Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

zibis

pytanie o pickup

Polecane posty

zibis

Witam,

proszę o pomoc w rozstrzygnięciu wątpliwości:

chcę sprowadzić auto typu pick-up z USA.

udałem się do okręgowej stacji kontroli aby zapytać jak zostanie takie auto potraktowane w kwestii odpisu Vat.

i tam powiedziano mi że trzeba będzie pomierzyć, sprawdzić ładowność, itp..

po powrocie do domu zacząłem przeglądać internet w tym temacie i znalazłem coś takiego jak Vat-3.

no więc, co oni chcą mierzyć na tej stacji, skoro każdy pickup z definicji spełnia warunki do odliczenia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
co oni chcą mierzyć na tej stacji

Właśnie co?

Skrzyniowe wszystkie kwalifikują się pod VAT-3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
co oni chcą mierzyć na tej stacji, skoro każdy pickup z definicji spełnia warunki do odliczenia

 

Moze twój wzrost :evil: Pomiar pojazdu wykonuje sie tylko gdy chcemy go zaliczyc pod VAT 2. A jakie jeszcze DMC ma ten pojazd ??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibis
Pomiar pojazdu wykonuje sie tylko gdy chcemy go zaliczyc pod VAT 2. A jakie jeszcze DMC ma ten pojazd ??????

 

nie bardzo wiem o co chodzi :-)

więc przytaczam dane za katalogiem, może któraś z nich to ta o którą pytasz..

Total Payload Capacity 1554

Curb Weight 4552

Gross Vehicle Weight Rating (GVWR) 6050

wszystkie wartości w lbs.

1 lbs. to 0,45 kg

 

do VAT-2 nie przypasuje, bo:

Length - 206.8

Cargo Bed Length (tailgate up/down) - 60.0/79.0

tu z kolei w calach (ale to przecież bez znaczenia), nawet przy otwartej klapie nie ma połowy długości..

 

a tak nawiasem pytając: czy robi mi to jakąś różnicę, czy będę miał w dowodzie wpisany vat-2 czy vat-3?

 

aha, teraz jeszcze przyszły mi na myśl kolejne pytania:

a co, jak ten pickup będzie miał nadbudowę, tak jak ma to większość Hiluxów czy Navar?

albo nawet nie nadbudowę, tylko płaską pokrywę paki?

wtedy nie ma "odkrytej przestrzeni ładunkowej", prawda??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

maże mieć nadbudowę czym się różni vat 2 od vat3 - pojazdem :)

a resztę spytaj w US. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Posiadanie przez nadwozie skrzyniowe typu pickup plandeki,czy innej w stylu hard top nie ma znaczenia - nadal to będzie pick-up, bo zabudowa otwartej przestrzeni nie ma charakteru stałej konstrukcji - tak samo jak przeróżne konstrukcje dachowe zakładane na czas niepogody na kabrioleta nie zmieniają jego zasadniczego założenia konstrukcyjnego.

 

Do jakiej grupy będzie zaliczony Twój pojazd (VAT 1-4) nie ma żadnego znaczenia z podatkowego punktu widzenia, więc tak naprawdę nie ma znaczenia do której grupy zaliczą Twój pojazd, choć oczywiście każda grupa określa inny rodzaj pojazdów... (po co to wymyślono - nie wiem powinno być ogólnie, że jeśli spełnia któreś z założeń to ma ogólną adnotację VAT i tyle).

 

Czasem są kłopoty do której grupy zaliczyć pojazd, bo spełnia definicje np. dwóch grup (np. niektóre pick-up'y mają tylną wannę jako osobny element nadwozia i wtedy można się upierać, że to VAT4, a nie VAT3) ale z pewnością nie zaliczasz się do grupy VAT2, przy której dokonuje się jakichkolwiek pomiarów pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
nie bardzo wiem o co chodzi

Pytałem bo nie które pickup z USA posiadaja DMC powyżej 3500 kg. A badanie VAT robi sie tylko do 3500kg a ten pojazd mieści sie bo ma 2744 kg . A dlaczego poruszyłem VAt 2 w tym przypadku bo pytałeś:

co oni chcą mierzyć na tej stacji, skoro każdy pickup z definicji spełnia warunki do odliczenia

VAT 2 podlega tylko mierzeniu (pomiary), a ty masz VAT 3 to dalej pytam co oni chca mierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibis
... A dlaczego poruszyłem VAt 2 w tym przypadku bo pytałeś:
co oni chcą mierzyć na tej stacji, skoro każdy pickup z definicji spełnia warunki do odliczenia

VAT 2 podlega tylko mierzeniu (pomiary), a ty masz VAT 3 to dalej pytam co oni chca mierzyć.

 

no właśnie, ja teraz też tego nie wiem.. powiedziano mi, że jakieś długości auta, przestrzeni ładunkowej, dokładnie już tego nie pamiętam.. no i że lepiej byłoby mieć tzw. bed extender, bo wtedy większa szansa, że się zmieści w przepisowych rozmiarach..

no ale to już z głowy, pojadę do innej stacji, całe szczęście w Krakowie jest więcej niż jedna :-)

 

mam jeszcze dwa inne pytania:

kiedy robi się te badania?

jak auto stoi na cle, zanim będę musiał wnieść opłaty celne i vat, czy dopiero jak odbiorę auto z cła? a może dopiero po zarejestrowaniu pojazdu?

 

i drugie pytanie, trochę mniej związane z tematem tego forum, ale może ktoś wie..

czy faktycznie tak jest, iż to że pojazd spełnia warunki aby uzyskać vat-3, ma się nijak do tego jak zostanie zakwalifikowany przez urząd celny?

innymi słowy, czy może być tak, że auto jest "ciężarówką" dla US ale to nie oznacza, że jest nią również dla UC..?

i takie auto zostanie oclone jak osobowe.. czy w takim przypadku również mogę odzyskać zapłacony Vat?

z tego co mi powiedziano w UC, to raczej na pewno zostanie oclone jako osobowe, bo oni mają inną definicję "ciężarówki".. a co do Vat, to oni nic nie wiedzą, mają go tylko pobrać, obojętne czy jest to auto osobowe czy ciężarowe.

no a do US jeszcze nie dotarłem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Badanie do VAt robisz dopiero po zarejestrownniu pojazdu czyli posiadasz polski dowód rejestracyjny (moze byc tymczsowy).Kwalifikacje do VAT robi diagnosta na stacji Okresla punkt ustawy o podadku Vat od 1- 4. A czy pojazd jest ciezarówką czy nie okreslaj tez diagnosta i ma w pomocy dokumenty z danego kraju. Czyli jak go zakfalifikuje na cięzarowy to ciężarowy jak osobowy to osobowy. A UC jak stwierdzi zepojazd jest ciezarowy czy osobowy. Oni tylko wzoruja sie na dokumentach chyba ze kaza dostarczyc pojazd. No ale jak mnie pamięc nie myli to VAT przy I rej. płaci sie tylko od osobowych pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.