Skocz do zawartości

Kontrola NIK osób nadzorujących SKP


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do starostów. Niedawno w wybranych urzędach została przeprowadzona kontrola NIK wobec osób nadzorujących Stacje Kontroli Pojazdów.

 

Urzędnicy NIK byli uprzejmie zawrzeć wyniki kontroli w kilku tomach protokołu zawierającego 1100 kartek.

 

Jednym z zarzutów nieprawidłowego sprawowania nadzoru było to, iż urzędnicy starostw w protokołach stosują zapisy "bez uwag". Protokół z kontroli SKP zdaniem inspektorów NIK nie może zawierać tego sformułowania. A jeśli już urzędnik jednak stwierdzi, iż nie ma uwag co do danego punktu zagadnienia to musi to udowodnić.

 

Do tej pory mnie uczono, że musi się dokumentować stwierdzoną nieprawidłowość a teraz dowiaduje się, że trzeba udowadniać, iż jak już naprawdę stwierdza się prawidłowość to należy załączyć do protokołu dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań.

 

Jak zaczniemy załączać dokumenty potwierdzające stwierdzone nieprawidłowości i to, że jest dobrze to z przerażeniem stwierdzam, iż nie mam tyle miejsca w szafie na tak obfite protokoły. W dodatku zapis bez uwag trzeba zamieniać na spełnia wymagania takie a takie. Już samo to powoduje, iż protokół jest dłuższy o stronę.

 

 

Może mieliście wgląd w ten protokół NIK i na co jeszcze powinno się zwracać uwagę. Napiszcie proszę, a dzięki temu każdy z nas będzie mógł się uczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No i przestało być tajne. Kolejny protokół, do którego udało mi się dotrzeć w sieci. Może w końcu skończą się dwugodzinne kontrole urzędów na stacjach, z czego tak dumni tu byli na forum niektórzy diagności. Urzędnikowi z Siedlec współczuje, gdyż wymieniono go z nazwiska i opisano, że nie sprawdzał ważności certyfikatów ITS, decyzji TDT. Nie nawiązywał współpracy z policją i prokuraturą w zakresie kontroli SKP. Nie sprawdzał legalizacji urządzeń na SKP. Losie to co oni wogóle tam sprawdzali?

 

źródło: http://www.bip.siedlce.pl/public/get_file.php?id=123281

NIK_SKP_kontrola urząd siedlce.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedlce są nadzwyczaj lubiane przez NIK. Tym razem i słusznie zarzucono, iż z chwilą wpisu nie można żądać dodatkowych załączników aniżeli wniosek. Czyli wniosek, oświadczenia, wzory podpisów i koniec. Szczególnie w Ośrodkach Szkolenia kierowców żądano zaświadczeń o działalności itp. Od tego jest kontrola i wtedy się to sprawdza. Urzędnicy nie zamieszczali na stronach miasta informacji o sposobie uzyskania wpisu do działalności regulowanej. My mamy ISO i ono już dawno zobligowało nas do zamieszczania na stronach portalu tzw kart usług. Jeszcze jedno, nie dosyć że informacje można było uzyskać tylko u naczelnika to jeszcze zanim wpisano - z reguły po terminie - to jeszcze przeprowadzano kontrole. Drodzy koledzy ja rozumiem, ale to jest odpowiedzialność przedsiębiorcy. Jak ktoś wpisze a przedsiębiorca na następny dzień nie spełni wymagań to należy go wykreślić. Uczono nas lepiej zapobiegać niż leczyć ale oberwać od NIK też nie jest miło.

 

Ciekawostka, w którymś z protokołów zauważono, iż kontrolujący nie miał kwalifikacji do kontroli SKP. Jest to ciekawy wątek i też uważam, iż urzędnik taki powinien spełniać specjalne wymagania a nie jak leci z łapanki i w związku z tym powinien być zatrudniony jako główny specjalista. Bo fachowiec za grosze pracować nie będzie a ten z łapanki i owszem ale później są takie protokoły NIK. Co nie zmienia faktu, iż przełożeni muszą być świadomi wysyłania swoich urzędników na szkolenia.

NIK_SKP,OSK,Licencje_kontrola urząd siedlce.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Szanowni Panowie mam pytanko - czy coś zmieniło się u Was na stacjach podczas corocznej (jak u mnie zapowiedzianej dzisiaj kontroli którą będę miał za tydzień prawdopodobnie) .... po głośnym raporcie NIKu i ujawnieniu nieprawidłowości na wielu stacjach diagnostycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie mam pytanko - czy coś zmieniło się u Was na stacjach podczas corocznej (jak u mnie zapowiedzianej dzisiaj kontroli którą będę miał za tydzień prawdopodobnie) .... po głośnym raporcie NIKu i ujawnieniu nieprawidłowości na wielu stacjach diagnostycznych

Tak czas trwania kontroli - z 3godz. do 7 godz. Nie wyjdą póki przynajmniej 2 pojazdów nie zrobisz w asyście inspektorów. Rejestr badań + urządzenia bardzo szczegółowo. Skierowania na nabicie i SAMy również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie porównywali jeszcze wpisy w rejestrze z kopiami paragonów z kasy fiskalnej - czy aby nie zaniżam opłat za badanie

w szczególności pojazdy z gazem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czas trwania kontroli - z 3godz. do 7 godz.

 

To teraz nadaje się do NIK za niską efektywność w pracy!!!! 3 godziny to poświecili u mnie panowie z ITD - sprawdzili kazdy papier, urządzenie i kazdy mm podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz nadaje się do NIK za niską efektywność w pracy!!!! 3 godziny to poświecili u mnie panowie z ITD - sprawdzili kazdy papier, urządzenie i kazdy mm podłogi.

Do tego dolicz sprawdzenie rejestru + poprawność pobierania opłat + archiwizacja SAM ADR nabicia + "asystowanie" podczas badań kilku pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dolicz sprawdzenie rejestru + poprawność pobierania opłat + archiwizacja SAM ADR nabicia + "asystowanie" podczas badań kilku pojazdów.

 

 

2 godziny dodatkowo ? :)

 

Znam opowiesci kolegów ze stacji gdzie kontrole trwały dwa dni (na raty, co prawda) zakres był dokładnie taki sam jak tych 3 godzinnych. Jesli "pianobijstwo" ma byc jedynym skutkiem kontroli NIK to... gratulujemy kontrolujacym.

 

Swoją drogą jeśli w Zamościu 9 na 10 SKP działało wbrew prawu to zapewne nastąpił tam lawinowy wzrost wypadków drogowych z przyczyn technicznych. Zapewn ITD podczas kontroli na dodze nie miało tych 12%(z raportu NIK) zabranych DR a pełne walizki wysyłało do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Z drugiej strony w tym raporcie zawarto sporo gorzkiej prawdy o dzialaniu SKP. Ale niestety nawet srednio inteligentna malpa skapuje po co to zostalo wykonane i pod czyje dyktando. I na pewno nie chodzi o nic wiecej niz o wyrwanie kolejnej kasy - gadki o bezpieczenstwie mozna wlozyc miedzy bajki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.