6182 Napisano 3 Marzec 2008 Share Napisano 3 Marzec 2008 Witam Za rok będę miał 16 lat i będę mógł już zrobić prawko B1.Ze względu na ograniczony budżet jedyne autko którym będę mógł śmigać to poczciwy maluszek.Jak wiadomo waży on 600 kg czyli o 50 za dużo,no i trzeba go odchudzić.Poczytałem co nieco o tym na różnych forach,no i jedni twierdzą że wystarczy wywalić wygłuszenia,dywaniki,koło zapasowe i narzędzia,przyjechać na przegląd na oparach,wtedy kaszlaczek będzie ważyl około 530-540 kg,w stacji diagnostycznej dadzą papierek z badania który zaniesie się do WK przy rejestracji,i te 540 kg będzie mial wpisaną w dowodzie.Inni twierdzą że da się ale trzeba go pociąć tak mocno że byłaby to zmiana konstrukcji czyli rejestracja jako SAM.Jeszcze inni piszą że na przeglądzie i tak wpisują masę własną z katalogu i co by sie z 126 nie wyjelo i wycielo i tak masa w dowodzie będzie 600 kg. Jak wiadomo prawda leży pośrodku,więc proszę tu o pomoc bo liczę na otrzymanie rzetelnych odpowiedzi jak to wszystko wygląda w rzeczywistości od fachowców Z góry dzięki za pomoc P.S.Aha no i uprzedzając wypowiedzi "nie lepiej poczekać 2 lata i zrobić B" "precz z gownazeria na drogach" "poszpanować możesz skuterem" odpowiadam że auto w takim wieku jest mi potrzebne do dojazdów do szkoły (daleko mam,komunikacją miejską niedogodnie,a rodzicom nie po drodze),do kumpli no i do jakiś prac wakacyjnych które zamierzam podjąć.Co do szpanowania i nierozsądności jestem rozważny,nie imponuje mi prękość i brawura po prostu chcę mieć czym dojeżdżać do różnych miejsc szybciej i wygodniej aniżeli za pomocą komunikacji miejskiej,i szpanować przed rówieśnikami też nie zamierzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Nie jest to takie proste jakby się wydawało. Zmiana masy własnej pojazdu musi być rozsądnie i prawnie uzasadniona. Wycięcie czy demontaż czegokolwiek niewiele da. Masę własną, w myśl ustawy PORD określa się dla pojazdu gotowego do jazdy z nominalną ilością wszelkich płynów, fabrycznym wyposażeniem, bez ładunku i osób. To oczywiście tak w skrócie. Odpada więc, m.in. pomysł przyjazdu do SKP na "oparach" paliwa. Nie słuchaj bzdur. Musisz wiedzieć, że są i będą zawsze ludzie, którzy za kilka "srebrników" zrobią wszystko. W twoim przypadku, niestety niewiele da się zrobić. Wszelkie zmiany "odchudzające" twojego "Malucha" muszą być zgodne z technologią producenta i wymagają zezwolenia na to by ich dokonać. Oczywiście, odpada też możliwość zrobienia z tego "SAM-a". Kto ci powiedział, że to może być "SAM"? Napewno nie był to diagnosta. Diagnosta nie mógłby udzielić takiej porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 PoRDArt. 90. 1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli: 1) osiagneła wymagany dla danej kategorii wiek; 2. Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi: 1) 16 lat - dla kategorii A1, B1 lub T; przy okazji wyszedł następny bezsensowny przepis: B1 - tylko pojazd do 550 kg MW T - np. Ursus C 360 + przyczepy = 2100 + 10500 = 12500 kg a nawet więcej http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=24137&sid=d1f12f0e3c7f12eb87f60bd85aba66ab#24137 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
6182 Napisano 4 Marzec 2008 Autor Share Napisano 4 Marzec 2008 Masę własną, w myśl ustawy PORD określa się dla pojazdu gotowego do jazdy z nominalną ilością wszelkich płynów, fabrycznym wyposażeniem, bez ładunku i osób.Odpada więc, m.in. pomysł przyjazdu do SKP na "oparach" paliwa. No,jak wleję 6 litrów to też będzie ilość nominalna (100 km da się przejechać),ale będzie to znacznie mniej kg niż 25 l czyli pełny bak Wszelkie zmiany "odchudzające" twojego "Malucha" muszą być zgodne z technologią producenta i wymagają zezwolenia na to by ich dokonać. Ja tam sie nie znam ale jest w Polsce taka jedna firma co przerabia Daihatsu Curore na B1 i jakoś nie wierzę żeby jeździli tymi autkami do centrali w Japonii żeby pozwolili na zmiany Oczywiście, odpada też możliwość zrobienia z tego "SAM-a". Kto ci powiedział, że to może być "SAM"? Napewno nie był to diagnosta. Diagnosta nie mógłby udzielić takiej porady! Czytywałem różne opinie na forach,a kto się wypowiadał to nie wiem.Mam nadzieję że to tylko blef żeby pytający zrezygnował z jeżdżenia na B1 (stop młodzieży na drogach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Marzec 2008 Share Napisano 4 Marzec 2008 Szanowny młody człowieku. Ja nie wypowiedziałem się na temat negatywów czy pozytywów, wynikających z udziału w ruchu drogowym osób młodych. To jest z pewnością ważny temat i dużo mógłbym o tym powiedzieć. Tym razem jednak nakreśliłem ci, w wielkim skrócie, aspekt prawno - techniczny interesującej cię sprawy. To, że przytaczasz tu przykłady "przerabiania" jakichś pojazdów na potrzeby osób zainteresowanych, świadczy tylko o tym jak dalece jesteśmy, jako całe społeczeństwo, posunięci w "olewaniu" wszelkich przepisów. Jeśli jednak trafiłeś ze swoim problemem na niniejsze forum, to znaczy, że jednak masz jakieś wątpliwości czy skorzystać z oferowanych "usług", o których sam napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
6182 Napisano 4 Marzec 2008 Autor Share Napisano 4 Marzec 2008 Szanowny młody człowieku. Ja nie wypowiedziałem się na temat negatywów czy pozytywów, wynikających z udziału w ruchu drogowym osób młodych Nie miałem Ciebie na myśli To jest z pewnością ważny temat i dużo mógłbym o tym powiedzieć. Tym razem jednak nakreśliłem ci, w wielkim skrócie, aspekt prawno - techniczny interesującej cię sprawy. Za co serdecznie dziękuję To, że przytaczasz tu przykłady "przerabiania" jakichś pojazdów na potrzeby osób zainteresowanych, świadczy tylko o tym jak dalece jesteśmy, jako całe społeczeństwo, posunięci w "olewaniu" wszelkich przepisów. Ja wiem czy to olewanie Facet ściąga samochody,odchudza je i w jakiś sposób tak spreparowane rejestruje z masą własną <550 kg-i mnie własnie interesuje,jak je rejestruje (zrymowało się) Jeśli jednak trafiłeś ze swoim problemem na niniejsze forum, to znaczy, że jednak masz jakieś wątpliwości czy skorzystać z oferowanych "usług", o których sam napisałeś. Nie nie,ja nie chcę korzystać z uslug jakiejś firmy trudniącej się przeróbką samochodów na B1,chcę sam przerobić maluszka i dlatego pytam na tym forum jak zmienić w dowodzie masę własną [ Dodano: 07-03-2008, 18:10 ] No i Tylu Was tu jest a nikt nie miał z tym do czynienia Przepraszam że ponaglam,ale od kilku dni TRWAM ( ) w niepewności czy to się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 temu gościowi udało się odchudzić malucha małe podobieństwo daje się jeszcze zauważyć ale niestety brak tablicy rej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 WOW ale bajer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 Nawet miękki dach ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Maj 2008 Share Napisano 28 Maj 2008 podziwiam ludzi za takie fantazje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 29 Maj 2008 Share Napisano 29 Maj 2008 Ładnie ten samochodzik wygląda. Tylko ten kierowca jakoś do niego nie pasuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 29 Maj 2008 Share Napisano 29 Maj 2008 Może chce poczuc wiatr we włosach albo jedzie na podryw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 29 Maj 2008 Share Napisano 29 Maj 2008 Ogólnie to jest ok , jedynie jakoś tak szpecą go przednie wystające koła poza gabaryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekNJ Napisano 29 Maj 2008 Share Napisano 29 Maj 2008 Pojazd taki jak Maluch został kiedyś homologowany i posiada ustalone masy... które można znaleźć w katalogach czy instrukcji... Wszelkich zmian konstukcyjnych zmieniających masy czy naciski może dokonać podmiot gospodarczy który prowadzi działalność zgodnie z KRS "naprawa i obsługa pojazdów samochodowych" i na to musisz mieć fakturę. Nie bardzo wiem czy te zmiany o których pisałeś - wyrzucenie koła zapas. czy dywaników siedzeń wystarczą. A jak wyrzucisz siedzenia to zmieni się liczba miejsc i nie będziesz mógł nikogo przewozić. To tyle jeśli chodzi o przepisy. W zasadzie nie powinno by być problemu bo skoro masy się zmniejszą a samochodem będzie mogła jeździć tylko jedna osoba to nie widzę tu zagrożenia. Ale życie nie jest prostę bo w grę wchodzą utrudnienia polskiej biurokracji która może Ci na to nie pozwolić. I powiem Ci dlaczego - bo nie będą wiedzieli co z tym fantem zrobić. Dla nich to będzie się wydawało zbyt proste aby można było zrobić z tego pojazd dla B1, i znając naszą biurokrację będą Ci robić wszelkie problemy. A to Ci powiedzą, że takie pojazdy zgodnie z homologacją to mają taką masę a nie taką jaką ty chcesz itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 30 Maj 2008 Share Napisano 30 Maj 2008 Dokładnie tak, jak ArekNJ - sami wiecie, jakie są problemy np. ze zmianą DMC (ucieczka przed podatkiemn drogowym czy umozliwienie jazdy z niższą kategorią) - tu jest dokładnie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Maj 2008 Share Napisano 30 Maj 2008 Wszelkich zmian konstukcyjnych zmieniających masy czy naciski może dokonać podmiot gospodarczy który prowadzi działalność zgodnie z KRS "naprawa i obsługa pojazdów samochodowych" i na to musisz mieć fakturę. To tyle jeśli chodzi o przepisy. To może niech jeszcze kolega przytoczy te przepisy bo ja do tej pory myślałem, że taki obowiązek dotyczy tylko zmian prowadzących do zmiany rodzaju pojazdu zgodnie z art. 66.4.pkt 6b PoRD, ale widać nie jestem na bieżąco. Poproszę zatem o podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 Przecież wszyscy czasem lubimy kogoś przećwiczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 31 Maj 2008 Share Napisano 31 Maj 2008 A przypadkiem kategorie prawa jazdy nie odnoszą się do DMC pojazdów np.B -do 3,5t Bo z tego co wiem to zmniejszenie MW nie ma wpływu na DMC pojazdu Rozumując wypowiedż młodocianego to posiadając kat. prawka B mogę prowadzić ciągniczek siodłowy o masie własnej nieprzekraczającej 3,5 tony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekNJ Napisano 1 Czerwiec 2008 Share Napisano 1 Czerwiec 2008 Tak , tak w zasadzie taka przeróbka Malucha nie jest zmianą rodzaju pojazdu więc nie podlega pod Art. 66.4.(Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) i nie powinno być problemu. Ale jak już wcześnie wspominałem nasza biurokracja zrobi wszystko aby temu się przeciwstawić, aby nie powstał precedens i nie zaczęto przerabiać maluchów masowo. Wyjęcie z malucha trzech siedzeń i zarejestrowanie go jako jednosobowego powinno załatwić sprawę zmniejszenia DMC(odejmując od DMC masę trzech osób- 3x68kg- był kiedyś taki wzór na obliczanie masy po zmianach liczby miesc), ale dla ludzi z wydziałów komunikacji będzie to podejrzane i anormalne, a jak się dowiedzą o co chodzi to zinterpretują przepisy tak, że nie będzie wolno tego zrobić. Trzeba by się z nimi sądzić a komu się chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2008 Share Napisano 1 Czerwiec 2008 Jak dla mnie zmniejszenie masy własnej absolutnie nie pociąga za sobą zmniejszenia DMC, tym bardziej jeśli nie wiąże się to z faktycznymi zmianami konstrukcyjnymi, a jedynie wyjęciem części wyposażenia z kabiny... Ja wymagałbym zaświadczenia od przedstawiciela producenta, że maluch był homologowany z taką a nie inną DMC, albo, że istnieje taka możliwość (żeby go zmienić na B1)i już - ma to uzasadnienie w przepisach i rozwiało by wszelkie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Czerwiec 2008 Share Napisano 1 Czerwiec 2008 Wyjęcie z malucha trzech siedzeń i zarejestrowanie go jako jednosobowego powinno załatwić sprawę zmniejszenia DMC Niestety, nie zmniejszysz dmc a tylko powiększysz masę bagażu który można upchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Czerwiec 2008 Share Napisano 2 Czerwiec 2008 Właśnie sprawdziłem, że B1 jednak jest warunkowane MW, a nie DMC, ale i tak obstaje przy swoim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekNJ Napisano 3 Czerwiec 2008 Share Napisano 3 Czerwiec 2008 Więc ile może mieć maksymalnie MW pojazd aby zakwalifikowano go do B1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 4 Czerwiec 2008 Share Napisano 4 Czerwiec 2008 Więc ile może mieć maksymalnie MW pojazd aby zakwalifikowano go do B1? zgodnie z ustwą prawo o ruchu drogowym Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii. 2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania: 4) kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Czerwiec 2008 Share Napisano 4 Czerwiec 2008 Pytanie nie ile ma mieć MW, żeby go zakwalifikować do B1, tylko jakie dokumenty ma mieć, żeby to zrobić. Powtarzam - dla mnie opróżnienie schowka w kabinie i wyjęcie fotela to nie jest zmiana konstrukcyjna mogąca skutkować trwałą zmiana MW w pojedzie. Jeśli przyjdziesz i poprosisz o zmianę masy, to w tym przypadku poproszę od Ciebie zaświadczenie od przedstawiciela producenta tego pojazdu, że ten typ pojazdu był kiedykolwiek homologowany z taką masą na B1 zgodnie z § 14 rozp.o rejestracji pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.