Skocz do zawartości

Jakie linie do diagnostyczne są dobre


mietek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pracuję na linii Hoffman (safelane pro) bardzo dobre urządzenia trwałe i kilka przydatnych funkcji np. test hamulców samochodów 4X4. Podnośnik Multilift 4000 niezły ale szarpaki w podnośniku to jakieś nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 197
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    18

  • markes30

    14

  • JANUSZ60

    12

  • danielg539

    11

Kolego Jackow dlaczego tak mówisz ze szarpaki w podnośniku to nieporozumienie ja na podstawowej stacji miałem podnosinik z szarpakami Maha i całą ścieżke Maha i byłem bardzo zadowolony z szarpwków i podnośnika który jest wykorzystowany do geometri kół.Obecnie jestem na Oskp i też mam ścieżka Maha bardzo dobra nie zawodna i duży plus dla serwisu maha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pracować na linii Maha (na okręgówce) szarpaki zasilane hydraulicznie ruch prawo - lewo oraz przód tył naprzemiennie. Diagnoza układu kierowniczego była bardzo prosta. Zresztą linię tą oceniam bardzo dobrze.

Natomiast szarpaki w podnośniku Multilift 4000 są zasilane pneumatycznie. A przesuwają się przód - tył oraz w prawo - lewo po małym półkolu o dość krótkim skoku. Dobra diagnoza układu kierowniczego w samochodach pokroju np. fiata ducato jest praktycznie niemożliwa. Można wykryć usterki, ale tylko wtedy gdy są dosyć duże luzy. I to uważam właśnie za wadę tej konstrukcji. Poza szarpakami całą linię uważam za lepszą od linii Maha. Z innymi nie miałem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak koledzy chwalicie podnośniki Maha, a czy nikt z was nie spotkał się z problemem chronicznego nawalania uszczelniaczy w słownikach hydraulicznych? Co chwila na stacji mam z tym problem. Jak nie jeden to drugi strzeli. Na dodatek wyciek jest tak intensywny, że przewody przelewowe, ze względu na ich mała średnicę pękają zalewając stację olejem. :evil:

W poprzedniej SKP, na której pracowłem miałem okazję wykonywać badania na jakiejś włoszczyźnie i przyznać muszę, iż sprawowała się nienagannie mimo upływających lat. A i szarpaki były jakieś takie mocniejsze niż na Masze.

Jak widzę nie pozostało mi nic innego jak pogodzić się z faktem trafienia na wyjątkowo fatalny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 08/15 podnosnik MAHA na naszej stacji pracował ponad 5 lat bezawaryjnie oprócz zanieczyszczenia zaworu nie było z min żadnych problemów.Żadnych wycieków czy pękających przewodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to wszystko zalezy jaka jest umowa z serwisem umnie na stacji serwis przyjeżdza co 6-cy i niema zadnych problemów z podnośnikiem Maha zadnych wycieków problemów.Mało tego to nawet nikt nie wiedział ze szarpaki w podnośniku trzeba smarować i bez smarowania chodzi do dziś. Dużu plus dla serwisu maha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Do wad lini Nussbaum dodam lecący w h**ja serwis. Przez telefon podalismy im błąd wyświetlany na tablicy wyników (1942) odp. "oni muszą sprawdzić bo tak przez telefon to on nie wie". Przyjechał wymienił bezpiecznik za 10 gr i skasował za serwis! Naciągaja na maxa.

 

kolego markes - albo uprawiasz antyreklamę, albo nie wiem co ... jesli piszesz ze posiadasz urzadzenie od 6 miesiecy a serwis kasuje cie za usluge to cos mi tu nie gra ... lub jestes z Pabianic :lol::lol::lol:

 

[ Dodano: 21-11-2006, 22:58 ]

Ja pracuje na ścieżce Nussbaum uniewrsalnej do i powyżej 3,5T. Odradzam zdecydowanie nie dorasta nawet polskiej lini z UNIMETALU a co dopiero MAHA. ....................................... Bardzo skomplikowana obsługa z pilota ( przy najuboższym zestawie wskażnikowym) .

 

a to chyba nie jest wada tylko wybor tych co finansuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego markes - albo uprawiasz antyreklamę, albo nie wiem co ... jesli piszesz ze posiadasz urzadzenie od 6 miesiecy a serwis kasuje cie za usluge to cos mi tu nie gra ... lub jestes z Pabianic

 

Czyli nie tylko mnie nacięli jeszcze kolegów z Pabianic :roll: .

Reasumując po gwarancji nie ma wybacz kasują z górnej półki za drobnostki a serwis będziesz miał często :/ .

Jeśli juz jesteś szczęśliwym posiadaczem lini Nussbaum to w sumie się cieszę bo niby czemu tylko ja mam mieć tak źle . Sorry dzołk :mrgreen:

Ps. Witam na forum i pozdrawiam sąsiada :roll:

 

Odbierz PM (nie będę na forum uprawiał antyreklamy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując po gwarancji nie ma wybacz kasują z górnej półki za drobnostki a serwis będziesz miał często .

 

a to nie macie 24 miesiecy gwarancji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje na ścieżce Nussbaum uniewrsalnej do i powyżej 3,5T. Odradzam zdecydowanie nie dorasta nawet polskiej lini z UNIMETALU a co dopiero MAHA. Stacja pracuje 6mieś. średnio raz w mieś. serwis, notorycznie rozregulowujący się czujnik płyty zbieżności, problemy z oprogramowaniem, nawet przełączniki i siłowniki szarpaka się zacinają. Bardzo skomplikowana obsługa z pilota ( przy najuboższym zestawie wskażnikowym) .

 

Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem...

Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP? Pytam, bo jest chyba bardziej skomplikowana. W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba? Nussbaum był dopuszczany w oparciu o nowszą wersję przepisów niż niektóre inne urządzenia, więc trzeba wprowadzić więcej danych, za to wynik (i ocena) jest w pełni zgodna z "227".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem...

 

Odp nr1 nie diagnosta z 10 -letnim stażem

 

Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP?

Odp nr2 tak wystarczy nacisnąć przycisk

W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane...

odp nr3 zapewne kolega wie że tryb automatyczny nie jest zgodny z Dz.U 32 ponieważ nie otrzymamy z niego wyniku skuteczność hamowania

Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba?

odp nr4 są linie np RYME gdzie nacisk osi jest mierzony podczas bad amortyzatorów ( wiem że nie wchodzi w okresowe ale trwa 30 sek i ujawnia dodatkowo luzy na łącznikach i dolnych swożniach) zatwierdzasz rzeczywiste wartości nacisków i na rolkach otrzymujesz skuteczność na wykresie słupkowym ( dla tych co nie wyczytali między zdaniami wystarczy wcisnąć na pilocie jeden guziczek :roll: ) co w porównaniu z 5 min wklepywaniem na pilocie Nussbauma jest trgedią

Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej i opinie o nussbaumie opieram jedynie na własnym doświadczeniu.

Tu Uwaga dotyczy ona najuboższej konfiguracji linni nussbaum bo tylko z taka mam doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Markes30 chyba handluje jakimś konkurencyjnym sprzętem...

 

Odp nr1 nie diagnosta z 10 -letnim stażem

 

Skomplikowana obsługa... - czy Kolega radzi sobie jakoś z obsługą bramy wjazdowej na SKP?

Odp nr2 tak wystarczy nacisnąć przycisk

W Nussbaumie wystarczy nacisnąć guzik trybu automatycznego i jechać, chyba, że chcemy zrobić pełny wydruk. Wtedy trzeba wprowadzić dane...

odp nr3 zapewne kolega wie że tryb automatyczny nie jest zgodny z Dz.U 32 ponieważ nie otrzymamy z niego wyniku skuteczność hamowania

Wtedy trzeba wprowadzić dane... A gdzie nie trzeba?

odp nr4 są linie np RYME gdzie nacisk osi jest mierzony podczas bad amortyzatorów ( wiem że nie wchodzi w okresowe ale trwa 30 sek i ujawnia dodatkowo luzy na łącznikach i dolnych swożniach) zatwierdzasz rzeczywiste wartości nacisków i na rolkach otrzymujesz skuteczność na wykresie słupkowym ( dla tych co nie wyczytali między zdaniami wystarczy wcisnąć na pilocie jeden guziczek :roll: ) co w porównaniu z 5 min wklepywaniem na pilocie Nussbauma jest trgedią

Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej i opinie o nussbaumie opieram jedynie na własnym doświadczeniu.

Tu Uwaga dotyczy ona najuboższej konfiguracji linni nussbaum bo tylko z taka mam doświadczenie.

 

Witam! Cieszę się, że udało się nam nawiązać dyskusję. Przepraszam za tą bramę, ale się zdenerwowałem...

Owszem tryb aut. jest niezgodny ale tylko dlatego, że komuś się tak podobało. Gwarantuję Panu, że w Nussbaumie może Pan badać w trybie aut. i otrzymać wynik skuteczności (oczywiście po wprowadzeniu danych -p.niżej).

Nussbaum również rejestruje nacisk z testera zawieszenia, ale nie oblicza na jego podstawie skuteczności PONIEWAŻ JEST TO NIEZGODNE Z POLSKIMI PRZEPISAMI. Gdyby był ustawiony na ustawienia niemieckie to by to robił! No chyba, że nie ma Pan u siebie testera zawieszenia - wtedy trudno o to winić Nussbaum'a... Zawsze można dodatkowo wyposażyć rolki w wagi...

Pisze Kolega o wykresie słupkowym - rozumiem, że na PC - W Nussbaumie na PC to jest również możliwe, jednak tylko informacyjnie - wydruk i ocena wymaga oczywiście podania DMC.

A czy zna Kolega inną linię (szczególnie w wersji z zegarami) która ocenia skuteczność zawieszenia zgodnie z AKTUALNYMI polskimi przepisami (te wszystkie różnice względne i bezwzględne zależnie od masy własnej)?

Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-):

dmc - [guzik z odważnikiem][wartość w kg][enter]

rodzaj pojazdu - [wybrać kod z tabelki][przycisk 9][kod][enter]

ciśnienie obliczeniowe (raczej rzadko wprowadzane)[guzik ciśnienia][wartość][enter]

 

TO JEST WSZYSTKO!!!

Nie potrafiłbym robić tego dłużej niż 1 minutę!!!

 

Instrukcja stanowiskowa podaje wszystko krok po kroku!!!

Co więcej - dane można wprowadzić przed albo po badaniu - to jest super, bo robimy to tylko w razie wątpliwości czy skuteczność jest wystarczająca. Jak widać od razu - można to sobie spokojnie darować.

 

Na koniec mała rada - jeśli postąpi Pan troszkę niezgodnie z instrukcją (pisaną wyraźnie pod wymagania ITS) to ułatwi Pan sobie życie. Radzę włączać tryb automatyczny, robić pełne badanie, kończyć czerwonym przyciskiem na pilocie (tylko nie "C"!!! bo skasuje Kolega dane) i dopiero wtedy, jeśli jest taka potrzeba, wprowadzać dane i robić wydruk. TAK MOŻNA!!!

 

A z ciekawości - wie Kolega, gdzie ta linia była kupiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-):

dmc - [guzik z odważnikiem][wartość w kg][enter]

rodzaj pojazdu - [wybrać kod z tabelki][przycisk 9][kod][enter]

ciśnienie obliczeniowe (raczej rzadko wprowadzane)[guzik ciśnienia][wartość][enter]

 

brakuje jeszcze

wybrać rodzaj badanego hamulca (roboczy domyślnie)

trzymając przcisk |[] uruchomić lewą następnie prawą rolkę

jeśli nie zablokuje rolek wyłączyć przyciskiem

dopiero mamy zakończony pomiar ale żeby uzyskać wynik trzeba jeszcze:

zakończyć badanie [O] i aby wydrukować przycis drukuj następnie 1 oraz enter :(

 

Wprowadzanie danych (tak strasznie trudne:-):

 

zadałem sobie trud i policzyłem ilość wciśnięć klawisza na pilocie (dla pomiaru tylko jednej osi) wyszło mi 21 wciśnięć ! mamy wynik 21 : 2 i dokładnie o tym pisze nie jest to trudne tylko żmudne potęguje to jeszcze "toporność" pilota i opuszczanie wciśniętych klawiszy.

Cieszę się że ktoś stanął w obronie tak zacnej marki.

 

Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie.

 

P.S Na tym forum nie ma Panów tu jesteśmy wszyscy na ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ciekawości - wie Kolega, gdzie ta linia była kupiona?
jezeli mowimy o tej linioi to chyba i tak zawsze trafimy do JEDNEJ firmy . Więc po co pytanie od kogo kupiona ? Lepiej zadac pytanie kto pośredniczył :P

 

Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie.

 

idealne stwierdzenie , a tak na marginesie wracajac do oplat za naprawy to sprawdz na ile masz gwarancje bo pisales ze uzytkujesz ta linie 6 miesiecy .

 

Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej

 

chyba ktos cie wprowadzil w ZAJE ...TY błąd, nie ma takiej firmy w woj. łódzkim, która posiada 13 SKP w kraju - gwarantuję Ci i mogę w obecności wszystkich tu obecnych zaproponować zakład o 10 000. Wchodzisz?? czy zweryfikujesz swe mysli ?? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje jeszcze

wybrać rodzaj badanego hamulca (roboczy domyślnie)

trzymając przcisk |[] uruchomić lewą następnie prawą rolkę

jeśli nie zablokuje rolek wyłączyć przyciskiem

dopiero mamy zakończony pomiar ale żeby uzyskać wynik trzeba jeszcze:

zakończyć badanie [O] i aby wydrukować przycis drukuj następnie 1 oraz enter :(

 

Prawda, ale można w Nussbaumie włączyć tryb automatyczny (jeden przycisk na szafie lub dwa na pilocie), zrobić badanie (w ogóle nie dotykając pilota, chyba ze hamulce są za słabe, wtedy jeden przycisk) bo w automacie nawet samo się przełączy pomiędzy hamulcem roboczym i postojowym, zatrzymać badanie czerwonym przyciskiem i dopiero wtedy (jeśli mamy jakieś wątpliwości) wprowadzić dane! Można tak zrobić. Sam tak wielokrotnie robiłem!!! Wiem, ze teoretycznie należy pracować w trybie ręcznym (polskie przepisy zawsze były, są i będą absurdalne), ale także w automacie można otrzymać wszystkie wyniki, łącznie ze skutecznością i oceną końcową!!! Myślę też, że byłoby gorzej, gdyby linia zawsze sama zaczynała wydruk bez naciśniecia guzika! Zamiast drukować można też wywołać niektóre dane na wyświetlaczu!

 

 

Myślę że czas na podsumowanie naszej wymiany poglądów: nie kupować nussbauma ( i np. Unimetalu , MAHy) w najuboższej konfiguracji lecz czy zapłacić więcej za uzbrojenie w komputer i monitor itd? Myśle że warto wówczas rozejrzeć się za urządzeniami tak wyposażonymi w standarcie lub wynegocjować w cenie dodatkowe wyposażenie.

 

Nic dodać nic ująć. Można mieć albo taniej albo lepiej. Czy płacić dodatkowo - każdy sam decyduje, ale często jest tak, że linia X z komputerem w standardzie kosztuje więcej niż linia Y razem z komputerem jako wyposażeniem dodatkowym. Oferty trzeba czytać do końca - widziałem już jak niektóre firmy (nie wymieniam nazwy, nie chodzi o Nussbauma) dawały ofertę na linię w super cenie, ale jak już ktoś kupił to się okazywało, że za czujniki ciśnien, pilota, nakładki do badania motocykli i pedałomierz musi dopłacić oddzielnie ("bo to przecież wyposażenie opcjonale")

 

P.S Na tym forum nie ma Panów tu jesteśmy wszyscy na ty

 

Uwaga przyjęta. Dostosuję się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę w ten zakład gdzie deponujemy pieniądze :roll: .

 

 

widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles ( mam na mysli wiadomosc PRV ) :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ktos cie wprowadzil w ZAJE ...TY błąd, nie ma takiej firmy w woj. łódzkim, która posiada 13 SKP w kraju - gwarantuję Ci i mogę w obecności wszystkich tu obecnych zaproponować zakład o 10 000. Wchodzisz?? czy zweryfikujesz swe mysli ?? :mrgreen:

 

Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam ;) .

 

widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles
:/ ale za to już przepraszam nie wystarczy to niestety musimy oprzeć o bufet i ty stawiasz :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam .

 

ale wiesz stacje nie sa wlasnoscia jednego przedsiebiorcy :mrgreen:

mam racje :mrgreen: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałeś info na PW 10`000zł odpuszczam wystarczy publiczne przepraszam .

 

ale wiesz stacje nie sa wlasnoscia jednego przedsiebiorcy :mrgreen:

mam racje :mrgreen: ??

tu najlepiej pasuje twoja wypowiedź :

widze ze bijesz piane w kilku tematach ale na razie zadnego nie zakonczyles :piwo

 

coś słowo przepraszam nie może ci przejśc przez klawiaturę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując pracuję w firmie która ma 13 SKP w bardzo róznej konfiguracji sprzętowej

 

Szanowny kolego,słowo przepraszam zawsze łagodnie przechodzi mi przez gardło, natomiast twoja wiadomość na prv potwierdza że piszesz ( cyt. powyżej ) nieprawdę.

Istnieje różnica pomiędzy stwierdzeniem MA a JEST NAJEMCĄ - nieprawdaż :mrgreen:

Proponuję zakończyć tą wymianę zdań i spotkać sie w drugiej połowie przyszłego tygodnia w wiadomym celu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Dzień Dobry jestem nowy i chciałbym zapytać odnośnie dyskusji dotyczącej linii diagnostycznych - na która linię byście stawiali /oczywiście w wyposażeniu optymalnie wysokim - zestaw PC+ m. nac na ped . ham+pokrywy+zestaw do badania ham. mot./ na Złotów /Uniline-5000/ czy Nussbaum ?

Z góry dziękuję za szczere i konkretne odpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.