Skocz do zawartości

Czterokołowiec (QUAD)


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Bez przesady. Jesli nie mieści się w kategoriach czterokołowca lekkiego i czterokołowca to będzie:

samochodowy inny

inny

 

Warunki techniczne jak dla M1 i jako "minisamochód" bez problemu je spełni

 

Faktycznie, jeżeli jest to minisamochód a nie klasyczny czterokołowiec to klasyfikacja samochodowy inny=> inny jest poprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    40

  • Psuj

    33

  • JANUSZ60

    31

  • Marek1

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

podobny do tego co wrzucił Psuj ,,,

tak

nawet oba mają kierownicę po stronie pasażera

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
T=45km/h

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet oba mają kierownicę po stronie pasażera

To zdjęcia z otomoto, mój jest z Austrii ,,,

pomógłbyś rozgryźć orzecha miast się szczegółów czepiać ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Quady mają dwie ? bo nie pamiętam

Dz U 186

§ 17. 1. Tablice ze względu na wielkość dzielą się na:

1) samochodowe (jednorzędowe i dwurzędowe) - do oznaczania wszystkich rodzajów pojazdów, z

wyjątkiem motocykli, ciągników rolniczych i motorowerów;

2) motocyklowe (dwurzędowe) - do oznaczania motocykli, ciągników rolniczych oraz pojazdów

samochodowych innych (kategorii L6e i L7e);

3) motorowerowe (dwurzędowe) - do oznaczania motorowerów.

2. Dla ciągnika rolniczego, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, pojazdu

wolnobieŜnego oraz przyczepy (przyczep) dostosowanej do przewozu osób, wchodzących w skład

kolejki turystycznej, o której mowa w art. 2 pkt 49a ustawy, w zaleŜności od miejsca

konstrukcyjnie przeznaczonego do umieszczenia tablic, mogą być stosowane, ze względu na

wielkość, tablice samochodowe lub motocyklowe.

Z powyższego zapisu wynika, że tablice motocyklowe sa przeznaczone tylko dla czterokołowców L6e i L7e natomiast czterokołowce inne o podrodzaju inny powinny posiadac tablice samochodowe. Takie tablice (samochodowe) z zasady montowane są z tyłu i z przodu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o podejściu niektórych, że już sam fakt zabudowy zamkniętej wyklucza go z kategorii L przenosząc do M1 ???

 

A co chcą zrobić z tą kategorią L2 i nieprzypadkową nazwą "pojazd czterokołowy lekki"?

Ciekawa kto, WK, SKP czy MI, ma możliwość takiej dowolności interpretacji w odniesieniu do juz wyprodukowanego i homologowanego pojazdu?

Tylko wyciąg z homologacji tego pojazdu może tu wnieść coś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy na to ? Dz.U. 2011 nr 30 poz. 151

 

"po pkt 42a dodaje się pkt 42b i 42c w brzmieniu:

„42b) czterokołowiec – pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu

osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego

i motocykla, którego masa własna nie przekracza:

a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg,

b) w przypadku przewozu osób 400 kg;

42c) czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza

350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;”,

e) pkt 45 i 46 otrzymują brzmienie:

„45) motocykl – pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o

pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym

wózkiem – wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd

trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół;

46) motorower – pojazd dwu lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy

o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny

o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza

prędkość jazdy do 45 km/h;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś znikła moc ?

 

moc ma prawidłową 4kW.

Nie spełnia tylko jedngo warunku zeby go uznac za L6e.

Ma DMC 600kg MW 349 kg więc ładowność jest 251 kg a RMInfr nr 32 ogranicza ładowność w tej grupie pojazdów do 200kg.

 

I druga sprawa w Austri był rejestrowany w kat. pojazdów L2 a nie L6 więc nie wiadomo skąd to L6e miałoby sie teraz pojawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wiem co u nas można wrzucić w podrodzaj inny ,,,

 

[ Dodano: 10-11-2011, 12:39 ]

nie będzie ograniczeń co do mocy

To fakt ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi o to, że od 1.02.2012 nie będzie ograniczeń co do mocy silnika dla czterokołowca

:)

 

bo w zmianie pkt 42c "zjedzono" moc :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi o to, że od 1.02.2012 nie będzie ograniczeń co do mocy silnika dla czterokołowca

 

Mówiłem już o tym dawno, że tak to w projekcie wygląda :)

I znów będzie niezgodność - ustawa jako akt wyższej rani mówi jedno, a rozp.drugie (bo w rozp. nadal to zostaje). Coś jak z motorowerkami - ustawa mówi, że tyko silnik spalinowy, rozp, że niekoniecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakwalifikujemy pojazd o pojemności silnika 50ccm jeśli będzie rozwijał prędkość np. 80km/h?

Mówisz o wszystkich współczesnych motorowerach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja

 

Jak ci przyjedzie niemiecki motorower i dokumentach będzie miał 50 ccm i 50 km/h albo motocykl lekki (w niemieckich papierach) i 50 ccm i 80 km/h to też tak lekko podejdziesz do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurek777 napisał/a:

my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja :)

 

:ok

Bardzo słuszna uwaga.

 

A od określania mocy są hamownie, więc tez nie wiem po co SKP się tego czepiają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to żeby sprawdzić, ewentualnie ustawić światła :) a co mnie obchodzi że w niemczech może jeżdzić 80 km/h w polsce niech jedzie 45 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to żeby sprawdzić, ewentualnie ustawić światła :) a co mnie obchodzi że w niemczech może jeżdzić 80 km/h w polsce niech jedzie 45 km/h :)

I tu się też z kolegą zgodzę, czemu samochody nie mają ograniczników do 140km/h (autostrada). To powinna wyłapywać policja i karać za przekroczenie prędkości. Bo i tak jak teraz co dwa lata przyjedzie motorower, to może przed przyjazdem przemienić zębatki, nawet jakby była prawna możliwość zbadania prędkości na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.