Skocz do zawartości

zmiana DMC przyczepy


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

Prawo jazdy jest ok ,poza tym na 1500 kg i tak trzeba miec już kategorie E a chodzi tylko o samochód ciągnący bo 1800 własciwie tylko nadaje sie na busa a 1500 można śmiało ciągnąć Turanem.

Można wymienić zaczep na słabszy i już podlega pod zmiany konstrukcyjne ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    7

  • adam1501

    6

  • blakop

    4

  • danielg539

    4

A co się stało z konstrukcją przyczepy, że raptem trzeba ją "odchudzić" o 300kg?

Zawsze mozna założyć opony (koła) o nizszej nośności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić zaczep na słabszy i już podlega pod zmiany konstrukcyjne ?!

Analogicznie

Nie dopasowuje się DMC pojazdu do opon tylko opony do DMC pojazdu.

Więc niestety argument odpada, musi klient się bardziej postarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to SAM to dlaczego nie można tak poprostu zmniejszyć DMC? Bo zwiększyć to już poważniejsza sprawa.

 

A co to za różnica?

sam - nie sam

zmniejszyć - zwiększyć

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica?

A taka, że to nie było homologowane. Ktoś ustalił DMC. Jak to zrobił i co wziął pod uwagę?Dlaczego zmniejszenie tego parametru, w przypadku SAMa, to taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zmniejszenie tego parametru, w przypadku SAMa, to taki problem?

Problem żaden bo zgodny z przepisami tylko jak przebudować pojazd aby zmianie uległa DMC i odpowiednio to uzasadnić w trakcie BT aby nie popaść w skrajności (opony-nośność... itp) ale też utrzymać wszystko w jakiś rozsądnych ramach prawnych aby zaraz nie okazało się zgodnie z mentalnością polaka, że będzie Stara przerabiał na pojazd do 3,5t. w wiadomym celu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 years later...

Witajcie 

A ja mam pytanie zmiany DMC w przyczepce SAM z lekkiej 750 na 1500. 

W skrócie lata temu zbudowalem ja osobicie  na osi o nosnosi 1700kg i hanulcrm najazdowym z tym ze zarejestrowalem ją jako lekką.

Zwykle zmiany konstrukcyhne wystarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mecher napisał:

nikt nie zagwarantuje, że to "wytrzyma".

dlatego napisałem:

10 minut temu, danielg539 napisał:

trzeba znaleźć chętnego diagnostę

 

5 minut temu, michal_k napisał:

Zmiana rodzaju będzie.

To raczej nie jest wielkim problemem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mecher napisał:

Ale już doposażenie i ewentualna opinia rzeczoznawcy, będzie stanowić problem.

Przyczepa posiada gniazdo 13 pniowe gniazdo i światło wsteczne oraz przeciwmgielne tak samo jak  hamulec najazdowy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio taki ktoś kupił Iveco 6800 DMC wywiózł do DE wrócił z DMC 3500 a w DR czyściutko - obok tabliczki aluminiowej na 6800 pojawiła się dziwna naklejka tabliczki z Iveco na 3500 - nikt nie wie co to za zmiana a klient zadowolony szuka stacji na pierwszy przed rejestracją w PL .... cuda Panie się zdarzają :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojeździe marki SAM zmiana DMC jest jak najbardziej możliwa (nawet w górę). Cytowane tu zmiany w pojazdach fabrycznych nie dotyczą w ogóle tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
W dniu 3.12.2022 o 10:57, michal_k napisał:

W pojeździe marki SAM zmiana DMC jest jak najbardziej możliwa (nawet w górę). Cytowane tu zmiany w pojazdach fabrycznych nie dotyczą w ogóle tematu.

A np w przyczepie tzw. fabrycznej nazwa z lat chyba 70 tych .chce klient z ciężarowej 800 dmc, zrobić lekką, zepsuty jest hamulec najazdowy i nie ma do tego części w/g klienta , można by zdemontować hamulec , burty zmienić na aluminiowe i zrobić 750 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdemontować hamulec i zmienić burty na lżejsze to idziesz w kierunku zmiany masy własnej na mniejszą. A DMC ciągle 800 kg. Trzeba zmienić oś na słabszą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Solaris napisał:

Trzeba zmienić oś na słabszą

I znowu powstaje ten sam dylemat - czy to zmiana konstrukcyjna czy użycie niewłaściwych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.