Arizona Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 Witam, mam pytanie, zastanawia mnie czy jest potrzebna opinia rzeczoznawcy na zmianę konstukcyjną Mercedesa od DMC 6600 a masie własnej 3215. Pojazd był jako skrzynia, a teraz zamontowana izoterma Można zrobić badanie bez opinii rzeczoznawcy? Potrzebna faktura,albo oświadczenie od warsztatu uprawnionego. Na wagę trzeba będzie się udać i sprawdzić wszystko dokładnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 Skoro masz wątpliwości to żądaj takiej opinii. Jeśli jakaś stacja ma doświadczenie w robieniu takich badań i nie jest to dla niech pierwszyzna, to robią to bez opinii - bo faktycznie tego typu przebudowa w mojej ocenie nie wymaga takiej opinii - a Ty zrobisz jak Ci sumienie podpowie Jest to tylko zmiana przeznaczenia, dlatego można ją wykonać we własnym zakresie - PoRD nie nakłada obowiązku wykonywania takich zmian przez uprawniony podmiot jak w przypadku zmiany rodzaju pojazdu, więc żadne oświadczenia nie będą wymagane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 W moim WK żądają bezwzględnie opini rzeczoznawcy,w opini powinna być masa własna po zważeniu i opis zmian dokonanych w pojeździe. W zaświadczeniu o zmianach które masz wystawić napisz nazwisko rzeczoznawcy,jego numer i w rubryce opis zmian przepisz to co jest napisane w opini,możesz dodac coś od siebie jeśli chcesz. Dobrą stroną tego jest to że nie musisz ważyć pojazdu,a złą że to ty i tak odpowiadasz w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 Jakbyś napisał, że "na naszym terenie w SKP wymagamy opinii rzeczoznawcy" to OK, ale WK to sobie może wymagać zagrania na trąbce co najwyżej... Nie ma się co dziwić później ludziom tacy jak szczyl (patrz temat angliki) opisujących wprost tępotę i nieuctwo niektórych instytucji... Niestety takich WK jak Twój jest jeszcze wiele... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 Niestety,wyżej d--y nie podskoczysz. Starosta ma prawo kontrolować SKP,zleca to WK i oni przychodzą i się przypiepszają . Zaczniesz się stawiać,a niedaj boże zrobisz jakiś błąd w papierach to masz pozamiatane. Na dzień dzisiejszy to urzędasy nami rządzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 26 Marzec 2008 Share Napisano 26 Marzec 2008 bo faktycznie tego typu przebudowa w mojej ocenie nie wymaga takiej opinii Nie chcę się mądrzyć ale jeżeli mamy do czynienia ze zmianą środka ciężkości pojazdu należało by dobrze sprawdzić sposób i warunki w jakich taka przebudowa/ i sama izoterma/ została wykonana. Osobiście uważam , że sprawdzenie bezpośrednio np. w warsztacie lub znając nasze realia u właściciela pojazdu gdzie taka przebudowę jest wykonywana przy okazji wydanie pewnych zaleceń /jeszcze w trakcie prac / jest bardziej miarodajne niż samo badanie w SKP które ma miejsce de facto po wszystkim. Oczywiście takie sprawdzenie może wykonać zarówno rzeczoznawca wydając opinię lub diagnosta,który przeprowadzi później ostateczne badanie i dopuszczenie pojazdu do ruchu. Mogę stwierdzić ze swojej praktyki zawodowej,że taki tok postępowania niejednokrotnie pozwolił uniknąć dodatkowych kosztów poniesionych przez właściciela pojazdu a przed wszystkim wykonać te nieraz specjalistyczne prace w sposób właściwy dla spełnienia wymogów zawartych min. w PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 W moim WK żądają bezwzględnie opini rzeczoznawcy,w opini powinna być masa własna po zważeniu i opis zmian dokonanych w pojeździe. Moje WK nie żąda bezwzględnie opinii rzeczoznawcy , ale dla nas , na naszej SKP , opinia taka jest potrzebna dla ustalenia podstawowych danych m.in. : jak masa własna , naciski na oś .... , gdyż nie mamy możliwości ich ustalenia . Dodatkowo , taki nadzór rzeczoznawcy , jest wstępną kontrolą dokonywanych zmian. [ Dodano: 27-03-2008, 18:31 ] Chociaż , zdarzyło się , że pojazd z opinią , cofnięty został do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 Słuchajcie - ale bez przesadyzmu. Oczywiście nie znamy zakresu wprowadzonych zmian, ale nie przesadzajmy, że każda zmiana zabudowy na ramie ze skrzyni na izotermę itp. powoduje zmianę mas czy nacisków, czy tez przesuniecie środka ciężkości. Zabudowa ma być tak zrobiona, aby DMC, a co za tym idzie naciski nie zmieniły się, bo wtedy zgodnie z §14 rozp.w sprawie rejestracji WK nie obchodzi rzeczoznawca, ale opinia producenta, że pojazd był homologowany z wnioskowanymi danymi. A masa własna, a co za tym idzie ładowność zwyczajnie z wagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 A masa własna, a co za tym idzie ładowność zwyczajnie z wagi... Najpierw trzeba tę wagę mieć na stacji.Ja jej nie mam więc żeby zrobić prawidłowo badanie musiał bym zamknąć stację,bo jestem sam,jechać w poszukiwaniu wagi,zważyć pojazd(może jeszcze za to ważenie zapłacić) wrucić, wydrukować zaświadczenie. Ajak mam opinię rzeczoznawcy to po prostu się nią podpieram i kłopot mam z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 A nie wystarczy kwit z wagi od klienta? W większości innych tematów, np. badania SAM'ów koledzy piszą, ze przyjmują kwity z legalizowanych wag na temat masy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 A nie wystarczy kwit z wagi od klienta? Ja osobiście , przy zmianach , zamiast kwitu z wagi , wolę opinię rzeczoznawcy , chociażb po to , aby mieć na papierku , że dmc jest bez zmian , naciski na oś się nie zmieniają , masa własna ustalona , a poza tym , aby uniknąć odsyłania do producenta , tak jak piszesz blakop Zabudowa ma być tak zrobiona, aby DMC, a co za tym idzie naciski nie zmieniły się, bo wtedy zgodnie z §14 rozp.w sprawie rejestracji WK nie obchodzi rzeczoznawca, ale opinia producenta, że pojazd był homologowany z wnioskowanymi danymi. A masa własna, a co za tym idzie ładowność zwyczajnie z wagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 Panowie nie wpadajmy z wskrajności w skrajność,nie bądźmy nadgorliwi bo będziemy tacy sami jak urzędnicy któży myślą tylko o udupieniu klienta i udowodnieniu swojej wyższości. Ogladaliście odcinek Kiepskich jak Ferdek został urzędnikiem i nauczono go co ma mówić. cytat. Czy ma pan zaświadczenie o zaświadczeniu że zaświadczenie jest oryginalne. My nie jesteśmy urzędasami i nie starajmy się nimi zostać,badźmy DIAGNOSTAMI !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 27 Marzec 2008 Share Napisano 27 Marzec 2008 Trochę przekwalifikowań robię , ale opinii rzeczoznawcy chcę tylko przy zmianach zabudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.