Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

pasza

Pasy bezpieczeństwa, masa własna

Polecane posty

pasza

Witam Szlachtę.

Czy jeżeli w autobusie do 100km/h, są zamontowane pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, to powinny być one oznakowane piktogramami o konieczności ich zapinania czy dotyczy to tylko siedzeń przednich?, czy dotyczy to również siedzenia kierującego.

Oraz drugie pytanko, w DR od w/w autobusu jest opisana tylko DMC, rubryka odnośnie masy własnej figuruje 0. Czy jest to ok?, Teraz jak ja mam stwierdzić, czy liczba pasażerów jest wporządku, nie przekracza DMC. nie mówię o tabliczce znamionowej.

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zebo

Piktogramy o zapinaniu pasów dotyczą wszystkich siedzeń z pasami.

rubryka odnośnie masy własnej figuruje 0. Czy jest to ok?, Teraz jak ja mam stwierdzić, czy liczba pasażerów jest wporządku, nie przekracza DMC.

Możesz tylko się oprzeć na wpis w DR o ilości miejsc , bo ktoś to wcześniej ustalił , chyba że chcesz koniecznie się dowiedzieć , to trzeba poszukać danych w dostępnych , wiarygodnych materiałach źródłowych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasza

Czy piktogram wystarczy w postaci napisu " zapiąć pasy", czy ma być w postaci ilustrowanej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Ma być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów .

Wg mnie , może być napis lub ilustracja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Witam. Przyjechał do mnie na SKP autobus [24miejsc], pierwsza rejestracja 20.05.1999r. Problem jest taki ,że na żadnym z siedzeń nie było pasów ,ba nawet puntów kotwiczenia pasów. Na siedzeniu kierowcy również nic nie było. Na dodatek nie miał jeszcze zamontowanego ogranicznika. Więc Mam Pytanko-- mają być pasy czy nie. Oczywiście był N ,lecz z innych przyczyn [niskie i nierówne siły hamowania , wypracowane końcówki drążków itd.]. POZDRAWIAM .

 

Zaznaczam że to na stacji MON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

Dz.U. 32 par. 23 p.4

7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG

ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasow powinny

spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusow o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.;

 

w MON chyba też obowiązuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Tak ,wszystko się zgadza ,lecz to są warunki na 100-tkę. Sorki że nie dopisalem w moim poście że to był zwykły autobus Autosan ,ale z tych krótkich tylko nie pamiętam jaki typ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bupiter

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusow o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.;

 

 

tak na marginesie - kto podpowie jak odróżnić autobus nowego typu od autobusu starego typu? U mnie na kursach ta kwestia pozostała nierozstrzygnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.