Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

wilus1

Pomocy!!! 3 osie!!

Polecane posty

wilus1

ratunku!!! Witam i prosze o pomoc. Kupiłem autolawetę jakies dwa tygodnie temu i dzisiaj zaóważyłem, że w DR mam wbite dwie osie a w rzeczywistosci mam trzy co teraz z robić?? Prosze pomóżcie jak to można zarejstrować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

zgłaszasz problem w WK podczas przerejestrowywania

WK powinien wydać skierowanie na dodatkowe badanie, na którym diagnosta stwierdzi "z natury" liczbę osi. Cena 20 zł za jeden warunek (poz w cenniku 5.1 )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Postępowanie tak jak opisał Jacdiag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec
WK powinien wydać skierowanie na dodatkowe badanie, na którym diagnosta stwierdzi "z natury" liczbę osi.

Ale musisz sprawdzić to

 

§ 4. (17) 1. Przez os pojedyncza rozumie sie os oddalona od osi sasiedniej o wiecej ni3 1,8 m

lub dwie sasiednie osie oddalone od siebie o mniej ni3 1 m, a przez os wielokrotna - zespół

zło3ony z dwóch lub wiecej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległosc miedzy

sasiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza ni3 1 m i nie wieksza ni3 1,8 m.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje sie do motocykli, motorowerów, samochodów osobowych i

ciagników rolniczych.

3. Przepisu ust. 1 nie stosuje sie do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed

dniem wejscia w 3ycie rozporzadzenia, dla których przez os pojedyncza rozumie sie os oddalona

od osi sasiedniej o wiecej ni3 2 m lub dwie sasiednie osie oddalone od siebie o mniej ni3 1 m, a

przez os wielokrotna - zespół zło3ony z dwóch lub wiecej osi, zwanych "osiami składowymi", w

którym odległosc miedzy sasiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza ni3 1 m i nie wieksza

ni3 2 m.

 

bo może się okazać że konstrucyjnie masz 3 osie, a administracyjnie (skomplikowawane, prawda?) tylko 2 ::hey

Dz,U.32.poz 262 z 2003r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden
bo może się okazać że konstrucyjnie masz 3 osie, a administracyjnie (skomplikowawane, prawda?) tylko 2 ::hey

Zdarza się to przy 2 osiach , że ze względu na rozstaw osi , zaliczane jest jako oś pojedyncza.

Natomiast przy trzy osiowych , jeszcze się nie spotkałem z taką konstrukcją , że dwie osie , z trzech osi sąsiadujących, można by zaliczyć do osi pojedynczej .

Ale życie czasami zaskakuje.

Wilus 1 , aby się przekonać co do rozstawu osi , wystarczy samemu zmierzyć odległość poszczególnych osi . Pomiar dokonuje się na zewnątrz , od środka jednej , do środka drugiej osi .Wskazanie mniejsze jak 1 m wskazuje na to , że dwie sąsiednie osie są osiami pojedynczymi.

Resztę postępowania jak we wcześniej ,wyżej , pisanych postach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilus1

dziekuje wam wszystkim za podpowiedz ja mam fiata dukato w którym dwie osie tylne sa obok siebie jedna przy drugiej a przednia jest oddalona o jakies 3,5 m od tych tylnych . Pytanie cz ja moge miec w dowodzie mogę miec tylko 2 osie ?????

Specjaliści podopowidzcie cos!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

fiat ukato ma 2 osie jeszcze nie widziwłem dukato żeby miał 2 osie z tyłu mówisz chyba o jednej osi na podwójnych kołach tzw. bliżniakach :-(

 

[ Dodano: 02-03-2008, 10:31 ]

i w dowodzie powinno pisać 2 osie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz
fiat ukato ma 2 osie jeszcze nie widziwłem dukato żeby miał 2 osie z tyłu mówisz chyba o jednej osi na podwójnych kołach tzw. bliżniakach :-(

 

[ Dodano: 02-03-2008, 10:31 ]

i w dowodzie powinno pisać 2 osie.

Są takie samochody co mają 2 osie z tył-autolawety ja osobiście widziałem takie jak ducato czy vw transporter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

zgadza nie pomyślałem o auto lawetach ale też nie pisało :(

 

[ Dodano: 02-03-2008, 10:48 ]

trzeba będzie zmierzyć odległość. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ja mam fiata dukato w którym dwie osie tylne

 

Są takie samochody co mają 2 osie z tył-autolawety

 

Z reguły w przypadku ducato i transportera są to nieautoryzowane zmiany konstrukcyjne i moim zdaniem badanie powinno zakończyć się N. Jest to zbyt duża ingerencja w pojazd aby dopuścić go do ponownie do ruchu - ale jak życie pokazuje pewnym ludziom to nie przeszkadza. Cóż, życie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

strzeliłem byka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
strzeliłem byka ?

 

Dlaczego? Nie można wykluczyć, że jakiś model ducato ma trzy osie, tego nie wiemy. Ja osobiście widziałem tylko przerabiane i uważam, że jest to zbyt duża ingerencja w auto. Widziałem nawet ducato przedłużone o ponad 100 cm !!! Na żywca cięta konstrukcja nośna i wstawiane przedłużki (też auto-laweta). Co do trzeciej osi, to pomijając już umocowanie jej do konstrukcji to co z hamulcami? Oś niehamowana?? - wątpię, więc hamowana?? - a czy ktoś przeliczył wydatek pompy hamulcowej czy wystarczy na jeszcze dwa cylinderki??

 

To tylko przykład, ale takich problemów w tych autach jest więcej. Naprawdę dziwię się temu kto dopuścił to do ruchu i tym co to potwierdzają co rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

rzadko do mnie jadą laweciarze i chyba dałem się trochę zaskoczyć zawsze trzeba uważać :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roman
Dlaczego? Nie można wykluczyć, że jakiś model ducato ma trzy osie, tego nie wiemy. Ja osobiście widziałem tylko przerabiane i uważam, że jest to zbyt duża ingerencja w auto. Widziałem nawet ducato przedłużone o ponad 100 cm !!! Na żywca cięta konstrukcja nośna i wstawiane przedłużki (też auto-laweta). Co do trzeciej osi, to pomijając już umocowanie jej do konstrukcji to co z hamulcami? Oś niehamowana?? - wątpię, więc hamowana?? - a czy ktoś przeliczył wydatek pompy hamulcowej czy wystarczy na jeszcze dwa cylinderki??

 

To tylko przykład, ale takich problemów w tych autach jest więcej. Naprawdę dziwię się temu kto dopuścił to do ruchu i tym co to potwierdzają co rok.

 

Wszystko zależy co i kto robi - widziałem takie samochody przerabiane przez wyspecjalizowane firmy i wyglądało to bardzo przyzwoicie.

Tylne osie na dużo mniejszych kołach, czasem na pneumatycznym zawieszeniu, hamulce mniejsze niż w orginale, ale za to cztery, tak na oko to powierzcznia tłoczków hamulcowych taka jak w orginale. Z tego co wiem to takie poiazdy mają niemieckie lub holenderskie dopuszczenie do ruchu - o takich słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Wszystko zależy co i kto robi

 

I tu jest pies pogrzebany. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.