kysiu Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 mam pytanie posiadam betoniarki (mercedesy) z roku 2005-2006 w dokumentacji maja napisane tylko ze posiadaja ogranicznik predkosci jednak na tym sie konczy kto moze w takim przypadku wystawic swiadectwo homologacji? serwis mercedesa? i czy ktos sie orientuje ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 W tym przypadku dobrze byłoby skierować klienta do uprawnionego zakładu, który sprawdzi poprawność kalibracji i działanie ogranicznika oraz wystawi odpowiednie zaświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kysiu Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2008 a czy serwis mercedesa nie moze wystawic zaswiadczenia o tym ze jest ogranicznik i napisac na jaka wartosc jest on nastawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 a czy serwis mercedesa nie moze wystawic zaswiadczenia o tym ze jest ogranicznik i napisac na jaka wartosc jest on nastawiony? Może - zadzwoń do serwisu a wszystko ci powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kysiu Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2008 to jeszcze jedno pytanie co mi dokladnie jest potrzebne z tego serwisu mercedesa? tylko sam papier? czy cos dodatkowo? typu jakies oznaczenie ze jest ogranicznik i ze jest ustawiony na taka a nie inna wartosc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 Szanujący się serwis czy podmiot dokonujący kontroli kalibracji ogranicznika powinien, oprócz wydania stosownego zaświadczenia, umieścić w miejscu widocznym (np. w kabinie kierowcy, na szybie) wklejkę potwierdzającą dokonanie kontroli z podaniem max. prędkości. Sam zaś ogranicznik powinien powinien posiadać tabliczkę znamionową określoną w Reg. 89. Tabliczka taka jest też czasem umieszczana w pobliżu tabliczki znamionowej pojazdu. Oczywiście, jeśli ogranicznik jest zintegrowany z CPU silnika to po prostu fizycznie go nie zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kysiu Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2008 dziekuje za odpowiedz. jeszcze ostatnia rzecz (mam nadzieje) czy ta naklejka albo tabliczka jest wymogiem? czy np samo zaswiadczenie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 Oczywiście, że umieszczenie tabliczki jest wymogiem. Powinna ona zawierać co najmniej: nazwę podmiotu odpowiedzialnego za wzorcowanie, ustawioną prędkość maks., informację o Regulaminie 89, w/g którego ogranicznik homologowano i kraju w którym go homologowano. Ale być może już niedługo nie będziemy musieli sprawdzać tego wszystkiego. Jest już projekt zmiany rozporządzenia o badaniach technicznych pojazdów, w którym wykreśla się pkt 8.1.14 z zał. nr 1 pow. rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kysiu Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2008 oki tabliczka jest wymogiem a oznaczenie w widocznym miejscu? np wlasnie ta wspomniana naklejka to tez wymog czy tylko dodatek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 26 Czerwiec 2008 Share Napisano 26 Czerwiec 2008 No więc tak: Dyrektywa w sprawie ograniczników prędkości nakazuje producentom oznakowanie pojazdu typu homologowanego zgodnie z Regulaminem 89, poprzez umieszczenie znaku homologacji na tabliczce znamionowej pojazdu lub w jej pobliżu, zgodnie z określonym w tejże Dyrektywie wzorem. To miejsce ma być wskazane w świadectwie homologacji. Natomiast umawiające się Strony, stosujące ów Regulamin, mogą dodatkowo wymagać umieszczania tabliczki (może ona być właśnie w postaci wklejki), w miejscu widocznym, w kabinie kierowcy . W praktyce najczęściej spotyka się właśnie to drugie oznakowanie. Np. w badanych na naszej Stacji ciężarówkach i autobusach, w zdecydowanej (ogromnej) większości brak jest tabliczek nakazanych przez Dyrektywę, natomiast gros tych pojazdów posiada tzw. wklejki, zawierające informacje określone przez Dyrektywę. Także te pojazdy, które kierujemy do uprawnionych zakładów w celu sprawdzenia poprawności działania ogranicznika, oprócz wydawanych zaświadczeń, mają wklejane wspomniane wyżej "wklejki" zgodne z treścią podaną w Dyrektywie. Taki sposób postępowania przyjęliśmy i jak narazie wszystko gra. Zdarzają się przypadki, że klient obraża się na nasze "głupie" wymagania i jedzie na inną, bardziej "przyjazną" SKP, ale to akurat nas "nie boli". [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_325 Napisano 7 Luty 2009 Share Napisano 7 Luty 2009 Wlepka musi być bez gadania , a świadectwo homologacji wystawi Tobie kolego Mercedes. Tylko że jeżeli się dobrze orjętuję to trochę potrwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.