Skocz do zawartości

Wymiana CNG na LPG


Adaminas

Rekomendowane odpowiedzi

A zbiorników CNG ile było?

4 zbiorniki

Opel Zafira, 1.6 2005r

 

MW miał 1570kg, przyczepy 1100/600kg

Aby nie być gołosłownym zamieszczam tabliczki z prawego słupka. Generalnie auto fabryczne przystosowane do CNG, na klapie info, na drzwiach po bokach, zbiornik PB o zmniejszonej pojemności, w kabinie wskaźnik napełnienia...

20160919_175740.thumb.jpg.e49b34b842fbbb07541c3e0a15bdb579.jpg

20160919_175733.thumb.jpg.8562de7c1baa7c2f9190550609c6cb9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • ketiw38

    12

  • blakop

    8

  • michal_k

    6

  • laptop

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rozumiem, że należy podać dane z pierwszego etapu...

 

Podałbym z drugiego etapu (DMC, DMC zespołu i naciski). Nie widzę żadnego powodu żeby "wracać" do pierwszej tabliczki. Masę własną można by zmienić (opis zmian), o ile masa instalacji CNG była w nią wliczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że jak wskazuje TZ Stage 2 są to dane dla auta z CNG, a w tym wypadku brak tej formy zasilania pojazdu.

Wydaje mi się, że była wliczona bo z różnych źródeł wynika, że masa takiego pojazdu to jakieś 1440kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że jak wskazuje TZ Stage 2 są to dane dla auta z CNG, a w tym wypadku brak tej formy zasilania pojazdu.

 

Ale to jest teraz pojazd "z CNG" po zmianach, a nie żaden powrót do pierwszego etapu (brak podstawy prawnej do zmiany danych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po mojemu w tym przypadku jeżyli było jakieś STAGE 2, które powodowało zmianę danych na tabliczce znamionowej pojazdu i to dość znaczną zmianę, a teraz tego czegoś już nie ma to należy powrócić do stanu sprzed STAGE 2. Oczywiście przy założeniu, że powodem zmian danych na tabliczce instalacja CNG była. Powrócić chociażby z powodu masy własnej i dopuszczalnej masy całkowitej, a tym samym ładowności tejże ASTRY. No bez przesady, żeby koło 700 kilogramów ładowności w osobowym wychodziło!

Ja bym jednak pokusił się o badanie dodatkowe na zmiany i opisał co i dlaczego.

A na końcu podparł się naszym polskim przepisem:

§ 2. 1. Wyposażenie pojazdu w instalację nie może naruszać parametrów określonych przez producenta pojazdu, a zwłaszcza dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, jego dopuszczalnych nacisków osi oraz położenia środka masy.

Tam d.m.c. o prawie 150 kilogramów się zmieniła, nie mówiąc że instalacja CNG oddziaływała też na zespół pojazdów o jakieś 45 kg.

Brak elementów z etapu STAGE 2 równa się brak tabliczki ze STAGE 2, brak kategorii homologacji ze STAGE 2, brak numeru homologacji ze STAGE 2, brak danych technicznych ze STAGE 2.

No ja bym tak zrobił przynajmniej i byłoby dobrze. A już na bank kupy by się trzymało z pierwszą tabliczką, na której VIN wydziarano. ;-)

 

A nie kurka wodna jak do mnie zawitała Skoda zagadka najprawdopodobniej po zmianach i trza było miętolić sprawę bo nie wiadomo o co kaman. :/

Przyjechała tak jak niżej z tym dowodem i tabliczką znamionową ciężarową i weź to poskładaj...

Nie ma co pisać o czepialstwie, obrazie majestatu jaśnie panci, upierdliwości diagnosty bo to znane slogany. Było jak było lecz badanie wynikiem [N] się zakończyło. Pancia dostała instrukcję, że albo dane z dowodu dopasuje do samochodu, no albo dane z samochodu przypasuje do dowodu. I dała rade. Po kilku dniach z nową osobową tabliczką przyjechała i gra gitarra.

- Można?

- Można!

To, że w tym aucie zmiany były kiedyś robione wyszło w praniu przy badaniu.

5ae1a788e61e5_Skodax2tab..gif.977a0825ff3df905991f5ce731069988.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, racja. Może być i tak. Nie mówię nie.

Tylko mogło być też tak, że do tej ciężarowej tabliczki ktoś kiedyś miał zamiar drugi etap zapodać no i wyszło, że tylko zamiar pozostał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! I jest tam w rozporządzeniu użyty odnośnik "a" wraz z jego wytłumaczeniem: "(a) Tylko wtedy, gdy wartość ta zmienia się podczas bieżącego etapu homologacji".

To moje pytanie jest takie: w jakim zakresie ta tabliczka STAGE 2 wiąże, gdy w tym pojeździe już niczego nie ma co by STAGE 2 przypominało???

Jeżeli mam izotermę postawioną na ramie IVECO przez firmę Auto-Nadwozia i wiadomo, że Auto-Nadwozia drugą tabliczkę nadało, a po jakimś czasie użytkownik zrobił z tego lawetę, wywrotkę, skrzynię, kontener to przecież ta druga tabliczka w łeb bierze.

Tu jest podobny przypadek przecież. Nadano drugą tabliczkę zgodnie z przepisami i dalej patrz odnośnik "a", a bieżącym etapem homologacji powodującym zmiany była instalacja CNG zaiste.

Nie ma CNG i mnie to STAGE 2 z niczym nie wiąże.

Ja bym zrobił tak jak zapodałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było CNG wbite w niemiecki dowód,

Widzisz i tu zaczyna się problem, choć można wyjść z założenia że jest to tylko

Okresowe przed I rej. Zafira z Niemiec,

 

W czym jest problem - ano w wyniku "badania"

 

Jak ja bym to zrobił?

Wpierw wysłał klienta po próbne tablice "PC" do wydziału komunikacji. Oczywiście jak klient chce może tam złożyć oświadczenie o zmianie sposobu zasilania i przedstawić na tą okoliczność dokument. To WK sprawa co z tym zrobi.

 

Następnie

- jeżeli WK zmienił paliwo wynik pozytywny i do WK celem stałęj rejestracji

- jeżeli WK nie zmienił paliwa wynik negatywny i do WK celem wpisania poprawnego Paliwa, następnie badanie poprawkowe do negatywa i do WK celem stałej rejestracji

 

Niestety są to problemy diagnostów jaki dać wynik badania okresowego:

 

Jeżeli w DR jest brak adnotacji GAZ (HAK) - to wynik pozytywny bo usterka drobna.

 

Schody zaczynają się jak w DR jest adnotacja GAZ (HAK) - a fizycznie brak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mam izotermę postawioną na ramie IVECO przez firmę Auto-Nadwozia i wiadomo, że Auto-Nadwozia drugą tabliczkę nadało, a po jakimś czasie użytkownik zrobił z tego lawetę, wywrotkę, skrzynię, kontener to przecież ta druga tabliczka w łeb bierze.

 

Nie bierze w łeb. To nadal jest IVECO/AUTONADWOZIA, ale po zmianach konstrukcyjnych.

 

W czym jest problem - ano w wyniku "badania"

 

A można zrobić dodatkowe (opis zmian, demontaż CNG) i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem prawie identyczny przypadek,różnica polegała na tym tylko,że u mnie nie było montażu LPG.W niemieckim DR dane z 2 etapu po montażu CNG,przy pierwszym w kraju BT opisałem że nastąpił demontaż i wpisałem w DIP dane z TZ z pierwszego etapu,dodatkowo pobawiłem się w fotografa wykonując zdjęcia obu TZ w załączeniu dla organu rejestrującego i ...cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ketiw pisze, to każde auto po zmianach powinno mieć wynik negatywny...
A o jakim badaniu jest mowa, bo myślałem, że o okresowym :evil:
A można zrobić dodatkowe (opis zmian, demontaż CNG) i po sprawie.

A montaż instalacji LPG, CNG, demontaż instalacji CNG, LPG to zmiana konstrukcyjna Panie Michale?

 

A może diagnosta dać wynik negatywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 81 ust.11 pkt 3 PoRD.

 

Z pojazdu usunięto elementy, które wpłynęły na zmianę danych zawartych w DR. Zmieniła się masa własna pojazdu. Demontaż instalacji CNG jest zatem zmianą konstrukcyjną.

 

Zauważam też, że w swoich wypowiedziach podstaw prawnych nie zawarłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel jedynie musi wykonać badanie techniczne (legalizację) zbiorników CNG przed pierwszą rejestracją. Można to zrobić na razie w dwóch miejscach w Polsce, jak to wcześniej podałem:

 

"Migaz-S" Instalacje LPG Legalizacja Zbiorników

 

Modlińska 264a

 

03-152 Warszawa

 

http://www.migaz-s.com.pl

 

Przedsiębiorstwo Produkcyjno Uslugowo-Handlowe Agrotrak Sp. z o.O.

 

ul. Bagrowa 1

 

30-733 Kraków

 

http://www.agrotrak.pl/pg000.html

 

Koszty legalizacji i dokumentacja

 

Koszt to 150 zł od zbiornika.

 

Jest już dużo więcej miejsc w Polsce do dokonania TDT na zbiorniki.

Pełna lista na stroni TDT:

 

http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A montaż instalacji LPG, CNG, demontaż instalacji CNG, LPG to zmiana konstrukcyjna Panie Michale?

 

Montaż nie jest - z mocy ustawy. Demontaż - owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.