Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Adaminas

Wymiana CNG na LPG

Polecane posty

Adaminas

Mam auto do pierwszej rejestracji, w aucie jest fabrycznie cng (auto 2000r), butle są włoskie to z tego co wiem nie ma szans legalizacji. Chciałbym zmienić cng na lpg, czy muszę w tym wypadku posiadać homologację, rachunki jak na nową instalację? Cng jest wbita do niemieckiego dowodu, z tego co wiem to elektronika i osprzęt przy kolektorze zostaje a wymienić trzeba butle, nowy parownik i wlew. Jeśli ktoś miał z taką przeróbką styczność to byłbym wdzięczny za informację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Mam auto do pierwszej rejestracji, w aucie jest fabrycznie cng (auto 2000r), butle są włoskie to z tego co wiem nie ma szans legalizacji.(...)

 

Kupić butle z polskim TDT zamontować i chyba po sprawie - na pierwszy przegląd jechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adaminas

Problem tylko taki, że do najbliższej stacji cng mam 70km, lub po niemickiej stronie 30 :), więc na butle musiałbym wydac kilka tysięcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Właściciel jedynie musi wykonać badanie techniczne (legalizację) zbiorników CNG przed pierwszą rejestracją. Można to zrobić na razie w dwóch miejscach w Polsce, jak to wcześniej podałem:

 

"Migaz-S" Instalacje LPG Legalizacja Zbiorników

 

Modlińska 264a

 

03-152 Warszawa

 

http://www.migaz-s.com.pl

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Uslugowo-Handlowe Agrotrak Sp. z o.O.

 

ul. Bagrowa 1

 

30-733 Kraków

 

http://www.agrotrak.pl/pg000.html

 

Koszty legalizacji i dokumentacja

 

Koszt to 150 zł od zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg? Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI :cool::cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg?

 

Normalnie, przekłada się instalacje i finito. Oczywiście potem formalności.

 

Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI

 

Owszem są, ale ogólnie przyjęte jest, że instalacje czy to LPG czy CNG stosujemy w silnikach ZI, więc nie ma problemu z zamianą instalacji. Oczywiście można zastosować (przynajmniej LPG) w silniku ZS (przynajmniej w teorii) ale jest to tak drogie i wymaga takiej ingerencji w jednostkę napędową, że jest to nieopłacalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg? Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI :cool::cool:

 

:evil::pada: A czy jest różnica w ZI i ZS. Chyaba CNG nontujemy tylko do ZS a LPG do ZI :pada::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Chyaba CNG nontujemy tylko do ZS

 

Że jak ::?::?::?::?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Że jak ::?::?::?::?

To taki żart :evil:

Jeżeli ktoś się posługuje skrótem ZI - wyjaśniam Zapłon Iskrowy oraz ZS - wyjaśniam Zapłon Samoczynny i pyta:

Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg? Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI

To zastanawiam się co to ma wspólnego z zamianą CNG na LPG :shock::evil::pada:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Aha... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Wyjaśniam silnik ZS-CNG dla silnika ZI -LPG :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

no to spróbujmy wyjaśnić do końca:

 

"Różnica w działaniu instalacji CNG i LPG polega na kilku problemach. Przede wszystkim na tym, że każdy element przez który przepływa CNG jest przystosowany do utrzymania wysokiego ciśnienia, które nie występuje przy instalacjach na paliwo LPG. Oczywiście instalacja taka jest zasilania nie propanem a gazem ziemnym. Najczęściej zbiornik lub zwykle zbiorniki jest (są) umieszczony(e) pod podłogą pojazdu lub też na dachu. Są one wykonane nie ze stali ale ze stali pokrytej polimerami zbrojonymi lub kompozytowe. Znacznie częściej CNG stosowane jest w silnikach wysokoprężnych.

 

I teraz po co to wszystko? Przede wszystkim bo tak jest taniej. Potem dlatego, że bardziej ekologicznie aż wreszcie – choć to zapewne zrodzi nieporozumienia, bo bezpieczniej."

:cool::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Zasilanie CNG może być stosowane do obydwu rodzaju silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Znacznie częściej CNG stosowane jest w silnikach wysokoprężnych.

 

O tego na przykład nie wiedziałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Jak napisałem chodzi tylko o ekonomikę. Gaz CNG jest tańszy ale trzeba większe butle. Montuje je się i owszem w dislach ale po przeróbce i przystosowaniu disla jak do spalania benzyny, LPG czy CNG. jest to montowane w autobusach podmiejskich np Kraków i jest to wtedy opłacalne jak autobus jeżdzi "wokół komina". Niestety gaz CNG jest mało rozpowszechniony w polsce, dodatkowym minusem jak już wspomniałem są duże rozmiary butli i częste tankowania - gaz CNG nie można sprowadzić do postaci ciekłej - ot i chyba cała filozofia. Jak się mylę to proszę mnie poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Faktycznie przeróbki na CNG to przypadki bardziej niż sporadyczne w pojazdach prywatnych. Najpopularniejsze są autobusy, ale jakoś się ten pomysł póki co na szerszą skalę nie przyjął... Przeróbki są kłopotliwe i drogie, a montowane fabrycznie - np. do SOLARISA są niedopracowane... (chociaż z oświadczeń producenta można wnioskować, że wcale nie - one tak sobie się palą te autobusy) ;)

Ale oczywiście maniaków co nawet do osobówki gaz założyli zapychając cały bagażnik butlami już spotkałem :) Dość popularne z dostawczaków z fabrycznym CNG jest Doblo, Kangoo i Caddy. Największym problemem z CNG jest brak sieci dystrybucji w kraju. Stacje można policzyć na palcach jednej ręki pracownika tartaku ;) a jak do tego dodamy technologię gazu CNG (brak postaci ciekłej) i związane z tym ograniczenia - np. takie, że podjeżdżający na stację autobus miejski z szeregiem butli na dachu będzie tankowany przez min.1,5 godziny to już wiadomo, dlaczego CNG nie ma siły przebicia...

Choć np. Poznańska gazownia całą flotę pojazdów ma na CNG... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

W moim mieście większość samochodów do nauki jazdy jest zasilane CNG. A jest ich całkiem sporo. Prywatne samochody wyposażone instalację CNG to głównie sprowadzane, które były już wyposażone w takową instalację. Są jednak rzadkością. A dystrybutor CNG jest aż jeden :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

Panowie nie rozpisywać się o ekonomii i tym podobnym :evil::evil: tylko jak człowiek napisał o przerobce CNG na LPG to mu to wytłumaczcie jak to się robi a o reszcie to na innym forum :cool::cool::cool::cool::cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaka

Wymiana taka to nic innego jak zmiana (pełna) całej instalacji gazowej czyli trzeba zmienić reduktor, przewody, zdemontować i zmienić zbiornik gazu i oczywiście dostać homologację sposobu montażu z firmy zakładającej gaz. Reszta procedur taka jak wbijanie pierwszy raz gazu do dowodu rej. czyli z dokumentami i oczywiście z ważnym badaniem tech. do wydz. kom. Taka jest moja opinia i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iras

p. JAKA dołożyłbym jeszcze wymiana silnika :evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laptop

Witam, szybkie pytanie.

Okresowe przed I rej. Zafira z Niemiec, było CNG wbite w niemiecki dowód, wszystko usunięte i obecnie jest LPG. Klient ma dokumenty jak na nową instalację. Czy potrzebna jest jakaś specjalna regułka w zaświadczeniu o zmianie sposobu zasilania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Rozumiem, że ma fakturę na montaż, homologację, protokół na zbiornik?

 

Czy w Polsce po sprowadzeniu zamontowano mu instalację LPG.

 

Oczywiście zakład zakładający LPG musiał przed montażem zdemontować CNG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laptop

Tak, wsio zdemontowane. Komplet nowych dokumentów posiada. Auto fabrycznie CNG. Ma dwie tabliczki znamionowe. Ta druga Stage 2 z masami po założeniu CNG. Rozumiem, że należy podać dane z pierwszego etapu... zmniejszyć MW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A zbiorników CNG ile było? Jak jakoś znacząco więcej to faktycznie wypadało by mu teraz coś zdjąć z tej masy, bo w niektórych autach to spora różnica.

 

No właśnie - i teraz pytanie - zwykłe badanie, czy z opisem zmian w tym układzie??

 

Podaj dokładnie, co to za auto.

 

A z tą tabliczką to nie rozumiem... Masa własna jest na tej tabliczce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Napisał przecież, że to...

... Zafira z Niemiec...
:roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.