Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

szym2

Zmiana zabudowy na ramie Sprintera.

Polecane posty

szym2

Jestem nowy i mam pytanie do Panów diagnostów.

Zakupiłem Sprintera 312 skrzyniowego o DMC=3500 kg, ale ma mały rozstaw osi=3000mm.

Chciałbym go przerobić na autolawetę na potrzeby mojego warsztatu samochodowego.

Pytanie moje takie : czy mogę tą przeróbkę wykonać we własnym zakresie ( posiadam doświadczenie w konstrukcjach) ,

czy muszę zmienić na ramę o większym rozstawie osi, czy mogę tą ramę zostawić

( ten Sprinter ma duży dop. nacisk na tylną oś=2600kg ),

Proszę o pomoc od was. Po planowanych moich przeróbkach wszystkie parametry

( masa własna, DMC, liczba osi, itp ), nie ulegną zmianie. Zależy mi na tym, by ta przeróbka była prawidłowa i legalna, ale nie mogę sobie pozwolić na pzreróbkę

wykonaną przez uprawnioną firmę.

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Przeróbek dokonywanych w ramach tego samego rodzaju pojazdu możesz dokonać we własnym zakresie. Trudno korespondencyjnie odpowiedzieć na pytanie, czy proponowane przez Ciebie rozwiązania konstrukcyjne spotkają się z aprobatą SKP na która po przeróbce trafisz na badanie. Zanim przebudujesz jedź na wybraną stację, pokaż co i jak zamierzasz zmienić i tyle. SKP ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy. Parametry rzeczywiście nie powinny się zmienić (DMC, naciski), jeżeli to tylko zmiana zabudowy, ale masa własna ulegnie zmianie na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szym2

Dzięki za informację. A co uważasz o zmianie rozstawu, czyli wymianie ramy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wymiana ramy to już cięższy temat... Na pewno jest Ci to potrzebne? Z tego co piszesz, parametry obecnej wystarczałyby Ci. Jeśli weźmiesz ramę z innego pojazdu to potrzebujesz jego DR itd. Oczywiście wolno Ci to zrobić... Ale zarówno od strony konstrukcyjnej jak i administracyjnej bardziej komplikuje to sprawę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Przebudowa pojazdu?? nie zmieniasz parametrów?nic prostrzego!! :evil::evil:

Faktura o przebudowie +zaświadczenie o regon/ w regonie -5020A/,+ zaświadczenie o wpisie do ewidencji o działalności gospodarczej/ za potwierdzeniem oryginału/+oświadczenie zakładu że przebudował pojazd. Z takimi papierkami i pojazdem wykonanym :ok do SKP potwierdzenie że spełnia 66 artykól i potem WK i koniec :faint::evil::evil::evil: Robiłem to wiele razy i ....żyję .diagnosta i warsztat jednocześnie ::hey::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Jak można to poproszę o pomoc:

Pojazd zakupiony w salonie z częściową homologacją pod zabudowę.

Pojazd nie chcą zarejestrować w WK (pojazd do 3,5t)

Kupujący chce go przerobić na lawetę

Przyjeżdza na stację bo bez stacji WK nie zarejestruje :shock:

Co z takim zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Bo takiego pojazdu zarejestrować nie można - co najwyżej może sobie klient wziąć czasówki, żeby na SKP właśnie dojechać. Jak go zabuduje i będzie miał badanie to OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Wszystko w porządku, ale on go przerobił (we własnym zakresie - ) i przyjechał na stację przerobinym (przygotowanym do przewozu samochodów) i co dalej jak to zrobił we własnym zakresie (wykonanie zabudowy raz w roku) nie wspominając o tym, że przedłużył ramę - jest to pojazd na 7 osób i do 3,5 t

Następne pytanie: samochód laweta - czy musi spełniać warunki pomocy drogowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No dobrze - nikt nie mówi, że mu nie wolno było tego zrobić, tylko wniosek o normalną rejestrację będzie mógł zrobić dopiero po badaniu u Ciebie. Nie może przecież zarejestrować na stałe niekompletnego pojazdu. a w papierach to on jeszcze jest niekompletny, bo brakuje zabudowy - zabudowy, która Ty potwierdzisz badaniem. Klasyfikacja: ciężarowy-inny-przewóz pojazdów - chyba iż istotnie posiada oznakowania pomocy drogowej (pas, oznaczenia, koguty itd.) to ewent.specjalny - pomoc drogowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
nie wspominając o tym, że przedłużył ramę

 

No to chyba lekkie przegiecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
nie wspominając o tym, że przedłużył ramę

 

No to chyba lekkie przegiecie

Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale chwilowo pozbybyłem się klienta potraktowałem go z 227 badanie wg cennika 6.7 i zarządałem opinię rzeczoznawcy.

Chciałem napisać, że pozbyłem się klienta, ale dzisiaj przyszedł z opinią rzeczoznawcy - nie będę komentował, że rzeczoznawca nie zauważył, że oś jest przesunięta i nie zmnieniono zasadniczej konstrukcji.

Czekam ma przyjechać z nową opinią rzeczoznacy.

PS rzeczoznawca wpisał w podrodzaj laweta :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.