Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mon20

ograniczniki predkosci w cysternach wojskowych

Polecane posty

mon20

Stan prawny na dzień 1 stycznia 2008 r.

DZIAŁ III

POJAZDY

Rozdział 1

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66. 1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

 

1. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

2. zabytkowego;

3. nierozwijającego, ze względów konstrukcyjnych, prędkości większej niż odpowiednio określone w ust. 1a;

4. używanego do prowadzenia badań naukowych na drogach;

5. przeznaczonego wyłącznie do robót publicznych na obszarach miejskich.

 

w zwiazku z tym ze cysterna to pojazd ciezarowy, a nie specjalny (np star 266 CD) nie jest zwolniona z obowiazku ogranicznika, gdyz nie jest pojazdem specjalnym lub uzywanym do celow specjalnych Sil Zbrojnych RP jak interpretujecie punkt 1b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

cysterna podlega pod punkt 2 (pewnie nie wozi mleka ? :D )

2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mon20

ale pkt o ktorych piszesz przestaly obowiazywac po dniu 31.12.2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

tzn. że pojazdy do przewozu mat. niebezp. muszą mieć ogranicznik od 1996 07 01 ;

ustawiony na 85 km/h

 

Tadeusz Pusty "Przewóz materiałó niebezpiecznych" str. 190

 

( nie mogłem znaleść Dz U )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Wg książki ADR 2007-2009 Towary niebezpieczne w transporcie drogowym , str 99

Pojazd o dmc powyżej 12 t rejestr. po raz pierwszy po 31.12.1987

oraz poj. o dmc powyżej 3,5 lecz mniej jak 12 t rejestr. po raz pierwszy po 31.12.2007 r

powinien posiadać ogranicznik prędkości nastawiony na 90 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej65

 

w zwiazku z tym ze cysterna to pojazd ciezarowy, a nie specjalny (np star 266 CD) nie jest zwolniona z obowiazku ogranicznika, gdyz nie jest pojazdem specjalnym lub uzywanym do celow specjalnych Sil Zbrojnych RP jak interpretujecie punkt 1b

 

A co masz napisane w dowodzie rej. jaki to rodzaj pojazdu. Jezeli stary dowód napewno pewnie jest wpis, że to cysterna albo specjalny w przypadku nowych dowodów żadna cysterna przewożąca mat.niebezpieczne nie ma przekreślonego w dow. pojazd specjalny. Z tego wynika, że jednak jest to pojazd specjalny. Jeżeli nie ma ogranicznika nie wystawiasz zaświadczenia, że pojazd odpowiada warunkom jako FL tylko wszystko przekreślasz a w uwagach piszesz, że pojazd odpowiada rozporządzeniu MON i MSWiA z 9.06.2005r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i uzywanych do celów specjalnych. Ja przynajmniej w ten sposób robię za radą kolegi z forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

To pismo z wojska brzmi jak gratulowanie osobie wykrycia nowego przepisu i awans na stopień wyżej za uwagę. Świetna interpretacja w stylu: doszliśmy do wniosku, że 102,5 km/h to więcej niż mówi przepis o 2,5km/h ale naszym zdaniem wprowadzamy dopuszczalną granicę + - i 102,5 mieści się w 100km/h. Tak jest Panie Komendancie.

 

1b. Przepis ust. 1a nie dotyczy pojazdu:

 

1. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i jednostek ochrony przeciwpożarowej;

 

Na moje przejazd cysterną wojskową podchodzi pod ten przepis zawsze można powiedzieć że jedzie z paliwem do samolotu itp. Każdy przejazd wojskowy jest celem specjalnym więc skoro ustawodawca zwolnił to o czym tu dyskutować. Chociaż komendant pochwalił się, że większość wojskowych pojazdów ma ogranicznik. Chwała resortowi. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Widzi pan z jakimi ludzmi my pracujemy i jak oni podchodzą do problemu .Wiele jest takich nieścisłości w badaniach technicznych z którymi nie mamy sie do kogo zwrócić -bo i tak odpowiedz będzie absurdalna i wygodna dla naszych przełożonych . Ich opinie nie mają nic wspólnego z znajomością tematu badań technicznych - poprostu badania techniczne w wojsku są walką z betonem i wszyscy są przeciwko nam ,bo każdy sądzi ,że pojazd z lat 60 jest super pojazdem ,super sprawnym - a to totalny złom w którym topi się pieniądze podatników aby tylko to jakoś usprawniać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Mam wrażenie, że się jakiś taki zgorzkniały robisz na stare lata :P

Nic tylko krytyka i krytyka, i na dodatek zasłaniasz się pieniędzmi podatników ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alligator

Mam pytanko do szanownych ekspertów .Czy w pojazdach MON jest obowiązek montownia ograniczników prędkości jeżeli tak proszę o przepisy na jakie powołują się SKP.Mamy mały problemik w SKP nie przedłużyli nam diagnostyki w pojazdach Jelcz cysterna paliwowa i Star 266 CP ,Star 944 do przewozu materiałów niebezpiecznych powołując sie na nowe przepisy,które od niedawna obowiązują.Czytam wasze posty ale nic nie kumam nie jestem ekspertem w tej materii .Proszę o konkrety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Kolego nie piszesz dokładnie czy badanie było wykonywane w stacji cywilnej czy MON -bo to są dwa inne świat .Pojazd jadący na stacje cywilną jest sprawdzany według rozp.min.infrastruktury -na stacji MON pojazd specjalny -zgodnie z rozp. MON i dla mnie jest to jeden wielki absurd z którym nie moge sie pogodzić i odchodze ze stacji MON . Gdyż są to dziwności że pojazd przewożący paliwo jest w obydwu przypadkach takim samym zagrożeniem i nie powinno być w tej mierze żadnych odstępstw. Przepisy odnośnie przewozu materiałów niebezpiecznych -dokładnie wyposażenia wszystkich pojazdów w układ hamulcowy zgodnie z homologacją nr 13 wchodzą od 01.01.2010 r -i nie wiem o jakie nowe przepisy na dzień dzisiejszy sie zmieniły - wojsko to jeden wielki bałagan i długo jeszcze bedzie niektórym wygodnie łamać prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alligator

pojazdy sprawdzane były w MON-ej SKP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Jak pisałem wcześniej - prawo jest chore i dlaczego my mamy sie zastanawiać co miał na myśli ustawodawca który tak miesza w głowach ludziom i jedno rozporządzenie zaprzecza drugiemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej65
Mam pytanko do szanownych ekspertów .Czy w pojazdach MON jest obowiązek montownia ograniczników prędkości jeżeli tak proszę o przepisy na jakie powołują się SKP.Mamy mały problemik w SKP nie przedłużyli nam diagnostyki w pojazdach Jelcz cysterna paliwowa i Star 266 CP ,Star 944 do przewozu materiałów niebezpiecznych powołując sie na nowe przepisy,które od niedawna obowiązują.Czytam wasze posty ale nic nie kumam nie jestem ekspertem w tej materii .Proszę o konkrety.

Wszystkie S-944 mają fabrycznie montowany ogranicznik prędkości ustawiony jeżeli się nie mylę na 85 km/h (można go łatwo ominąć). Sprawdź homologację na Stara, powinna być u szefa czołg.-sam. Ponadto jeżeli stary były przystosowane do EXII przez Starachowice powinieneś dysponować kompletem potrzebnych dokumentów odnośnie niepalności, insta. elektr. i plandeki, tachograf powinien być zalegalizowany (chyba, że ktoś o tym zapomniał). Co do Jelcza napisz najpierw jaki to Jelcz, wszystkie nowe także mają ograniczniki i zwalniacze tylko w jednostkach nie ma na to dokumentów. Wystarczy poprosić producenta i powinien wystawić kopię potrzebnych dokumentów. Co do S-266 to na ten temat możemy książkę napisać, a i tak każda stacja robi w inny sposób. Ja nie dopuszczałem, stacja cywilna dopuściła - pretensje do mnie że wymyślam. Więc czekam na dzień 01.01.2010 i wtedy zobaczymy co nasi przełożeni wymyślą. Jaka znowu będzie ich interpretacja obowiązujących przepisów. Z utęsknieniem czekam aż mojemu zmiennikowi uda się w końcu zdać egzamin żebym nie miał już styczności z głupotą w wojsku (przynajmniej jeżeli chodzi o badania, do cywila jeszcze nie idę). Jacek doskonale wie o czym piszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Swięte słowa -ale to trzeba wszystko przejść aby być dosłownie przekonanym że gdzie kończy sie logika zaczyna sie nasze wojsko polskie z pojazdami które dawno powinny być zezłomowane a nie na siłę podddawane badaniom technicznym - a polega to nie raz na tym że jeden pojazd zalicza badanie -to na drugi dzień jest dawcą organów do drugiego i tak dalej -nie mówiąc juz o spełnieniu wymagań zachodzących w rozwoju techniki i bezpieczeństwa jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Skąd ja to znam, u nas Star 266 tez przechodzi choc sadze ze nas diagnosta nie wie nawet co to ogranicznik predkosci i do jakich pojazdów jest potrzebny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Witam. no właśnie 1.01.2010 coraz bliżej. Ciekawy jestem co my zrobimy w sprawie tych żałosnych cystern. Przecież przepis jest nieugięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kral
Witam. no właśnie 1.01.2010 coraz bliżej. Ciekawy jestem co my zrobimy w sprawie tych żałosnych cystern. Przecież przepis jest nieugięty.[/quot

Jest na to metoda-wystawiać będę zaświadczenia potwierdzające, że tego typu pojazdy spełniać będą wymogi ustawy nr 116, a czy WDT będzie respektować tego typu zaświadczenie to mnie już mnie nie będzie zajmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Moje zdanie też jest takie że na podstawie rozp.MON bedzie sie dopuszczało te pojazdy do ruchu ale bez wydania zaświadczenia o przeprowadzeniu dodatkowego badania Adr gdyż należało by napisać nie spełnia wymagań -a po rozmowie z WDT bez tego dokumentu oni nie podbiją świadectwa z czerwonym paskiem i kolo sie zamyka - obudzą sie po nowym roku jak zwykle ze wszystkim - telewizja pokazuje coraz bardziej co reprezentuje nasza armia :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Oj będzie Jacek " Draka " ,oj będzie.

 

[ Dodano: 12-08-2009, 18:19 ]

tylko się zastanawiam >>> :?: jakich użyją argumentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.