialność jest duża. W opisie oczywiście wszystko jest zrobione samemu (rama spawana z obliczeniami wytrzymałości) a silnik pochodzi od VW. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 2 Styczeń 2008 Share Napisano 2 Styczeń 2008 Szczerze mówiąc to ciężki "pasztet" z takim dziwolągiem. Sprawa dla tego typu SAM-ów zostanie prawdopodobnie uregulowana dopiero po zapowiedzianych zmianach - widziałem to w projekcie ustawy gdzie zająć się mają dopuszczeniem taki pojazdów do ruchu jednostki specjalistyczne. Mówiąc szczerze należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować sprawę pod kątem wykluczenia możliwości zastosowanie w tym pojeździe ramy fabrycznej ponieważ tak nie może być zastosowana w pojazdach SAM (co prawdopodobnie będzie bardzo trudne do jednoznacznego określenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Styczeń 2008 Share Napisano 2 Styczeń 2008 Toteż rama będzie konstrukcją własną - jedynie nadwozie pochodzić będzie od fabrycznego pojazdu, a takiego rozwiązania literalnie podchodząc do definicja SAM'a prawo nie zabrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 2 Styczeń 2008 Share Napisano 2 Styczeń 2008 przypomina mi to trabanty i wartburgi po roku 1989 tam też wkładali silniki od vw. ale nie były to SAMY ciężki przypadek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent. 2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; Tak więc rama jest konstrukcji własnej a na pozostałe elementy należy posiadać dowody zakupu lub prawo własności np. silnika (dow. rej. czy czasami nie został on wcześniej zezłomowany). Wiele urzędów przyjmuje oświadczenia pod odpowiedzialnością karną ale mogą zażądać dokumentów. Jako diagnosta w dokumentach identyfikacyjnych w każdej pozycji wpisuje się pojazd marki i typu SAM. W żadnym wypadku Syrenka Bosto, gdyż składaków już nie ma a typ określa producent posiadający homologacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 Jako diagnosta w dokumentach identyfikacyjnych w każdej pozycji wpisuje się pojazd marki i typu SAM. W żadnym wypadku Syrenka Bosto W pełni popieram - użycie pewnych elementów gotowych, markowych pojazdów nie ma znaczenia dla określenia marki pojazdu "SAM" który przy założeniu, że będzie to wszystko oparte na ramie własnej konstrukcji pozostanie SAMEM bez typu, nazwy handlowej modelu itd. Co do wymagania w WK dowodów własności na części, to informuję, że absolutnie nie ma takiego obowiązku - wystarczy zwykłe oświadczenie właściciela, iż jest właścicielem wszystkich elementów i podzespołów użytych do budowy pojazdu - z jednym małym ale: SILNIK. Mimo iż silnik już dawno przestał być elementem identyfikującym pojazd nasze ministerstwo nie było by takim jakim jest jakby czegoś nie sp... zrobiło inaczej Kiedy w pierwszej kolejności zmieniono zapis w PoRD o "likwidacji" nr silnika wydano pismo w ministerstwie, żeby nie uwzględniać już zapisów w przepisach wykonawczych (rozporządzeniach) traktujące o silniku - szczegółowo podano tam co i jak będzie wykreślone przy nadchodzących nowelizacjach wszystkich rozporządzeń gdzie jest mowa o silniku. Jednak w praktyce do dnia dzisiejszego nie wykreślono tego wpisu z podstawowego aktu prawnego - instrukcji ze szczegółowymi czynnościami dla organów rejestrujących. Wg tego aktu (nowelizowanego jeszcze pod koniec zeszłego roku!) dla SAM'a należy mieć dowód własności silnika, umowę na takowy itd. mimo iż wszystkie akty wyższego rzędu już tego nie wymagają. I tu niektóre WK będą się czepiać - ale z praktyki wiem, że naprawdę tylko niektóre (co do słuszności - trudna polemika - z jednej strony jest hierarchia aktów prawnych, z drugiej można uznać, że akt najniższej rangi ma charakter doprecyzowujący i skoro ustawodawca mimo zapowiedzi przy licznych nowelizacjach go nie zmienił, to widocznie celowo utrzymano ten zapis w mocy... oczywiście takie myślenie ma słabe strony i też łatwo je obalić, ale to już inna historia). Ale jak powtarzam dotyczy to li tylko silnika - pozostałem elementy - tylko oświadczenie właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 To jak należy rozumieć art. umieszczany na końcu ustaw zmieniających poprzednie wersje o treści ; Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie delegacji zmienianych niniejszą ustawą zachowują moc do czasu wydania nowych przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2008 Share Napisano 5 Styczeń 2008 No właśnie - jak rozumieć, że w tekście jednolitym publikowanym niespełna parę miesięcy temu zapis jest nadal utrzymywany w mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Styczeń 2008 Share Napisano 7 Styczeń 2008 inna ranga aktu prawnego tekst jednolity publikowany jest w OBWIESZCZENIU MINISTRA TRANSPORTU zmiany w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA TRANSPORTU zmieniające rozporządzenie w sprawie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 10 Styczeń 2008 Share Napisano 10 Styczeń 2008 inna ranga aktu prawnego Z tą inną rangą aktu prawnego , to istna kołomyja. Tworzy się przepis , który jak się okazuje , funkcjonuje , ale nie ma właściwego znaczenia , bo inny przepis innej rangi jest przeciwstawny lub rozbieżny z tym nowym. Normalnie , wchodzący nowy przepis powinien likwidować ważność poprzedniego. Czy komuś chodzi o robienie furtek , czy zamętu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diodas Napisano 7 Maj 2008 Share Napisano 7 Maj 2008 Witam kolegów, po świętach przyjedzie do mnie klient chcąc zarejestrować SAM-a przypominającego Syrenkę Bosto ( widziałem zdjęcia i opinię rzeczoznawcy). Proszę o kilka rad, ew. linki do podobnego tematu, bo jeszcze nie miałem sposobności czegoś takiego rejestrować. a odpowiedzialność jest duża. W opisie oczywiście wszystko jest zrobione samemu (rama spawana z obliczeniami wytrzymałości) a silnik pochodzi od VW. Pozdrawiam Witam! W najbliższym czasie postaram się ponownie Pana odwiedzić, pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 7 Maj 2008 Share Napisano 7 Maj 2008 Odpowiedź na wątpliwości właściciela przedmiotowego auta: Decyzja o nadanie nowej cechy identyfikacyjnej i tabliczkę znamionową - cena urzędowa (10 zł.)Rolą diagnosty jest podczas takich odwiedzin wydać zaświadczenie o nabiciu cechy identyfikacyjnej oraz zamontowaniu tabliczki znamionowej - cena urzedowa (ok. 100 zł.) Do tego wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu marki SAM z warunkami rozporządzenia -cena umowna. Zapis cena umowna oznacza, iż Minister nie przewidział w rozporządzeniu o cenach wysokości opłaty za tę czynność. Oznacza to, że każda stacja może pobrać dowolną cenę za badanie co do zgodności SAM-ki. W przypadku pobrania ceny urzędowej (a nie umownej) niezgodnie z cennikem urzędowym należy to zgłosić Staroście nadzorującemu SKP lub organowi ścigania w tym policji skarbowej. Ponadto wydaje zaświadczenie o spełnianiu wymagań zgodnych z art. 66 bądź ich nie spełnianiu. W tym przypadku jak czytałem podpiera się opinią rzeczoznawcy, który jasno precyzuje czy pojazd spełnia wymagania art. 66 oraz czy moc silnika jest odpowiednia do konstrukcji. Jeśli rzeczoznawca albo diagnosta stwierdzą, że rama nie jest konstrukcji własnej wówczas stwierdza że jest to składak i odmawia realizacji decyzji Starosty o nadanie nowej cechy identyfikacyjnej. Jeśli pojazd marki SAM wygląda jak syrenka jednak rama jest konstrukcji własnej to niby jaki przepis narusza? Pamiętamy, iż zapis marki i typu będzie o brzmieniu "SAM". W decyzji na nadanie nowej cechy identyfikacyjnej obowiązuje rejonizacja i jest wyraźnie napisane jak stacja okręgowa może dokonać tej czynności. Jesli to nie będzie składak bądź rama fabryczna stacja nie ma prawa odmówić wykonania badania. Jeśli to uczyni należy złożyć skargę do przedstawiciela starosty, który nadzoruje tę stacje. Przepisy dopuszczają, iż cechę identyfikacyjną nadaje wybrana przez właściciela na terenie starostwa okręgowa SKP, natomiast później badanie co do zgodności może wykonać inna Okręgowa SKP. PS. Do diagnosty: ludzie tworzą pojazdy na wzór Harleya, aut amerykańskich a ktoś uznał, że stworzy sobie auto na wzór syrenki. Miło promujmy to co polskie jeśli rama jest konstrukcji własnej. PS. 2 Ponieważ pojazd będzie rejestrowany jako nowy w 2008r. więc zarówno światła jak i normy spalin muszą spełniać obligatoryjnie obecne wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 8 Maj 2008 Share Napisano 8 Maj 2008 PS. 2 Ponieważ pojazd będzie rejestrowany jako nowy w 2008r. więc zarówno światła jak i normy spalin muszą spełniać obligatoryjnie obecne wymagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 9 Maj 2008 Share Napisano 9 Maj 2008 Ponieważ pojazd będzie rejestrowany jako nowy w 2008r. więc zarówno światła jak i normy spalin muszą spełniać obligatoryjnie obecne wymagania W związku z tym właścicielowi/konstruktorowi życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 9 Maj 2008 Share Napisano 9 Maj 2008 jackow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fistful Napisano 7 Październik 2009 Share Napisano 7 Październik 2009 a więc w rzeczywistości jest to taka wydmuszka syrenki, pojazd zbudowany całkowicie od podstaw z założoną dużą ozdóbką w postaci części karoserii syrenki. Czyli na upartego jest to jakiś sposób zbudowania repliki. Czy dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.