Skocz do zawartości

Zdemontowano instalację LPG. Co dalej?


Jackow

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli masz BT ważne jedź do WK i z pewnością wykreślą Ci adnotację "gaz".

 

w Poznaniu ci nie wykreślą "na gębe",

miałem wrażenie że pracujesz w WK ;):P

 

Czyli Twoi klienci ze względu na koszty czekają ze zmianą wpisu do następnego BT. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 240
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    26

  • Natasza

    21

  • DARIO64

    15

  • Psuj

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dz. U. nr 137 poz. 0968 Załącznik nr 1 INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW

§ 5. 1. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu zmian, o których mowa w art. 78 ust. 2 pkt 2 ustawy, organ rejestrujący, z zastrzeżeniem ust. 2-5, stosownie do zgłoszonych zmian:

1) przyjmuje dokument (dokumenty), o którym mowa w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów, określający nowe dane lub informacje;

Art. 78. 2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:

2 . zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.

Dotyczy to takze wykreślenia pozycji "GAZ" z DR .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku OBT z wynikiem "N" jak opisuje Natasza, mój WK nie dokona żadnych wpisów ani skreśleń w DR. Jeśli została wymontowana inst. gaz. wykonuję zwykłe BT za 98PLN z wynikiem "P", wystawiam zaświadczenie, w opisie:

pkt.1-Zdemontowano instalację gazową

pkt.2-Pojazd nie odpowiada dodatkowym warunkom przewidzianym dla pojazdu przystosowanego do zasilania gazem.

Klient szoruje do WK po skreślenie wpisu, powrót do mnie po bumagę, pobieram 1 zeta na CEPa wbijam stempelek i finito.

Podobnie podchodzę do pojazdu przyjeżdżającego na OBT po wymontowaniu HAKA.

Tylko i wyłącznie tak wlasnie robie.... :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyk zacytował dwa przepisy - z samej góry i dołu - zabrakło środka :)

 

Po kolei:

 

1. Ustawa w przytaczanym tu już art. 78.2. nakazuje zgłaszać wszelkie zmiany danych w DR. Fakt prosty, bezsporny i chyba jasny. Demontaż gazu jest taką zmianą - coś wymontowałem z auta, zmieniają się dane (choćby rodzaj paliwa)

 

"Art. 78. 2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:

1. (...)

2. zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym"

 

2. Cytowana tu również instrukcja mówi, że WK ma to załatwić na podstawie dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu o rejestracji

 

"§ 5. 1. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu zmian, o których mowa w art. 78 ust. 2 pkt 2 ustawy, organ rejestrujący, z zastrzeżeniem ust. 2-5, stosownie do zgłoszonych zmian:

1) przyjmuje dokument (dokumenty), o którym mowa w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów, określający nowe dane lub informacje(...)"

 

3. No to pozostaje mi sięgnąć do rozporządzenia i zobaczyć co to mógłby być za dokument. Reguluje to § 14, który w 4 ustępach grupuje różne rodzaje zmian i określa, jakie dla udokumentowania tych zmian maja być przedstawione dokumenty. I uwzględniono enumeratywnie takie rodzaje zgłaszanych zmian (kolejność po mojemu):

a) zmiana adresu

b) wymiana podwozia lub ramy

c) zmiana rodzaju pojazdu

d) montaż instalacji LPG

e) zmiana nacisków i mas, wynikająca ze zmiany warunków technicznych

f) innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów

 

No i teraz gdzie podpasujemy demontaż LPG? No nie wychodzi mi nic innego, jak literka "f". A literka ta w całości mówi tak:

 

"2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu."

 

I tyle :) Są zmiany, jest badanie. Literalne brzmienie ustawy nie dopuszcza możliwości zgłaszania zmian w pojeździe na zasadzie oświadczenia i tyle 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej mamy impas.Z jednej strony widzę ludzkie podejście do sprawy ( Natasza nic dodać nic ująć :)) a z drugiej dziwna interpretacja przepisów oczywiście na niekorzyść klienta.Dlaczego dziwna?Widzę to tak.

 

Cytat:

 

f) innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów

 

No i teraz gdzie podpasujemy demontaż LPG? No nie wychodzi mi nic innego, jak literka "f". A literka ta w całości mówi tak:

 

"2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu."

 

 

 

Teraz pytanie-czy jest przepis,który konkretnie określa co to są zmiany konstrukcyjne?Czy demontaż LPG jest zmiana konstrukcyjną?Zmianą czego?Przywracam auto do oryginału-wywalam układ,który uważam za zbędny.Miałem zwykłą instalację gdzie jedyną "istotną" zmianą był otwór w podstawie filtra-obecnie zaślepiony.Równie dobrze mógł sobie tam zostać-to ja decyduję czy chcę mieć do wtrysków dopływ przefiltrowanego powietrza czy nie.Jeśli już to sam sobie szkodzę na własne życzenie.

 

To samo pytanie odnośnie wymiany elementów.Przecież ja niczego nie wymieniałem poza świecami.To nie podlega badaniu o ile się domyślam.Przywróciłem auto do pierwotnego stanu ,jak go wypuściła fabryka.Według mnie diagnosta powinien jedynie potwierdzić fakt,że z uwagi na brak alternatywnego źródła zasilania ( który w czasie montażu i tak trudno nazwać zmiana konstrukcyjną ) na chwilę obecną pojazd nie spełnia warunków przewidzianych w badaniu dodatkowym.Więc takiego badania nie wykonuje i nie pobiera za niego opłaty!

 

Dostrzegam tu nadinterpretację przepisów przez niektórych kolegów.Jeśli przepisy dają diagnoście możliwość własnej interpretacji w pewnych kwestiach to chyba powinno się wybrać opcję,która przecież nikomu nie zaszkodzi a jest ukłonem w stronę klienta,prawda?Po co na siłę gmatwać sobie życie? Jadąc na SKP nie obawiam się "negatywa".Jestem za tym,żeby w badaniu wyszło wszystko, bo wtedy jestem świadomy czy moje auto nie stanowi zagrożenia zarówno dla mnie jak i innych użytkowników na drodze.Jeśli trzeba-naprawiam i wracam ponownie bez żadnego skamlania i narzekania.

 

Uważam,że pobieranie opłaty za badanie dodatkowe jest naciąganiem klienta na niepotrzebne koszty i nadgorliwością niektórych diagnostów.Skoro ustawodawca w konsekwencji dopuszcza różną interpretację stosownego przepisu (czego dowodem są Wasze potwierdzenia skutkujące odpowiednim wpisem w DR ) to należy wybrać opcje dobrą dla klienta gdyż w przeciwnym wypadku wychodzi na to,że niektóre WK działają niezgodnie z prawem.Dlaczego my musimy być zawsze "mądrzejsi od radia"?Jak coś jest proste , to nie.....trzeba sobie i innym udowodnić,że mleko jest czarne.

Na razie nie jadę na BT.Będę drążył temat.Jutro podjadę na inną stację i zapytam dokładnie o to samo.Będzie jakaś skala porównawcza.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie-czy jest przepis,który konkretnie określa co to są zmiany konstrukcyjne?

 

Nie wprost - ale z logicznej (co nie znaczy, że sensownej merytorycznie analizy) PoRD zmianą taka jest wszystko, co niesie za sobą zmiany danych w DR (chociażby w 155 znajdziesz to niemal wprost w opisach rodzajów badań).

Tym samym nie jest de facto w świetle tych przepisów zmianą konstrukcyjną np. przebudowa - przełożenie układu kierowniczego itp. (bo o tym gdzie jest kierownica DR milczy) - ale demontaż gazu jest.

 

Czy demontaż LPG jest zmiana konstrukcyjną?Zmianą czego?Przywracam auto do oryginału-wywalam układ,który uważam za zbędny.Miałem zwykłą instalację gdzie jedyną "istotną" zmianą był otwór w podstawie filtra-obecnie zaślepiony.Równie dobrze mógł sobie tam zostać-to ja decyduję czy chcę mieć do wtrysków dopływ przefiltrowanego powietrza czy nie.Jeśli już to sam sobie szkodzę na własne życzenie.

 

A wyjęcie kratki z auta to zmiana czego niby? Cztery śrubeczki wywalam (prostsze to niż wymiana świec) i już!! Przywracam auto do stanu pierwotnego (bo jakaż ciężarówką w kaście osobówki nie była na pierwszym etapie homo osobówka właśnie) - więc tu badania też nie będzie? No OK 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zmiany, jest badanie. Literalne brzmienie ustawy nie dopuszcza możliwości zgłaszania zmian w pojeździe na zasadzie oświadczenia i tyle 8)

 

Gaz to nie zmiany konstrukcyjne!!!!

 

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych

w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu

instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w

sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2

działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a takŜe ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych

pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4

do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do

rozporządzenia;

Blakop - innym zarzucasz, że wybiórczo czytają przepisy, ale sam robisz to samo. I nie wyjeżdżaj mi teraz, że demontaż to nie montaż. Gaz to zmiany - koniec i kropka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Blakop-2 pytania.

1-Załóżmy że jadę do Ciebie na stację diagnostyczną ze swoim problemem.Jak przeprowadzisz praktycznie badanie dodatkowe mojej nieistniejącej instalacji LPG i jak będzie wyglądał odpowiedni zapis tej procedury?

 

2-Czy nie lepiej jest postępować zgodnie z logiką jeśli taki aspekt jest także zgodny z prawem?Bo nie wierzę,że inni koledzy tak ochoczo nadstawiają karku.

 

Nie czuj się atakowany przeze mnie-absolutnie nie jest to moim zamiarem.Cała ta dyskusja dowodzi nieudolności ustawodawcy a co się z tym łączy-zbyt szerokiego spectrum możliwości interpretacji ustanowionych prawnie przepisów.Skoro WK sankcjonują dwie formy interpretacji jednego przepisu (przykłady mamy w dyskusji) to w czym tkwi problem,żeby wybrać opcję dobrą dla klienta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyk zacytował dwa przepisy - z samej góry i dołu - zabrakło środka :)

Nic nie zabrakło i wszystko jest ok.

Gdyby d) montaż instalacji LPG , był uznany przez ustawodawcę, że wprowadzone zmiany są zmianą konstrukcyjna lub wymianą elementów to nie ujmował by to w odrębnej pozycji a znalazłoby się w pozycji f).

 

Pozwolę sobie wyjaśnić, że gdyby to były zmiany konstrukcyjne to do wpisu wystarczyłoby zaświadczenie od przedsiębiorcy z pewnym kodem statystycznym a nie od podmiotu uprawnionego do takiej instalacji.

Chyba się z tym zgodzisz, że literalnie montuje się do pojazdów nie tylko instalacje LPG. Zarówno montaż jak demontaż nie jest zmianą konstrukcyjną ani też wymianą elementów.

"2. ……………Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu."

Zacytowałeś bardzo istotny fragment, który wykorzystałem w pewnej opinii ale o tym w innym temacie.

Ustawodawca w sposób jednoznaczny nie budzący wątpliwości mówi o pozytywnym wyniku badania technicznego które określają warunki techniczne pojazdu i to jest podstawą do wydania DR z nowymi danymi pojazdu.

 

Dotyczy to zupełnie innej sytuacji ( w której urzędnicy ewidentnie łamią prawo przyjmując zaświadczenia bez określenia pozytywnego wyniku badania ) W omawianej sytuacji, DR jest w posiadaniu właściciela i zmiany dokonujesz na jego wniosek bez zaświadczenia od diagnosty, to i wykreślić musisz bez takiego zaświadczenia.

 

Potwierdzenie przez diagnostę czy pojazd spełnia warunki, czy też nie, będzie dopiero przy okresowym badaniu technicznym . Jeździł na „GAZIE„ też do badania okresowego z wpisem GAZ, którego dokonał urzędnik, bez zaświadczenia od diagnosty.

 

I tyle :) Są zmiany, jest badanie. Literalne brzmienie ustawy nie dopuszcza możliwości zgłaszania zmian w pojeździe na zasadzie oświadczenia i tyle 8)

 

Te zmiany nie dotyczą żadnego badania i zaświadczenia od diagnosty. Nie ma takiego badania ani w ustawie ani w rozporządzeniu i to jest ewidentne naciąganie klienta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego badania ani w ustawie ani w rozporządzeniu i to jest ewidentne naciąganie klienta. [/b]

Pozdrawiam

 

Brawo !!!! O to właśnie chodziło !!! Nie naciągajmy klienta na koszty !!! Klient też człowiek !!! :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego osobiście uważam, że wykreślenie instalacji powinno wyglądać tak:

 

ja osobiście uważam, że powinna zostać wykreślona na podstawie oświadczenia właściciela i faktury za demontaż (części trzeba w końcu zutylizować).

 

A zweryfikowane przy następnym OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udaj się do diagnosty niech zrobi badanie okresowe "zwykłe" z wynikiem N (żadnego dodatkowego!) i wyda zaświadczenie w uwagach napisze brak instalacji gazowej i odeśle do WK. Wk wykreśli wpis "gaz" z DR i odeśle z powrotem na SKP, a stacja wstawi do DR pieczątkę i po kłopocie. Tak załatwia to nasz WK.

w rejestrze badanie z N i pieczątka w DR :razz:

ciekawe zalecenia ma ten WK

;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem Wasz tok rozumowania. Dla Was montaż = demontaż?? To jak Psuj - na demontaż też mam mieć homo? 8)

 

No to się chyba nie dogadamy. Montaż LPG jest zmianą konstrukcyjną pojazdu w świetle PoRD bo prowadzi do zmiany danych zawartych w DR. Demontaż zatem również!!

Tylko, że dla montażu prawodawca przewidział konkretny warunek - homologacja. Dla demontażu nie, zatem podlega pod "inne" zmiany, które zacytowałem, a inne zmiany to badanie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

"a inne zmiany to badanie techniczne"

 

Ok.Coś się zmieniło w moim aucie po demontażu instalacji LPG więc pytam ponownie.

Proszę mi podać wytyczne,akty prawne,paragrafy itp omawiające zakres badania technicznego w takim przypadku.Skoro mam zapłacić za badanie dodatkowe czegoś co już nie istnieje chciałbym wiedzieć jak takie badanie wygląda w praktyce.Jeśli otrzymam konkretne wytyczne poparte zapisem prawnym to pojadę na SKP,zrobię te wyimaginowane badanie,zapłacę za nie a potem będę się użerał z ustawodawcą na drodze cywilno-prawnej jak ten Don Kichote.Jeśli nie, to będzie znaczyło,że cała ustawa jest jednym wielkim gniotem skoro daje tyle możliwości dowolnej interpretacji ,optując w kierunku niekorzystnym dla klienta.

 

A tak na marginesie.Czy jest tu jakiś diagnosta z zachpom.,który ma takie podejście jak ja?Dla samej zasady jestem gotów przepłacić za podróż,żeby dowieść słuszności mojej tezy i poddać się badaniu na takiej SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wstawiam post (czasem nie na temat) to zostaje usunięty lub czasem przeniesiony, a jak Psuj pisze nie na temat to jest oki? Nie interesuje mnie krzynka i jej kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natasza napisał/a:

 

Udaj się do diagnosty niech zrobi badanie okresowe "zwykłe" z wynikiem N (żadnego dodatkowego!) i wyda zaświadczenie w uwagach napisze brak instalacji gazowej i odeśle do WK. Wk wykreśli wpis "gaz" z DR i odeśle z powrotem na SKP, a stacja wstawi do DR pieczątkę i po kłopocie. Tak załatwia to nasz WK.

 

w rejestrze badanie z N i pieczątka w DR :razz:

ciekawe zalecenia ma ten WK

;D

 

Też na to zwróciłem uwagę. Wynik badania negatywny a potem bez niczego pobrany CEPiK i pieczątka w DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natasza napisał/a:

 

Udaj się do diagnosty niech zrobi badanie okresowe "zwykłe" z wynikiem N (żadnego dodatkowego!) i wyda zaświadczenie w uwagach napisze brak instalacji gazowej i odeśle do WK. Wk wykreśli wpis "gaz" z DR i odeśle z powrotem na SKP, a stacja wstawi do DR pieczątkę i po kłopocie. Tak załatwia to nasz WK.

 

w rejestrze badanie z N i pieczątka w DR :razz:

ciekawe zalecenia ma ten WK

;D

 

Też na to zwróciłem uwagę. Wynik badania negatywny a potem bez niczego pobrany CEPiK i pieczątka w DR

 

Tak by nie wzbudzać kontrowersji konieczne wyjaśnienie !!! Oczywiście wszystko w ramach badania poprawkowego. Wynik P , pieczątka w DR i CEPIK !!! Teraz już chyba wszystko jasne !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tu jakiś diagnosta z zachpom.,który ma takie podejście jak ja?Dla samej zasady jestem gotów przepłacić za podróż,żeby dowieść słuszności mojej tezy i poddać się badaniu na takiej SKP.

Jezeli chcesz faktycznie zrobic OBT i uzyskać adnotację o demontazu instalki LPG to zapraszam.... ;)

Ps.Oczywiscie dostaniesz wynik"P"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tu jakiś diagnosta z zachpom.,który ma takie podejście jak ja?Dla samej zasady jestem gotów przepłacić za podróż,żeby dowieść słuszności mojej tezy i poddać się badaniu na takiej SKP.

Jezeli chcesz faktycznie zrobic OBT i uzyskać adnotację o demontazu instalki LPG to zapraszam.... ;)

Ps.Oczywiscie dostaniesz wynik"P"....

 

Chcę faktycznie :) Jeśli nawet miałbym dostać "N" z innego powodu to złożę uszy po sobie i doprowadzę auto do odpowiedniego stanu, bez piśnięcia.Satysfakcja z potwierdzenia słuszności swojej interpretacji przepisów jest w tym przypadku warta tych poświęceń.

 

Regan55 proszę info na PW-gdzie jest ta SKP i godziny otwarcia.

 

Dalsze drążenie tematu raczej nic nie zmieni-przepisy swoje,ludzie swoje czyli jak był bałagan tak jest.Tak więc Polaku radź sobie sam.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko w ramach badania poprawkowego. Wynik P , pieczątka w DR i CEPIK !!!

Czyli robisz poprawkowe i musisz za nie skasować $

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko w ramach badania poprawkowego. Wynik P , pieczątka w DR i CEPIK !!!

Czyli robisz poprawkowe i musisz za nie skasować $

 

Może jednak nie muszę pobrać dodatkowej opłaty w tym przypadku poza opłatą na CEPIK !!! Dlaczego? Dlatego, że sprawdzam tylko wykreślenie z DR wpisu "gaz" i to wszystko !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.