Skocz do zawartości

Jakie linie do diagnostyczne są dobre


mietek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 197
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • darkdog

    18

  • markes30

    14

  • JANUSZ60

    12

  • Psuj

    11

a ja mam pytanie: Jak oceniacie (kryteria) wyniki pomiaru tłumienia zawieszenia na urządzeniu FWT 1 MAHA

dla przedniego zawieszenia dobry amortyzator to ponad 70% musi mieć, tylne w małych samochodach nawet nowych mają często ok 60% i bardzo wysokie amplitudy ok 60mm. Wiele japonców na używanych amortyzatorach ma z przodu pow 80% a wielowahaczowe VW/ Audi na nowych tylko w granicach 72-74.Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem

Tak nie do końca bo instrukcja każdego urządzenia podaje jak jest ze skalowana tabela wyników i na podstawie tego należy oceniać sprawność. Nie zajmuję stanowiska dla tego urządzenia bo nie miałem z nim styczności ale pracowałem na trzech różnych i każde z nim miło inną gradację wyników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arton napisał/a:

Ogólnie mówiac prawidłowa interpretacja wyników przychodzi sama z czasem

 

Tak nie do końca bo instrukcja każdego urządzenia podaje jak jest ze skalowana tabela wyników i na podstawie tego należy oceniać sprawność.

 

W urządzeniu tym jako kryteria pomiaru sprawdzana jest skutecznośc tłumienia amortyzatora oraz jego skok.

Jeżeli chodzi o skutecznośc tłumienia to amortyzator dobry powinien miec powyżej 60% ale w praktyce są pojazdy gdzie skuteczność tłumienia amortyzatorów tylnej osi jest na poziomie 55%. Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%.

Jeżeli chodzi o skok zawieszenia (amortyzatora)to związany jest on ze sztywnością zawieszenia i mimo, że program podświetla wyniki na czerwono po przekroczeniu 60 mm to w autach z miękkim zawieszeniem tylnej osi przekroczenie tej wartości uznaję za dopuszczalne. Przy dużym skoku zawieszenia warto sprawdzić tulejki metalowo-gumowe w amortyzatorach i wahaczach bo ich "wybicie" często jest przyczyna nadmiernego skoku zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%.

 

To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ???

W instrukcji obsługi jest:

Metoda pomiaru - amplitudowo-częstotliwościowa według BOGE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć znacznie gorsza od metody EUSAMA

 

Być może tak.

Na uwage zasługuje fakt, że Dz U podaje kryteria dla metody EUSAMA a w pozostałych przypadkach nakazuje stosowac się do instrukcji danego urządzenia. W instrukcji od MAHY nie ma podanych kryterjów oceny stanu amortyzatorów - ciekawe na jakiej podstawie FWT 1 dostała Deklaracje Zgodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za amortyzator definitywnie zły należy uznać taki, którego tłumienie jest mniejsze niz 40%.

Z zastrzeżeniem dla danego sprzętu, ja pracuje na beissbarth'cie i u mnie amortyzator niesprawny jest poniżej 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma linii Mahy to nawet jeśli bys wyjął amortyzatory z samochodu to tłumienie przekroczyło by 20 %

 

A tu się nie zgodzę bo pracuję na MAHA i nigdy nie miałem zastrzeżeń

Jak amortyzatory są padnięte to pokazuje nawet skuteczność 0%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak amortyzatory są padnięte to pokazuje nawet skuteczność 0%

 

Wszystko Jacku zależy od konstrukcji zawieszenia a dokładniej jak dużo energii są w stanie rozproszyć sprężyny i tuleje w wahaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pracowałem na urządzeniach MAHA,Carteca i obecnie na Uniline 5000.

Na MAhu tak dawno że nie pamiętam.

 

Uważam że Cartec jest jednak najbardziej niezawody, analizator praktycznie bezawaryjny,

podstawowe awarie to pękające sprężyny rolki załączającej, paski klinowe do płyt spr. amortyzatorów, może sie sie zatrzeć płyta do spr. zbiezności, jeśli nie była smarowana,

Jedyną poważną usterką był padnięty czujnik w jednej z płyt do bad. amortyzatorów,

a to jest większy wydatek.Servis w Katowicach REWELACYJNY szybki i kompetentny.Pozdrawiam.

 

Na Uniline 5000 z Unimatalu nie mam dużego doświadczenia.Menu bardzo rozbudowane dużo ustawień ale jak ktoś pojmie oco chodzi to bardzo przydatne.

Urządzenie do spr. amortyzatorów działa b. cicho, na razie bezawaryjnie, rolki na razie bez problemów, szarpak to jakas poraszka b.wolny i nie ma możliwości poruszania wzdłuż, tylko na boki i po półkolu(łuku),nieporozumienie.Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły.

 

jeśli komuś pomogłem to b sie ciesze, pozd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły.

 

dokładnie Złotów. wpisz w wyszukiwarkę unimetal i znajdziesz ich stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pracowałem na urządzeniach MAHA,Carteca i obecnie na Uniline 5000.

Na MAhu tak dawno że nie pamiętam.

 

Uważam że Cartec jest jednak najbardziej niezawody, analizator praktycznie bezawaryjny,

podstawowe awarie to pękające sprężyny rolki załączającej, paski klinowe do płyt spr. amortyzatorów, może sie sie zatrzeć płyta do spr. zbiezności, jeśli nie była smarowana,

Jedyną poważną usterką był padnięty czujnik w jednej z płyt do bad. amortyzatorów,

a to jest większy wydatek.Servis w Katowicach REWELACYJNY szybki i kompetentny.Pozdrawiam.

 

Na Uniline 5000 z Unimatalu nie mam dużego doświadczenia.Menu bardzo rozbudowane dużo ustawień ale jak ktoś pojmie oco chodzi to bardzo przydatne.

Urządzenie do spr. amortyzatorów działa b. cicho, na razie bezawaryjnie, rolki na razie bez problemów, szarpak to jakas poraszka b.wolny i nie ma możliwości poruszania wzdłuż, tylko na boki i po półkolu(łuku),nieporozumienie.Z servisem jeszcze nie miałem kontaktu więc nie wiem, wiem tylko że jest gdzieś koło Piły.

 

jeśli komuś pomogłem to b sie ciesze, pozd...

 

Ja pracuję na MAHA zaraz będzie 10 lat i nic, tylko smarowanie, konserwacja żadne zacieranie, paski czy tym podobne.

Jedyny minus Mahy to w szarpakach są płyty dość cienkie i się wyginają, ale to drobnostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że urządzenie nie przeprowadza badania metodą EUSAMA ???

W instrukcji obsługi jest:

Metoda pomiaru - amplitudowo-częstotliwościowa według BOGE.

Jeśli tak to nie mierzy skuteczności tłumienia a jedynie amplitudę drgań i porównuje przebieg amplitudy w funkcji częstotliwości z przebiegiem wzorcowym. Jeśli amplituda przekroczy wartość graniczną to amortyzator nadaje się do wymiany. Nie wiem czy przy pomiarach wprowadzacie za każdym razem wartość amplitudy granicznej dla danego amortyzatora, bo to jest istotą pomiaru wg BOGE i jednocześnie dużym utrudnieniem, które zmusiło Związek Europejskich Producentów Amortyzatorów do opracowania bardziej uniwersalnej metody pomiarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przy pomiarach wprowadzacie za każdym razem wartość amplitudy granicznej dla danego amortyzatora, bo to jest istotą pomiaru wg BOGE i jednocześnie dużym utrudnieniem

 

Nie wprowadza sie amplitudy (jest wprowadzona fabrycznie) i dlatego niekiedy podczas sprawdzania samochodów osobowych o miekko zawieszonej tylnej osi amplituda przekracza dopuszczalna wartość pomimo, że amortyzatory i całe zawieszenie jest w nienagannym stanie :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.