Skocz do zawartości

Wymiana CNG na LPG


Adaminas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam auto do pierwszej rejestracji, w aucie jest fabrycznie cng (auto 2000r), butle są włoskie to z tego co wiem nie ma szans legalizacji. Chciałbym zmienić cng na lpg, czy muszę w tym wypadku posiadać homologację, rachunki jak na nową instalację? Cng jest wbita do niemieckiego dowodu, z tego co wiem to elektronika i osprzęt przy kolektorze zostaje a wymienić trzeba butle, nowy parownik i wlew. Jeśli ktoś miał z taką przeróbką styczność to byłbym wdzięczny za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • ketiw38

    12

  • blakop

    8

  • michal_k

    6

  • laptop

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mam auto do pierwszej rejestracji, w aucie jest fabrycznie cng (auto 2000r), butle są włoskie to z tego co wiem nie ma szans legalizacji.(...)

 

Kupić butle z polskim TDT zamontować i chyba po sprawie - na pierwszy przegląd jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel jedynie musi wykonać badanie techniczne (legalizację) zbiorników CNG przed pierwszą rejestracją. Można to zrobić na razie w dwóch miejscach w Polsce, jak to wcześniej podałem:

 

"Migaz-S" Instalacje LPG Legalizacja Zbiorników

 

Modlińska 264a

 

03-152 Warszawa

 

http://www.migaz-s.com.pl

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Uslugowo-Handlowe Agrotrak Sp. z o.O.

 

ul. Bagrowa 1

 

30-733 Kraków

 

http://www.agrotrak.pl/pg000.html

 

Koszty legalizacji i dokumentacja

 

Koszt to 150 zł od zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg?

 

Normalnie, przekłada się instalacje i finito. Oczywiście potem formalności.

 

Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI

 

Owszem są, ale ogólnie przyjęte jest, że instalacje czy to LPG czy CNG stosujemy w silnikach ZI, więc nie ma problemu z zamianą instalacji. Oczywiście można zastosować (przynajmniej LPG) w silniku ZS (przynajmniej w teorii) ale jest to tak drogie i wymaga takiej ingerencji w jednostkę napędową, że jest to nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg? Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI :cool::cool:

 

:evil::pada: A czy jest różnica w ZI i ZS. Chyaba CNG nontujemy tylko do ZS a LPG do ZI :pada::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jak ::?::?::?::?

To taki żart :evil:

Jeżeli ktoś się posługuje skrótem ZI - wyjaśniam Zapłon Iskrowy oraz ZS - wyjaśniam Zapłon Samoczynny i pyta:

Nie rozumiem jak można zamienić cng na lpg? Czy przypadkiem to nie ma różnicy w silnikach ZS i ZI

To zastanawiam się co to ma wspólnego z zamianą CNG na LPG :shock::evil::pada:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spróbujmy wyjaśnić do końca:

 

"Różnica w działaniu instalacji CNG i LPG polega na kilku problemach. Przede wszystkim na tym, że każdy element przez który przepływa CNG jest przystosowany do utrzymania wysokiego ciśnienia, które nie występuje przy instalacjach na paliwo LPG. Oczywiście instalacja taka jest zasilania nie propanem a gazem ziemnym. Najczęściej zbiornik lub zwykle zbiorniki jest (są) umieszczony(e) pod podłogą pojazdu lub też na dachu. Są one wykonane nie ze stali ale ze stali pokrytej polimerami zbrojonymi lub kompozytowe. Znacznie częściej CNG stosowane jest w silnikach wysokoprężnych.

 

I teraz po co to wszystko? Przede wszystkim bo tak jest taniej. Potem dlatego, że bardziej ekologicznie aż wreszcie – choć to zapewne zrodzi nieporozumienia, bo bezpieczniej."

:cool::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem chodzi tylko o ekonomikę. Gaz CNG jest tańszy ale trzeba większe butle. Montuje je się i owszem w dislach ale po przeróbce i przystosowaniu disla jak do spalania benzyny, LPG czy CNG. jest to montowane w autobusach podmiejskich np Kraków i jest to wtedy opłacalne jak autobus jeżdzi "wokół komina". Niestety gaz CNG jest mało rozpowszechniony w polsce, dodatkowym minusem jak już wspomniałem są duże rozmiary butli i częste tankowania - gaz CNG nie można sprowadzić do postaci ciekłej - ot i chyba cała filozofia. Jak się mylę to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przeróbki na CNG to przypadki bardziej niż sporadyczne w pojazdach prywatnych. Najpopularniejsze są autobusy, ale jakoś się ten pomysł póki co na szerszą skalę nie przyjął... Przeróbki są kłopotliwe i drogie, a montowane fabrycznie - np. do SOLARISA są niedopracowane... (chociaż z oświadczeń producenta można wnioskować, że wcale nie - one tak sobie się palą te autobusy) ;)

Ale oczywiście maniaków co nawet do osobówki gaz założyli zapychając cały bagażnik butlami już spotkałem :) Dość popularne z dostawczaków z fabrycznym CNG jest Doblo, Kangoo i Caddy. Największym problemem z CNG jest brak sieci dystrybucji w kraju. Stacje można policzyć na palcach jednej ręki pracownika tartaku ;) a jak do tego dodamy technologię gazu CNG (brak postaci ciekłej) i związane z tym ograniczenia - np. takie, że podjeżdżający na stację autobus miejski z szeregiem butli na dachu będzie tankowany przez min.1,5 godziny to już wiadomo, dlaczego CNG nie ma siły przebicia...

Choć np. Poznańska gazownia całą flotę pojazdów ma na CNG... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mieście większość samochodów do nauki jazdy jest zasilane CNG. A jest ich całkiem sporo. Prywatne samochody wyposażone instalację CNG to głównie sprowadzane, które były już wyposażone w takową instalację. Są jednak rzadkością. A dystrybutor CNG jest aż jeden :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie rozpisywać się o ekonomii i tym podobnym :evil::evil: tylko jak człowiek napisał o przerobce CNG na LPG to mu to wytłumaczcie jak to się robi a o reszcie to na innym forum :cool::cool::cool::cool::cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana taka to nic innego jak zmiana (pełna) całej instalacji gazowej czyli trzeba zmienić reduktor, przewody, zdemontować i zmienić zbiornik gazu i oczywiście dostać homologację sposobu montażu z firmy zakładającej gaz. Reszta procedur taka jak wbijanie pierwszy raz gazu do dowodu rej. czyli z dokumentami i oczywiście z ważnym badaniem tech. do wydz. kom. Taka jest moja opinia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 years later...

Witam, szybkie pytanie.

Okresowe przed I rej. Zafira z Niemiec, było CNG wbite w niemiecki dowód, wszystko usunięte i obecnie jest LPG. Klient ma dokumenty jak na nową instalację. Czy potrzebna jest jakaś specjalna regułka w zaświadczeniu o zmianie sposobu zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ma fakturę na montaż, homologację, protokół na zbiornik?

 

Czy w Polsce po sprowadzeniu zamontowano mu instalację LPG.

 

Oczywiście zakład zakładający LPG musiał przed montażem zdemontować CNG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wsio zdemontowane. Komplet nowych dokumentów posiada. Auto fabrycznie CNG. Ma dwie tabliczki znamionowe. Ta druga Stage 2 z masami po założeniu CNG. Rozumiem, że należy podać dane z pierwszego etapu... zmniejszyć MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zbiorników CNG ile było? Jak jakoś znacząco więcej to faktycznie wypadało by mu teraz coś zdjąć z tej masy, bo w niektórych autach to spora różnica.

 

No właśnie - i teraz pytanie - zwykłe badanie, czy z opisem zmian w tym układzie??

 

Podaj dokładnie, co to za auto.

 

A z tą tabliczką to nie rozumiem... Masa własna jest na tej tabliczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.