Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DORY

sprowadzenie ciagnika siodlowego z USA

Polecane posty

DORY

chcialabym sprowadzic ciagnik siodlowy z USA - FREIGHTLIN FLD rok 2001, a co dalej?

Ktos juz na pewno kiedys robil na taki pojazd homologacje i rejestracje.. jak to zrobic i gdzie najpierw sie udac aby go zarejestrowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jaka homologacja? Sprowadzasz używany pojazd z zagranicy to domyślam się, że jest tam zarejestrowany - prawda? Więc musisz mieć dokumenty rejestracyjne tego pojazdu. W przypadku USA te dokumenty są różne. Począwszy od tzw. "registration" (odpowiednik naszego dowodu rejestracyjnego) po inne dokumenty potwierdzające rejestrację - najczęściej jest to "certficate of title" lub dla pojazdów powypadkowych rożne formy certyficate of salvage". W przypadku pojazdów powypadkowych należy dokładnie sprawdzić przed sprowadzeniem jakie pojazd ma dokumenty, bo dla wielu pojazdów przeznaczonych do kasacji w USA również w Polsce nie będzie możliwości rejestracji.

Następny dokument to Twój dowód własności, a więc umowa lub rachunek zakupu za granicą i z tym zgłaszasz się do Urzędu Celnego odprawić pojazd. Mając odprawę robisz w Polsce pierwsze badanie techniczne pojazdu sprowadzonego z zagranicy i z tym zgłaszasz się do WK zarejestrować pojazd. Przedtem będziesz jeszcze tylko musiał przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego dokumenty sporządzone w języku obcym.

To wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
berecik

Tylko należy jeszcze przystosować światełka i sprawdzić czy to nie jest jakieś monstrum które się niezałapie do naszych wymogów :)

1016009001.jpg.0d5c8bf28cd10f7c37e879b6d0d31b8e.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DORY

nie myslalam, ze to takie latwe jestem dosc sceptyczna, dziekuje za odpowiedz... zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Problemem mogą być opłaty celne i podatkowe - z tego co wiem, normą jest odprawianie pojazdów na terenie Niemiec (Hamburg). Niemieccy celnicy mniej się czepiają, fracht też jest niższy niż do portów bałtyckich ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie przewiduje kwestionowania dokumentów zakupu jak to ma miejsce u nas - mówiąc wprost - tam przyjmą za wartość towaru to, co wyniknie z dokumentów, u nas to co w EUROTAXIE. Trzeba jednak pamiętać, że fracht przez Niemcy to dodatkowe formalności, transport z portu do Polski, opłaty manipulacyjne dla pośredników itd... Trzeba rozpoznać sprawę i przekalkulować, czy akurat w przypadku tego pojazdu będzie to opłacalne.

To o czym mówił berecik tez jest istotne - warto wstępnie ustalić co to za pojazd i poznać jego warunki techniczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski
Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie[...]

Tak jakbym miał coś innego na myśli ... Ale niech będzie - ostatnie zdanie należy do Ciebie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ale niech będzie - ostatnie zdanie należy do Ciebie

 

Panie kolego - takie wycieczki na tym forum nie będą tolerowane :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andy68

z tego co sie orientuje to wszystkie to statki ktore dostarczaja autka do europy wogole nie plywaja po baltyku, dlatego auta sprowadzane za oceanu odbiera sie w hamburgu, ale nie jestem pewny tej informacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andy68
To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

albo odebrac w hamburgu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To wbrew pozorom nie jest też takie proste. Procedury w ich UC mimo iż prostsze i "korzystniejsze" potrafią trwać dłużej. Koszty logistyczne w porcie większe, za odpowiednie obchodzenie się z kontenerem podczas wyładunku tez trzeba zabecalować ;) Taka prawda niestety... No i potem transport - albo przewożenie, albo na kołach - wtedy koszty rejestracji przewozowej w RFN. A jak po powrocie do Polski w WK się okaże, że Ci się rąbnęli w jednej cyferce na odprawie? Wycieczka... ;)

A - no i wizyta w polskim UC tak czy inaczej po wyrównanie stawki akcyzy,

Po prostu każdy przypadek trzeba indywidualnie przekalkulować, czy sie opłaca, czy nie.

Z praktyki widzę, że jak ciągną drobnicę - np motory w jednym kontenerze, do tego i tak uszkodzone, to lepiej od razu na bazę do Gdyni ciągnąć... Ale w wielu przypadkach rzeczywiście Holandia bądź Niemcy wyjdą korzystniej.

W przypadku takiego auta jak w temacie nie wiem. Sam jestem ciekaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

pytanie za 100 punktów :?:

jaka jest długość tego "konika"

czy z naczepą zmieści się w długości pojazdu członowego - 16,5 m

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.