berecik Napisano 1 Kwiecień 2008 Share Napisano 1 Kwiecień 2008 Czołowy producent opon samochodowych, firma Continental zaprezentowała opony wyposażone w technologię "seal". Pomaga ona w uszczelnieniu opony w przypadkach niewielkich uszkodzeń czoła opony.Technologia ta polega na dodaniu do zwykłej opony kleistej, polimerowej substancji, umieszczonej wewnątrz opony. W razie przebicia czoła opony przedmiotem o średnicy do pięciu milimetrów, substancja otacza "intruza" redukując w znacznym stopniu utratę powietrza. Pozwala to na dojechanie do najbliższego zakładu wyspecjalizowanego w naprawach opon z uszczelniaczem. Rozwiązanie to ma jednak pewną wadę - możemy przez dłuższy czas nie zauważyć uszkodzenia opony, dlatego specjaliści zalecają częstsze kontrole tego typu ogumienia, najlepiej raz na miesiąc i przed każdą dłuższą podróżą. źródło Gazeta.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Kwiecień 2008 Share Napisano 1 Kwiecień 2008 hmm... szczerze mówiąc żadna rewelacja. Jak się nie mylę to podobne rozwiązanie i to już ładne trzy - cztery lata temu zastosował bodajże kleber w jednej ze swoich opon. Tylko tam można było wyjąć gwoździa i następowało samouszczelnienie, no i nie do średnicy 5 milimetrów ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 1 Kwiecień 2008 Share Napisano 1 Kwiecień 2008 Zgadza się. Kleber wypuścił na rynek oponę Protectis. Były one drogie, ciężkie i ogólnie mówiąc niekogo chyba nie zainteresowały. Za to reklamę mieli niezłą, interaktywną . Był stojak z zamontowaną na alufeldze oponą i dźwigniowe urządzenie z licznikiem do kłucia opony. Dodam tylko, że wytrzymywały ukłucia dość dzielnie, nawet do 800 ukłuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.