Skocz do zawartości

Ciągnik rolniczy SAM - jakie terminy badań?


bohdang

Rekomendowane odpowiedzi

Dziennik ustaw dziennikiem ustaw.Jest przysłowie co kraj to obyczaj miałem taki sam problem wiec zadzwoniłem do WK panie poinformowały mnie iż mam badania wykonywać nastepująco:

rolnicze sam:co rocznie

p-p lekka:bezterminowo

Autobus sam :co 6mc'

Widzę tu niekonsekwencję: skoro autobus SAM- co 6 mies., p-pa lekka SAM- bezterminowo, to p-pa rol. i ciągnik rolniczy- powinno być na 2 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu niekonsekwencję

Gdybyś poczytała wstecz na ten temat to zauważysz, że nie ma jednej słusznej interpretacji, dlatego nadal się bujamy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie każdy robi jak uważa :(

Dzisiaj w wiadomościach słyszałem, że SKP dostała pismo od WK, że mają rejestrować angliki z kierownicą po prawej stronie.

Władza się zmieniła i diagności polecieli, bo nie stosowali prawa. :razz:

Jak widać interpretacjami WK, czy MI można można sobie zużyć na podpałkę. Jak zwykle w Polsce jest wszystko dziwne i skoro instytucja nadzorująca dała na piśmie wytyczne to teraz zabrali uprawnienia diagnostom, może pociągnąć do odpowiedzialności urzędnika który wydał takie pismo.

My dostajemy materiały, interpretacje od WK, hm ale tylko informacyjnie bez nakazu stosowania, a i tak robimy wg własnej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę tu niekonsekwencję

Gdybyś poczytała wstecz na ten temat

A dlaczego uważasz, że nie poczytałam :?:

Podkreśliłam pewną niekonsekwencję stosowania PoRD przez WK.

Wg mnie- wyjściowy termin dla SAM - rok, a następnie jest wyłączanie: jeśli ciagnik rol. i przyczepa rol. SAM - to 2 lata, jeśli autobus SAM- 6 mies. i jeśli przyczepa lekka SAM- bezterminowo. No bo dlaczego przyczepę lekką, czy autobus inaczej traktować, a ciągnik inaczej? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkreśliłam pewną niekonsekwencję stosowania PoRD przez WK.

Świetny przykład tego co robią WK , mieliśmy właśnie dziś w Teleexpresie ,,,

 

Wg mnie- wyjściowy termin dla SAM - rok

Pomimo, iż Twoje rozumowanie wydaje się logiczne, nie widzę innego sposobu na przekonanie ogółu jak tylko konkretny, prosty(bo taki on na razie nie jest) zapis w ustawie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD Art. 81.

 

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym

 

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania

 

Czy jest mowa w punkcie 7 o ciągniku rolniczym typu SAM? Pozostawiam bez komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD Art. 81.

 

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania

 

Czy jest mowa w punkcie 7 o ciągniku rolniczym typu SAM?

9. Okresowe badanie techniczne autobusu przeprowadza się przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy.

10. Przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym. W przypadku pojazdu zabytkowego, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego podlega on corocznym badaniom technicznym.

 

Ale wiesz, w punktach 9 i 10 też nie widzę słowa SAM :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to by było jakby napisł takie brednie diagnosta w DIPie a jak mamy do czynienia z usawą to jest wszystko ok bo przecież nikt z ustawodawców nie wpadł na taki pomysł że mozna skonstruować ciągnik, motocykl, lub autobus. Jeśli mamy dalej narzekać to może lepiej byłoby utworzyć stowarzyszenie i takie błędy wyłapywać już w fazie projektu ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, w punktach 9 i 10 też nie widzę słowa SAM

i jaki z tego wniosek ? Twoim zdaniem ?

...taki, że wiele przepisów jest niejasnych, różnie interpretowanych :D

 

[ Dodano: 28-01-2011, 23:10 ]

bo moim, wszystkie samy na rok,

ale przyczepki lekkie też? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przyczepki lekkie też?

tak, autobusy również ,,,mam nadzieję, że wiedzieli co piszą w PoRD ,,,a że po czasie wydało Im się to głupie ??? trudno ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety każdy z nas będzie miał inne stanowisko i każdy będzie robił dobrze na swój sposób do czasu kiedy ustawodawcy nie stworzą nam w pełni jednoznacznych przepisów, a to jest tak prawdopodobne jak trafić w lotka. Myślę, że ustawodawcy nawet nie wiedzą o takich podstawowych błędach jakie sami stworzyli , ponieważ nie pracują w tym zawodzie, nie interesują się nami, a opinie zasięgają u osób podobnie jak oni nie mający bezpośrednio kontaktu z BT lub z nikim [tylko na papierze].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autobusy również

 

No autobus typu SAM TNBT na rok to dość śmiałe, jeśli fabryczne mają na pół roku (nie mówię tu o nowym i pierwszym terminie), z tego można wysnuć wniosek , że SAM jest extra jakości montażu. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z innej beczki:

 

PoRD Art. 81. pkt.6

 

cyt. "pojazdu marki "SAM"

 

koleżanko OLGO czy w DR w pozycji "MARKA" jest wpis SAM czy CIĄGNIK ROLNICZY - pozostawiam bez komentarza.

 

Nie komplikujmy sobie życia. POZDRAWIAM SERDECZNIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z innej beczki:

 

PoRD Art. 81. pkt.6

 

cyt. "pojazdu marki "SAM"

 

koleżanko OLGO czy w DR w pozycji "MARKA" jest wpis SAM czy CIĄGNIK ROLNICZY - pozostawiam bez komentarza.

 

Nie komplikujmy sobie życia. POZDRAWIAM SERDECZNIE

 

A gdzie jest napisane, że marka pojazdu ma większy wpływ na NTB niż rodzaj pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No autobus typu SAM TNBT na rok to dość śmiałe

Nie dlatego, że dałbym na rok lecz temu że nie napisałbym takich bzdur będąc ustawodawcą,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD Art. 81. pkt.6

 

cyt. "pojazdu marki "SAM"

 

koleżanko OLGO czy w DR w pozycji "MARKA" jest wpis SAM czy CIĄGNIK ROLNICZY -

Nigdy nie widziałem autobusu typu SAM, a przyczepa lekka nie podlega badaniom,

Popatrz na swoje wypowiedzi - zaprzeczasz sam sobie...raz bierzesz pod uwagę rodzaj pojazdu marki SAM (p-pa lekka), a innym razem tylko markę SAM (w przyp. ciągnika) :/

Taki niezdecydowany jesteś? :-P

 

[ Dodano: 29-01-2011, 22:25 ]

Przeglądając teraz forum, znalazłam podobną dyskusję...polecam :-D

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8259

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - ale ustawę tez czytać trzeba umieć - bez urazy. To nie jest opowiadanie 1001 i jednej nocy, tylko akt prawny i pewne regulacje techniki prawodawczej w tworzeniu aktów normatywnych trzeba znać. To właśnie stosowanie wykładni języka potocznego przynosi Wam kłopoty. Zasady tworzenia przepisów wyłączających są w zasadzie dość proste, a Ty JANUSZ ich po prostu nie rozumiesz.

 

Stwórzmy sobie taki przykładowy akt prawny. PRAWO PŁYWACKIE dla DIAGNOSTÓW

 

Art.1.1. Diagnostom nie wolno kąpać się na kąpieliskach publicznych. Po godzinie 22.00 wolno im jednak zażywać na takich kąpieliskach krótkiej kąpieli, o ile pracują na stacjach okręgowych

Art.1.2. Diagności poniżej 160 cm wzrostu mogą kąpać się na kąpieliskach publicznych również przed godziną 22.00.

Art.1.3. Diagności mający staż pracy krótszy niż rok nie mogą kąpać się nigdy.

 

I teraz pytanie. Czy diagnosta mierzący 150 cm (np. Psuj) ;) pomimo, iż nie pracuje na okręgówce i ma staż dłuższy niż rok może się kąpać na tym kąpielisku publicznym, czy nie?

Otóż może!!

A gdyby się oikazało, że pracuje na stacji dopiero od pół roku?

Nie!!

Gdyż ustęp drugi WYŁĄCZA określoną grupę adresatów tej normy spod jej zakresu normowania. Podobnie ustęp trzeci. A norma sama w sobie określona jest w art. 1.1. Choć oczywiście gdyby sobie to tłumaczyć "mową potoczną" mogłoby kilku osobom wyjść inaczej. Skoro w PoRD po art.81.5. są przepisy wyłączające, to każdy z nich KOLEJNO wyłącza następujące po sobie grupy BEZ WZGLĘDU na treść wcześniejszych wyłączeń. A norma jest w art.85.5, a nie 6. Szósty ustęp to już pierwsze wyłączenia...

 

Pisałem już o tym ze szczegółami i nic... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasady tworzenia przepisów wyłączających są w zasadzie dość proste, a Ty JANUSZ ich po prostu nie rozumiesz.

Tu akurat masz rację, nigdy nie byłem w tym mocny ,,, niemniej jednak, gdyby zasady te były tak proste i oczywiste jak mówisz, to nie powstawałyby kolejne sprzeczne interpretacje na ten temat. Sam widzisz, że potężniejsze od naszych głowy mają z tym problem, a i Ty sam również swego czasu miałeś wątpliwości, mówiąc ;

 

Art. 81.3. - 7. przy odpowiedniej interpretacji pozwala na wszystko. Albo traktujesz taki pojazd jako określony rodzaj, nie bacząc na markę, albo ściśle przestrzegasz zapisu art. 81.4. i decydująca jest marka "SAM". Jedno i drugie prowadzi do paradoksu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PRAWO PŁYWACKIE dla DIAGNOSTÓW

 

Art.1.1. Diagnostom nie wolno kąpać się na kąpieliskach publicznych. Po godzinie 22.00 wolno im jednak zażywać na takich kąpieliskach krótkiej kąpieli, o ile pracują na stacjach okręgowych

Art.1.2. Diagności poniżej 160 cm wzrostu mogą kąpać się na kąpieliskach publicznych również przed godziną 22.00.

Art.1.3. Diagności mający staż pracy krótszy niż rok nie mogą kąpać się nigdy.

I tu się nasuwa kolejne intrygujące pytanie; a co jesli diagnosta posiada strój kąpielowy a nie umie plywać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś do póki rolnicze były na rok to było wszystko jasne teraz SAMY przyczepy rolnicze namieszały.

 

Z tego co piszesz Blakop to przyczepy rolnicze SAMY robimy na 2 lata, bo w art 81.5 i art 81.6 napisane jest , że SAMY na rok, a art81.7, że przyczepy rolnicze i ciągniki na 2 lata.

Z tego jak dobrze zrozumiałem, napisałeś, że każdy kolejny punkt eliminuje poprzedzony - ja tak zrozumiałem.

Chyba dobrze zrozumiałem Wasze interpretacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy diagnosta mierzący 150 cm (np. Psuj) ;) pomimo, iż nie pracuje na okręgówce i ma staż dłuższy niż rok może się kąpać na tym kąpielisku publicznym, czy nie?

 

A w pysk chcesz? :P

Po pierwsze primo - mam więcej niz 150

Po drugie też primo :) pracuję na okręgówce... :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka miesięcy temu myślałem jak część z Was, że wszystkie samy TNB na rok. Ale od tego czasu dużo czytałem na temat prawa, jego tworzenia, interpretacji i wykładni i zmieniłem zdanie na ten temat. To co pisze blakop, a wcześniej markes30 jest zasadne.

Z tego jak dobrze zrozumiałem, napisałeś, że każdy kolejny punkt eliminuje poprzedzony

Nie eliminuje tylko zawęża możliwości (rodzaje).

A gdzie jest napisane, że marka pojazdu ma większy wpływ na NTB niż rodzaj pojazdu.

I tu jest sedno sprawy. Tak sądzę.

 

PoRD Art 81

5.Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust.6 -10.

 

W tym punkcie jest zawarte obostrzenie (warunek). Otóż możesz termin zastosować do ogółu wymienionego w punkcie 5. o ile w następnych punktach z zastrzeżonego zakresu (czyli punkty 6 - 10) nie zostanie zawarta pewna grupa (rodzaje pojazdów) co eliminuje tę grupę z ogółu i nadaje im (rodzajom pojazdów) określone warunki.

Czyli punkt 6. uogólnia wszystkie pojazdy marki SAM. Oczywiście nie tylko ale akurat o SAMach te rozważania.

Natomiast kolejne punkty z całego ogółu wyodrębniają nam poszczególne rodzaje pojazdów, które mogły by być SAMami i narzuca im inne warunki (terminy) niż w przypadku ogółu.

I dlatego SAM (marka) ciągnik rolniczy (rodzaj) co dwa lata. SAM (marka) przyczepa lekka (rodzaj) bezterminowo. SAM (marka) autobus (rodzaj) co sześć miesięcy - oczywiście jeśli jakimś cudem ktoś to zarejestruje. SAM - zabytek? raczej nierealne.

 

Ja tak to widzę po moich studiach nad prawem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.