Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

6182

Przeróbka malucha tak aby kwalifikował się na kategorię B1

Polecane posty

6182

Witam ::hey

 

Za rok będę miał 16 lat i będę mógł już zrobić prawko B1.Ze względu na ograniczony budżet jedyne autko którym będę mógł śmigać to poczciwy maluszek.Jak wiadomo waży on 600 kg czyli o 50 za dużo,no i trzeba go odchudzić.Poczytałem co nieco o tym na różnych forach,no i jedni twierdzą że wystarczy wywalić wygłuszenia,dywaniki,koło zapasowe i narzędzia,przyjechać na przegląd na oparach,wtedy kaszlaczek będzie ważyl około 530-540 kg,w stacji diagnostycznej dadzą papierek z badania który zaniesie się do WK przy rejestracji,i te 540 kg będzie mial wpisaną w dowodzie.Inni twierdzą że da się ale trzeba go pociąć tak mocno że byłaby to zmiana konstrukcji czyli rejestracja jako SAM.Jeszcze inni piszą że na przeglądzie i tak wpisują masę własną z katalogu i co by sie z 126 nie wyjelo i wycielo i tak masa w dowodzie będzie 600 kg.

Jak wiadomo prawda leży pośrodku,więc proszę tu o pomoc bo liczę na otrzymanie rzetelnych odpowiedzi jak to wszystko wygląda w rzeczywistości od fachowców :)

 

Z góry dzięki za pomoc :-D

 

P.S.Aha no i uprzedzając wypowiedzi "nie lepiej poczekać 2 lata i zrobić B" "precz z gownazeria na drogach" "poszpanować możesz skuterem" odpowiadam że auto w takim wieku jest mi potrzebne do dojazdów do szkoły (daleko mam,komunikacją miejską niedogodnie,a rodzicom nie po drodze),do kumpli no i do jakiś prac wakacyjnych które zamierzam podjąć.Co do szpanowania i nierozsądności jestem rozważny,nie imponuje mi prękość i brawura po prostu chcę mieć czym dojeżdżać do różnych miejsc szybciej i wygodniej aniżeli za pomocą komunikacji miejskiej,i szpanować przed rówieśnikami też nie zamierzam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Nie jest to takie proste jakby się wydawało. Zmiana masy własnej pojazdu musi być rozsądnie i prawnie uzasadniona. Wycięcie czy demontaż czegokolwiek niewiele da. Masę własną, w myśl ustawy PORD określa się dla pojazdu gotowego do jazdy z nominalną ilością wszelkich płynów, fabrycznym wyposażeniem, bez ładunku i osób. To oczywiście tak w skrócie. Odpada więc, m.in. pomysł przyjazdu do SKP na "oparach" paliwa. Nie słuchaj bzdur. Musisz wiedzieć, że są i będą zawsze ludzie, którzy za kilka "srebrników" zrobią wszystko. W twoim przypadku, niestety niewiele da się zrobić. Wszelkie zmiany "odchudzające" twojego "Malucha" muszą być zgodne z technologią producenta i wymagają zezwolenia na to by ich dokonać. Oczywiście, odpada też możliwość zrobienia z tego "SAM-a". Kto ci powiedział, że to może być "SAM"? Napewno nie był to diagnosta. Diagnosta nie mógłby udzielić takiej porady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
PoRD

Art. 90. 1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:

1) osiagneła wymagany dla danej kategorii wiek;

 

2. Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:

1) 16 lat - dla kategorii A1, B1 lub T;

przy okazji wyszedł następny bezsensowny przepis:

B1 - tylko pojazd do 550 kg MW

T - np. Ursus C 360 + przyczepy = 2100 + 10500 = 12500 kg

a nawet więcej

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=24137&sid=d1f12f0e3c7f12eb87f60bd85aba66ab#24137

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6182
Masę własną, w myśl ustawy PORD określa się dla pojazdu gotowego do jazdy z nominalną ilością wszelkich płynów, fabrycznym wyposażeniem, bez ładunku i osób.

Odpada więc, m.in. pomysł przyjazdu do SKP na "oparach" paliwa.

 

No,jak wleję 6 litrów to też będzie ilość nominalna (100 km da się przejechać),ale będzie to znacznie mniej kg niż 25 l czyli pełny bak ;)

 

Wszelkie zmiany "odchudzające" twojego "Malucha" muszą być zgodne z technologią producenta i wymagają zezwolenia na to by ich dokonać.

 

Ja tam sie nie znam ale jest w Polsce taka jedna firma co przerabia Daihatsu Curore na B1 i jakoś nie wierzę żeby jeździli tymi autkami do centrali w Japonii żeby pozwolili na zmiany :-)

 

Oczywiście, odpada też możliwość zrobienia z tego "SAM-a". Kto ci powiedział, że to może być "SAM"? Napewno nie był to diagnosta. Diagnosta nie mógłby udzielić takiej porady!

 

Czytywałem różne opinie na forach,a kto się wypowiadał to nie wiem.Mam nadzieję że to tylko blef żeby pytający zrezygnował z jeżdżenia na B1 (stop młodzieży na drogach) :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Szanowny młody człowieku. Ja nie wypowiedziałem się na temat negatywów czy pozytywów, wynikających z udziału w ruchu drogowym osób młodych. To jest z pewnością ważny temat i dużo mógłbym o tym powiedzieć. Tym razem jednak nakreśliłem ci, w wielkim skrócie, aspekt prawno - techniczny interesującej cię sprawy. To, że przytaczasz tu przykłady "przerabiania" jakichś pojazdów na potrzeby osób zainteresowanych, świadczy tylko o tym jak dalece jesteśmy, jako całe społeczeństwo, posunięci w "olewaniu" wszelkich przepisów. Jeśli jednak trafiłeś ze swoim problemem na niniejsze forum, to znaczy, że jednak masz jakieś wątpliwości czy skorzystać z oferowanych "usług", o których sam napisałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6182
Szanowny młody człowieku. Ja nie wypowiedziałem się na temat negatywów czy pozytywów, wynikających z udziału w ruchu drogowym osób młodych

 

Nie miałem Ciebie na myśli ;)

 

To jest z pewnością ważny temat i dużo mógłbym o tym powiedzieć. Tym razem jednak nakreśliłem ci, w wielkim skrócie, aspekt prawno - techniczny interesującej cię sprawy.

 

Za co serdecznie dziękuję :)

 

To, że przytaczasz tu przykłady "przerabiania" jakichś pojazdów na potrzeby osób zainteresowanych, świadczy tylko o tym jak dalece jesteśmy, jako całe społeczeństwo, posunięci w "olewaniu" wszelkich przepisów.

 

Ja wiem czy to olewanie :?: Facet ściąga samochody,odchudza je i w jakiś sposób tak spreparowane rejestruje z masą własną <550 kg-i mnie własnie interesuje,jak je rejestruje (zrymowało się) :)

 

Jeśli jednak trafiłeś ze swoim problemem na niniejsze forum, to znaczy, że jednak masz jakieś wątpliwości czy skorzystać z oferowanych "usług", o których sam napisałeś.

 

Nie nie,ja nie chcę korzystać z uslug jakiejś firmy trudniącej się przeróbką samochodów na B1,chcę sam przerobić maluszka i dlatego pytam na tym forum jak zmienić w dowodzie masę własną ;)

 

[ Dodano: 07-03-2008, 18:10 ]

No i :?: Tylu Was tu jest a nikt nie miał z tym do czynienia :?: Przepraszam że ponaglam,ale od kilku dni TRWAM ( ;) ) w niepewności czy to się uda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

temu gościowi udało się odchudzić malucha

małe podobieństwo daje się jeszcze zauważyć :D:D

ale niestety brak tablicy rej

1836201.jpg.5921009efe57c2ed122a3d1dfcd365f9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

WOW ale bajer :viva::viva::viva::viva::viva:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

:shock:

Nawet miękki dach ma :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

podziwiam ludzi za takie fantazje . :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Ładnie ten samochodzik wygląda.

Tylko ten kierowca jakoś do niego nie pasuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Może chce poczuc wiatr we włosach albo jedzie na podryw :D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Ogólnie to jest ok , jedynie jakoś tak szpecą go przednie wystające koła poza gabaryt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekNJ

Pojazd taki jak Maluch został kiedyś homologowany i posiada ustalone masy... które można znaleźć w katalogach czy instrukcji... Wszelkich zmian konstukcyjnych zmieniających masy czy naciski może dokonać podmiot gospodarczy który prowadzi działalność zgodnie z KRS "naprawa i obsługa pojazdów samochodowych" i na to musisz mieć fakturę. Nie bardzo wiem czy te zmiany o których pisałeś - wyrzucenie koła zapas. czy dywaników siedzeń wystarczą. A jak wyrzucisz siedzenia to zmieni się liczba miejsc i nie będziesz mógł nikogo przewozić. To tyle jeśli chodzi o przepisy. W zasadzie nie powinno by być problemu bo skoro masy się zmniejszą a samochodem będzie mogła jeździć tylko jedna osoba to nie widzę tu zagrożenia. Ale życie nie jest prostę bo w grę wchodzą utrudnienia polskiej biurokracji która może Ci na to nie pozwolić. I powiem Ci dlaczego - bo nie będą wiedzieli co z tym fantem zrobić. Dla nich to będzie się wydawało zbyt proste aby można było zrobić z tego pojazd dla B1, i znając naszą biurokrację będą Ci robić wszelkie problemy. A to Ci powiedzą, że takie pojazdy zgodnie z homologacją to mają taką masę a nie taką jaką ty chcesz itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Dokładnie tak, jak ArekNJ - sami wiecie, jakie są problemy np. ze zmianą DMC (ucieczka przed podatkiemn drogowym czy umozliwienie jazdy z niższą kategorią) - tu jest dokładnie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wszelkich zmian konstukcyjnych zmieniających masy czy naciski może dokonać podmiot gospodarczy który prowadzi działalność zgodnie z KRS "naprawa i obsługa pojazdów samochodowych" i na to musisz mieć fakturę.
To tyle jeśli chodzi o przepisy.

 

To może niech jeszcze kolega przytoczy te przepisy bo ja do tej pory myślałem, że taki obowiązek dotyczy tylko zmian prowadzących do zmiany rodzaju pojazdu zgodnie z art. 66.4.pkt 6b PoRD, ale widać nie jestem na bieżąco. Poproszę zatem o podstawę prawną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Przecież wszyscy czasem lubimy kogoś przećwiczyć ;)

 

:D:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

A przypadkiem kategorie prawa jazdy nie odnoszą się do DMC pojazdów np.B -do 3,5t

Bo z tego co wiem to zmniejszenie MW nie ma wpływu na DMC pojazdu :evil:

Rozumując wypowiedż młodocianego to posiadając kat. prawka B mogę prowadzić ciągniczek siodłowy o masie własnej nieprzekraczającej 3,5 tony? :shock::shock::shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekNJ

Tak , tak w zasadzie taka przeróbka Malucha nie jest zmianą rodzaju pojazdu więc nie podlega pod Art. 66.4.(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) i nie powinno być problemu. Ale jak już wcześnie wspominałem nasza biurokracja zrobi wszystko aby temu się przeciwstawić, aby nie powstał precedens i nie zaczęto przerabiać maluchów masowo. Wyjęcie z malucha trzech siedzeń i zarejestrowanie go jako jednosobowego powinno załatwić sprawę zmniejszenia DMC(odejmując od DMC masę trzech osób- 3x68kg- był kiedyś taki wzór na obliczanie masy po zmianach liczby miesc), ale dla ludzi z wydziałów komunikacji będzie to podejrzane i anormalne, a jak się dowiedzą o co chodzi to zinterpretują przepisy tak, że nie będzie wolno tego zrobić. Trzeba by się z nimi sądzić a komu się chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jak dla mnie zmniejszenie masy własnej absolutnie nie pociąga za sobą zmniejszenia DMC, tym bardziej jeśli nie wiąże się to z faktycznymi zmianami konstrukcyjnymi, a jedynie wyjęciem części wyposażenia z kabiny...

Ja wymagałbym zaświadczenia od przedstawiciela producenta, że maluch był homologowany z taką a nie inną DMC, albo, że istnieje taka możliwość (żeby go zmienić na B1)i już - ma to uzasadnienie w przepisach i rozwiało by wszelkie wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Wyjęcie z malucha trzech siedzeń i zarejestrowanie go jako jednosobowego powinno załatwić sprawę zmniejszenia DMC

 

Niestety, nie zmniejszysz dmc a tylko powiększysz masę bagażu który można upchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Właśnie sprawdziłem, że B1 jednak jest warunkowane MW, a nie DMC, ale i tak obstaje przy swoim :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekNJ

Więc ile może mieć maksymalnie MW pojazd aby zakwalifikowano go do B1?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abc
Więc ile może mieć maksymalnie MW pojazd aby zakwalifikowano go do B1?

 

zgodnie z ustwą prawo o ruchu drogowym

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

 

4) kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie nie ile ma mieć MW, żeby go zakwalifikować do B1, tylko jakie dokumenty ma mieć, żeby to zrobić. Powtarzam - dla mnie opróżnienie schowka w kabinie i wyjęcie fotela to nie jest zmiana konstrukcyjna mogąca skutkować trwałą zmiana MW w pojedzie. Jeśli przyjdziesz i poprosisz o zmianę masy, to w tym przypadku poproszę od Ciebie zaświadczenie od przedstawiciela producenta tego pojazdu, że ten typ pojazdu był kiedykolwiek homologowany z taką masą na B1 zgodnie z § 14 rozp.o rejestracji pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.