Skocz do zawartości
deag

Przyczepa Autosan D-47A

Rekomendowane odpowiedzi

deag

Proszę o podpowiedź jak sklasyfikować przyczepę Autosan D-47A (wywrotka) jako ciężarową czy ciężarową rolniczą. W dowodzie rejestracyjnym wpisane jest ciężarowa specjalizowana, co na dzień dzisiejszy nie jest prawidłowe w związku z nową klasyfikacją. Przyczepa jest 1979 r. a jej parametry to: dmc 6040, ład. 4000, nacisk 34. Jak klasyfikujecie takie przyczepy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Przyczepa Autosan D47A nie jest zaliczona do przyczep rolniczych. Jest przyczepą ciężarową samowyładowczą, czyli w/g starej klasyfikacji - specjalizowaną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

podstawowa różnica rolniczej D47B od ciężarowej D47A to rozmiar kół (tabela) i oczywiście rolnicza ma tylny zaczep do następnej przyczepy, instalacja hamulcowa może być jednoprzewodowa

 

skan z folderu Sanockiej Fabryki Autobusów

5ae1a35d7e8ee_daneprzyczepAutosan.jpg.8c69c3eec041b90220f485cffda528b4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
deag

Dziękuję za cenne informacje. I tutaj pojawia się mały problem, bo klient przyjechał do przeglądu technicznego ciągnikiem z przyczepą Autosan D47A, która spełnia wymogi przewidziane dla rolniczej. Czy w takim przypadku można zrobić przegląd pod kątem zmiany przeznaczenia pojazdu?

Z góry dziękuję za podpowiedź. Dla mnie taka sprawa to nowość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Bez dokonania istotnych zmian konstrukcyjnych i rzeczowego ich uzasadnienia trudno będzie zmienić rodzaj tej przyczepy, albowiem sposób użytkowania pojazdu nie może wpływać na zmianę jego rodzaju. O ile wiem, były przewidywane jakieś zmiany odnośnie przyczep rolniczych - właśnie umożliwiające przyporządkowanie przyczep używanych wyłącznie z ciągnikami rolniczymi do przyczep rolniczych, ale to się gdzieś tam "rozmyło".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No bo pytanie - skoro to zawsze była rolnicza, to dlaczego do tej pory przechodziła badania jako ciężarowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Mam ale w pracy instrukcję fabryczną od takiej przyczepy i z tego co pamiętam to ona może być i ciężarowa i rolnicza - zmianie ulega tylko DMC i MW w zależności od klasyfikacji.

W poniedziałek zrobię skan i umieszczę go to może coś wyjaśni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boden
Mam ale w pracy instrukcję fabryczną od takiej przyczepy i z tego co pamiętam to ona może być i ciężarowa i rolnicza

Myślę , że podstawowa różnica między ciężarową a rolniczą tkwi w oponach i napięciu prądu . Jeśli się nie mylę , to rolnicza ma napięcie 12 V , a ciężarowa 24 V . Chodzi o napięcie wychodzące z pojazdu ciągnącego , a co za tym idzie napięcie w przyczepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Napięcie to żaden problem wymiana żarówek i po bólu. A opony rolnicza może mieć od ciężarowej tylko odwrotnie nie może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boden

Czyli prosta rzecz

Jeśli ciągnie ją ciągnik , to rolnicza

jeśli inny pojazd , to ciężarowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Z materiałów podanych przez Jacdiag wynika że w obu wypadkach jest prąd 12V.

Tak sobie tylko głośno myślę - jeśli cała sprawa rozbija się o opony, które przecież właściciel może sobie dowolnie zmieniać w zależności od potrzeb i możliwości, to jak ma się zachować prawidłowo WK i SKP wobec takiego pojazdu? SKP po każdej zmianie opon ma zgodnie z PoRD wystawiać badanie z opisem zmian (oczywiście na podstawie zaświadczenia od przedsiębiorcy uprawnionego do zmiany rodzaju pojazdu) i WK ma na tej podstawie wydawać każdorazowo inny DR na inny pojazd? (tzn. rodzaj)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boden

Innym problemem jest to , że kiedyś niezbyt dokładnie WK wypełniały DR .

Wg klasyfikacji - przyczepa ciężarowa rolnicza.

Wystarczyło pominąć rolnicza , bo komputer miał zbyt mało pól do pisania i błąd ciągnie się cały czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
w obu wypadkach jest prąd 12V.

bo wtedy taka była konstrukcja instalacji przy ciężarowych - ładowanie, oświetlenie, wycieraczki itp na 12V a rozrusznik 24V

rolnicza ma tylny zaczep do następnej przyczepy, złącze elektryczne i hamulcowe i to należy uznać za podstawowy wyróżnik rolniczej

PoRD

44) ciagnik rolniczy - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łacznie ze sprzetem do prac rolnych, lesnych lub ogrodniczych; ciagnik taki może byc również przystosowany do ciagniecia przyczep oraz do prac ziemnych;

 

Rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych ...

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciagnacym jest pojazd wolnobieżny lub ciagnik rolniczy - 22,00 m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Czyli prosta rzecz

Jeśli ciągnie ją ciągnik , to rolnicza

jeśli inny pojazd , to ciężarowa

A jak motocyklem to motocyklowa i nic nie musi mieć :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boden
A jak motocyklem to motocyklowa i nic nie musi mieć

_________________

No widzisz , jakie to proste ? :-o:lol:

Dodatkowo bardzo dobrze określił przyczepę rolniczą Jacdiag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

W załączniku skan z fabrycznej instrukcji przyczepy.

Warto jeszcze zwrócić na to, że instrukcja jest z 1979 roku.

O zaczepie do następnej przyczepy nic tu nie wspomniano klasyfikując ją jako ciężarowa czy rolnicza.

Sorki odwrotna kolejność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No właśnie chciałem już o tym wspomnieć, że jacdiag ładnie to ujął z tym zaczepem na druga przyczepę, tylko niech ktoś pokaże mi to w przepisach, że jest to warunek decydujący o zakwalifikowaniu jej jako rolniczej - może inaczej - że nie mając takiego urządzenia nie może być tez rolniczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boden
No właśnie chciałem już o tym wspomnieć, że jacdiag ładnie to ujął z tym zaczepem na druga przyczepę, tylko niech ktoś pokaże mi to w przepisach, że jest to warunek decydujący o zakwalifikowaniu jej jako rolniczej

Może nie tyle decydujący , co wskazujący na to , że jest ona rolniczą , tak samo jak mogą wskazywać opony , a głównie typ przyczepy [ do tej pory spotkałem się z oznaczeniem , że A - ciężarowa ; B - rolnicza ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zuczysko

Uważam że pierwsza rzecz to zapis w dowodzie rejestracyjnym ma być przyczepa rolnicza.I dopiero sprawdzamy warunki techniczne jakie ma spełniać.Dla mnie jako dla stacji podstawowej to wpis w dowodzie rej.decyduje czy mogę zrobić daną przyczepę i tym się podpieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

A jak ma w DR wpis tylko przyczepa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SKPAUTOMEX

A ja mam przypadek ,że klient chce zarejestrować po raz pierwszy (nie rejestrowana wcześniej taką samą przyczepę na fakturze zakupu z 1980 roku pisze Przyczepa ciężarowa wywrotka D47 ) i jak ją zakwalifikować.

Właściciel posiada identyczną instrukcje jak przedstawiła Wolf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stacja Diagnost

Dane z katalogu ITS dla D 47A

Rodzaj pojazdu- przyczepa ciężarowa

Podrodzaj- wywrotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wracam do tematu bo sam dziś walczyłem z podobną przyczepką - rzeczywiście w katalogu ITS D47A występują jako ciężarowe w dwóch wariantach o DMC 6040 i 6100, a rolnicza to wg tegoż katalogu D47B z DMC 6300.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piozar11

co do różnic to jak to jest ze światłem przeciwmgłowym w przyczepie rolniczej gdy ciągnie ją ciągnik rolniczy a jak wiemy ciągnik rolniczy nie musi w/w światła posiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

§ 47. 1. Do pojazdu, o którym mowa w § 44, stosuje się przepisy § 12 ust.1 pkt 2-12 i 15, ust. 3 oraz § 13, z

tym Ŝe:

1) nie wymaga się wyposaŜenia w światła:

a) mijania i hamowania "stop" - pojazdu, którego konstrukcja uniemoŜliwia rozwijanie prędkości przekraczającej

10 km/h,

b) kierunkowskazów - przyczepy specjalnej, pod warunkiem zachowania widoczności kierunkowskazów pojazdu

ciągnącego,

c) przeciwmgłowe tylne,

d) cofania;

jeŜeli jednak pojazd wyposaŜony jest w te światła, powinny one odpowiadać określonym dla nich warunkom;

2) dopuszcza się wyposaŜenie w światła:

a) obrysowe zamiast pozycyjnych - pojazdu wolnobieŜnego i przyczepy specjalnej o asymetrycznej konstrukcji,

b) o których mowa w § 38 - pojazdu silnikowego o szerokości przekraczającej 2,55 m albo ciągnącego przyczepę

przekraczającą tę szerokość,

c) robocze, przeznaczone do oświetlenia miejsca pracy.

2. Do świateł pojazdu, o którym mowa w niniejszym rozdziale, stosuje się zasady rozmieszczenia określone w

§ 1 ust. 2-4 załącznika nr 6 do rozporządzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.