Oldman Napisano 8 Marzec 2008 Share Napisano 8 Marzec 2008 Witam Państwa. Proszę o pomoc w sprawie warunków dopuszczenia do ruchu samochodu osobowego przerobionego samodzielnie na napęd elektryczny. Słyszałem gdzieś wśród ludzi,że w Polsce nie ma możliwości zarejestrowania pojazdu elektrycznego zasilanego napięciem powyżej 80V. Myślę o wyrzuceniu z samochodu silnika spalinowego i zastą[pienie go silnikiem elektrycznym prądu stałego lub zmiennego zasilanych baterią akumulatorów w zależności od możliwości prawnych. Za silnikiem prądu zmiennego przemawiają wyższe napięcie pracy a co za tym idzie większa trwałość akumulatorów oraz łatwiejsze sterowanie w pełnym zkresie obrotów bez konieczności stosowania skrzyni biegów. W tej chwili opierając się na prototypowych konstrukcjach na przykład Mitsubishi EV1 (prototyp samochodu o zasięgu 300km i Vmax 170km/h o właściwościach samochodu rajdowego) dla chętnych link: http://www.speedsportlife.com/2005/08/24/mitsubishi-lancer-evolution-miev-all-wheel-drive-using-new-type-of-in-wheel-motor/ problemem jest napięcie baterii około 300V. Chciałbym się dowiedzieć od fachowców czy jest sens pakować kasę i marnować czas na projekt którego nie można będzie dopuścić do ruchu w Polsce. W założeniach dopuszczalne masy w orginalnym samochodzie przewidywanym do przeróbki nie będą przekroczone oczywiście orginalna instalacja elektryczna pokładowabez zmian tylko jej zasilanie nie z alternatora silnika spalinowego tylko przez przetwornicę z baterii silnika głównego. Pozdrawiam wszystkich diagnostów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Listopad 2008 Share Napisano 6 Listopad 2008 Myślę że samo źródło zasilania nie jest problemem , niestety musiał byś stworzyć cały pojazd od podstaw zbudować SAM-a , a wówczas dane techniczne jeśli się nie mylę to tylko dwa ośrodki badawcze w kraju mogły by ci to zrobić jeden w Warszawie a drugi w Świdniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2008 Share Napisano 6 Listopad 2008 tylko dwa ośrodki badawcze w kraju mogły by ci to zrobić jeden w Warszawie a drugi w Świdniku A dlaczego tylko te? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 9 Listopad 2008 Share Napisano 9 Listopad 2008 Ja jeżdżę od 1996r. elektrycznymi samochodami osobowymi EV mojej przeróbki: www.samochodyelektryczne.pl Po Polsce już jeździ ok. 30 szt. przerobionych aut na EV. Rejestracja przerobionego auta na EV, zgodnie z "Kodeksem drogowym", jest prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Rejestracja przerobionego auta na EV, zgodnie z "Kodeksem drogowym", jest prosta. Poprosimy o konkrety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Trzeba oświadczenie elektryka z uprawnieniami elektrycznymi SEP-u o prawidłowym wykonaniu instalacji elektrycznej zgodnie z elektrycznymi przepisami SEP-u w sposób bezpieczny. Rzeczoznawca samochodowy (za ok. 200,-zł) wyda opinię techniczną na wymianę silnika i bezpieczny montaż akumulatorów, żeby nie latały po jak po sklepie .... Musi być rozszerzony przegląd z wpisem o wymianie silnika na elektryczny. Następnie Wydz. Komunikacji, potem OC (najlepiej w PZU na indywidualne podanie), płacę mniej niż za MALUCHA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Po takiej wymianie auto traci homologację i można nim jeździć po polu golfowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Ja piszę, że na EV osobowych zrobiłem ponad 250 tyś. km, a zawsze ktoś próbuje coś złego wtrącić, chyba lobby paliwowe. EV jest bezpieczniejsze od obrzydliwych spalinowców, bo spalinowe jak się zapalą lub wybuchną to ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Zbyszek, nie słuchaj Tomka D. To znany w zach. Polsce potentat w branży hodowli rzepaku. Specjalnie sypie Ci piach w tryby super projektów EV. EV jest bezpieczniejsze od obrzydliwych spalinowców, bo spalinowe jak się zapalą lub wybuchną to ..... Jak pojawisz się takim autem po przeróbce to taką właśnie formułę na zaświadczeniu umieszczę jako uzasadnienie pozytywnego wyniku badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 LOL... i czego się ryjecie z gościa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 EV jest na pewno leprze od benzyny czy ropy, ale przepisy mamy na razie takie a nie inne. PS 08/15 to znany na pomorzy mieszacz ropy z byle czym w proporcji ......chyba nie muszę pisać jakiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Kopeć Napisano 10 Listopad 2008 Share Napisano 10 Listopad 2008 Biopaliwa (też z rzepaku) oraz troszkę paliw z ropy i węgla są potrzebne na świecie, chociażby do wytwarzania energii elektrycznej, lub ubrań, ewentualnie w szczgólnych przypadkach. Jeszcze trochę a posiadaczom wstrętnych spalinowców będzie wstyd tym jeździć. Świat idzie do przodu i nie innego kierunku: http://www.masterminds.pl/motoryzacja.5/10,elektrycznych,samochodow,ktorymi,juz,dzis,lub,jutro,mozesz,jexdzic.237.html Wyraźnie to widać. To tak, jak z komórkami (teraz wszech obecne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Listopad 2008 Share Napisano 13 Listopad 2008 A pozniej jezdza po kraju takie piekne autobusy 3metry dluzsze . Koledzy w tym kraju mozna zarejestrowac i dopuscic do ruchu wszystko . [ Dodano: 14-11-2008, 00:42 ] A chcialbym jeszcze dodac mialem dzis na BO quada jamaha 800 cm3 i 14 kW panowie koles prubowal w zeszlym roku zrobic u mnie PBT i wowczas znalazlem ze jego moc to okolo 30kW. no i prosze jak przez ten rok silnik zmizernial w mocy . Ale calkiem powaznie ktos go zarejestrowal poswiadczajac nieprawde . Ten gosc to gankster nie diagnosta bo przeztakich oslow inni traca uprawnienia widzac DR czesto nie analizujemy zawartych w nim danych .PROSZE kolegow UWAZAJCIE podczas badan , bo przyklad autokaru nie jest sporadyczny i moze nawet niewiecie jak czesto podpisujecie sie pod podobnymi bzdurami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.