Skocz do zawartości

Pierwsze badanie naczepepy GOLDHOFER


michuszczecin

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie moje dotyczy jak mam zrobić pierwsze badanie? Naczepa przekracza szerokość, długość, naciski itd. Wynik badania NEGATYWNY tyle wiem. Naczepa składa się z dwóch pojazdów czyli dwa nr vin dwie tabliczki znamionowe, jeden dowód rejestracyjny ze szwajcari dwa nr vin wpisane.Czy mam rejestrować jako całość? Czy jako osobne pojazdy?

Ska2.jpg.fd2908b3c3fd1b80a1ab839b7ca0d43f.jpg

Schowek01.jpg.62641e378f8333b2deec52fd18cbe8f3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być także w odstępstwie od warunków.Skoro odstepstwo od długości szerokości i mas to może i na to.I tak aby cokowiek przewozić trzeba będzie mieć zgodę na transport po drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by zarejestrować pojazd jako całość używając numeru vin z pojazdu podstawowego , a do uwag wpisać drugi VIN opisując , że jest to numer pojazdu łączącego-wydłużającego dany pojazd wchodzący w całościową opcję pojazdu zarejestrowanego w Szwajcarii.

Na tej podstawie wystąpić do ministerstwa przez właściciela o odstępstwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze boden. Przerabiane kilka razy - na razie nie było z tym problemów (miałem już do czynienia z bodajże ośmioelementowcem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Podpinam się pod temat.

Miałem pierwszą rejestracje naczepy ciężarowej GOLDHOFER SPZ sprowadzonej z zagranicy.

Problem mam z interpretacją osi gdyż w DIPie mamy miejsce na opisanie 3 a w rzeczywistości jest ich 5.

 

Dokumenty jakie były przy niej:

- brief niemiecki

- Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej

 

Dane jakie ustaliłem do DIPu:

Rodzaj pojazdu - Naczepa Ciężarowa

Podrodzaj - Platforma

Masa własna - 13100 kg.

Maksymalna ładowność - 54900 kg.

Dopuszczalna ładowność - 54900 kg.

Maksymalna masa całkowita - 68000 kg.

Dopuszczalna masa całkowita - 68000 kg.

Liczna osi / liczba kół - 5 / 10

Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi)

Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 2 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 3 - 98.00 kN

Długość - 14.700 m

Szerokość - 2.550 m

Wysokość - 2.700m

 

W uwagach:

 

Decyzja Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej XXXXXXXXXXXXX

 

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 4 - 98.00 kN

Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN

Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 5 - 98.00 kN

Maksymalne/dopuszczalne obciążenie urządzenia sprzęgającego - 18000 kg.

 

Badanie techniczne wykonano na życzenie klienta.

 

 

 

Jakieś porady co do DiPu?

 

Na jakie wy koledzy diagności z dłuższym stażem zwracacie uwagi przy pierwszej rejestracji przyczepny/naczepy ciężarowej sprowadzanej z zagranicy?

 

Tak wyglądała naczepa z powyższego DIPu

 

toyshop.cz-modely-makety-hracky-goldhofer-tg-a-3-990-original.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak jest już decyzja ministerstwa o odstępstwie to wygląda, że nie jest to pierwsza rejestracja, chyba że klient sam o nie wystąpił.

Jak by to nie było, to w decyzji z ministerstwa brakuje wpisu o odstępstwie ze względu na przekroczoną długość tej naczepy a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg.

Więc bardziej bym się tym przejmował a nie czymś innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd był na próbnych tablicach z pozwoleniem czasowym

 

Tak na marginesie w pozwoleniu pod pozycją G miał wpisane 54900 kg, co jest oczywistym błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrodzaj - Platforma

 

Poważny błąd - nie ma takiego podrodzaju.

 

a także potwierdzenia że dopuszczają to DMC 680000 kg.

 

A który przepis limituje DMC dla pięcioosiowej naczepy? Chyba żaden ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw osi skrajnych - 2.46 m

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6.56 m (podana jest długość od 1 do 5 osi)

Rozstaw osi skrajnych - tu powinna być odległość od 1 od 5 (6,56 :?: )

Rozstaw osi tylnych 1-2-3 np. 1,64 - 1,64 - 1,64 - 1,64

DMC 680 000 kg.
zdecydowanie jedno zero za dużo :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.