Jacdiag Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 wpisałem w google : ciągnik "wysokość siodła" w wynikach pojawiły się wart0ośći od 950 do 1250 mm i teraz taki problem akademicki; jeżeli naczepa przewidziana do sprzęgania na siodle 950mm zostanie zapięta na 1150 lub nawet na 1250mm i taki zestaw pojawi się na OBT właściciel chce badanie tylko naczepy oczywiście przekracza dopuszczalną wysokość - przód np. 4,10 ale nad osiami już 4,00 4. Wysokosc pojazdu, z zastrze3eniem ust. 11, nie mo3e przekraczac 4,00 m. pojazd = naczepa "solo" mieści się w 4,00m a z tym konkretnym ciągnikiem przekracza czy są §§ dla wyniku N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 Badasz to co przyjechało na SKP i jakie "to" jest w danej chwili. Jak jest za wysokie - to "N". A "paragrafy", to Ustawa PORD i Dz.U. z 2003r., nr 32, poz.262 (ze zmianami). I nie ma problemu, nawet "akademickiego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 Ale nie badasz zestawu, tylko naczepę. A jak facet się uprze i do pomiaru wysokości odczepi ciągnik i postawi sama naczepę na podporach? Odmówisz? Na jakiej podstawie? Ten przepis ma obligować właściciela, aby zestaw danego parametru nie przekroczył, a nie diagnostę - to trochę tak samo jakbym wam podwiózł przyczepę na badanie pojazdem o nieodpowiednim DMC. To moja sprawa - tak samo jak to, że po drodze wjechałem pod zakaz i przekroczyłem prędkość oraz to, że przyjechałem w sobotę kiedy taki zestaw obowiązuje zakaz poruszania. Pomiar wysokości zestawu pojazdów proponuję pozostawić organom kontroli ruchu drogowego które robią to w warunkach drogowych, a na SKP bada się jednostkowo pojazdy składowe tegoż zestawu nie przypisane do siebie na stałe. Takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 A jak bramę zamiecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 To może małe wymiary bramy? Do mnie nawet z kontenerem(pustym) można wjechać. I tu nie "trujcie" [ Dodano: 14-10-2008, 09:16 ] A też tzw "TIR" a może gruszka z wodą bo z betonem to faktyucznie nie przyjmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Do mnie nawet z kontenerem(pustym) można wjechać. Bo nawet z tym kontenerem nie może przekraczać 4m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 I to fakt. Dlatego jestem zdziwiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Oczywiście - niech OKRD sprawdzają niektóre parametry, taka ich rola. Dla mnie jednak pojazd o wysokości pow. 4m - to "N". Mam na stacji specjalne "mierniki wysokości" ustawione na 4.00m. i jeśli pojazd zaczepia o nie podczas badania, to po prostu musi inaczej skonfigurować zestaw lub obniżyć gabaryt wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Stary to może Dz.u poczytać. Bramy są tak dostosowane że wszystkie pojazdy wjechać muszą jeżeli nie to taki pojazd nie może być produkowany! Może spytaj się o homolgację typu pojazdu. Jestem w tej kwestji pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 W SKP na której pracuję, bramy mają wysokość 4,25m. więc nie mam problemów z wjeżdżaniem pojazdów o wysokości maksymalnej - tj. 4.00m. Poprzeczki kontrolne, o których pisałem pomagają w "automatycznym" określaniu ewentualnych przekroczeń wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Ja cię przepraszam ale chodzi mi o to że pojazd ma swoje parametry(np. wysokość) i tu nie ma dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Październik 2008 Autor Share Napisano 14 Październik 2008 na SKP bada się jednostkowo pojazdy składowe tegoż zestawu nie przypisane do siebie na stałe. przykład dzisiejszy z OBT samochód ciężarowy 3 osie DMC 26000 + przyczepa 3 osie DMC 24000 kierowca powiedział,że kilka razy był na drodze kontrolowany przez policje i nie mieli zastrzeżeń do tego zespołu wydrukowałem kierowcy fragment DzU o maksymalnych masach zespołu pojazdów, że ma tak ładować pojazdy aby razem nie przekroczyły 40000 § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczac w przypadku:1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton, b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony; 2) zespołu pojazdów majacych 5 lub 6 osi: a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton, b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton; 7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, je3eli os napedowa jest wyposażona w opony blizniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napedowych jest wyposażona w opony blizniacze, a maksymalny nacisk kadej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; 3. W przypadku pojazdu uczestniczacego w ruchu drogowym podstawa sprawdzenia wymagan, o których mowa w ust 1 i 2, sa wartosci rzeczywiste wymienionych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 pojazd ma swoje parametry(np. wysokość) i tu nie ma dyskusji Dokładnie, popieram cię JAKA w 100%. Każdy, ale to każdy, pojazd ma jakąś (swoją) wysokość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 przykład dzisiejszy z OBT samochód ciężarowy 3 osie DMC 26000 + przyczepa 3 osie DMC 24000 kierowca powiedział,że kilka razy był na drodze kontrolowany przez policje i nie mieli zastrzeżeń do tego zespołu To ile ma napisane w dowodzie rej. to jest jego DMC i ma dobrze, a to że musi ładować do 40 lub 42 ton to już on musi wiedzieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Czyli co ten zestaw przekracza 42T? Owszem może się poruszać po drogach. Tylko to nie jest naczepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 Czyli co ten zestaw przekracza 42T? Owszem może się poruszać po drogach. Tylko to nie jest naczepa. Nie rozumiem o co chodzi??????????? Jego DMC rzeczywista nie może przekraczać 40 lub 42 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 14 Październik 2008 Share Napisano 14 Październik 2008 To nie chodzi o DMC i to fakt. Tylkoo o wysokość. Może się rozpisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Październik 2008 Autor Share Napisano 15 Październik 2008 wysokość to problem akademicki z pierwszego postu, a DMC pojawiła się całkiem przypadkiem w następnym do takiego zespołu może mieć zastrzeżenia policjant/itd na drodze, a nie diagnosta na prywatnym terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.