Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

leniwiec

I znów zmiana?

Polecane posty

S.K.P-POZNAŃ

fragmenty projektu;

Art. 59. 1. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny pojazdu albo pozwolenie czasowe,

po wykonaniu badania technicznego, w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, e pojazd:

a) zagraa bezpieczenstwu w szczególnosci po wypadku drogowym, w którym zostały

uszkodzone zasadnicze elementy nosne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,

b) zagraa porzadkowi ruchu,

c) narusza wymagania ochrony srodowiska;

2) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego w stopniu

powodujacym jego nieczytelnosc;

3) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego albo

pozwolenia czasowego.

 

2. W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego, diagnosta wydaje

kierujacemu pojazdem pokwitowanie, w którym okresla warunki uywania pojazdu przez okres

nieprzekraczajacy 7 dni, z wyłaczeniem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c oraz pkt

 

uzasadnienie do projektu:

 

Projekt zmiany ustawy uprawnia diagnostę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu

niesprawnego zagraajacego bezpieczenstwu ruchu drogowego. Za zatrzymany dowód

rejestracyjny diagnosta wystawia pokwitowanie w którym okresla zasady i warunki

uytkowania pojazdu (np. zezwala na dojazd do warsztatu celem naprawy). Diagnosta jest

najwaniejszym ogniwem w procesie dopuszczenia pojazdu do ruchu orzekajacym o stanie

pojazdu. Upowanienie diagnosty do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu i odesłania

tego dokumentu do organu rejestrujacego powinno skutecznie eliminować z ruchu pojazdy

niesprawne a od diagnosty w procesie nadzoru skutecznie egzekwować wykonywanie badań

technicznych.

Ja osobiście tego nie kumam :shock:

Może ktoś mi wytłumaczy ?? ten dojazd do warsztatu :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian ZG
Upowanienie diagnosty do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu i odesłania

tego dokumentu do organu rejestrujacego powinno skutecznie eliminować z ruchu pojazdy

Ja jeszcze (od początku) nie kumam dodatkowo tego.

Przecież jak dam negatywa to wyeliminowałem pojazd z ruchu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No niekoniecznie. Teraz jak dasz negatywa, a nie zabierzesz DR to jadę np. do Psuja (on mi na pewno bryczke puści) i u niego zrobię pozytywne badanie ;) A jak nie będę miał DR to bida :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

I znowu będzie zastanawianie się co poeta miałna myśli.....?

 

blakop to jest normalnie ( albo nie ) sitwa :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Może ktoś mi wytłumaczy ?? ten dojazd do warsztatu :roll:

Wracają "warunkowe" dopuszczenia do ruchu. Przelewają ducha poprzedniej ustawy na papier. ( to o co się spieraliśmy). Moim zdaniem dobrze bo jak widać pomysł z lawetami stojącymi pod SKP nie wypalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kontroler2
Wracają "warunkowe" dopuszczenia do ruchu
dla niektórych to kontynuacja :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Wracają "warunkowe" dopuszczenia do ruchu

A gdzie to w projekcie wyczytałeś? :)

Uzasadniac mógł filolog ..... :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
A gdzie to w projekcie wyczytałeś? :)
Między wierszami- :-D przecież zrobiłem cudzysłów !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Art. 19. 1. Przepisy art. 13-18 nie dotycza pojazdu:

1) zabytkowego;

2) marki „SAM”;

3) specjalnego lub uywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Bezpieczenstwa Wewnetrznego, Agencji Wywiadu, Słuby Kontrwywiadu Wojskowego, Słuby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Biura Ochrony Rzadu, Stray Granicznej, organów kontroli skarbowej, Słuby Celnej, jednostek ochrony przeciwpoarowej, Inspekcji Transportu Drogowego i Słuby Wieziennej

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilosci jednej sztuki danego typu rocznie – nie

dotyczy to tramwajów i trolejbusów;

5) zarejestrowanego, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych zmieniajacych jego rodzaj, ilosc przewoonych osób, mase lub naciski osi.

2. Pojazdy, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, podlegaja badaniu co do zgodnosci z warunkami technicznymi, które przeprowadza sie na koszt wnioskodawcy.

3. Pojazdy, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, podlegaja dopuszczeniu jednostkowemu – nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.

4. Dyrektor TDT wydaje decyzje na dopuszczenie jednostkowe pojazdu, za opłata oraz po uiszczeniu opłaty katalogowej, po przedstawieniu pozytywnego wyniku badan co do zgodnosci z wymaganiami, o których mowa w art. 14 ust 1.

5. Badanie, o którym mowa w ust. 4, przeprowadza, na koszt wnioskodawcy, jednostka upowaniona do przeprowadzania badan homologacyjnych typu pojazdu lub okregowa stacja kontroli pojazdów posiadajaca potwierdzenie spełnienia dodatkowych wymagan.

6. Potwierdzenie spełnienia dodatkowych wymagan wydaje, za opłata, Dyrektor TDT na wniosek przedsiebiorcy prowadzacego okregowa stacje kontroli pojazdów, jeeli spełnia on nastepujace wymagania :

1) zatrudnia diagnoste posiadajacego uprawnienia rzeczoznawcy samochodowego lub

rzeczoznawce samochodowego;

2) posiada wyposaenie kontrolno pomiarowe niezbedne do wykonywania badan, o których

mowa w ust. 4;

3) zapewnia niezalenosc i bezstronnosc w stosunku do podmiotów bezposrednio lub

posrednio zwiazanych z procesem dopuszczenia jednostkowego;

4) posiada akredytowane procedury badawcze potwierdzajace spełnienie przez pojazd

wymagan w procedurze dopuszczenia jednostkowego.

 

na okręgowej już nie wystarczy diagnosta po studiach - musi jeszcze być rzeczoznawcą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Jak to przejdzie to rzeczoznawcy będą mieli branie, procedury też. A niektórym OSKP zabiorą trochę SAM-ów, bo zabytków to nie bardzo.

 

Na marginesie kto ma SAM niech rejestruje bo potem kaska i pewnie nie mała. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
na okręgowej już nie wystarczy diagnosta po studiach - musi jeszcze być rzeczoznawcą

Za kilka lat to każdy diagnosta będzie musiał skonstruować i wyprodukować co najmniej jeden samochód :evil: że o tytule doktora nauk technicznych i mechaniki nie wspomnę :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniwiec

Ciekaw jestem co tym sądzicie. Jeżeli dobrze zrozumiałem to będzie masakra :shock:

oraz pojazdów przystosowanych konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

Rozdział 8

Badania techniczne pojazdów

 

 

Art. 57. 1. Własciciel pojazdu samochodowego, ciagnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest

obowiazany przedstawiac go do badania technicznego.

 

2. Badania techniczne dzieli sie na badania okresowe i badania dodatkowe.

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją

pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Badaniu temu nie podlega:

1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane swiadectwo homologacji, lub decyzja

zwalniajaca z obowiazku homologacji;

2) nowy pojazd, sprowadzony z zagranicy na którego typ zostało wydane swiadectwo

homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez własciwy organ

panstwa członkowskiego;

 

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z panstwa członkowskiego na którego typ zostało

wydane swiadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez

własciwy organ panstwa członkowskiego, a od dnia pierwszej rejestracji za granicą nie

upłyneło wiecej ni 3 lata;

 

4) zarejestrowany pojazd sprowadzony z panstwa członkowskiego, w którego dowodzie

rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez własciwy organ panstwa

członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym

badaniu technicznym i jego terminie wa nosci,

 

z wyjatkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio

przystosowanego lub wyposa onego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów

niebezpiecznych oraz pojazdów przystosowanych konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozar11

w projekcie nie widzę wymogu że stacja ma mieć zatrudnionych dwóch diagnostów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
Ciekaw jestem co tym sądzicie. Jeżeli dobrze zrozumiałem to będzie masakra

oraz pojazdów przystosowanych konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

No właśnie pojawił się ten dziwny zapis w projekcie i nic więcej dotyczącego pojazdów RHD :/ Pewnie szykują jakieś zmiany w ustawie o warunkach technicznych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Pewnie szykują jakieś zmiany w ustawie o warunkach technicznych

I po tych zmianach bedzie znowu-"co poeta miał na myśli".Myslicie ,że uchwalą mozliwośc dopuszczenia pojazdu z kierownica po prawej? Tak wprost :P:D .Muszą być jakieś zawiłości ,bo to nie byłaby dobra ustawa :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.