Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Norbert Jezierski

Polacy płacą za bezprawne badania aut ...

Polecane posty

Norbert Jezierski

Sprowadziłeś auto z zagranicy? Mimo że jest sprawne i że w dowodzie rejestracyjnym poprzedniego właściciela ma wpisane ważne badania techniczne, musisz w Polsce zapłacić za badanie techniczne.

 

Bez niego nie zarejestrujesz samochodu. Komisja Europejska uważa, że to bezprawie. Czy polski rząd zapłaci karę? - zastanawiają się "Super Nowości".

 

Komisja Europejska w lipcu 2005 r. wszczęła przeciwko Polsce procedurę dotyczącą wymogu badań technicznych pojazdów używanych, importowanych z krajów UE, przed ich pierwszą rejestracją w Polsce. KE uważa, że jest to bariera w handlu wewnątrzwspólnotowym.

 

- Strona polska wnosiła o zaprzestanie wszczętego postępowania - informuje Teresa Jakutowicz, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu. - Jednak Komisja Europejska podtrzymała zarzut. Cztery miesiące temu rząd RP wniósł o zaprzestanie kontynuowania przez Komisję Europejską postępowania Podniesiono szereg kwestii w zakresie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony zdrowia i życia ludzkiego, ochrony środowiska, zwalczania przestępczości samochodowej, oraz kluczowych wymogów rejestracyjnych, ubezpieczeniowych i fiskalnych.

 

W ocenie rządu koszty społeczne i administracyjne ewentualnej rezygnacji z rozważanego badania technicznego byłyby niewspółmierne do kosztu jaki obecnie jest ponoszony z tytułu opłat za to badanie. Badanie techniczne w obecnym kształcie nie jest czynnikiem hamującym import pojazdów używanych, a powoduje iż pojazdy dopuszczane do ruchu na terenie Polski spełniają wymagania bezpieczeństwa i ochrony środowiska oraz mogą być wprowadzone do krajowego systemu rejestracji pojazdów.

 

Polski rząd uważa więc, że badanie techniczne podpisane przez polskiego diagnostę jest bardziej wiarygodne, niż taki sam dokument wystawiony przez niemieckiego technika motoryzacji.

 

KE złożyła na Polskę skargę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Pierwszy wyrok zapadnie za około 2 lata i może nasz rząd zobowiązać do dostosowania przepisów do prawa wspólnotowego. Jeżeli Polska tego nie zrobi, sprawa ponownie trafi do ETS. W kolejnym wyroku Trybunał może nałożyć karę pieniężną, która zostanie zapłacona z budżetu, a nie z kieszeni upartych ministerialnych urzędników, którzy chcą nadal zdzierać z kierowców bezprawny haracz.

 

2007-01-05, PAP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Norbi - gdzie Ty to wyczytujesz?? Sprawa stara jak świat, a pierwszy wyrok już chyba nawet był...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

A tak to sobie odświeżyłem :D

Dla potomności ...

 

Masz ten wyrok ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Masz ten wyrok ?

Trzy lata w zawiasach na pięć :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sorka - wyroku nie było jeszcze. Chodziło mi bardziej oto, że ta sprawa toczy sie już od 2005 roku. Dokładnie w lipcu 2005 UE wszczęła procedurę przeciwko całości procederów związanych z pierwszą rejestracją w RP (VAT, za wysoka cena za kartę pojazdu i rejestrację, badania techniczne). I do tej pory strona Polska wszystkie zarzuty z wyjątkiem pierwszego i ostatniego przyjęła. O ile losy sprawy związanej z VAT nie są mi znane (tzn.VAT na sprowadzone nadal obowiązuje), o tyle co do badań strona polska we wrześniu 2006 odrzuciła uwagi UE i podtrzymała kwestię badań. W tej sytuacji obecna oficjalna skarga jest jednym z kolejnych etapów tego postępowania. Z tego co kojarzę podobna sprawa jest toczona przeciwko jeszcze innemu krajowi, teraz nie kojarzę któremu. Ale skarga taj jest z marca 2007 r. Stąd moje zdziwienie, że to "Super Nowość" :evil:

No chyba, że te super nowości to periodyk równie "fahowy" co fakty i mity czy inne skandale ;):razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski
O ile losy sprawy związanej z VAT nie są mi znane

BLAKOP jak możesz po tylu latach. To jest nóż w plecy.

To ja tu daje losy VAT jako ważne ogłoszenie, staram się i nic. Normalnie nie wiem jak się teraz po zbieram.

 

A teraz też ku potomnym i zainteresowanym. Co prawda powołałem się tutaj nie na jakąś gazetę, tylko wyrok.

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4589

 

W skrócie:

"WSA (przypis: w Krakowie) uznał, iż w oparciu o art. 17 szóstej Dyrektywy zachodzi wątpliwość czy Polska miała prawo wprowadzić prawo krajowe ograniczające możliwość odliczania kosztów paliwa i VAT od określonej grupy pojazdów. Sąd postanowił zawiesić postępowanie sądowe i na podstawie art. 234 Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską skierować do Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich pytania prejudycjalne. "

 

No to teraz losy VAT są wszystkim znane mam nadzieję. Może to przez ten fioletowy kolor tematu-sam nie wiem. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Yyyy - myśmy sie chyba nie zrozumieli :) , chociaż faktycznie zastosowałem pewien skrót frazeologiczny i stąd może zamieszanie. Ponieważ temat jako taki dotyczy spraw związanych z dopuszczaniem do ruchu/pierwszą rejestracją pojazdów sprowadzanych, to również pisząc o "VAT" miałem na myśli wyłącznie procedury z tym związane, a mianowicie obowiązek przedstawiania przy pierwszej rejestracji w polskim WK zaświadczenia z US potwierdzającego uiszczenie lub brak obowiązku uiszczenia podatku VAT od wewnątrz wspólnotowego nabycia pojazdu (druk VAT25, popularny "VAT"). Obowiązek przedstawienia takiego zaświadczenia dla używanych pojazdów gdzie z mocy prawa w zasadzie wynika, że taki zakup nie jest opodatkowany jest jedną z opłat o charakterze zaporowym co stanowiło m.in treść pierwotnego zastrzeżenia UE o którym tu mówimy, co do procedur rejestracji pojazdów z UE w Polsce. Kwestia tego druku i zasada jego wymagania stanowiła i do dziś stanowi sporny temat nie tylko w kwestii dyrektyw unijnych ale sprzecznych zapisów w PoRD i niejasności podatkowych już w naszym prawodawstwie. Dlatego po dziś dzień można sie spotkać z różną interpretacja tego wymogu i tym samym różną wymagalnością tego dokumentu przy rejestracji w różnych WK.

Przepraszam, jeśli jeszcze kogoś wprowadziłem w błąd moim ogólnym zapisem "VAT" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski
Yyyy - myśmy sie chyba nie zrozumieli
No co Ty, żartowałem :lol: Ograniczniki już mi bokiem wychodzą i jak słyszę o kolejnym polskim przepisie, który jest zaskarżany w Trybunale Europejskim to pozostaje mnie tylko podejść do tego z humorem i dystansem do mówienia nam, że kolejny wprowadzany przepis jest zgodny z Unią. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Stacje żyją teraz ogranicznikami, a WK zagranicznymi dowodami rejestracyjnymi - wszystko w świetle UE... Ach tęskni sie teraz za Układem Warszawskim i RWPG... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.