Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

lysy1100

ile kasujecie za okresowe Quada ?

Polecane posty

lysy1100

Witam .

Panowie jak w temacie , skasowałem 98 , ale sie spotkałem ze kasowali jak za motocykl ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Witam .

Panowie jak w temacie , skasowałem 98 , ale sie spotkałem ze kasowali jak za motocykl ?

A do jakiego rodzaju pojazdu zaliczyłeś Quada :?::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysy1100

no masz samochodowy inny !i zaraz dostane ze wszystko jasne :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Pojazd samochodowy 1- sze -169PLN ponowne -99PLN jak nie to jesteś biedniejszy o parę PLN-ów :oops::oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Nie jest to takie oczywiste. Quad nie jest ani samochodem osobowym, ani ciężarowym do 3,5t, ani motocyklem, ani pojazdem trójkołowym, ani autobusem do 15-tu miejsc, ani pojazdem specjalnym......itp. Opłata za jego badanie nie jest więc ujęta w obowiązującej nas tabeli. Możemy tylko improwizować w temacie opłat za badania quada. I niestety owe improwizacje są jak najbardziej dowolne i rozmaite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Sorki kolego ale w przepisach nie ma dowolności- poj. samochodowy /inny/ pojazd do 3.5 T ------ 1.2+ CEPiK ::hey

 

[ Dodano: 14-08-2008, 22:42 ]

Chyba że + 1.15, :cool::cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Sorki kolego, ale gdzie w tabeli opłat można przeczytać: "pojazd samochodowy inny"? Bo jakoś nie dojrzałem. :D Owszem, w poz. 1.2, jest między innymi, pojazd trójkołowy o m.wł. pow. 0,4t., ale pojazd trójkołowy to chyba nie jest "samochodowy inny"? A może się mylę? :x Więc, jeśli nie ma dowolności, to co z tym fantem zrobimy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Pojazd samochodowy - inny- nadal jestem za 1.2+CEPiK poparte opinią ITS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
Więc, jeśli nie ma dowolności, to co z tym fantem zrobimy

Jest to bardzo prosta sprawa. Pisze"pojazd samochodowy inny" czyli pojazd samochodowy. Jego Dmc nie przekracza 3.5 t? nie , czyli kasujesz go jak osobówke 99 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

zgadzam się z kolegą lukiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Szkoda, że tego nie widać ale ja pisząc te posty po prostu uśmiecham się :D i trochę przekomarzam. Rozumiem to doskonale, że trzeba coś dopasować do opłat za badania quada. Jednak nie wmawiajcie mi proszę, że z pozycji 1.2 czy 3.2 tabeli opłat jasno wynika dopasowanie dla tegoż quada. Bo pojazd samochodowy nie zawsze jest samochodem (a w tabeli jest mowa o samochodzie) pomimo iż np. samochód osobowy czy ciężarowy zawsze są pojazdami samochodowymi. To taki drobny szczególik, podobnie jak ten że naczepa jest przyczepą, a przyczepa - naczepą nie jest. Wszystko to napisałem aby właśnie zaakcentować ten przykry fakt, że często musimy coś do czegoś "dopasowywać", pod coś "podciągać" itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Szkoda, że tego nie widać ale ja pisząc te posty po prostu uśmiecham się :D i trochę przekomarzam. Rozumiem to doskonale (...)

:evil::evil::evil::cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaka

Zależnie jak wpisany jest w DR. Jeżeli osobowy-to za osbowy, jeżeli (tak miałem) ciągnik rolniczy- to za ciągnik rolniczy(mało tego dałem na 2 lata) i w czym problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Problemu nie ma -tylko co to za pojęcie quad?Z doświadczenia wiem iz yły rejestrowane jako ciągnik rolniczy i owszem 1.1+CEPik i dwa latka :ok ale na dzień dzisiejszy rejestrujemy jako poj. sam. inny 1.2+CEPiK i tylko roczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

No, nie bardzo mogę zrozumieć jak diagnosta może zrobić pozytywne badanie quada zarejestrowanego błędnie jako ciągnik rolniczy? Dla mnie to jakaś nowość. Skąd taka klasyfikacja quada? I jeszcze termin następnego badania - za 2 lata? A gdzie panowie diagności mają oczy? Czy to, że ktoś popełnił błąd (rejestrując czterokołowca - quada jako ciągnik rolniczy), oznacza iż diagnosta ma być ślepy? Ma potwierdzać nieprawdę? Chyba, że posiada homologację jako ciągnik rolniczy to wtedy OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Bo ten quad to z kosiarką przmocowaną i nie rozwija prędkości 40 km/h :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale moment - jak posiada homologacje na ciągnik to nawet jak ciągnika nie przypomina to podbijesz badanie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Oczywiście że nie. Taka hipotetyczna homologacja mogłaby jedynie wyjaśnić dlaczego tak został zarejestrowany. To tylko teoria. Dla mnie nigdy quad nie był i nie będzie ciągnikiem rolniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A fakt faktem były tak homologowane... I byłby problem jakbyś dał negat... Dla wszystkich... Ach te nieszczęsne kłady... same problemy z nimi... I w sumie naprawdę nie wiem po co.

Czy ktoś może mi tak łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi z tymi ograniczeniami? Ja jestem prosty i chłopak i dla mnie spawa jest prosta - ma to lusterka, lampki i inne rzeczy żeby spełniać art 66 to niech jeździ jak ten samochodowy inny i już. Jakie to względy bezpieczeństwa sprawiają, że "specjaliści" z ministerstwa stwierdzili, że quad o mocy powiedzmy 20 kW poruszający się w normalnym ruchu drogowym, na czterech kołach, gdzie jego konstrukcja i tak nie pozwoli mu przekroczyć 90 km/h, bo nie do tego te pojazdy są przeznaczone i budowane jest bardziej niebezpieczny, niż szlifierki o współczynniku Q w granicach 0,6 i więcej śmigające w strugach deszczu na dwóch kołach? O co w tym wszystkim chodzi? Przecież kłady dopiero w warunkach terenowych tak naprawdę stają się niebezpieczne - pokonywanie wzniesień, trawersy i inne próby terenowe na nich wymagają wyczucia i umiejętności. W normalnych warunkach ulicznych nie uważam je w żadnym stopniu za bardziej niebezpieczne od jednośladów typu "ścigacz".

Przepraszam, że tak nie do końca w temacie, ale jakoś tak mnie naszło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

Dura lex, sed lex :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

dobrze, że jeszcze gokartów nie chcą rejestrować ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

To mielibysmy małe F1 :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Nie wywołuj wilka z lasu p. Jacdiag 8) bo jeszcze ktoś wpadnie na podobny pomysł i okaże się że przyjedzie na stację jako ciągnik rolniczy :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
trzymam się opłaty 1.2 i 3.2 cennika,konsultowałem z innymi kolegami i tu niestety jest różnie

 

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z pózn. zm.).

Pojazdy czterokołowe o mocy do 15 kW homologowane są

według wymagań

technicznych stosowanych do motorowerów lub motocykli trójkołowych

(Dz. U. z 2005 r. Nr 162, poz. 1360). Natomiast pojazdy czterokołowe o mocy powyej

15 kW nie są

homologowane i jednoczesnie nie podlegają

rejestracji.

 

No to sprawdzamy w/g wymagań dla motocykla ,a kasujemy za samochód :?:

Niestety jest różnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
trzymam się opłaty 1.2 i 3.2 cennika,konsultowałem z innymi kolegami i tu niestety jest różnie

 

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z pózn. zm.).

Pojazdy czterokołowe o mocy do 15 kW homologowane są

według wymagań

technicznych stosowanych do motorowerów lub motocykli trójkołowych

(Dz. U. z 2005 r. Nr 162, poz. 1360). Natomiast pojazdy czterokołowe o mocy powyej

15 kW nie są

homologowane i jednoczesnie nie podlegają

rejestracji.

 

No to sprawdzamy w/g wymagań dla motocykla ,a kasujemy za samochód :?:

Niestety jest różnie ;)

 

 

Czyli ,co proponujesz,bo dość zagadkowo to napisałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.