Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

kudaj_arek

pierwszy przegląd samochodu z usa

Polecane posty

kudaj_arek

Witam,

 

Mam kilka pytań i proszę o fachową odpowiedź.

 

Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem?

 

Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszego przeglądu?

 

Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszej rejestracj?

 

Czy opłata ekologiczna jest konieczna?

 

I jeszcze jedno, czytałem gdzieś, że nie trzeba płacić podatku od auta sprowadzonego z USA, czy to prawda?

 

Z góry dzięki za fachową poradę.

 

Poadrawiam

 

A.K.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem?

Oczywiście że trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kudaj_arek

rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dz.U.Nr 32, poz.262 z 2003 r. z późn.zm. ten akt prawny reguluje kwestie warunków technicznych jakim muszą odpowiadać pojazdy rejestrowane w Polsce. Tam też znajdziesz informacje o tym jakie oświetlenie pojazdów jest u nas przewidziane (i zobaczysz, że nieco inne niż w stanach).

 

Do rejestracji będziesz potrzebował (oprócz oczywiście badania technicznego) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate oraz dokument zakupu pojazdu w USA - oba dokumenty musisz przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

Coś takiego jak opłata ekologiczna nie istnieje - być może chodzi Ci o tzw. opłate recyklingową w wysokości 500 zł - tak musisz ja zapłacić.

Nie wiem też co masz na myśli mówiąc o podatku. Sprowadzając pojazd z zagranicy musisz zgłosić się w Urzędzie Celnym i zapłacić należności celne, na które składa się cło, akcyza i podatek VAT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna?

Dziennik ustaw nr 32 z 2003r poz. 262 z poźniejszymi zmianami. Tam masz całą tabelę odnośnie wymaganego oświetlenia oraz warunków jakie musi spełnić.

 

 

Blakop jak zwykle szybszy :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Chyba najszybszy . Ja nie zdąrzyłem nawet poczytać a już odpowiedż :hug::hug::pada::pada: >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kudaj_arek

dzięki za info

blakop chodziło mi o podatek od wzbogacenia akcyza i cło zapłacine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mahabresq

A co Panowie w sytuacjach jak na te światła nie posiada się homologacji ? Myślę o amerykańskich modelach, które z założenia nie są dystrybuowane w UE i nikt (producent/importer) nie jest zainteresowany ich homologowaniem (jako całości) w którymkolwiek kraju Uni. W takich przypadkach wymóg posiadania świadectwa homologacji można chyba by wyłączyć na mocy art. 66 ust. 17 pkt 4 prawa o ruchu drogowym, ale co z konkretnymi częściami (elementami wyposażenia). Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych .... wymaga w takich przypadkach by światła miały certfikat CE lub E (par. 10 ust. 1 pkt 1 lub 4 rozporządzenia), a np. na żadnej lampie od Chryslera Pacifiki czegoś takiego się nie uświadczy. Jak te tysiące samochodów zostało zarejestrowanych w Polsce ??? Dokonanie przeróbki świateł zgodnie z rozporządzniem nie jest dla mnie problemem, tylko po co jak w razie jakieś kolizji ubezpieczyciel i tak będzie kwestionował formalną sprawność techniczną pojazdu ?

 

Z góry dziękuję na podzielenei się uwagami przez praktyków (do których nie należę).

 

Ps. i tak przy okazji dla kompletności problemu: wg mojej wiedzy Chrysler pacyfica nie ma zaczepów do holowania. Rozumiem, że od strony formalnej żaden z Panów diagnostów nie powinien przepuścić takiego samochodu przez przegląd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Przyznam ze dla mnie tez nie jest to jasne - z jednej strony 1 sztuka rocznie nie musi być homologowana, z drugiej strony źródło światła ma być homologowane a z trzeciej większość diagnostów uważa, że nie musi być homologowane byle zgodne z naszymi przepisami - jest tu jakaś niekonsekwencja. Co do pacyfici to sam szukałem jakiś zgrubsza asymetrycznych świateł i nie znalazłem ale chyba o czymś nie wiem w kwestii tych zaczepów :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusław
Do rejestracji będziesz potrzebował (...) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate (...)

 

Czy te dokumenty /lub raczej jeden z nich/ obowiązują również dla przyczep z USA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Tak,robiłem badania na podstawie w/w dokumentow dla przyczep.Uczulam na opony najczęściej nie spelniają wymogów w przypadku przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.