szym2 Napisano 22 Czerwiec 2008 Share Napisano 22 Czerwiec 2008 Jestem nowy i mam pytanie do Panów diagnostów. Zakupiłem Sprintera 312 skrzyniowego o DMC=3500 kg, ale ma mały rozstaw osi=3000mm. Chciałbym go przerobić na autolawetę na potrzeby mojego warsztatu samochodowego. Pytanie moje takie : czy mogę tą przeróbkę wykonać we własnym zakresie ( posiadam doświadczenie w konstrukcjach) , czy muszę zmienić na ramę o większym rozstawie osi, czy mogę tą ramę zostawić ( ten Sprinter ma duży dop. nacisk na tylną oś=2600kg ), Proszę o pomoc od was. Po planowanych moich przeróbkach wszystkie parametry ( masa własna, DMC, liczba osi, itp ), nie ulegną zmianie. Zależy mi na tym, by ta przeróbka była prawidłowa i legalna, ale nie mogę sobie pozwolić na pzreróbkę wykonaną przez uprawnioną firmę. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Czerwiec 2008 Share Napisano 22 Czerwiec 2008 Przeróbek dokonywanych w ramach tego samego rodzaju pojazdu możesz dokonać we własnym zakresie. Trudno korespondencyjnie odpowiedzieć na pytanie, czy proponowane przez Ciebie rozwiązania konstrukcyjne spotkają się z aprobatą SKP na która po przeróbce trafisz na badanie. Zanim przebudujesz jedź na wybraną stację, pokaż co i jak zamierzasz zmienić i tyle. SKP ma prawo wymagać opinii rzeczoznawcy. Parametry rzeczywiście nie powinny się zmienić (DMC, naciski), jeżeli to tylko zmiana zabudowy, ale masa własna ulegnie zmianie na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym2 Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Dzięki za informację. A co uważasz o zmianie rozstawu, czyli wymianie ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Wymiana ramy to już cięższy temat... Na pewno jest Ci to potrzebne? Z tego co piszesz, parametry obecnej wystarczałyby Ci. Jeśli weźmiesz ramę z innego pojazdu to potrzebujesz jego DR itd. Oczywiście wolno Ci to zrobić... Ale zarówno od strony konstrukcyjnej jak i administracyjnej bardziej komplikuje to sprawę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Przebudowa pojazdu?? nie zmieniasz parametrów?nic prostrzego!! Faktura o przebudowie +zaświadczenie o regon/ w regonie -5020A/,+ zaświadczenie o wpisie do ewidencji o działalności gospodarczej/ za potwierdzeniem oryginału/+oświadczenie zakładu że przebudował pojazd. Z takimi papierkami i pojazdem wykonanym do SKP potwierdzenie że spełnia 66 artykól i potem WK i koniec Robiłem to wiele razy i ....żyję .diagnosta i warsztat jednocześnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 31 Lipiec 2008 Share Napisano 31 Lipiec 2008 Jak można to poproszę o pomoc: Pojazd zakupiony w salonie z częściową homologacją pod zabudowę. Pojazd nie chcą zarejestrować w WK (pojazd do 3,5t) Kupujący chce go przerobić na lawetę Przyjeżdza na stację bo bez stacji WK nie zarejestruje Co z takim zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 Bo takiego pojazdu zarejestrować nie można - co najwyżej może sobie klient wziąć czasówki, żeby na SKP właśnie dojechać. Jak go zabuduje i będzie miał badanie to OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 Wszystko w porządku, ale on go przerobił (we własnym zakresie - ) i przyjechał na stację przerobinym (przygotowanym do przewozu samochodów) i co dalej jak to zrobił we własnym zakresie (wykonanie zabudowy raz w roku) nie wspominając o tym, że przedłużył ramę - jest to pojazd na 7 osób i do 3,5 t Następne pytanie: samochód laweta - czy musi spełniać warunki pomocy drogowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 No dobrze - nikt nie mówi, że mu nie wolno było tego zrobić, tylko wniosek o normalną rejestrację będzie mógł zrobić dopiero po badaniu u Ciebie. Nie może przecież zarejestrować na stałe niekompletnego pojazdu. a w papierach to on jeszcze jest niekompletny, bo brakuje zabudowy - zabudowy, która Ty potwierdzisz badaniem. Klasyfikacja: ciężarowy-inny-przewóz pojazdów - chyba iż istotnie posiada oznakowania pomocy drogowej (pas, oznaczenia, koguty itd.) to ewent.specjalny - pomoc drogowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Sierpień 2008 Share Napisano 2 Sierpień 2008 nie wspominając o tym, że przedłużył ramę No to chyba lekkie przegiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Sierpień 2008 Share Napisano 2 Sierpień 2008 nie wspominając o tym, że przedłużył ramę No to chyba lekkie przegiecie Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale chwilowo pozbybyłem się klienta potraktowałem go z 227 badanie wg cennika 6.7 i zarządałem opinię rzeczoznawcy. Chciałem napisać, że pozbyłem się klienta, ale dzisiaj przyszedł z opinią rzeczoznawcy - nie będę komentował, że rzeczoznawca nie zauważył, że oś jest przesunięta i nie zmnieniono zasadniczej konstrukcji. Czekam ma przyjechać z nową opinią rzeczoznacy. PS rzeczoznawca wpisał w podrodzaj laweta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.