berecik Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 Czy nowy pojazd po wyjeździe z fabryki musi zostać poddany badaniu tachografu ? Mam pojazd w którym Policja zatrzymała DR za brak legalizacji tacho, jest to "nówka" pojazd i klient dopiero odebrał pojazd od dilera . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 Trochę dziwna sprawa. Tachograf w pojeździe nowym powinien być zalegalizowany, bo bez ważnej legalizacji legalizacji nie może być dopuszczony do sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 Nowe pojazdy są wyposażone w tachografy cyfrowe, które po pierwsze trzeba uruchomić, po drugie poddać sprawdzeniu (dawna legalizacja) To wykonać mogą dokonać tylko uprawnione przez GUM jednostki (uprawnienie na tachografy cyfrowe). Jeśli dealer sprzedający nie ma takich uprawnień to nie zrobił tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Marzec 2008 Share Napisano 10 Marzec 2008 To nie dealer, tylko nabywca musi dokonać konfiguracji tachografu. Ma na to określony czas. Może w tym przypadku chodziło o to, że tachograf nie został poddany kalibracji i aktywacji w upoważnionym serwisie w wyznaczonym czasie. Ten czas to 1, lub 2 tygodnie (dokładnie nie pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 11 Marzec 2008 Autor Share Napisano 11 Marzec 2008 Czy sprawa się wyjaśniła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 11 Marzec 2008 Share Napisano 11 Marzec 2008 Na nowy pojazd okres legaliyacji tacho a podejryewam ze to cyfrówka jest od zarejestrowania pojazdu 15 dni. Jak tego nie zrobił własciciel to mieli takie prawo zatrzymac dowód. Nie zawdsze dieler ma punkt legalizacji on tylko mógł go skalibrowac do instalacji pojazdu, a reszta zostaje w punktach legalizacji tacho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 28 Kwiecień 2009 Share Napisano 28 Kwiecień 2009 Aby móc skalibrować tachograf cyfrowy w nowym aucie musi to auto byc najpierw zarejestrowane czyli posiadać znaki rejestracyjne ponieważ są one potrzebne do kalibracji(legalizacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorek Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Każde auto, które powinno być wyposażone w tacho wyprodukowane po 1 maja 2006r posiada tachograf cyfrowy. Kalibracje tachografu cyfrowego (dawną legalizacje) właściciel robi (w uprawnionym do tego punkcie) jak dostanie tablice rejestracyjne. Na początku robi aktywacje i całe dopasowanie tacho-pojazd, następnie jak ma tablice robi kalibracje. Na to ma termin dwóch tygodni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Aby móc skalibrować tachograf cyfrowy w nowym aucie musi to auto byc najpierw zarejestrowane czyli posiadać znaki rejestracyjne ponieważ są one potrzebne do kalibracji(legalizacji) Więc z tego wychodzi, ze nie wystarczy nr. VIN? Pytam ponieważ kiedyś przy tachografach analogowych (na tarczki) w punkcie legalizacji wpisywali na wklejce nr. rej., ale po sprzedaży auta i przerejestrowaniu na nowe nr. był problem. Pamiętam, że GUM wyraził zgodę na wpisywanie nr. VIN i było po sprawie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Tak teraz przeważnie wpisuje się VIN. Chyba, że skoroduje to nowe sprawdzenie tachografu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Tak teraz przeważnie wpisuje się VIN.Chyba, że skoroduje to nowe sprawdzenie tachografu. A przy cyfrowych tak nie można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorek Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Na wklejce wpisuje się VIN, współczynniki w,k l oraz numer tachografu i datę wykonania kalibracji tachografu cyfrowego. Przy analogowych wygląda to podobnie poza tym, że wartość k wkleja się do tachografu, a VIN-u nie wpisuje się całego tylko 8 ostatnich znaków. Pisząc o numerze rejestracyjnym miałem na myśli fakt iż numer rejestracyjny wprowadza się do pamięci tachografu cyfrowego podczas kalibracji- nie chodziło mi o wpisanie numeru rejestracyjnego na wklejkę . Na wklejce muszą być zboku dane serwisu który wykonał sprawdzenie-kalibracje. Co prawda przy tachografie cyfrowym na wydruku danych technicznych widać który serwis i który technik robił kalibracje ale przepisy są takie a nie inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Tak teraz przeważnie wpisuje się VIN.Chyba, że skoroduje to nowe sprawdzenie tachografu. A przy cyfrowych tak nie można? Można i tak jest, bo tabliczki pomiarowe są takie same. Sam tachograf cyfrowy w pamięci jako jeden z parametrów ma także nr rejestracyjny i tu jest pies pogrzebany, ale dotyczy to głownie kierowcy i firmy transportowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Czyli po zmianie nr. rej. pojazdu należy zrobić ponowną kalibrację, mimo że "stara" kalibracja będzie jeszcze ważna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorek Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 W przypadku tachografu cyfrowego po zmianie numeru rejestracyjnego pomimo ważnej kalibracji trzeba ja zrobić ponownie. W przypadku tachografów analogowych nie jest to wymagane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Nowe sprawdzenie czy kalibrację robi się przed upływem 2 lat, w przypadku uszkodzenia systemu tachograf pojazd, po zerwaniu plomb, po zmianie jakichkolwiek parametrów. W przypadku analoga jest dużo mniej parametrów, w przypadku cyfry jest ich zdecydowanie więcej, np. nr rejestracyjny pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Dzięki za rozwianie wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.