Skocz do zawartości
kudaj_arek

pierwszy przegląd samochodu z usa

Rekomendowane odpowiedzi

kudaj_arek

Witam,

 

Mam kilka pytań i proszę o fachową odpowiedź.

 

Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem?

 

Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszego przeglądu?

 

Jakie dokumenty są potrzebne do pierwszej rejestracj?

 

Czy opłata ekologiczna jest konieczna?

 

I jeszcze jedno, czytałem gdzieś, że nie trzeba płacić podatku od auta sprowadzonego z USA, czy to prawda?

 

Z góry dzięki za fachową poradę.

 

Poadrawiam

 

A.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Czy dla auta sprowadzonego z USA, wymiana przednich świateł i tylnych migaczy jest obowiązkowa przed pierwszym przeglądem?

Oczywiście że trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kudaj_arek

rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dz.U.Nr 32, poz.262 z 2003 r. z późn.zm. ten akt prawny reguluje kwestie warunków technicznych jakim muszą odpowiadać pojazdy rejestrowane w Polsce. Tam też znajdziesz informacje o tym jakie oświetlenie pojazdów jest u nas przewidziane (i zobaczysz, że nieco inne niż w stanach).

 

Do rejestracji będziesz potrzebował (oprócz oczywiście badania technicznego) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate oraz dokument zakupu pojazdu w USA - oba dokumenty musisz przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

Coś takiego jak opłata ekologiczna nie istnieje - być może chodzi Ci o tzw. opłate recyklingową w wysokości 500 zł - tak musisz ja zapłacić.

Nie wiem też co masz na myśli mówiąc o podatku. Sprowadzając pojazd z zagranicy musisz zgłosić się w Urzędzie Celnym i zapłacić należności celne, na które składa się cło, akcyza i podatek VAT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow
rozumiem, że jast jakaś podstawa prawna?

Dziennik ustaw nr 32 z 2003r poz. 262 z poźniejszymi zmianami. Tam masz całą tabelę odnośnie wymaganego oświetlenia oraz warunków jakie musi spełnić.

 

 

Blakop jak zwykle szybszy :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
iras

Chyba najszybszy . Ja nie zdąrzyłem nawet poczytać a już odpowiedż :hug::hug::pada::pada: >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kudaj_arek

dzięki za info

blakop chodziło mi o podatek od wzbogacenia akcyza i cło zapłacine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mahabresq

A co Panowie w sytuacjach jak na te światła nie posiada się homologacji ? Myślę o amerykańskich modelach, które z założenia nie są dystrybuowane w UE i nikt (producent/importer) nie jest zainteresowany ich homologowaniem (jako całości) w którymkolwiek kraju Uni. W takich przypadkach wymóg posiadania świadectwa homologacji można chyba by wyłączyć na mocy art. 66 ust. 17 pkt 4 prawa o ruchu drogowym, ale co z konkretnymi częściami (elementami wyposażenia). Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych .... wymaga w takich przypadkach by światła miały certfikat CE lub E (par. 10 ust. 1 pkt 1 lub 4 rozporządzenia), a np. na żadnej lampie od Chryslera Pacifiki czegoś takiego się nie uświadczy. Jak te tysiące samochodów zostało zarejestrowanych w Polsce ??? Dokonanie przeróbki świateł zgodnie z rozporządzniem nie jest dla mnie problemem, tylko po co jak w razie jakieś kolizji ubezpieczyciel i tak będzie kwestionował formalną sprawność techniczną pojazdu ?

 

Z góry dziękuję na podzielenei się uwagami przez praktyków (do których nie należę).

 

Ps. i tak przy okazji dla kompletności problemu: wg mojej wiedzy Chrysler pacyfica nie ma zaczepów do holowania. Rozumiem, że od strony formalnej żaden z Panów diagnostów nie powinien przepuścić takiego samochodu przez przegląd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Przyznam ze dla mnie tez nie jest to jasne - z jednej strony 1 sztuka rocznie nie musi być homologowana, z drugiej strony źródło światła ma być homologowane a z trzeciej większość diagnostów uważa, że nie musi być homologowane byle zgodne z naszymi przepisami - jest tu jakaś niekonsekwencja. Co do pacyfici to sam szukałem jakiś zgrubsza asymetrycznych świateł i nie znalazłem ale chyba o czymś nie wiem w kwestii tych zaczepów :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bogusław
Do rejestracji będziesz potrzebował (...) dokument pojazdu - zapewne będzie to Certyficate of Title (lub Salvage Certyficate jeśli to pojazd powypadkowy), względnie Registration Certyficate (...)

 

Czy te dokumenty /lub raczej jeden z nich/ obowiązują również dla przyczep z USA ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Tak,robiłem badania na podstawie w/w dokumentow dla przyczep.Uczulam na opony najczęściej nie spelniają wymogów w przypadku przyczep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.