MarekjSKP Napisano 21 Październik 2008 Share Napisano 21 Październik 2008 Mam pytanie do szanownych kolegów , Jak będą postepować , czy postępują w stosunku do robienia przeglądów do Wojska. Mowa o sam. cieżarowych , specjalnych , lawetach(poczołgówkach) , .... i całej plejadzie. .... w czym problem?! Oto stoimy przed "reformą" w WP, która likwiduje część Stacji Wojskowych i każe robić żołnierzom przeglądy w cywilnych stacjach. Czy robicie już takie przeglądy , jakimi wytycznymi się kierujecie , etc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Październik 2008 Share Napisano 21 Październik 2008 Robią i to bez problemu - ja osobiście też - a wytyczne to inna sprawa - jak będziesz miał sprecyzowany problem to napisz. Jedyne o co kłótnia jest cały czas to legalizacja tacho oraz ogranicznika prędkości, reszta jak w przypadku pojazdów cywilnych. Powinieneś się cieszyć bo to (czasami) dobry klient. POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekjSKP Napisano 21 Październik 2008 Autor Share Napisano 21 Październik 2008 Wiesz , z takich pierwszych spostrzezeń , to nasuwa mi sie wątpliwość np. 1.co do faktu istnienia bądź nie tablic rejestracyjnych. Z nowszymi nie ma problemu , ale starszymi (z lat 80/90) to juz tak. 2. kolejna rzecz ,to stosowane do tych pojazdów wymogi dodatkowego oznakowania i wyposażenia-przykład - lampy ,szperacze! --- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Październik 2008 Share Napisano 21 Październik 2008 Ano są różne - malowane na burtach - dowdy rejestracyjne z zielonymi wkładkami, a szperacze zazwyczaj są na specjalnych to się nie przejmuj Powodzenia w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 21 Październik 2008 Share Napisano 21 Październik 2008 Panowie jako pracownik stacji MON wypowiem sie troche na ten temat -wojsko stacji nie likwiduje tylko ukończyły sie 5 letnie uprawnienia na wykonywanie badań i teraz gdy zmienił się organ nadzorujący jak zwykle przy wojskowym bałaganie czekamy na nowe rozporządzenie o badaniach pojazdów sił zbrojnych -jak obiecują przełożeni to może na początku przyszłego roku sprawa się rozwiąże i stacje które działały po wystąpieniu o dopuszczenie będzie działać dalej .Co warunków technicznych to należy zapoznać sie z rozp.MON które właśnie regulują co pojazd specjalny musi mieć a czego nie i jest wiele takich spraw które stacje cywilne omijają a jednak są ważne .Następna sprawa to po wykonaniu badania wiele stacji wystawia zaświadczenie nie wbijając potwierdzenia w dowodzie -co zgodnie z par.12 dz.u 227 poz 2250 nie jest zgodne ,a na dodatek właściciel pojazdu porusza sie na tym zaświadczeniu po drogach publicznych bo nikt go nie poinformował ze zgodnie z art.71 ustawy prawo o ruch drogowym zaświadczenie nie upoważnia do poruszania sie w ruchu drogowym -a tak niestety jest .A co do solidności wykonywanych badań -panowie nie podam stacji która dopuściła pojazd do ruchu na poligonie była taka potrzeba -a pojazd po 2 tygodniach przyjeżdza do mnie na obsługe i zatrzymuje mu dowód bo strach na niego patrzęć a usterek tyle ze kartki brak i nikt mi nie powie że tak nagle zrobiło sie tyle usterek - ja to rozumiem u was liczy sie kasa u mnie nie . Jeżeli macie jakieś problemy walcie i pytajcie -paru kolegom pomogłem i postaram sie wam - jeżeli wy nie pozwolicie na to aby wiele wojskowego złomu jeżdziło po polskich drogach -niestety taka jest prawda -mało jest sprzętu nowego -wiekszość to średnia 30 lat wyeksploatowane a niestety podejście ludzi w wojsku jest prostackie jak wiele razy to słysze -nie wązne czy sprawny ja mam kwit z badania .Mógłbym opisać wiele przypadków nieprawidłowości ale po co ,życie pokaże swoje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acio Napisano 8 Luty 2010 Share Napisano 8 Luty 2010 5 letnie uprawnienia na wykonywanie badań, to jest ciekawe, ja tam jeżeli chodzi o ciężarowe to zawsze daję na rok, kolega pracuje dłużej i nigdy nie dawał na więcej, czy to było podparte dziennikiem ustaw, czy tylko pismem od pana pułkownika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Luty 2010 Share Napisano 8 Luty 2010 Acio, podstawówka i nauka czytania 5 letnie uprawnienia na wykonywanie badań to nie to samo co następne OBT za 5 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acio Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 Acio, podstawówka i nauka czytania 5 letnie uprawnienia na wykonywanie badań to nie to samo co następne OBT za 5 lat to wychodzi na to, że nie umiem czytać, a podstawówkę omijałem z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki7611 Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 witam byłem dziś na przeglądzie tatrą 815 z przyczepą 2oś antenową i jest problem bo diagnosta powiedział że trzeba pilot do tego składu przyczepa ma szer 2,95 oczywiście obydwa pojazdy są specyjalne czy ktoś wie na 100% że potrzeba pilota na przejazd takiego zestawu ja przyjechałem oczywiście bez pilota pozdrawiam jarecki i dziękuje z góry. może macie jakiś aktualny akt prawny na przejazdy takich pojazdów chodzi mi również o stację radiolokacyjne na sam. tatra 815. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 czy ktoś wie na 100% że potrzeba pilota pilot raczej też, a na 100% wymagane jest zezwolenie (w cywilu) na przejazd pojazdu ponadnormatywnego diagnosta powinien interesować się stanem technicznym pojazdów a od kontroli ruchu drogowego są inne organy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 25 Styczeń 2011 Share Napisano 25 Styczeń 2011 DOKŁADNIE TAK JAK KOLEGA PISZE ,,JACDIAG'' badanie ci powinien przeprowadzić a jeśli chodzi o pilota i pozwolenie na przejazd tez powinino byc ,a jeśli chodzi o badanie powinien ci przeprowadzic ,diagnosta nic nie ma do pozwolenia na przejazd .POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki7611 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 dziękuje koledze za odpowiedz powiem tyle że my tak jeżdzimy od 5lat ,jechałem raz stacją r-lok tatra815 byłem kontrolowany przez żw. i nie było problemu nie pytali mnie o pilota ani o pozwolenie wiec nie jestem pewny do końca szukam przepisu na to właśnie jesli ktoś ma to proszę o pomoc pozdrawiam jarecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 przyczepa ma szer 2,95 Bez odstępstwa z MI to raczej nie będzie wyniku "P" z BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Bez odstępstwa z MI a po co Dz. U 2005. nr 116 poz. 974 ROZPORZĄDZENIE MON w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej § 3. 1. Szerokość pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do celów specjalnych nie może przekraczać 4,00 m; szerokość ta nie obejmuje lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub tworzyw. 2. Pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych o szerokości przekraczającej 2,6 m powinien być wyposażony w światła obrysowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 a po co Zpostujarecki7611, nie wynikał, że to pojazd wojskowy, fakt, że po tytule tematu można było sie tego domyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 a po co : Bo znając nasze przepisy nie wszystko jest jasne , ponieważ art 61 ustawy mówi w ustępie 11 "...11. Jeżeli masa, naciski osi lub wymiary pojazdu wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach określających warunki techniczne pojazdów oraz określonych w ust. 6, 8 i 10, przejazd pojazdu jest dozwolony tylko pod warunkiem uzyskania zezwolenia. a ust 6 dotyczy wymiaru pustego i pełnego pojazdu "...6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków: 1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm..." Co za tym idzie czy może się poruszać bez zezwolenia jest dyskusyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki7611 Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 wojskowy dziękuje za zainteresowanie tematem powiem więcej dzwoniłem wcześniej na żw sekcja ruchu drogowego i nikt nie potafił mi okreslić dokładnie jak wykonać taki manewr legalnie tak żebym ja był w porządku , jestem w służbie czynnej i walcze z problemem od kilku lat kłania się sekcja samochodowa u mnie w jw, ale to temat rzeka ,wojsko w spudnicach jest na stanowiskach to tak sie dzieje. [ Dodano: 26-01-2011, 12:09 ] witam znalazłem poczytałem i nie jest wymagany pilot do mojego sprzętu gdyż ponieważ że pilotowanie poj.SZRP podlega poj. przekraczającym 23m o szer.powyżej 3,20m podstawa prawna DZ.U.Z 2007r.NR.201,POZ1454US. ale mnie poniosło pozdrawiam jarecki.wynika to z fajnej ksiązeczki transport i ruch wojsk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobodas Napisano 28 Styczeń 2011 Share Napisano 28 Styczeń 2011 Pewnie w wojsku nic się nie zmieni bo wojsku za swoje postępowanie nie ponosi się odpowiedzialności karniej za swoje postępowanie. Przyjechał do mnie kierowca samochodem na BT z pozwoleniem czasowym bo dowód został zatrzymany przez ŻW z Lublina a wpisana przyczyna zatrzymania DR "przekroczona 10-cio letnia norma używania opon". W cywilu jak by policjant tak wpisał podstawę to przy cwanym kierowcy by musiał zapłacić za koszt wykonania badania jak jak by miał pecha to zamieszczony byłby w gazetach na pierwszej stronie i ta sprawa pewnie by się za nim długo ciągnęła. Jakby ŻW znał przepisy to by wpisał jako przyczynę stan techniczny opon i nikt by tego nie podważył a tak sam sobie strzela samobója i nikt z tego nie wyciąga wniosków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 29 Styczeń 2011 Share Napisano 29 Styczeń 2011 Pewnie w wojsku nic się nie zmieni bo wojsku za swoje postępowanie nie ponosi się odpowiedzialności karniej za swoje postępowanie. Przyjechał do mnie kierowca samochodem na BT z pozwoleniem czasowym bo dowód został zatrzymany przez ŻW z Lublina a wpisana przyczyna zatrzymania DR "przekroczona 10-cio letnia norma używania opon". W cywilu jak by policjant tak wpisał podstawę to przy cwanym kierowcy by musiał zapłacić za koszt wykonania badania jak jak by miał pecha to zamieszczony byłby w gazetach na pierwszej stronie i ta sprawa pewnie by się za nim długo ciągnęła. Jakby ŻW znał przepisy to by wpisał jako przyczynę stan techniczny opon i nikt by tego nie podważył a tak sam sobie strzela samobója i nikt z tego nie wyciąga wniosków. Właśnie dlatego niektórzy kierowcy wolą jeździć na stacje cywilne na przeglądy a nie do nas. Na stacji wojskowej byłby wynik negatywny. Z tym, że żandarm nie miał prawa zatrzymać dowodu rejestracyjnego, to za co można zatrzymać dowód reguluje PRD a nie przepisy wojskowe. Powinien dokonać wpisu w rozkaz wyjazdu i nic więcej, chyba, że stan opony zagrażał bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZYMON-OSKP Napisano 31 Styczeń 2011 Share Napisano 31 Styczeń 2011 żandarmi są nadgorliwi i często nie znają przepisów . U nas zabrali dowód od stara z 1980 r za brak świateł awaryjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 2 Luty 2011 Share Napisano 2 Luty 2011 Do mnie przyjechał klient z "kwitkiem", na którym było napisane: brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej brak wyposażenia dodatkowego. Cywilna osobówka, "cywilny" policjant kontrolował. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Luty 2011 Share Napisano 2 Luty 2011 Pewnie w wojsku nic się nie zmieni bo wojsku za swoje postępowanie nie ponosi się odpowiedzialności karniej za swoje postępowanie. Przyjechał do mnie kierowca samochodem na BT z pozwoleniem czasowym bo dowód został zatrzymany przez ŻW z Lublina a wpisana przyczyna zatrzymania DR "przekroczona 10-cio letnia norma używania opon". W cywilu jak by policjant tak wpisał podstawę to przy cwanym kierowcy by musiał zapłacić za koszt wykonania badania jak jak by miał pecha to zamieszczony byłby w gazetach na pierwszej stronie i ta sprawa pewnie by się za nim długo ciągnęła. Jakby ŻW znał przepisy to by wpisał jako przyczynę stan techniczny opon i nikt by tego nie podważył a tak sam sobie strzela samobója i nikt z tego nie wyciąga wniosków. Właśnie dlatego niektórzy kierowcy wolą jeździć na stacje cywilne na przeglądy a nie do nas. Na stacji wojskowej byłby wynik negatywny. Z tym, że żandarm nie miał prawa zatrzymać dowodu rejestracyjnego, to za co można zatrzymać dowód reguluje PRD a nie przepisy wojskowe. Powinien dokonać wpisu w rozkaz wyjazdu i nic więcej, chyba, że stan opony zagrażał bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Niestety słabo znacie przepisy wojskowe które to obowiązują w wojsku zaczynając na oznaczeniu pojazdu specjalnego skończywszy na zakazie używania opony powyżej 10 lat A stacja cywilna jak nie zna przepisów dotyczących aut wojskowych nie powinna ich badać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 2 Luty 2011 Share Napisano 2 Luty 2011 Dokładnie SZYMON .POZDRAWIAM [ Dodano: 02-02-2011, 22:24 ] Mało tego zatrzymuje dowód i zamiast numer vin wpisują nr dowodu rejstracyjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Luty 2011 Share Napisano 2 Luty 2011 Niestety słabo znacie przepisy wojskowe które to obowiązują w wojsku to poproszę łaskawie o podanie nru DzU np. odnośnie wieku opon skoro tak dobrze to znasz ps. chyba, że to się tyczy ŻW ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 3 Luty 2011 Share Napisano 3 Luty 2011 Niestety słabo znacie przepisy wojskowe które to obowiązują w wojsku to poproszę łaskawie o podanie nru DzU np. odnośnie wieku opon skoro tak dobrze to znasz no właśnie ,niech poda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.