Jackow Napisano 18 Październik 2006 Share Napisano 18 Październik 2006 Ja pracuję na linii Hoffman (safelane pro) bardzo dobre urządzenia trwałe i kilka przydatnych funkcji np. test hamulców samochodów 4X4. Podnośnik Multilift 4000 niezły ale szarpaki w podnośniku to jakieś nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Kolego Jackow dlaczego tak mówisz ze szarpaki w podnośniku to nieporozumienie ja na podstawowej stacji miałem podnosinik z szarpakami Maha i całą ścieżke Maha i byłem bardzo zadowolony z szarpwków i podnośnika który jest wykorzystowany do geometri kół.Obecnie jestem na Oskp i też mam ścieżka Maha bardzo dobra nie zawodna i duży plus dla serwisu maha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Miałem okazję pracować na linii Maha (na okręgówce) szarpaki zasilane hydraulicznie ruch prawo - lewo oraz przód tył naprzemiennie. Diagnoza układu kierowniczego była bardzo prosta. Zresztą linię tą oceniam bardzo dobrze. Natomiast szarpaki w podnośniku Multilift 4000 są zasilane pneumatycznie. A przesuwają się przód - tył oraz w prawo - lewo po małym półkolu o dość krótkim skoku. Dobra diagnoza układu kierowniczego w samochodach pokroju np. fiata ducato jest praktycznie niemożliwa. Można wykryć usterki, ale tylko wtedy gdy są dosyć duże luzy. I to uważam właśnie za wadę tej konstrukcji. Poza szarpakami całą linię uważam za lepszą od linii Maha. Z innymi nie miałem do czynienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 19 Październik 2006 Share Napisano 19 Październik 2006 Tak koledzy chwalicie podnośniki Maha, a czy nikt z was nie spotkał się z problemem chronicznego nawalania uszczelniaczy w słownikach hydraulicznych? Co chwila na stacji mam z tym problem. Jak nie jeden to drugi strzeli. Na dodatek wyciek jest tak intensywny, że przewody przelewowe, ze względu na ich mała średnicę pękają zalewając stację olejem. W poprzedniej SKP, na której pracowłem miałem okazję wykonywać badania na jakiejś włoszczyźnie i przyznać muszę, iż sprawowała się nienagannie mimo upływających lat. A i szarpaki były jakieś takie mocniejsze niż na Masze. Jak widzę nie pozostało mi nic innego jak pogodzić się z faktem trafienia na wyjątkowo fatalny egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 Kolego 08/15 podnosnik MAHA na naszej stacji pracował ponad 5 lat bezawaryjnie oprócz zanieczyszczenia zaworu nie było z min żadnych problemów.Żadnych wycieków czy pękających przewodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keram Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 od 10 lat cartec polecam serwis ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Październik 2006 Share Napisano 20 Październik 2006 Koledzy to wszystko zalezy jaka jest umowa z serwisem umnie na stacji serwis przyjeżdza co 6-cy i niema zadnych problemów z podnośnikiem Maha zadnych wycieków problemów.Mało tego to nawet nikt nie wiedział ze szarpaki w podnośniku trzeba smarować i bez smarowania chodzi do dziś. Dużu plus dla serwisu maha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 21 Listopad 2006 Share Napisano 21 Listopad 2006 Do wad lini Nussbaum dodam lecący w h**ja serwis. Przez telefon podalismy im błąd wyświetlany na tablicy wyników (1942) odp. "oni muszą sprawdzić bo tak przez telefon to on nie wie". Przyjechał wymienił bezpiecznik za 10 gr i skasował za serwis! Naciągaja na maxa. kolego markes - albo uprawiasz antyreklamę, albo nie wiem co ... jesli piszesz ze posiadasz urzadzenie od 6 miesiecy a serwis kasuje cie za usluge to cos mi tu nie gra ... lub jestes z Pabianic [ Dodano: 21-11-2006, 22:58 ] Ja pracuje na ścieżce Nussbaum uniewrsalnej do i powyżej 3,5T. Odradzam zdecydowanie nie dorasta nawet polskiej lini z UNIMETALU a co dopiero MAHA. ....................................... Bardzo skomplikowana obsługa z pilota ( przy najuboższym zestawie wskażnikowym) . a to chyba nie jest wada tylko wybor tych co finansuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 kolego markes - albo uprawiasz antyreklamę, albo nie wiem co ... jesli piszesz ze posiadasz urzadzenie od 6 miesiecy a serwis kasuje cie za usluge to cos mi tu nie gra ... lub jestes z Pabianic Czyli nie tylko mnie nacięli jeszcze kolegów z Pabianic . Reasumując po gwarancji nie ma wybacz kasują z górnej półki za drobnostki a serwis będziesz miał często . Jeśli juz jesteś szczęśliwym posiadaczem lini Nussbaum to w sumie się cieszę bo niby czemu tylko ja mam mieć tak źle . Sorry dzołk Ps. Witam na forum i pozdrawiam sąsiada Odbierz PM (nie będę na forum uprawiał antyreklamy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Od 9 lat Cartec. Jezeli problemy to tylko drobne. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 Reasumując po gwarancji nie ma wybacz kasują z górnej półki za drobnostki a serwis będziesz miał często . a to nie macie 24 miesiecy gwarancji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krushyna Napisano 23 Listopad 2006 Share Napisano 23 Listopad 2006 Ja pracuje na ścieżce Nussbaum uniewrsalnej do i powyżej 3,5T. Odradzam zdecydowanie nie dorasta nawet polskiej lini z UNIMETALU a co dopiero MAHA. Stacja pracuje 6mieś. średnio raz w mieś. serwis, notorycznie rozregulowujący się czujnik płyty zbieżności, problemy z oprogramowaniem, nawet przełączniki i siłowniki szarpaka się zacinają. Bardzo skomplikowana obsługa z pilota ( przy najuboższym zestawie wskażnikowym) . Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem... Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP? Pytam, bo jest chyba bardziej skomplikowana. W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba? Nussbaum był dopuszczany w oparciu o nowszą wersję przepisów niż niektóre inne urządzenia, więc trzeba wprowadzić więcej danych, za to wynik (i ocena) jest w pełni zgodna z "227". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Listopad 2006 Share Napisano 23 Listopad 2006 Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem... Odp nr1 nie diagnosta z 10 -letnim stażem Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP? Odp nr2 tak wystarczy nacisnąć przycisk W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane... odp nr3 zapewne kolega wie że tryb automatyczny nie jest zgodny z Dz.U 32 ponieważ nie otrzymamy z niego wyniku skuteczność hamowania Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba? odp nr4 są linie np RYME gdzie nacisk osi jest mierzony podczas bad amortyzatorów ( wiem że nie wchodzi w okresowe ale trwa 30 sek i ujawnia dodatkowo luzy na łącznikach i dolnych swożniach) zatwierdzasz rzeczywiste wartości nacisków i na rolkach otrzymujesz skuteczność na wykresie słupkowym ( dla tych co nie wyczytali między zdaniami wystarczy wcisnąć na pilocie jeden guziczek ) co w porównaniu z 5 min wklepywaniem na pilocie Nussbauma jest trgedią Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej i opinie o nussbaumie opieram jedynie na własnym doświadczeniu. Tu Uwaga dotyczy ona najuboższej konfiguracji linni nussbaum bo tylko z taka mam doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krushyna Napisano 23 Listopad 2006 Share Napisano 23 Listopad 2006 Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem... Odp nr1 nie diagnosta z 10 -letnim stażem Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP? Odp nr2 tak wystarczy nacisnąć przycisk W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane... odp nr3 zapewne kolega wie że tryb automatyczny nie jest zgodny z Dz.U 32 ponieważ nie otrzymamy z niego wyniku skuteczność hamowania Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba? odp nr4 są linie np RYME gdzie nacisk osi jest mierzony podczas bad amortyzatorów ( wiem że nie wchodzi w okresowe ale trwa 30 sek i ujawnia dodatkowo luzy na łącznikach i dolnych swożniach) zatwierdzasz rzeczywiste wartości nacisków i na rolkach otrzymujesz skuteczność na wykresie słupkowym ( dla tych co nie wyczytali między zdaniami wystarczy wcisnąć na pilocie jeden guziczek ) co w porównaniu z 5 min wklepywaniem na pilocie Nussbauma jest trgedią Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej i opinie o nussbaumie opieram jedynie na własnym doświadczeniu. Tu Uwaga dotyczy ona najuboższej konfiguracji linni nussbaum bo tylko z taka mam doświadczenie. Witam! Cieszę się, że udało się nam nawiązać dyskusję. Przepraszam za tą bramę, ale się zdenerwowałem... Owszem tryb aut. jest niezgodny ale tylko dlatego, że komuś się tak podobało. Gwarantuję Panu, że w Nussbaumie może Pan badać w trybie aut. i otrzymać wynik skuteczności (oczywiście po wprowadzeniu danych -p.niżej). Nussbaum również rejestruje nacisk z testera zawieszenia, ale nie oblicza na jego podstawie skuteczności PONIEWAŻ JEST TO NIEZGODNE Z POLSKIMI PRZEPISAMI. Gdyby był ustawiony na ustawienia niemieckie to by to robił! No chyba, że nie ma Pan u siebie testera zawieszenia - wtedy trudno o to winić Nussbaum'a... Zawsze można dodatkowo wyposażyć rolki w wagi... Pisze Kolega o wykresie słupkowym - rozumiem, że na PC - W Nussbaumie na PC to jest również możliwe, jednak tylko informacyjnie - wydruk i ocena wymaga oczywiście podania DMC. A czy zna Kolega inną linię (szczególnie w wersji z zegarami) która ocenia skuteczność zawieszenia zgodnie z AKTUALNYMI polskimi przepisami (te wszystkie różnice względne i bezwzględne zależnie od masy własnej)? Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-): dmc - [guzik z odważnikiem][wartość w kg][enter] rodzaj pojazdu - [wybrać kod z tabelki][przycisk 9][kod][enter] ciśnienie obliczeniowe (raczej rzadko wprowadzane)[guzik ciśnienia][wartość][enter] TO JEST WSZYSTKO!!! Nie potrafiłbym robić tego dłużej niż 1 minutę!!! Instrukcja stanowiskowa podaje wszystko krok po kroku!!! Co więcej - dane można wprowadzić przed albo po badaniu - to jest super, bo robimy to tylko w razie wątpliwości czy skuteczność jest wystarczająca. Jak widać od razu - można to sobie spokojnie darować. Na koniec mała rada - jeśli postąpi Pan troszkę niezgodnie z instrukcją (pisaną wyraźnie pod wymagania ITS) to ułatwi Pan sobie życie. Radzę włączać tryb automatyczny, robić pełne badanie, kończyć czerwonym przyciskiem na pilocie (tylko nie "C"!!! bo skasuje Kolega dane) i dopiero wtedy, jeśli jest taka potrzeba, wprowadzać dane i robić wydruk. TAK MOŻNA!!! A z ciekawości - wie Kolega, gdzie ta linia była kupiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Listopad 2006 Share Napisano 23 Listopad 2006 Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-):dmc - [guzik z odważnikiem][wartość w kg][enter] rodzaj pojazdu - [wybrać kod z tabelki][przycisk 9][kod][enter] ciśnienie obliczeniowe (raczej rzadko wprowadzane)[guzik ciśnienia][wartość][enter] brakuje jeszcze wybrać rodzaj badanego hamulca (roboczy domyślnie) trzymając przcisk |[] uruchomić lewą następnie prawą rolkę jeśli nie zablokuje rolek wyłączyć przyciskiem dopiero mamy zakończony pomiar ale żeby uzyskać wynik trzeba jeszcze: zakończyć badanie [O] i aby wydrukować przycis drukuj następnie 1 oraz enter Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-): zadałem sobie trud i policzyłem ilość wciśnięć klawisza na pilocie (dla pomiaru tylko jednej osi) wyszło mi 21 wciśnięć ! mamy wynik 21 : 2 i dokładnie o tym pisze nie jest to trudne tylko żmudne potęguje to jeszcze "toporność" pilota i opuszczanie wciśniętych klawiszy. Cieszę się że ktoś stanął w obronie tak zacnej marki. Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie. P.S Na tym forum nie ma Panów tu jesteśmy wszyscy na ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 24 Listopad 2006 Share Napisano 24 Listopad 2006 A z ciekawości - wie Kolega, gdzie ta linia była kupiona?jezeli mowimy o tej linioi to chyba i tak zawsze trafimy do JEDNEJ firmy . Więc po co pytanie od kogo kupiona ? Lepiej zadac pytanie kto pośredniczył Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie. idealne stwierdzenie , a tak na marginesie wracajac do oplat za naprawy to sprawdz na ile masz gwarancje bo pisales ze uzytkujesz ta linie 6 miesiecy . Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej chyba ktos cie wprowadzil w ZAJE ...TY błąd, nie ma takiej firmy w woj. łódzkim, która posiada 13 SKP w kraju - gwarantuję Ci i mogę w obecności wszystkich tu obecnych zaproponować zakład o 10 000. Wchodzisz?? czy zweryfikujesz swe mysli ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 25 Listopad 2006 Share Napisano 25 Listopad 2006 Wchodzę w ten zakład gdzie deponujemy pieniądze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Listopad 2006 Share Napisano 25 Listopad 2006 gdzie deponujemy pieniądze Proponuję u mnie . Podać numer konta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krushyna Napisano 25 Listopad 2006 Share Napisano 25 Listopad 2006 brakuje jeszcze wybrać rodzaj badanego hamulca (roboczy domyślnie) trzymając przcisk |[] uruchomić lewą następnie prawą rolkę jeśli nie zablokuje rolek wyłączyć przyciskiem dopiero mamy zakończony pomiar ale żeby uzyskać wynik trzeba jeszcze: zakończyć badanie [O] i aby wydrukować przycis drukuj następnie 1 oraz enter Prawda, ale można w Nussbaumie włączyć tryb automatyczny (jeden przycisk na szafie lub dwa na pilocie), zrobić badanie (w ogóle nie dotykając pilota, chyba ze hamulce są za słabe, wtedy jeden przycisk) bo w automacie nawet samo się przełączy pomiędzy hamulcem roboczym i postojowym, zatrzymać badanie czerwonym przyciskiem i dopiero wtedy (jeśli mamy jakieś wątpliwości) wprowadzić dane! Można tak zrobić. Sam tak wielokrotnie robiłem!!! Wiem, ze teoretycznie należy pracować w trybie ręcznym (polskie przepisy zawsze były, są i będą absurdalne), ale także w automacie można otrzymać wszystkie wyniki, łącznie ze skutecznością i oceną końcową!!! Myślę też, że byłoby gorzej, gdyby linia zawsze sama zaczynała wydruk bez naciśniecia guzika! Zamiast drukować można też wywołać niektóre dane na wyświetlaczu! Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie. Nic dodać nic ująć. Można mieć albo taniej albo lepiej. Czy płacić dodatkowo - każdy sam decyduje, ale często jest tak, że linia X z komputerem w standardzie kosztuje więcej niż linia Y razem z komputerem jako wyposażeniem dodatkowym. Oferty trzeba czytać do końca - widziałem już jak niektóre firmy (nie wymieniam nazwy, nie chodzi o Nussbauma) dawały ofertę na linię w super cenie, ale jak już ktoś kupił to się okazywało, że za czujniki ciśnien, pilota, nakładki do badania motocykli i pedałomierz musi dopłacić oddzielnie ("bo to przecież wyposażenie opcjonale") P.S Na tym forum nie ma Panów tu jesteśmy wszyscy na ty Uwaga przyjęta. Dostosuję się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 28 Listopad 2006 Share Napisano 28 Listopad 2006 Wchodzę w ten zakład gdzie deponujemy pieniądze . widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles ( mam na mysli wiadomosc PRV ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Listopad 2006 Share Napisano 28 Listopad 2006 chyba ktos cie wprowadzil w ZAJE ...TY błąd, nie ma takiej firmy w woj. łódzkim, która posiada 13 SKP w kraju - gwarantuję Ci i mogę w obecności wszystkich tu obecnych zaproponować zakład o 10 000. Wchodzisz?? czy zweryfikujesz swe mysli ?? Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam . widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles ale za to już przepraszam nie wystarczy to niestety musimy oprzeć o bufet i ty stawiasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 29 Listopad 2006 Share Napisano 29 Listopad 2006 Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam . ale wiesz stacje nie sa wlasnoscia jednego przedsiebiorcy mam racje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Listopad 2006 Share Napisano 29 Listopad 2006 Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam . ale wiesz stacje nie sa wlasnoscia jednego przedsiebiorcy mam racje ?? tu najlepiej pasuje twoja wypowiedź : widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles coś słowo przepraszam nie może ci przejśc przez klawiaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 1 Grudzień 2006 Share Napisano 1 Grudzień 2006 Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej Szanowny kolego,słowo przepraszam zawsze łagodnie przechodzi mi przez gardło, natomiast twoja wiadomość na prv potwierdza że piszesz ( cyt. powyżej ) nieprawdę. Istnieje różnica pomiędzy stwierdzeniem MA a JEST NAJEMCĄ - nieprawdaż Proponuję zakończyć tą wymianę zdań i spotkać sie w drugiej połowie przyszłego tygodnia w wiadomym celu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faziusz Napisano 26 Wrzesień 2007 Share Napisano 26 Wrzesień 2007 Dzień Dobry jestem nowy i chciałbym zapytać odnośnie dyskusji dotyczącej linii diagnostycznych - na która linię byście stawiali /oczywiście w wyposażeniu optymalnie wysokim - zestaw PC+ m. nac na ped . ham+pokrywy+zestaw do badania ham. mot./ na Złotów /Uniline-5000/ czy Nussbaum ? Z góry dziękuję za szczere i konkretne odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.