piozar11 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 a ja mam pytanie: Jak oceniacie (kryteria) wyniki pomiaru tłumienia zawieszenia na urządzeniu FWT 1 MAHA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Niestety nie mam porównania z inną marką, ale używam Mahy i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 a ja mam pytanie: Jak oceniacie (kryteria) wyniki pomiaru tłumienia zawieszenia na urządzeniu FWT 1 MAHA dla przedniego zawieszenia dobry amortyzator to ponad 70% musi mieć, tylne w małych samochodach nawet nowych mają często ok 60% i bardzo wysokie amplitudy ok 60mm. Wiele japonców na używanych amortyzatorach ma z przodu pow 80% a wielowahaczowe VW/ Audi na nowych tylko w granicach 72-74.Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 To i tak lepiej niż 20 % przy nowych tyłach w UNILINE TUZ-1,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem Tak nie do końca bo instrukcja każdego urządzenia podaje jak jest ze skalowana tabela wyników i na podstawie tego należy oceniać sprawność. Nie zajmuję stanowiska dla tego urządzenia bo nie miałem z nim styczności ale pracowałem na trzech różnych i każde z nim miło inną gradację wyników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 właśnie rzuciliśmy temat do WSOP Gliwice niech dadzą jakąś konkretną odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 moim zdaniem FWT 1 MAHA jest o wiele lepsze od UNILINE TUZ-1 pracowałem na jednym i na drugim urządzeniu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Arton napisał/a:Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem Tak nie do końca bo instrukcja każdego urządzenia podaje jak jest ze skalowana tabela wyników i na podstawie tego należy oceniać sprawność. W urządzeniu tym jako kryteria pomiaru sprawdzana jest skutecznośc tłumienia amortyzatora oraz jego skok. Jeżeli chodzi o skutecznośc tłumienia to amortyzator dobry powinien miec powyżej 60% ale w praktyce są pojazdy gdzie skuteczność tłumienia amortyzatorów tylnej osi jest na poziomie 55%. Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%. Jeżeli chodzi o skok zawieszenia (amortyzatora)to związany jest on ze sztywnością zawieszenia i mimo, że program podświetla wyniki na czerwono po przekroczeniu 60 mm to w autach z miękkim zawieszeniem tylnej osi przekroczenie tej wartości uznaję za dopuszczalne. Przy dużym skoku zawieszenia warto sprawdzić tulejki metalowo-gumowe w amortyzatorach i wahaczach bo ich "wybicie" często jest przyczyna nadmiernego skoku zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%. To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 FWT-1 bada sprawność amortyzatorów metodą BOGE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ??? W instrukcji obsługi jest: Metoda pomiaru - amplitudowo-częstotliwościowa według BOGE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 potwierdzam dokładnie tak jest napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Metoda pomiaru - amplitudowo-częstotliwościowa według BOGE. Ponoć znacznie gorsza od metody EUSAMA ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ponoć znacznie gorsza od metody EUSAMA Być może tak. Na uwage zasługuje fakt, że Dz U podaje kryteria dla metody EUSAMA a w pozostałych przypadkach nakazuje stosowac się do instrukcji danego urządzenia. W instrukcji od MAHY nie ma podanych kryterjów oceny stanu amortyzatorów - ciekawe na jakiej podstawie FWT 1 dostała Deklaracje Zgodności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%. Z zastrzeżeniem dla danego sprzętu, ja pracuje na beissbarth'cie i u mnie amortyzator niesprawny jest poniżej 20%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 u mnie amortyzator niesprawny jest poniżej 20%. i tyle ma w ogóle metoda Eusama ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ma linii Mahy to nawet jeśli bys wyjął amortyzatory z samochodu to tłumienie przekroczyło by 20 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ma linii Mahy to nawet jeśli bys wyjął amortyzatory z samochodu to tłumienie przekroczyło by 20 % A tu się nie zgodzę bo pracuję na MAHA i nigdy nie miałem zastrzeżeń Jak amortyzatory są padnięte to pokazuje nawet skuteczność 0% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Jak amortyzatory są padnięte to pokazuje nawet skuteczność 0% Wszystko Jacku zależy od konstrukcji zawieszenia a dokładniej jak dużo energii są w stanie rozproszyć sprężyny i tuleje w wahaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ale to nie znaczy że linia MAHA jest kiepska,bo kazda ma wady i zalety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterjeep Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Witam. Pracowałem na urządzeniach MAHA,Carteca i obecnie na Uniline 5000. Na MAhu tak dawno że nie pamiętam. Uważam że Cartec jest jednak najbardziej niezawody, analizator praktycznie bezawaryjny, podstawowe awarie to pękające sprężyny rolki załączającej, paski klinowe do płyt spr. amortyzatorów, może sie sie zatrzeć płyta do spr. zbiezności, jeśli nie była smarowana, Jedyną poważną usterką był padnięty czujnik w jednej z płyt do bad. amortyzatorów, a to jest większy wydatek.Servis w Katowicach REWELACYJNY szybki i kompetentny.Pozdrawiam. Na Uniline 5000 z Unimatalu nie mam dużego doświadczenia.Menu bardzo rozbudowane dużo ustawień ale jak ktoś pojmie oco chodzi to bardzo przydatne. Urządzenie do spr. amortyzatorów działa b. cicho, na razie bezawaryjnie, rolki na razie bez problemów, szarpak to jakas poraszka b.wolny i nie ma możliwości poruszania wzdłuż, tylko na boki i po półkolu(łuku),nieporozumienie.Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły. jeśli komuś pomogłem to b sie ciesze, pozd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły. dokładnie Złotów. wpisz w wyszukiwarkę unimetal i znajdziesz ich stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Witam.Pracowałem na urządzeniach MAHA,Carteca i obecnie na Uniline 5000. Na MAhu tak dawno że nie pamiętam. Uważam że Cartec jest jednak najbardziej niezawody, analizator praktycznie bezawaryjny, podstawowe awarie to pękające sprężyny rolki załączającej, paski klinowe do płyt spr. amortyzatorów, może sie sie zatrzeć płyta do spr. zbiezności, jeśli nie była smarowana, Jedyną poważną usterką był padnięty czujnik w jednej z płyt do bad. amortyzatorów, a to jest większy wydatek.Servis w Katowicach REWELACYJNY szybki i kompetentny.Pozdrawiam. Na Uniline 5000 z Unimatalu nie mam dużego doświadczenia.Menu bardzo rozbudowane dużo ustawień ale jak ktoś pojmie oco chodzi to bardzo przydatne. Urządzenie do spr. amortyzatorów działa b. cicho, na razie bezawaryjnie, rolki na razie bez problemów, szarpak to jakas poraszka b.wolny i nie ma możliwości poruszania wzdłuż, tylko na boki i po półkolu(łuku),nieporozumienie.Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły. jeśli komuś pomogłem to b sie ciesze, pozd... Ja pracuję na MAHA zaraz będzie 10 lat i nic, tylko smarowanie, konserwacja żadne zacieranie, paski czy tym podobne. Jedyny minus Mahy to w szarpakach są płyty dość cienkie i się wyginają, ale to drobnostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ??? W instrukcji obsługi jest: Metoda pomiaru - amplitudowo-częstotliwościowa według BOGE. Jeśli tak to nie mierzy skuteczności tłumienia a jedynie amplitudę drgań i porównuje przebieg amplitudy w funkcji częstotliwości z przebiegiem wzorcowym. Jeśli amplituda przekroczy wartość graniczną to amortyzator nadaje się do wymiany. Nie wiem czy przy pomiarach wprowadzacie za każdym razem wartość amplitudy granicznej dla danego amortyzatora, bo to jest istotą pomiaru wg BOGE i jednocześnie dużym utrudnieniem, które zmusiło Związek Europejskich Producentów Amortyzatorów do opracowania bardziej uniwersalnej metody pomiarowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Sierpień 2010 Share Napisano 27 Sierpień 2010 Nie wiem czy przy pomiarach wprowadzacie za każdym razem wartość amplitudy granicznej dla danego amortyzatora, bo to jest istotą pomiaru wg BOGE i jednocześnie dużym utrudnieniem Nie wprowadza sie amplitudy (jest wprowadzona fabrycznie) i dlatego niekiedy podczas sprawdzania samochodów osobowych o miekko zawieszonej tylnej osi amplituda przekracza dopuszczalna wartość pomimo, że amortyzatory i całe zawieszenie jest w nienagannym stanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.