Skocz do zawartości

wysokość pojazdu członowego


Jacdiag

Rekomendowane odpowiedzi

wpisałem w google : ciągnik "wysokość siodła"

w wynikach pojawiły się wart0ośći od 950 do 1250 mm

 

i teraz taki problem akademicki;

jeżeli naczepa przewidziana do sprzęgania na siodle 950mm zostanie zapięta na 1150 lub nawet na 1250mm i taki zestaw pojawi się na OBT

właściciel chce badanie tylko naczepy

oczywiście przekracza dopuszczalną wysokość - przód np. 4,10 ale nad osiami już 4,00

 

4. Wysokosc pojazdu, z zastrze3eniem ust. 11, nie mo3e przekraczac 4,00 m.

 

pojazd = naczepa "solo" mieści się w 4,00m a z tym konkretnym ciągnikiem przekracza

czy są §§ dla wyniku N :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badasz to co przyjechało na SKP i jakie "to" jest w danej chwili. Jak jest za wysokie - to "N". A "paragrafy", to Ustawa PORD i Dz.U. z 2003r., nr 32, poz.262 (ze zmianami). I nie ma problemu, nawet "akademickiego". :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie badasz zestawu, tylko naczepę. A jak facet się uprze i do pomiaru wysokości odczepi ciągnik i postawi sama naczepę na podporach? :) Odmówisz? Na jakiej podstawie? Ten przepis ma obligować właściciela, aby zestaw danego parametru nie przekroczył, a nie diagnostę - to trochę tak samo jakbym wam podwiózł przyczepę na badanie pojazdem o nieodpowiednim DMC. To moja sprawa - tak samo jak to, że po drodze wjechałem pod zakaz i przekroczyłem prędkość oraz to, że przyjechałem w sobotę kiedy taki zestaw obowiązuje zakaz poruszania.

Pomiar wysokości zestawu pojazdów proponuję pozostawić organom kontroli ruchu drogowego które robią to w warunkach drogowych, a na SKP bada się jednostkowo pojazdy składowe tegoż zestawu nie przypisane do siebie na stałe.

Takie moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może małe wymiary bramy? Do mnie nawet z kontenerem(pustym) można wjechać.

I tu nie "trujcie"

 

[ Dodano: 14-10-2008, 09:16 ]

A też tzw "TIR" a może gruszka z wodą bo z betonem to faktyucznie nie przyjmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście - niech OKRD sprawdzają niektóre parametry, taka ich rola. Dla mnie jednak pojazd o wysokości pow. 4m - to "N". Mam na stacji specjalne "mierniki wysokości" ustawione na 4.00m. i jeśli pojazd zaczepia o nie podczas badania, to po prostu musi inaczej skonfigurować zestaw lub obniżyć gabaryt wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary to może Dz.u poczytać. Bramy są tak dostosowane że wszystkie pojazdy wjechać muszą jeżeli nie to taki pojazd nie może być produkowany! Może spytaj się o homolgację typu pojazdu. Jestem w tej kwestji pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SKP na której pracuję, bramy mają wysokość 4,25m. więc nie mam problemów z wjeżdżaniem pojazdów o wysokości maksymalnej - tj. 4.00m. Poprzeczki kontrolne, o których pisałem pomagają w "automatycznym" określaniu ewentualnych przekroczeń wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na SKP bada się jednostkowo pojazdy składowe tegoż zestawu nie przypisane do siebie na stałe.

przykład dzisiejszy z OBT

samochód ciężarowy 3 osie DMC 26000 + przyczepa 3 osie DMC 24000

kierowca powiedział,że kilka razy był na drodze kontrolowany przez policje i nie mieli zastrzeżeń do tego zespołu

 

wydrukowałem kierowcy fragment DzU o maksymalnych masach zespołu pojazdów, że ma tak ładować pojazdy aby razem nie przekroczyły 40000

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczac w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;

2) zespołu pojazdów majacych 5 lub 6 osi:

a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,

b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;

 

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, je3eli os napedowa jest

wyposażona w opony blizniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym

mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napedowych jest wyposażona w opony blizniacze, a maksymalny nacisk kadej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

 

3. W przypadku pojazdu uczestniczacego w ruchu drogowym podstawa sprawdzenia

wymagan, o których mowa w ust 1 i 2, sa wartosci rzeczywiste wymienionych mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład dzisiejszy z OBT

samochód ciężarowy 3 osie DMC 26000 + przyczepa 3 osie DMC 24000

kierowca powiedział,że kilka razy był na drodze kontrolowany przez policje i nie mieli zastrzeżeń do tego zespołu

To ile ma napisane w dowodzie rej. to jest jego DMC i ma dobrze, a to że musi ładować do 40 lub 42 ton to już on musi wiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ten zestaw przekracza 42T? Owszem może się poruszać po drogach. Tylko to nie jest naczepa.

Nie rozumiem o co chodzi???????????

Jego DMC rzeczywista nie może przekraczać 40 lub 42 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokość to problem akademicki z pierwszego postu,

a DMC pojawiła się całkiem przypadkiem w następnym :D

do takiego zespołu może mieć zastrzeżenia policjant/itd na drodze, a nie diagnosta na prywatnym terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.