laptop Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 A zbiorników CNG ile było? 4 zbiorniki Opel Zafira, 1.6 2005r MW miał 1570kg, przyczepy 1100/600kg Aby nie być gołosłownym zamieszczam tabliczki z prawego słupka. Generalnie auto fabryczne przystosowane do CNG, na klapie info, na drzwiach po bokach, zbiornik PB o zmniejszonej pojemności, w kabinie wskaźnik napełnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 Rozumiem, że należy podać dane z pierwszego etapu... Podałbym z drugiego etapu (DMC, DMC zespołu i naciski). Nie widzę żadnego powodu żeby "wracać" do pierwszej tabliczki. Masę własną można by zmienić (opis zmian), o ile masa instalacji CNG była w nią wliczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 Z tym, że jak wskazuje TZ Stage 2 są to dane dla auta z CNG, a w tym wypadku brak tej formy zasilania pojazdu. Wydaje mi się, że była wliczona bo z różnych źródeł wynika, że masa takiego pojazdu to jakieś 1440kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 Z tym, że jak wskazuje TZ Stage 2 są to dane dla auta z CNG, a w tym wypadku brak tej formy zasilania pojazdu. Ale to jest teraz pojazd "z CNG" po zmianach, a nie żaden powrót do pierwszego etapu (brak podstawy prawnej do zmiany danych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 A co w takim razie w kwestii braku nr VIN na TZ? Czy jest ona wiążąca bez tego "szczegółu"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2016 Share Napisano 19 Wrzesień 2016 A po mojemu w tym przypadku jeżyli było jakieś STAGE 2, które powodowało zmianę danych na tabliczce znamionowej pojazdu i to dość znaczną zmianę, a teraz tego czegoś już nie ma to należy powrócić do stanu sprzed STAGE 2. Oczywiście przy założeniu, że powodem zmian danych na tabliczce instalacja CNG była. Powrócić chociażby z powodu masy własnej i dopuszczalnej masy całkowitej, a tym samym ładowności tejże ASTRY. No bez przesady, żeby koło 700 kilogramów ładowności w osobowym wychodziło! Ja bym jednak pokusił się o badanie dodatkowe na zmiany i opisał co i dlaczego. A na końcu podparł się naszym polskim przepisem: § 2. 1. Wyposażenie pojazdu w instalację nie może naruszać parametrów określonych przez producenta pojazdu, a zwłaszcza dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, jego dopuszczalnych nacisków osi oraz położenia środka masy. Tam d.m.c. o prawie 150 kilogramów się zmieniła, nie mówiąc że instalacja CNG oddziaływała też na zespół pojazdów o jakieś 45 kg. Brak elementów z etapu STAGE 2 równa się brak tabliczki ze STAGE 2, brak kategorii homologacji ze STAGE 2, brak numeru homologacji ze STAGE 2, brak danych technicznych ze STAGE 2. No ja bym tak zrobił przynajmniej i byłoby dobrze. A już na bank kupy by się trzymało z pierwszą tabliczką, na której VIN wydziarano. A nie kurka wodna jak do mnie zawitała Skoda zagadka najprawdopodobniej po zmianach i trza było miętolić sprawę bo nie wiadomo o co kaman. Przyjechała tak jak niżej z tym dowodem i tabliczką znamionową ciężarową i weź to poskładaj... Nie ma co pisać o czepialstwie, obrazie majestatu jaśnie panci, upierdliwości diagnosty bo to znane slogany. Było jak było lecz badanie wynikiem [N] się zakończyło. Pancia dostała instrukcję, że albo dane z dowodu dopasuje do samochodu, no albo dane z samochodu przypasuje do dowodu. I dała rade. Po kilku dniach z nową osobową tabliczką przyjechała i gra gitarra. - Można? - Można! To, że w tym aucie zmiany były kiedyś robione wyszło w praniu przy badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Jak dla mnie to obie tabliczki są od auta osobowego M1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 No racja, racja. Może być i tak. Nie mówię nie. Tylko mogło być też tak, że do tej ciężarowej tabliczki ktoś kiedyś miał zamiar drugi etap zapodać no i wyszło, że tylko zamiar pozostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 A co w takim razie w kwestii braku nr VIN na TZ? Czy jest ona wiążąca bez tego "szczegółu"? Jest wiążąca - łącznie z pierwszą. Na drugiej VIN literalnie nie był wymagany. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010 Zobacz na stronę 116 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 No! I jest tam w rozporządzeniu użyty odnośnik "a" wraz z jego wytłumaczeniem: "(a) Tylko wtedy, gdy wartość ta zmienia się podczas bieżącego etapu homologacji". To moje pytanie jest takie: w jakim zakresie ta tabliczka STAGE 2 wiąże, gdy w tym pojeździe już niczego nie ma co by STAGE 2 przypominało??? Jeżeli mam izotermę postawioną na ramie IVECO przez firmę Auto-Nadwozia i wiadomo, że Auto-Nadwozia drugą tabliczkę nadało, a po jakimś czasie użytkownik zrobił z tego lawetę, wywrotkę, skrzynię, kontener to przecież ta druga tabliczka w łeb bierze. Tu jest podobny przypadek przecież. Nadano drugą tabliczkę zgodnie z przepisami i dalej patrz odnośnik "a", a bieżącym etapem homologacji powodującym zmiany była instalacja CNG zaiste. Nie ma CNG i mnie to STAGE 2 z niczym nie wiąże. Ja bym zrobił tak jak zapodałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 było CNG wbite w niemiecki dowód, Widzisz i tu zaczyna się problem, choć można wyjść z założenia że jest to tylko Okresowe przed I rej. Zafira z Niemiec, W czym jest problem - ano w wyniku "badania" Jak ja bym to zrobił? Wpierw wysłał klienta po próbne tablice "PC" do wydziału komunikacji. Oczywiście jak klient chce może tam złożyć oświadczenie o zmianie sposobu zasilania i przedstawić na tą okoliczność dokument. To WK sprawa co z tym zrobi. Następnie - jeżeli WK zmienił paliwo wynik pozytywny i do WK celem stałęj rejestracji - jeżeli WK nie zmienił paliwa wynik negatywny i do WK celem wpisania poprawnego Paliwa, następnie badanie poprawkowe do negatywa i do WK celem stałej rejestracji Niestety są to problemy diagnostów jaki dać wynik badania okresowego: Jeżeli w DR jest brak adnotacji GAZ (HAK) - to wynik pozytywny bo usterka drobna. Schody zaczynają się jak w DR jest adnotacja GAZ (HAK) - a fizycznie brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Jeżeli mam izotermę postawioną na ramie IVECO przez firmę Auto-Nadwozia i wiadomo, że Auto-Nadwozia drugą tabliczkę nadało, a po jakimś czasie użytkownik zrobił z tego lawetę, wywrotkę, skrzynię, kontener to przecież ta druga tabliczka w łeb bierze. Nie bierze w łeb. To nadal jest IVECO/AUTONADWOZIA, ale po zmianach konstrukcyjnych. W czym jest problem - ano w wyniku "badania" A można zrobić dodatkowe (opis zmian, demontaż CNG) i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Z tego co ketiw pisze, to każde auto po zmianach powinno mieć wynik negatywny... A już to wysyłanie do WK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Miałem prawie identyczny przypadek,różnica polegała na tym tylko,że u mnie nie było montażu LPG.W niemieckim DR dane z 2 etapu po montażu CNG,przy pierwszym w kraju BT opisałem że nastąpił demontaż i wpisałem w DIP dane z TZ z pierwszego etapu,dodatkowo pobawiłem się w fotografa wykonując zdjęcia obu TZ w załączeniu dla organu rejestrującego i ...cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Nie zrobiłeś zmian konstrukcyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Nie zrobiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Z tego co ketiw pisze, to każde auto po zmianach powinno mieć wynik negatywny...A o jakim badaniu jest mowa, bo myślałem, że o okresowym A można zrobić dodatkowe (opis zmian, demontaż CNG) i po sprawie. A montaż instalacji LPG, CNG, demontaż instalacji CNG, LPG to zmiana konstrukcyjna Panie Michale? A może diagnosta dać wynik negatywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Ja odpowiem - tak - demontaż instalacji CNG, który jest związany ze znaczącą zmianą masy własnej jest zmianą konstrukcyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 A ja odpowiem siak A montaż to już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Jak zwykle Twoje wpisy są bardzo rzeczowe i pomocne dla innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Twoje wpisy są bardzo rzeczowe Jak podasz podstawy prawne, będę odpowiadał jak przystało - taki poziom dyskusji - Pani się zdawało, a Pan zdał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Art. 81 ust.11 pkt 3 PoRD. Z pojazdu usunięto elementy, które wpłynęły na zmianę danych zawartych w DR. Zmieniła się masa własna pojazdu. Demontaż instalacji CNG jest zatem zmianą konstrukcyjną. Zauważam też, że w swoich wypowiedziach podstaw prawnych nie zawarłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Właściciel jedynie musi wykonać badanie techniczne (legalizację) zbiorników CNG przed pierwszą rejestracją. Można to zrobić na razie w dwóch miejscach w Polsce, jak to wcześniej podałem: "Migaz-S" Instalacje LPG Legalizacja Zbiorników Modlińska 264a 03-152 Warszawa http://www.migaz-s.com.pl Przedsiębiorstwo Produkcyjno Uslugowo-Handlowe Agrotrak Sp. z . ul. Bagrowa 1 30-733 Kraków http://www.agrotrak.pl/pg000.html Koszty legalizacji i dokumentacja Koszt to 150 zł od zbiornika. Jest już dużo więcej miejsc w Polsce do dokonania TDT na zbiorniki. Pełna lista na stroni TDT: http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 A gdzie ja to pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2016 Share Napisano 20 Wrzesień 2016 A montaż instalacji LPG, CNG, demontaż instalacji CNG, LPG to zmiana konstrukcyjna Panie Michale? Montaż nie jest - z mocy ustawy. Demontaż - owszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.