blakop Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Dlatego naprawdę bez żadnego łamania głowy tę kat. przepisałbym dalej do dokumentów. Ale do jakich ? W zaświadczeniu z OBT takiej rubryki nie ma. W DIP takiej rubryki nie ma W DR dla pojazdów z zagranicy takiej rubryki nie ma... Ale jest rubryka rodzaj pojazdu - co tam wpiszemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Dlatego naprawdę bez żadnego łamania głowy tę kat. przepisałbym dalej do dokumentów. Ale do jakich ? W zaświadczeniu z OBT takiej rubryki nie ma. W DIP takiej rubryki nie ma W DR dla pojazdów z zagranicy takiej rubryki nie ma... Ale jest rubryka rodzaj pojazdu - co tam wpiszemy? To co jest w dotychczasowych dokumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP. Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP. Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? No to juz jak widać zależy. Tu pojazd jest z Austrii a dokumenty austriackie są naprawdę dokładne i raczej zawsze dołączona jest do nich homologacja. Więc trzeba do niej dotrzeć. Natomiast według warunków technicznych to pojazd kat L6e ma spełniać wymogi L2e, a nie odwrotnie, tak jest zapisane w przepisach o homologacji. "niezbędnym jest sformułowanie zharmonizowanych wymogów dotyczących mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych w celu umożliwienia zastosowania do każdego typu takich pojazdów i ich części składowych procedur homologacji typu ustanowionych dyrektywą 92/61/EWG" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 Tu pojazd jest z Austrii a dokumenty austriackie są naprawdę dokładne i raczej zawsze dołączona jest do nich homologacja. Faktycznie, danych jest więcej niż trzeba,,, Natomiast według warunków technicznych to pojazd kat L6e ma spełniać wymogi L2e, a nie odwrotnie, tak jest zapisane w przepisach o homologacji. I prawdopodobnie ten fakt spowodował, iż pewien WK zarejestrował już coś podobnego jako motorower L2 ,,,Spróbujemy w poniedziałek coś wyjaśnić,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Listopad 2011 Share Napisano 5 Listopad 2011 I prawdopodobnie ten fakt spowodował, iż pewien WK zarejestrował już coś podobnego jako motorower L2 ,,,Spróbujemy w poniedziałek coś wyjaśnić,,, Nie liczyłbym na pomyłkę w dok. austriackich ale warto by dotrzeć do homologacji. Sęk w tym, że w dokumentach zagranicznych dla tego typu pojazdów najczęściej rodzaj wpisany jest w formie nie przewidzianej naszym katalogiem RPP. Czyli wygląda na to że jednak nie przyjeliśmy jednakowych unijnych przepisów. Pojazd zarejestrowny w innym państwie unii nie może być tak samo zarejestrowny w Polsce... I tego pewnie dotyczy ta kara z Unii: http://auto.dziennik.pl/prawo-na-drodze/artykuly/363782,totalna-porazka-polskiego-rzadu-wyrok-unii-nokautuje.html Poza tym jak nie będziesz miał tłumaczenia dowodu to skąd będziesz wiedział, co tam napisane?? A jak już w końcu rozszyfrujesz, że to np. "lekki pojazd" to co? Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji Ja bym skierował na dodatkowe... w celu ustalenia rodzaju pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Też jestem ciekaw, a najbardziej tego jak wybrnął by z tego WK gdyby ten klient tam się pojawił mając jeszcze ważne badanie z kraju rejestracji Ja bym skierował na dodatkowe... w celu ustalenia rodzaju pojazdu Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP Jedyne co mogłoby budzić watpliwości to kat. L2 ale to już raczej przedmiot do rozważań z MI albo jednostkami homologacyjnymi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP Dokładnie , tylko kwestia wyjaśnienia, czy Austria jest bardziej liberalna, czy do nas jeszcze Unia nie dotarła ,,, [ Dodano: 06-11-2011, 12:20 ] Muszę tylko dodać, że w dokumentach z Austrii widnieje zarówno zapis czterokołowiec lekki jak też kategoria L2 , Dlatego uważam, iż to należy wyjaśnić, bądź ujednolicić ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Przeciż to juz wynika z dokumentów, podrodzaj czterokołowiec lekki to rodzaj: samochodowy inny, każdy przeciętny urzednik WK to wie i nie musi o to pytać SKP Dokładnie , tylko kwestia wyjaśnienia, czy Austria jest bardziej liberalna, czy do nas jeszcze Unia nie dotarła ,,, [ Dodano: 06-11-2011, 12:20 ] Muszę tylko dodać, że w dokumentach z Austrii widnieje zarówno zapis czterokołowiec lekki jak też kategoria L2 , Dlatego uważam, iż to należy wyjaśnić, bądź ujednolicić ,,, U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2 Jeżeli jednak jesteśmy w tej Unii to czterokołowiec lekki musi być tym samym w Polsce co i w Austrii A tak btw, to z tego co proponuje Balkop w WK pewnie zbyt wiele nie załatwisz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2 Domniemasz, czy stwierdzasz? Ja to widzę tak, że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR więc WK wysyła na SKP celem jednoznacznego stwierdzenia co to - bo ma to dopuścić do ruchu w Polsce - zgodnie z naszymi warunkami i powinni wiedzieć, czy mają to zarejestrować jako motorower, czy samochodowy inny bez wnikania jak mogło to być traktowane w Austrii, bo co to niby nas interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR Właśnie, czy one są na pewno sprzeczne, czy przypadkiem gdzieś po drodze nie nastąpił błąd albo luźna interpretacja, skoro u nas w przepisach homologacyjnych jest wzmianka o wspólnych jakoby warunkach dla L6 oraz L2 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Generalnie to "quad" ma odpowiadać warunkom "motocykla", ale czy to pozwala na postawienie znaku równości miedzy tymi pojazdami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 U nas czterokołowiec lekki jest osobnym rodzajem poj. samochodowy inny, w Austrii może być on podgrupą pojazdów kat. L2 Domniemasz, czy stwierdzasz? Ja to widzę tak, że mam dwa sprzeczne wpisy w zagr. DR więc WK wysyła na SKP celem jednoznacznego stwierdzenia co to - bo ma to dopuścić do ruchu w Polsce - zgodnie z naszymi warunkami i powinni wiedzieć, czy mają to zarejestrować jako motorower, czy samochodowy inny bez wnikania jak mogło to być traktowane w Austrii, bo co to niby nas interesuje? Wysyłanie pojazdu na SKP niczego by nie zmieniło bo lapsus jest w dokumentach. Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy. L2 to grupa pojazdów które mozna prowadzić bez prawa jazdy w oryginale jest to tak: L2 Fahrzeuge führerscheinfreie PKW, auch Leichtkraftfahrzeuge genannt der Marken Ligier, Aixam. A podzaj pojazdu jest taki jak napisano w austriackim DR: czterokołowiec lekki, więc u nas to jest rodzaj: samochodowy inny cbdo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy. No to dla mnie jakaś nowość. Patrze w to pole i jak byk stoi, że to kategoria homologacyjna... Patrze w przepisy o homologacjach i tez mi to jakoś nie pasuje... No jest lapsus w dokumentach, a WK ocenia dokumenty - a nie pojazd. Dlatego poprosi o jednoznaczne podanie: RODZAJU i PODRODZAJU zgodnie z katalogiem RPP. Niemcy na ten przykład nawet jak z osobówki zrobią ciężarówkę, to wpisie zostawiają wpisy o homologacji pierwotnej na osobówkę. Co WK te domysły mają interesować? Jest niejednoznaczny dok. z Austrii, to trzeba to rozstrzygnąć. A od tego jest SKP w tym przypadku, bo dumanie nad niuansami i różnicami w wystawianiu dok. rejestracyjnych u nas i w Austrii raczej nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2011 Share Napisano 6 Listopad 2011 Zapis o kat. L2 dotyczy nie kategorii homologacyjnej ale kategorii prawa jazdy. No to dla mnie jakaś nowość. Patrze w to pole i jak byk stoi, że to kategoria homologacyjna.... Patrze w przepisy o homologacjach i tez mi to jakoś nie pasuje.... No jest lapsus w dokumentach, a WK ocenia dokumenty - a nie pojazd.. Też patrzę na tę rubrykę J: art des fahrzeuges klasse a tłumaczeniu; rodzaj klasy pojazdu a nie kategoria homologacyjna. Ogólnie klasa L2 to pojazdy prowadzone bez prawa jazdy tak jak i u nas motorowery będące też w klasą L2e. No gdyby to miała byc konkretna kat. homologacyjna to tam byłoby L2e a właściwie powinno tam być L6e odpowiednio do zapisu: czterokołowiec lekki, ale jest L2 jako do grupy pojazdów prowdzonych bez prawa jazdy do których należą też pojazdy kat. L6e. Dokumenty ma Janusz60, więc nie wiemy co wyczytał i z jakiej rubryki, pewnie jednak z J. Polski DIP ma zaś wiele rubryk ale brak w nim tej na nr kat. pojazdu w/g homologacji. Gdyby było to UD to i o DIPie nie ma mowy, tylko podanie rodzaju i podrodzaju. Co do takiego polegania WK na SKP to ciekawi mnie, że WK zadaje sobie jednak trud występowania do producentów o podanie RP pojazdu pomimo, że ma już je w dok z SKP. Inna sprawa że powinniśmy sobie dać już spokój z tym RP i przejść na DPRP tk jak to jest we wszystkich krajach unii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Listopad 2011 Share Napisano 7 Listopad 2011 Co do takiego polegania WK na SKP to ciekawi mnie, że WK zadaje sobie jednak trud występowania do producentów o podanie RP pojazdu pomimo, że ma już je w dok z SKP. A jak Ty dostaniesz DR z rokiem produkcji 2010 i data 1 rejestracji 02.01.2010 to też bezkrytycznie przyjmujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Listopad 2011 Share Napisano 7 Listopad 2011 Też patrzę na tę rubrykę J: Nie do końca jest jak mówisz ,,, Rubryka brzmi ; J Klasse / Fahrzeugart - / Vierradriges LeichtKFZ L2 czyli nie mówi o klasie, podając tylko rodzaj pojazdu,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Listopad 2011 Share Napisano 7 Listopad 2011 Też patrzę na tę rubrykę J: Nie do końca jest jak mówisz ,,, Rubryka brzmi ; J Klasse / Fahrzeugart - / Vierradriges LeichtKFZ L2 czyli nie mówi o klasie, podając tylko rodzaj pojazdu,,, No to dalej w punkcie wyjścia. Bo z tłumaczeniua to jest: czterokołowy lekki pojazd, ale klasa L2 czyli moped - motorower. Natomiast austriacy mają tez klasyfikację L6 a w niej może być to quad ale i mopedauto czyli motorower-samochód. A wizyta w WK coś dała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 A wizyta w WK coś dała? Mniej niż się spodziewałem, dlatego zaczynamy od nowa,,, Pojazd AIXAM CVB (AIXAM 400) Typ VLGC34VB DR Austria J Farzeugart - Vierradriges LeichtKFZ L2 G=349 F2=600 S1=2 T=45km/h P1=400ccm P2=4 kW P3- Diesel P4=3200min-1 N 1=320kg 2=330kg TZ motocyklowa NR Vin + U1= 86dBA Wymiary 2585 długość 1375 szerokość 1365 wysokość 1710 rozstaw osi 1210 rozstaw kół nadbudowa zamknięta Ponieważ u nas w kraju już takie chodzą i możemy się spodziewać napływu większej ich ilości, proszę wszystkich o przejrzenie tych danych i dwa słowa JAK TO ZAREJESTROWAĆ, by nie było w każdym powiecie inaczej ??? Dzięki ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Ja uważam, że jest to czterokołowiec lekki (L6e), który nie spełnia kryterium ładowności i z tego powodu powinien mieć odstępstwo z MI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 A co powiecie o podejściu niektórych, że już sam fakt zabudowy zamkniętej wyklucza go z kategorii L przenosząc do M1 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Ja uważam, że jest to czterokołowiec lekki (L6e), który nie spełnia kryterium ładowności i z tego powodu powinien mieć odstępstwo z MI. Bez przesady. Jesli nie mieści się w kategoriach czterokołowca lekkiego i czterokołowca to będzie: samochodowy inny inny Warunki techniczne jak dla M1 i jako "minisamochód" bez problemu je spełni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 A co powiecie o podejściu niektórych, że już sam fakt zabudowy zamkniętej wyklucza go z kategorii L przenosząc do M1 Możesz wrzucić jego zdięcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 samochodowy innyinny Warunki techniczne jak dla M1 Dobrze kombinujesz ,,, Trzeba by dobrze połączyć i przekonać co niektórych ,,, [ Dodano: 08-11-2011, 13:58 ] Możesz wrzucić jego zdięcie? Trochę starszy model, ale podobny do tego co wrzucił Psuj ,,, http://otomoto.pl/aixam-inny-500-anglik-0-5-d-diesel-silnik-C20855137.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.