Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

michuszczecin

Pierwsze badanie naczepepy GOLDHOFER

Polecane posty

michuszczecin

Pytanie moje dotyczy jak mam zrobić pierwsze badanie? Naczepa przekracza szerokość, długość, naciski itd. Wynik badania NEGATYWNY tyle wiem. Naczepa składa się z dwóch pojazdów czyli dwa nr vin dwie tabliczki znamionowe, jeden dowód rejestracyjny ze szwajcari dwa nr vin wpisane.Czy mam rejestrować jako całość? Czy jako osobne pojazdy?

Ska2.jpg.fd2908b3c3fd1b80a1ab839b7ca0d43f.jpg

Schowek01.jpg.62641e378f8333b2deec52fd18cbe8f3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudkowski

Patrząc na rysunek to dwie oddzielne przyczepy w zależności od konfiguracji zespół 8 osiowy lub 6 osiowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Wg PoRD zespół pojazdów może być 2-elementowy

jedynie c rolniczy lub wolnobieżny może mieć 2 przyczepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudkowski

Może to być także w odstępstwie od warunków.Skoro odstepstwo od długości szerokości i mas to może i na to.I tak aby cokowiek przewozić trzeba będzie mieć zgodę na transport po drogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Negatyw i wystąpienie do ministra o odstępstwa od warunków technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden

Można by zarejestrować pojazd jako całość używając numeru vin z pojazdu podstawowego , a do uwag wpisać drugi VIN opisując , że jest to numer pojazdu łączącego-wydłużającego dany pojazd wchodzący w całościową opcję pojazdu zarejestrowanego w Szwajcarii.

Na tej podstawie wystąpić do ministerstwa przez właściciela o odstępstwa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dokładnie tak jak pisze boden. Przerabiane kilka razy - na razie nie było z tym problemów (miałem już do czynienia z bodajże ośmioelementowcem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rejdzi

Podpinam się pod temat.

Miałem pierwszą rejestracje naczepy ciężarowej GOLDHOFER SPZ sprowadzonej z zagranicy.

Problem mam z interpretacją osi gdyż w DIPie mamy miejsce na opisanie 3 a w rzeczywistości jest ich 5.

 

Dokumenty jakie były przy niej:

- brief niemiecki

- Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej

 

Dane jakie ustaliłem do DIPu:

Rodzaj pojazdu - Naczepa Ciężarowa

Podrodzaj - Platforma

Masa własna - 13100 kg.

Maksymalna ładowność - 54900 kg.

Dopuszczalna ładowność - 54900 kg.

Maksymalna masa całkowita - 68000 kg.

Dopuszczalna masa całkowita - 68000 kg.

Liczna osi / liczba kół - 5 / 10

Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi)

Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN

Długość - 14.700 m

Szerokość - 2.550 m

Wysokość - 2.700m

 

W uwagach:

 

Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej XXXXXXXXXXXXX

 

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN

Maksymalne/dopuszczalne obciążenie urządzenia sprzęgającego - 18000 kg.

 

Badanie techniczne wykonano na życzenie klienta.

 

 

 

Jakieś porady co do DiPu?

 

Na jakie wy koledzy diagności z dłuższym stażem zwracacie uwagi przy pierwszej rejestracji przyczepny/naczepy ciężarowej sprowadzanej z zagranicy?

 

Tak wyglądała naczepa z powyższego DIPu

 

toyshop.cz-modely-makety-hracky-goldhofer-tg-a-3-990-original.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Od sworznia do tyłu 12m - 14,7 - 2m /do przodu/ daje 12,7m -N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rejdzi

Odległośc między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy wynosi 12,82 m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Poprawiłem wcześniej post - jak by nie było to -N z wyliczeń /odstępstwa/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

No jak jest już decyzja ministerstwa o odstępstwie to wygląda, że nie jest to pierwsza rejestracja, chyba że klient sam o nie wystąpił.

Jak by to nie było, to w decyzji z ministerstwa brakuje wpisu o odstępstwie ze względu na przekroczoną długość tej naczepy a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg.

Więc bardziej bym się tym przejmował a nie czymś innym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rejdzi

Pojazd był na próbnych tablicach z pozwoleniem czasowym

 

Tak na marginesie w pozwoleniu pod pozycją G miał wpisane 54900 kg, co jest oczywistym błędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Podrodzaj - Platforma

 

Poważny błąd - nie ma takiego podrodzaju.

 

a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg.

 

A który przepis limituje DMC dla pięcioosiowej naczepy? Chyba żaden ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi)

Rozstaw osi skrajnych - tu powinna być odległość od 1 od 5 (6,56 :?: )

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 np. 1,64 - 1,64 - 1,64 - 1,64

DMC 680 000 kg.
zdecydowanie jedno zero za dużo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.