Skocz do zawartości
leniwiec

Ciekawy projekt

Rekomendowane odpowiedzi

blakop

No rzeczywiście świetny pomysł... Obecnie wszystkie operacje (nie licząc "klasycznej" rejestracji) w większości wydziałów można załatwić za pomocą jednego-dwóch wniosków, lub zwyczajnie bez wnioskowania w sformalizowanej formie. Teraz naliczyłem 11 nowych wzorów wniosku :) Brawo - brawo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Do tej pory było mniej wniosków i kilka spraw załatwiało się na jednym wniosku. To przynajmniej będzie niezły argument na wymianę starych monitorów na LCD jeśli ktoś nie ma. Trzeba jakoś znaleźć miejsce na rozlokowanie takiej sterty wniosków. Dobrze, że sprawy te będzie można załatwiać przez internet. Inna sprawa to przygotowanie urzędów do podpisu elektronicznego. Te mające certyfikaty ISO już mają takie procedury. Trzeba będzie przekonać urzędników by przyjmowali wnioski przez internet ale kiedyś nie chcieli przyjmować opłat kartą kredytową a teraz już niektóre WK są wyposażone w terminale płatnicze za rejestrację pojazdu i posiadają bankomaty. Cóż technika idzie do przodu.

Pozostaje pytanie ilu Kowalskich będzie stać na opłacanie certyfikatu podpisu elektronicznego :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Pozostaje pytanie ilu Kowalskich będzie stać na opłacanie certyfikatu podpisu elektronicznego

 

I to w mojej ocenie decyduje o tym, że projekt póki co będzie skazany na porażkę. Nie jestem przeciwnikiem postępu. Ale jest naprawdę w kwestii procedur rejestracji pojazdów jest tyle obszarów wymagających uregulowania, doprecyzowania i uproszczenia, że proponowany projekt oceniam jako co najmniej niepotrzebny...

A może warto pokombinować z procedurami korespondencyjnymi? System sprawdzony w wielu krajach byłby zdecydowanie łatwiej dostępny i mniej kosztowny - dla wszystkich...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dabek

Rejestracja "przez internet" ma ułatwić życie i przyspieszyć obsługę, a niestety wydłuży czas rejestracji i koszty. Ciągłe wysyłanie i odbieranie dokumentów pocztą, kurierem na koszt rejestrującego. XXI wiek ma polegać na znoszeniu barier poprzez informatyzację, a nie tworzeniu nowych przez biurokrację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jakoś nie widzę tego, żeby przez 2 tygodnie jakie nam zostały 300 Urzędów w Polsce stworzyło ku temu odpowiednie oprogramowanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
§ 2 rozporządzenie chodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 6, który wchodzi w życie z dniem 1 styczni 2011 r.

 

zostało 18 miesięcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.