Skocz do zawartości

Mocowanie przegrody


darekwojtek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanko,jak powinna być zamontowana przegroda w samochodzie ciężarowym?Oczywiście w sposób trwały itd.,ale chodzi mi o to czy musi być np.przyspawana,przygrzana czy może być np.przykręcona w miejscu mocowania pasów bezpieczeństwa,siedzeń lub jeszcze inaczej.Samochód to VW Transprter 2005 rok.Czy są jakieś przepisy wskazujące na sposób montażu,a może jakieś przykładowe zdjęcia?Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tospol,ale chodziło mi głównie o mocowanie przegrody.Nie widziałem jeszcze tego samochodu tylko był klient i mówił,że jest to samochód sprowadzony z Niemiec (tam był zarejestrowany jako LKW) i że był na przeglądzie na innej stacji i powiedzieli mu że musi być przyspawana.Jeszcze nie widziałem jaka ona jest chciałem się tylko upewnić jak jest z tym mocowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam,

mam taką sytuację:

robiona była zmiana rodzaju z osobowego na ciężarowy i zmiana miejsc na 2. Samochód spełnia warunki na VAT-1.

Diagnosta na OSKP stwierdził, że najpierw robi badanie na zmianę konstrukcyjną. Z dokumentami do WK i mając PC z aktualnymi danymi (rodzaj, liczba miejsc) robi badanie na VAT.

Uznał, że nie może od razu zrobić badania na VAT gdyż właściciel pojazdu mógłby nie pójść do WK i nie dokonać zmian a jedynie zanieść papier do US i mieć prawo do odpisu VAT.

 

Czy postąpił właściwie?

Czy z przepisów wynika, że należy te badania zrobić oddzielnie i po dokonaniu zmian w DR.

Z załącznika VAT nie wyczytałem takich zaleceń.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uznał, że nie może od razu zrobić badania na VAT gdyż właściciel pojazdu mógłby nie pójść do WK i nie dokonać zmian a jedynie zanieść papier do US i mieć prawo do odpisu VAT.

 

Oczywiście, że dobrze zrobił, bo w DR auta jeszcze nie było zapisu samochód ciężarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest takie:

gdzie jest taka procedura opisana w przepisach tzn. że nie można za jednym razem zrobić obu badań. Przecież diagnosta widzi pojazd. Robi opis zmian, ustala dane techniczne i widzi, że pojazd ten już w tym momencie spełnia warunki do VAT.

 

Właściciel pojazdu oszczędza dużo czasu gdyż nie musi być dwa razy w WK i OSKP.

 

Takie podejście wydaje mi się niczym nie uzasadnione a obawianie się za właściciela pojazdu co zrobi z dokumentem przesadą. Idąc tym tropem nie powinno być samochodów z prędkością większą od dozwolonej przepisami bo ktoś może je przekroczyć. To, że ktoś robi coś wbrew prawu to problem tej osoby.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem to za przekroczenie prędkości powinien odpowiadać konstruktor samochodu , jak US nakaże zapłatę odsetek itp. nokogo nie będzie interesowało czy klient był w WK 2 razy czy tylko raz .W cywilizowanym kraju klientowi nawet nie przyjdzie do głowy wymagać innej decyzji niż tej zgodnej z prawem a argument odwiedzania WK 2 razy .... bez komentaża.Sami sobie nakręcamy spiralę , na wszystko trzeba patrzeć z dystansu tamte kraje już dotego dorosły a u nas wciąż klient nasz pan , nawet po trupach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel pojazdu oszczędza dużo czasu gdyż nie musi być dwa razy w WK

 

Do WK to i tak właściciel pojazdu musi pojechać dwa razy, bo po zmianie rodzaju pojazdu otrzyma najpierw PC a dopiero za kilka dni nowy DR. Jeżeli przed odbiorem DR zgłosi sie na OSKP po zaświadczenie VAT-1 to WK wpisze VAT do nowego DR w momencie jego wydania klientowi.

 

To, że ktoś robi coś wbrew prawu to problem tej osoby.

 

Tak i właśnie dlatego diagnosta nie powinien wystawić w takiej sytuacji zaświadczenia o VAT gdyż puki WK nie zmieni rodzaju pojazdu do formalnie dalej jest to auto osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formalnie tak ale faktycznie jest inaczej i pojazd w momencie wizyty na stacji spełnia wymagania na VAT a diagnosta przecież opisuje stan faktyczny, na zgłoszenie zmian jest 30 dni i przekroczenie tego terminu nie jest karane.

 

Dlatego nie rozumiem dlaczego nie można od razu dostać wszystkich niezbędnych kartek by nie kręcić się tam i z powrotem.

 

Wracam to pytania czy takie postępowanie jest uzasadnione w przepisach czy jest to tylko wymysł diagnosty który robi to "dla dobra" właściciela pojazdu.??

 

Nie można kazać robić komuś coś dlatego, że tak będzie lepiej. W tym przypadku wszystko regulują przepisy a jeżeli taka procedura nie jest literalnie wpisana to znaczy że jest to nadużycie.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam to pytania czy takie postępowanie jest uzasadnione w przepisach czy jest to tylko wymysł diagnosty który robi to "dla dobra" właściciela pojazdu.??

 

Nie można kazać robić komuś coś dlatego, że tak będzie lepiej. W tym przypadku wszystko regulują przepisy a jeżeli taka procedura nie jest literalnie wpisana to znaczy że jest to nadużycie.

Widzisz to jest odwieczny problem kto ma prostować braki w przepisach lub zgłaszać luki, niezgodności, nie jednoznaczne uregulowania... itd. Obawiam się, że nie otrzymamy odpowiedzi bo ilekroć staram się takową otrzymać to nie ma chętnego do wzięcia odpowiedzialności za taki stan rzeczy. Uważam, że to WK powinien się zajmować takimi rzeczami ponieważ jest to urząd, który ma bezpośrednią styczność z tematyką, dlaczego tego nie robi i dlaczego nikomu na tym nie zależy?....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd w momencie wizyty na stacji spełnia wymagania na VAT

 

Nie spełnia bo w DR ma wpisane "osobowy", a osobowy może byś i dwumiejscowy

 

Idąc tym tokiem myślenia nie spełnia też warunków na ciężarowy bo w dowodzie jest osobowy.

Czy nie jest tak, że diagnosta stwierdza stan faktyczny pojazdu? Widzę, że pojazd spełnia warunki i wystawiam na to zaświadczenie. Na tej podstawie - "oczu diagnosty" pozostałe urzędy (skarbowy i komunikacji) wpisują stosowne adnotacje w dokumentach.

 

Jak rozumiem nie ma nigdzie w przepisach napisane, że nie można zrobić tych badań razem.

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie jest tak, że diagnosta stwierdza stan faktyczny pojazdu?

 

Przy badaniu na zmiany - tak. Przy badaniu na vat ma być zapis ciężarowy bo de facto bez wymiany DR jest on nadal osobowym dwumiejscowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.