Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chcialabym sprowadzic ciagnik siodlowy z USA - FREIGHTLIN FLD rok 2001, a co dalej?

Ktos juz na pewno kiedys robil na taki pojazd homologacje i rejestracje.. jak to zrobic i gdzie najpierw sie udac aby go zarejestrowac.

Napisano

Jaka homologacja? Sprowadzasz używany pojazd z zagranicy to domyślam się, że jest tam zarejestrowany - prawda? Więc musisz mieć dokumenty rejestracyjne tego pojazdu. W przypadku USA te dokumenty są różne. Począwszy od tzw. "registration" (odpowiednik naszego dowodu rejestracyjnego) po inne dokumenty potwierdzające rejestrację - najczęściej jest to "certficate of title" lub dla pojazdów powypadkowych rożne formy certyficate of salvage". W przypadku pojazdów powypadkowych należy dokładnie sprawdzić przed sprowadzeniem jakie pojazd ma dokumenty, bo dla wielu pojazdów przeznaczonych do kasacji w USA również w Polsce nie będzie możliwości rejestracji.

Następny dokument to Twój dowód własności, a więc umowa lub rachunek zakupu za granicą i z tym zgłaszasz się do Urzędu Celnego odprawić pojazd. Mając odprawę robisz w Polsce pierwsze badanie techniczne pojazdu sprowadzonego z zagranicy i z tym zgłaszasz się do WK zarejestrować pojazd. Przedtem będziesz jeszcze tylko musiał przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego dokumenty sporządzone w języku obcym.

To wszystko.

Napisano

Tylko należy jeszcze przystosować światełka i sprawdzić czy to nie jest jakieś monstrum które się niezałapie do naszych wymogów :)

1016009001.jpg.0d5c8bf28cd10f7c37e879b6d0d31b8e.jpg

Napisano

nie myslalam, ze to takie latwe jestem dosc sceptyczna, dziekuje za odpowiedz... zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce

Napisano

Problemem mogą być opłaty celne i podatkowe - z tego co wiem, normą jest odprawianie pojazdów na terenie Niemiec (Hamburg). Niemieccy celnicy mniej się czepiają, fracht też jest niższy niż do portów bałtyckich ...

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie przewiduje kwestionowania dokumentów zakupu jak to ma miejsce u nas - mówiąc wprost - tam przyjmą za wartość towaru to, co wyniknie z dokumentów, u nas to co w EUROTAXIE. Trzeba jednak pamiętać, że fracht przez Niemcy to dodatkowe formalności, transport z portu do Polski, opłaty manipulacyjne dla pośredników itd... Trzeba rozpoznać sprawę i przekalkulować, czy akurat w przypadku tego pojazdu będzie to opłacalne.

To o czym mówił berecik tez jest istotne - warto wstępnie ustalić co to za pojazd i poznać jego warunki techniczne.

Napisano
Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie[...]

Tak jakbym miał coś innego na myśli ... Ale niech będzie - ostatnie zdanie należy do Ciebie :P

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano
Ale niech będzie - ostatnie zdanie należy do Ciebie

 

Panie kolego - takie wycieczki na tym forum nie będą tolerowane :-P

Napisano

z tego co sie orientuje to wszystkie to statki ktore dostarczaja autka do europy wogole nie plywaja po baltyku, dlatego auta sprowadzane za oceanu odbiera sie w hamburgu, ale nie jestem pewny tej informacji

Napisano

To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

Napisano
To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

albo odebrac w hamburgu

Napisano

To wbrew pozorom nie jest też takie proste. Procedury w ich UC mimo iż prostsze i "korzystniejsze" potrafią trwać dłużej. Koszty logistyczne w porcie większe, za odpowiednie obchodzenie się z kontenerem podczas wyładunku tez trzeba zabecalować ;) Taka prawda niestety... No i potem transport - albo przewożenie, albo na kołach - wtedy koszty rejestracji przewozowej w RFN. A jak po powrocie do Polski w WK się okaże, że Ci się rąbnęli w jednej cyferce na odprawie? Wycieczka... ;)

A - no i wizyta w polskim UC tak czy inaczej po wyrównanie stawki akcyzy,

Po prostu każdy przypadek trzeba indywidualnie przekalkulować, czy sie opłaca, czy nie.

Z praktyki widzę, że jak ciągną drobnicę - np motory w jednym kontenerze, do tego i tak uszkodzone, to lepiej od razu na bazę do Gdyni ciągnąć... Ale w wielu przypadkach rzeczywiście Holandia bądź Niemcy wyjdą korzystniej.

W przypadku takiego auta jak w temacie nie wiem. Sam jestem ciekaw.

Napisano

pytanie za 100 punktów :?:

jaka jest długość tego "konika"

czy z naczepą zmieści się w długości pojazdu członowego - 16,5 m

:D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.