Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Michu

Przegląd techniczny na SKP

Polecane posty

Michu

Panowie aż mi się włosy na głowie dęba stają ile diagnostów na lewo robi przeglądy. W dniu dzisiejszym na jednej stacji diagosta wykonał 3 przeglądy bez wjeżdzania autem. ludzie się tez już nauczyli wygody co tam dam 20 zł a głupek na stacji podbije.

Marze o tym aby ta tendencja się zmieniła i wkońcu diagnosta nie był podbijaczem dowodów to normalnie parodia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmarek

Skąd o tym wiesz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

z autopsii :viva::viva::viva::viva:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

nic nowego nie odkryłeś :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebalodz
Panowie aż mi się włosy na głowie dęba stają ile diagnostów na lewo robi przeglądy. W dniu dzisiejszym na jednej stacji diagosta wykonał 3 przeglądy bez wjeżdzania autem. ludzie się tez już nauczyli wygody co tam dam 20 zł a głupek na stacji podbije.

Marze o tym aby ta tendencja się zmieniła i wkońcu diagnosta nie był podbijaczem dowodów to normalnie parodia

 

powinienes napisac ze masz stacje po sasiedzku i wkur...ia cie to ze konkurencja ma wiekszy przerob ...............

 

 

do ADMINA proponuje zamknac temat - choc wiem sam go odswierzylem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
08/15

Znalazł się następny Wujek Dobra Rada, który mówi co zamknać a co pozostawić nie zamknięte.

Sebalodz skup się lepiej na bardziej sumiennym wypłnianiu umów na dostarczanie sprzętu do SKP, a nie baw się w dziwną interpretację posu Micha :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Coraz dziwniej dzieje się na tym forum:

(...)W dniu dzisiejszym na jednej stacji diagosta wykonał 3 przeglądy bez wjeżdzania autem.(...) Marze o tym aby ta tendencja się zmieniła i wkońcu diagnosta nie był podbijaczem dowodów to normalnie parodia

To co pisze Michu to parodia - niech zejdzie z chmur i nie marzy tylko zrobi coś aby sytuacja się zmieniła - Proponuję powiadomienie odpowiednich organów, w innym przypadku proszę nie wypowiadać się, że ma się taką wiedzę. WIEM, WIDZIAŁEM, MAM DOWODY - i co z tego wynikło - WIELKIE NIC. :shock:

Przepraszam za ton wypowiedzi - ale porównam tą sytuację do innej. przykładowo:

Siedzi grupka "młodych" ludzi na przystanku i zaczepiają starszych przchodniów różnymi "epitetami" - i co nikt nie reaguje i nik nie zwróci im uwagi, że miejsce publiczne......

Szkoda gadać

Wszyscy widzą, że źle się dziej tylko dlaczego TO JA MAM reagować.... :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
08/15

Nie rozumiem czemu czepiasz się Micha. Skąd wiesz ,że ma on na tyle twarde dowody by zgłosić to do prokuratury?

Jak jest w naszym fachu większość wie. Dla pieniędzy poziom sumienności wykonywanego zawodu czasami osiąga poziom absurdu. Zbyt często coroczne odwiedziny na SKP bardziej przypominają haracz ściągany na kierowcach niż badanie techniczne.

 

Czasem poziom irytacji dochodzi do takiego poziomu ,że musi o tym napisać. Tym razem padło na Micha. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
(...) Czasem poziom irytacji dochodzi do takiego poziomu ,że musi o tym napisać. Tym razem padło na Micha. :)

Na mnie też padło, bo porobiła się taka nieczułośc w społeczeństwie, że zwracając uwagę w słusznej sprawie - patrzą na Ciebie jak na ufo-ludka. A większość wychodzi z założenia co to mnie obchodzi - i tak to jest dopóki na ciebie nie padnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Nie mam pojęcia skąd ma takie informacje czy to widział czy słyszał.Ale powinien wiedziec ze istnieje kilka dodatkowych badań które nie zobowiązyja diagnoste do wjazdu pojazdem na linie diagnostyczną(może i takie badania były przeprowadzane) a o co tam chodziło, ale nikt nie jest pewny tego co ktoś tam zrobił bo nie znamy szczegółów. Ja tu nikogo nie bronie jak to napisał:

nic nowego nie odkryłeś

nad takim czyms trzeba chyba zapłakać ;(:shoot:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Rozumiem ze w takim razie niektóre badania diagnosta może wykonać u klienta w domu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Ale nikt tu nie mówi o domu klienta :shock: Jezeli chodzi o linie diagnostyczną, to przegląd okresowy oczywiściwe robi sie na lini diagnostycznej z wjazdem na nią. Jest to nie do ruszeniania. Ale niektóre badania dodatkowe wykonuje sie na terenie SKP. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Zatrzymany dowód np. za stłuczone lusterko lub stłuczony reflektor - nie ma sensu wjeżdżać na SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
nie ma sensu wjeżdżać na SKP

Z logicznego punktu widzenia tak, natomiast w przypadku "W" zostanie postawiony zarzut wykonania badania nie zgodnie z przepisami. Sprawa poruszana na forum odnośnie "trzepania stacji" przez CBA, gdzie nie było tłumaczenia, że pojazd miał zabrany dowód za opony, lusterko czy co tam jeszcze i nie było potrzeby wjazdu na stanowisko w SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Pół biedy jak był faktycznie negatyw za lusterko, opony lub badanie dodatkowe tylko w tym zakresie, ale jak w rejestrze jedyny ślad to badania okresowe, bo wcześniej "klient wyleciał za bramę za łyse opony bez negatywa "to życzę "szczęścia bo będzie potrzebne".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

DZ.U.nr222 poz.2250 zał. nr1 podpunktUwagi...2/ oględziny przeprowadza się bez demontażu zaspołow i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dżwignika na stanowisku diagnostycznym ... :shock::shock:

W szczególności przy sprawdzeniu lusterka np. lewego przy skierowaniu przez policję na dodatkowe . I co się dziwić jak ustawa tak mówi . Nasza interpretacja to o kant du...

a CBA działa w/g przepisów :razz::razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebalodz
Znalazł się następny Wujek Dobra Rada, który mówi co zamknać a co pozostawić nie zamknięte.

Sebalodz skup się lepiej na bardziej sumiennym wypłnianiu umów na dostarczanie sprzętu do SKP, a nie baw się w dziwną interpretację posu Micha :)

 

a ty moze skup sie na swoich obowiazkach a nie bujaniu w oblokach i gadaniu bez celu.

o ile kojarze to cie nie znam i ty mnie pewnie tez wiec formuluj swoje smetne wypowiedzi na podstawie doswiadczen a nie bujnej wyobrazni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Panowie, opanujcie się troszku... Obaj 8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaka

Ja 3 dzionki temu miałem coroczny przegłęd SKP. Musiałem zrobić badanie tech przy gościu z TDT on sobie spisywał co zrobiłem czego nie. I teraz nie włożyłem termometru do sprawdzania temperatury oleju przy analizie spalin i (minus), było takie pytanie " czy Pan może regulowąć światła na SKP-odpowiędz NIE) to prosze cennika (wewnętrzny zdjąć)! To tylko światła a co z zbieżnościami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Na przyszłość do badania z panem z TDT można wesprzeć się DzU odnośnie wykonywania badań i jechać punkt po punkcie - tego ustawa nie zabrania i wszystkie punkty zrobione. ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Pozwolę sobie zadać pytanie :) . Gdzie jest napisane co nie wolno, np naprawiać, regulować itp., na SKP?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Gdzie jest napisane co nie wolno, np naprawiać, regulować itp., na SKP?

To ja z drugiej strony, gdzie jest napisane że diagnosta dokonuje regulacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebalodz
Panowie, opanujcie się troszku... Obaj 8/

 

ja już się opanowałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Art. 83. 1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela pojazdu, przez:

1) podstawową stację kontroli pojazdów - w zakresie:

a) sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska,

b) badań technicznych, o których mowa w lit. a, oraz niektórych badań technicznych, o których mowa w pkt 2, jeżeli stacja posiadała zezwolenie starosty na wykonywanie tych badań wydane przed dniem wejścia w życie ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej;

2) (8) okręgową stację kontroli pojazdów - w zakresie badań technicznych określonych w pkt 1 lit. a oraz w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu przystosowanego do zasilania gazem, pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju), pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, pojazdu skierowanego na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę oraz pojazdu sprowadzanego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

2) (9) okręgową stację kontroli pojazdów - w zakresie badań technicznych określonych w pkt 1 lit. a oraz w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu przystosowanego do zasilania gazem, pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (przed rejestracją w kraju), pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, pojazdu skierowanego na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, pojazdu sprowadzanego z zagranicy i noszącego ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

To wiedzą wszyscy, ale zakazu regulacji nie ma.

Możesz dać klientowi N, potem wjechać jeszcze raz skasować za regulację, wjechać jeszcze raz i zrobić poprawkowe i skasować 3 raz. ;)

Na mojej SKP poza ustawowymi badaniami mogę robić wszystko i nikt tego nie zabroni.

Mogę ją zamknąć na dzień czy dwa i robić np. regulację świateł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.