Skocz do zawartości

Czterokołowiec (QUAD)


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego naprawdę bez żadnego łamania głowy tę kat. przepisałbym dalej do dokumentów.

 

Ale do jakich ? :)

 

W zaświadczeniu z OBT takiej rubryki nie ma.

W DIP takiej rubryki nie ma

W DR dla pojazdów z zagranicy takiej rubryki nie ma...

 

Ale jest rubryka rodzaj pojazdu - co tam wpiszemy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    40

  • Psuj

    33

  • JANUSZ60

    31

  • Marek1

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dlatego naprawdę bez żadnego łamania głowy tę kat. przepisałbym dalej do dokumentów.

 

Ale do jakich ? :)

 

W zaświadczeniu z OBT takiej rubryki nie ma.

W DIP takiej rubryki nie ma

W DR dla pojazdów z zagranicy takiej rubryki nie ma...

 

Ale jest rubryka rodzaj pojazdu - co tam wpiszemy? :)

 

To co jest w dotychczasowych dokumentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP. Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP. Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? :)

 

No to juz jak widać zależy.

Tu pojazd jest z Austrii a dokumenty austriackie są naprawdę dokładne i raczej zawsze dołączona jest do nich homologacja.

Więc trzeba do niej dotrzeć.

Natomiast według warunków technicznych to pojazd kat L6e ma spełniać wymogi L2e, a nie odwrotnie, tak jest zapisane w przepisach o homologacji.

 

"niezbędnym jest sformułowanie zharmonizowanych wymogów dotyczących

mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych w

celu umożliwienia zastosowania do każdego typu takich pojazdów i ich

części składowych procedur homologacji typu ustanowionych dyrektywą

92/61/EWG"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pojazd jest z Austrii a dokumenty austriackie są naprawdę dokładne i raczej zawsze dołączona jest do nich homologacja.

Faktycznie, danych jest więcej niż trzeba,,,

Natomiast według warunków technicznych to pojazd kat L6e ma spełniać wymogi L2e, a nie odwrotnie, tak jest zapisane w przepisach o homologacji.

I prawdopodobnie ten fakt spowodował, iż pewien WK zarejestrował już coś podobnego jako motorower L2 ,,,Spróbujemy w poniedziałek coś wyjaśnić,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prawdopodobnie ten fakt spowodował, iż pewien WK zarejestrował już coś podobnego jako motorower L2 ,,,Spróbujemy w poniedziałek coś wyjaśnić,,,

Nie liczyłbym na pomyłkę w dok. austriackich ale warto by dotrzeć do homologacji.

 

Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP.

 

Czyli wygląda na to że jednak nie przyjeliśmy jednakowych unijnych przepisów.

Pojazd zarejestrowny w innym państwie unii nie może być tak samo zarejestrowny w Polsce...

 

I tego pewnie dotyczy ta kara z Unii:

http://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/363782,totalna-porazka-polskiego-rzadu-wyrok-unii-nokautuje.html

 

Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? :)

 

Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji :-D

 

Ja bym skierował na dodatkowe... w celu ustalenia rodzaju pojazdu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji :-D

 

Ja bym skierował na dodatkowe... w celu ustalenia rodzaju pojazdu :D

 

Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP :-D

Jedyne co mogłoby budzić watpliwości to kat. L2 ale to już raczej przedmiot do rozważań z MI albo jednostkami homologacyjnymi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP

Dokładnie , tylko kwestia wyjaśnienia, czy Austria jest bardziej liberalna, czy do nas jeszcze Unia nie dotarła ,,,

 

[ Dodano: 06-11-2011, 12:20 ]

Muszę tylko dodać, że w dokumentach z Austrii widnieje zarówno zapis czterokołowiec lekki jak też kategoria L2 , Dlatego uważam, iż to należy wyjaśnić, bądź ujednolicić ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP

Dokładnie , tylko kwestia wyjaśnienia, czy Austria jest bardziej liberalna, czy do nas jeszcze Unia nie dotarła ,,,

 

[ Dodano: 06-11-2011, 12:20 ]

Muszę tylko dodać, że w dokumentach z Austrii widnieje zarówno zapis czterokołowiec lekki jak też kategoria L2 , Dlatego uważam, iż to należy wyjaśnić, bądź ujednolicić ,,,

 

U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2

Jeżeli jednak jesteśmy w tej Unii to czterokołowiec lekki musi być tym samym w Polsce co i w Austrii

 

A tak btw, to z tego co proponuje Balkop w WK pewnie zbyt wiele nie załatwisz.... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2

 

Domniemasz, czy stwierdzasz? Ja to widzę tak, że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR więc WK wysyła na SKP celem jednoznacznego stwierdzenia co to - bo ma to dopuścić do ruchu w Polsce - zgodnie z naszymi warunkami i powinni wiedzieć, czy mają to zarejestrować jako motorower, czy samochodowy inny bez wnikania jak mogło to być traktowane w Austrii, bo co to niby nas interesuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR

Właśnie, czy one są na pewno sprzeczne, czy przypadkiem gdzieś po drodze nie nastąpił błąd albo luźna interpretacja, skoro u nas w przepisach homologacyjnych jest wzmianka o wspólnych jakoby warunkach dla L6 oraz L2 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2

 

Domniemasz, czy stwierdzasz? Ja to widzę tak, że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR więc WK wysyła na SKP celem jednoznacznego stwierdzenia co to - bo ma to dopuścić do ruchu w Polsce - zgodnie z naszymi warunkami i powinni wiedzieć, czy mają to zarejestrować jako motorower, czy samochodowy inny bez wnikania jak mogło to być traktowane w Austrii, bo co to niby nas interesuje?

 

Wysyłanie pojazdu na SKP niczego by nie zmieniło bo lapsus jest w dokumentach.

Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy.

L2 to grupa pojazdów które mozna prowadzić bez prawa jazdy w oryginale jest to tak:

L2 Fahrzeuge führerscheinfreie PKW, auch Leichtkraftfahrzeuge genannt der Marken Ligier, Aixam.

A podzaj pojazdu jest taki jak napisano w austriackim DR:

czterokołowiec lekki,

więc u nas to jest rodzaj: samochodowy inny

cbdo :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy.

 

No to dla mnie jakaś nowość. Patrze w to pole i jak byk stoi, że to kategoria homologacyjna...

 

Patrze w przepisy o homologacjach i tez mi to jakoś nie pasuje...

 

No jest lapsus w dokumentach, a WK ocenia dokumenty - a nie pojazd. Dlatego poprosi o jednoznaczne podanie:

RODZAJU

i

PODRODZAJU

zgodnie z katalogiem RPP. Niemcy na ten przykład nawet jak z osobówki zrobią ciężarówkę, to wpisie zostawiają wpisy o homologacji pierwotnej na osobówkę. Co WK te domysły mają interesować? Jest niejednoznaczny dok. z Austrii, to trzeba to rozstrzygnąć. A od tego jest SKP w tym przypadku, bo dumanie nad niuansami i różnicami w wystawianiu dok. rejestracyjnych u nas i w Austrii raczej nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy.

 

No to dla mnie jakaś nowość. Patrze w to pole i jak byk stoi, że to kategoria homologacyjna....

Patrze w przepisy o homologacjach i tez mi to jakoś nie pasuje....

No jest lapsus w dokumentach, a WK ocenia dokumenty - a nie pojazd..

Też patrzę na tę rubrykę J: art des fahrzeuges klasse a tłumaczeniu; rodzaj klasy pojazdu a nie kategoria homologacyjna.

Ogólnie klasa L2 to pojazdy prowadzone bez prawa jazdy tak jak i u nas motorowery będące też w klasą L2e.

No gdyby to miała byc konkretna kat. homologacyjna to tam byłoby L2e a właściwie powinno tam być L6e odpowiednio do zapisu: czterokołowiec lekki, ale jest L2 jako do grupy pojazdów prowdzonych bez prawa jazdy do których należą też pojazdy kat. L6e.

 

Dokumenty ma Janusz60, więc nie wiemy co wyczytał i z jakiej rubryki, pewnie jednak z J.

 

Polski DIP ma zaś wiele rubryk ale brak w nim tej na nr kat. pojazdu w/g homologacji. :)

Gdyby było to UD to i o DIPie nie ma mowy, tylko podanie rodzaju i podrodzaju.

 

Co do takiego polegania WK na SKP to ciekawi mnie, że WK zadaje sobie jednak trud występowania do producentów o podanie RP pojazdu pomimo, że ma już je w dok z SKP.

Inna sprawa że powinniśmy sobie dać już spokój z tym RP i przejść na DPRP tk jak to jest we wszystkich krajach unii :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do takiego polegania WK na SKP to ciekawi mnie, że WK zadaje sobie jednak trud występowania do producentów o podanie RP pojazdu pomimo, że ma już je w dok z SKP.

 

A jak Ty dostaniesz DR z rokiem produkcji 2010 i data 1 rejestracji 02.01.2010 to też bezkrytycznie przyjmujesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też patrzę na tę rubrykę J:

Nie do końca jest jak mówisz ,,,

Rubryka brzmi ; J Klasse / Fahrzeugart

- / Vierradriges LeichtKFZ L2

czyli nie mówi o klasie, podając tylko rodzaj pojazdu,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też patrzę na tę rubrykę J:

Nie do końca jest jak mówisz ,,,

Rubryka brzmi ; J Klasse / Fahrzeugart

- / Vierradriges LeichtKFZ L2

czyli nie mówi o klasie, podając tylko rodzaj pojazdu,,,

 

No to dalej w punkcie wyjścia.

Bo z tłumaczeniua to jest: czterokołowy lekki pojazd, ale klasa L2 czyli moped - motorower.

Natomiast austriacy mają tez klasyfikację L6 a w niej może być to quad ale i mopedauto czyli motorower-samochód.

A wizyta w WK coś dała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wizyta w WK coś dała?

Mniej niż się spodziewałem, dlatego zaczynamy od nowa,,,

 

Pojazd AIXAM CVB (AIXAM 400) Typ VLGC34VB

DR Austria

 

J Farzeugart - Vierradriges LeichtKFZ L2

G=349

F2=600

S1=2

T=45km/h

P1=400ccm

P2=4 kW

P3- Diesel

P4=3200min-1

N 1=320kg

2=330kg

TZ motocyklowa NR Vin + U1= 86dBA

Wymiary

2585 długość

1375 szerokość

1365 wysokość

1710 rozstaw osi

1210 rozstaw kół

nadbudowa zamknięta

 

Ponieważ u nas w kraju już takie chodzą i możemy się spodziewać napływu większej ich ilości, proszę wszystkich o przejrzenie tych danych i dwa słowa

JAK TO ZAREJESTROWAĆ, by nie było w każdym powiecie inaczej ??? Dzięki ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że jest to czterokołowiec lekki (L6e), który nie spełnia kryterium ładowności i z tego powodu powinien mieć odstępstwo z MI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że jest to czterokołowiec lekki (L6e), który nie spełnia kryterium ładowności i z tego powodu powinien mieć odstępstwo z MI.

 

Bez przesady. Jesli nie mieści się w kategoriach czterokołowca lekkiego i czterokołowca to będzie:

samochodowy inny

inny

 

Warunki techniczne jak dla M1 i jako "minisamochód" bez problemu je spełni

 

C20687565_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o podejściu niektórych, że już sam fakt zabudowy zamkniętej wyklucza go z kategorii L przenosząc do M1

 

Możesz wrzucić jego zdięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodowy inny

inny

 

Warunki techniczne jak dla M1

Dobrze kombinujesz ,,,

Trzeba by dobrze połączyć i przekonać co niektórych ,,,

 

[ Dodano: 08-11-2011, 13:58 ]

Możesz wrzucić jego zdięcie?

Trochę starszy model, ale podobny do tego co wrzucił Psuj ,,,

 

http://otomoto.pl/aixam-inny-500-anglik-0-5-d-diesel-silnik-C20855137.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.