Skocz do zawartości

sprowadzenie ciagnika siodlowego z USA


DORY

Rekomendowane odpowiedzi

chcialabym sprowadzic ciagnik siodlowy z USA - FREIGHTLIN FLD rok 2001, a co dalej?

Ktos juz na pewno kiedys robil na taki pojazd homologacje i rejestracje.. jak to zrobic i gdzie najpierw sie udac aby go zarejestrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka homologacja? Sprowadzasz używany pojazd z zagranicy to domyślam się, że jest tam zarejestrowany - prawda? Więc musisz mieć dokumenty rejestracyjne tego pojazdu. W przypadku USA te dokumenty są różne. Począwszy od tzw. "registration" (odpowiednik naszego dowodu rejestracyjnego) po inne dokumenty potwierdzające rejestrację - najczęściej jest to "certficate of title" lub dla pojazdów powypadkowych rożne formy certyficate of salvage". W przypadku pojazdów powypadkowych należy dokładnie sprawdzić przed sprowadzeniem jakie pojazd ma dokumenty, bo dla wielu pojazdów przeznaczonych do kasacji w USA również w Polsce nie będzie możliwości rejestracji.

Następny dokument to Twój dowód własności, a więc umowa lub rachunek zakupu za granicą i z tym zgłaszasz się do Urzędu Celnego odprawić pojazd. Mając odprawę robisz w Polsce pierwsze badanie techniczne pojazdu sprowadzonego z zagranicy i z tym zgłaszasz się do WK zarejestrować pojazd. Przedtem będziesz jeszcze tylko musiał przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego dokumenty sporządzone w języku obcym.

To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem mogą być opłaty celne i podatkowe - z tego co wiem, normą jest odprawianie pojazdów na terenie Niemiec (Hamburg). Niemieccy celnicy mniej się czepiają, fracht też jest niższy niż do portów bałtyckich ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie przewiduje kwestionowania dokumentów zakupu jak to ma miejsce u nas - mówiąc wprost - tam przyjmą za wartość towaru to, co wyniknie z dokumentów, u nas to co w EUROTAXIE. Trzeba jednak pamiętać, że fracht przez Niemcy to dodatkowe formalności, transport z portu do Polski, opłaty manipulacyjne dla pośredników itd... Trzeba rozpoznać sprawę i przekalkulować, czy akurat w przypadku tego pojazdu będzie to opłacalne.

To o czym mówił berecik tez jest istotne - warto wstępnie ustalić co to za pojazd i poznać jego warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tyle o czepianie sie, co o prawo celne, które nie[...]

Tak jakbym miał coś innego na myśli ... Ale niech będzie - ostatnie zdanie należy do Ciebie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje to wszystkie to statki ktore dostarczaja autka do europy wogole nie plywaja po baltyku, dlatego auta sprowadzane za oceanu odbiera sie w hamburgu, ale nie jestem pewny tej informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Zamawiając fracht do Polski konieczny jest przeładunek - np. w Hamburgu lub Bremerhaven. Nie wim na ile to opłacalne, jednak ludzie tak robią...

albo odebrac w hamburgu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wbrew pozorom nie jest też takie proste. Procedury w ich UC mimo iż prostsze i "korzystniejsze" potrafią trwać dłużej. Koszty logistyczne w porcie większe, za odpowiednie obchodzenie się z kontenerem podczas wyładunku tez trzeba zabecalować ;) Taka prawda niestety... No i potem transport - albo przewożenie, albo na kołach - wtedy koszty rejestracji przewozowej w RFN. A jak po powrocie do Polski w WK się okaże, że Ci się rąbnęli w jednej cyferce na odprawie? Wycieczka... ;)

A - no i wizyta w polskim UC tak czy inaczej po wyrównanie stawki akcyzy,

Po prostu każdy przypadek trzeba indywidualnie przekalkulować, czy sie opłaca, czy nie.

Z praktyki widzę, że jak ciągną drobnicę - np motory w jednym kontenerze, do tego i tak uszkodzone, to lepiej od razu na bazę do Gdyni ciągnąć... Ale w wielu przypadkach rzeczywiście Holandia bądź Niemcy wyjdą korzystniej.

W przypadku takiego auta jak w temacie nie wiem. Sam jestem ciekaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.