Skocz do zawartości

Nowy pojazd a tachograf


berecik

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nowy pojazd po wyjeździe z fabryki musi zostać poddany badaniu tachografu ? Mam pojazd w którym Policja zatrzymała DR za brak legalizacji tacho, jest to "nówka" pojazd i klient dopiero odebrał pojazd od dilera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sprawa. Tachograf w pojeździe nowym powinien być zalegalizowany, bo bez ważnej legalizacji legalizacji nie może być dopuszczony do sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe pojazdy są wyposażone w tachografy cyfrowe, które po pierwsze trzeba uruchomić, po drugie poddać sprawdzeniu (dawna legalizacja)

To wykonać mogą dokonać tylko uprawnione przez GUM jednostki (uprawnienie na tachografy cyfrowe). Jeśli dealer sprzedający nie ma takich uprawnień to nie zrobił tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dealer, tylko nabywca musi dokonać konfiguracji tachografu. Ma na to określony czas. Może w tym przypadku chodziło o to, że tachograf nie został poddany kalibracji i aktywacji w upoważnionym serwisie w wyznaczonym czasie. Ten czas to 1, lub 2 tygodnie (dokładnie nie pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowy pojazd okres legaliyacji tacho a podejryewam ze to cyfrówka jest od zarejestrowania pojazdu 15 dni. Jak tego nie zrobił własciciel to mieli takie prawo zatrzymac dowód. Nie zawdsze dieler ma punkt legalizacji on tylko mógł go skalibrowac do instalacji pojazdu, a reszta zostaje w punktach legalizacji tacho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Aby móc skalibrować tachograf cyfrowy w nowym aucie musi to auto byc najpierw zarejestrowane czyli posiadać znaki rejestracyjne ponieważ są one potrzebne do kalibracji(legalizacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Każde auto, które powinno być wyposażone w tacho wyprodukowane po 1 maja 2006r posiada tachograf cyfrowy. Kalibracje tachografu cyfrowego (dawną legalizacje) właściciel robi (w uprawnionym do tego punkcie) jak dostanie tablice rejestracyjne. Na początku robi aktywacje i całe dopasowanie tacho-pojazd, następnie jak ma tablice robi kalibracje. Na to ma termin dwóch tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby móc skalibrować tachograf cyfrowy w nowym aucie musi to auto byc najpierw zarejestrowane czyli posiadać znaki rejestracyjne ponieważ są one potrzebne do kalibracji(legalizacji)

 

Więc z tego wychodzi, ze nie wystarczy nr. VIN?

Pytam ponieważ kiedyś przy tachografach analogowych (na tarczki) w punkcie legalizacji wpisywali na wklejce nr. rej., ale po sprzedaży auta i przerejestrowaniu na nowe nr. był problem. Pamiętam, że GUM wyraził zgodę na wpisywanie nr. VIN i było po sprawie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wklejce wpisuje się VIN, współczynniki w,k l oraz numer tachografu i datę wykonania kalibracji tachografu cyfrowego. Przy analogowych wygląda to podobnie poza tym, że wartość k wkleja się do tachografu, a VIN-u nie wpisuje się całego tylko 8 ostatnich znaków. Pisząc o numerze rejestracyjnym miałem na myśli fakt iż numer rejestracyjny wprowadza się do pamięci tachografu cyfrowego podczas kalibracji- nie chodziło mi o wpisanie numeru rejestracyjnego na wklejkę :). Na wklejce muszą być zboku dane serwisu który wykonał sprawdzenie-kalibracje. Co prawda przy tachografie cyfrowym na wydruku danych technicznych widać który serwis i który technik robił kalibracje ale przepisy są takie a nie inne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak teraz przeważnie wpisuje się VIN.

Chyba, że skoroduje to nowe sprawdzenie tachografu.

 

A przy cyfrowych tak nie można?

 

Można i tak jest, bo tabliczki pomiarowe są takie same.

Sam tachograf cyfrowy w pamięci jako jeden z parametrów ma także nr rejestracyjny i tu jest pies pogrzebany, ale dotyczy to głownie kierowcy i firmy transportowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tachografu cyfrowego po zmianie numeru rejestracyjnego pomimo ważnej kalibracji trzeba ja zrobić ponownie. W przypadku tachografów analogowych nie jest to wymagane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe sprawdzenie czy kalibrację robi się przed upływem 2 lat, w przypadku uszkodzenia systemu tachograf pojazd, po zerwaniu plomb, po zmianie jakichkolwiek parametrów.

W przypadku analoga jest dużo mniej parametrów, w przypadku cyfry jest ich zdecydowanie więcej, np. nr rejestracyjny pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.