PREZES Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Dzwonił dzisiaj klient, że będzie chciał zrobić badanie techniczne ADR naczepy do przewozu kontenerów. Wg zaciągnietych informacji, będzie chciał wozić kontenery - cysterny do przewozu paliw itp., zwykłe kontenery itd.. Naczepy jeszcze nie miały nigdy robionych badań ADR. Jak to ugryźć? Dzwoniłem do TDT i mówili, że w pierwszej kolejności klient musi się zgłosić do nich. Macie jakieś doświadczenia w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Na badaniu (chyba) musi być z kontenerem a nie samą rama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PREZES Napisano 14 Listopad 2008 Autor Share Napisano 14 Listopad 2008 No właśnie chodzi o samą ramę, na której mogą być przewożone różne kontenery (nawet cysterny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 To odpada na ADR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 To odpada na ADR Niby dlaczego ? Będzie wozić różne rzeczy więc nie bardzo nas to obchodzi. wykonujesz normalne badanie a w załączniku określasz jakie wymagania spełnia, AT czy FL i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 No właśnie chodzi o samą ramę, na której mogą być przewożone różne kontenery (nawet cysterny). Dokładnie tak jak wyżej Nas jako diagnostów nie obchodzi jaki ładunek będzie wieziony w kontenerze nas obchodzi czy ta rama, podwozie spełnia wymogi ADR dla danych materiałów niebezpiecznych. Za to co będzie wiezione odpowiada właściciel pojazdu i to on się będzie tłumaczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Z drugiej strony jeśli "sama rama" to chyba oznacza pojazd do zabudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Z drugiej strony jeśli "sama rama" to chyba oznacza pojazd do zabudowy. No może sama rama nie przyjedzie na przegląd tylko już po zabudowie ale przecierz to właśnie rama z zawieszeniem ma spełniać odpowiednie warunki ADR a nie cysterna która jest pod dozorem TDT. Moje posty są napisane na podstawie szkolenia jakie robił wielkopolski TDT dla diagnostów na początku tego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Jest to naczepa która ma przwozic albo ADR albo w innym terminie moze i jutro konterner np. z mlekiem. W tym przypadku my okreslamy stan techniczny naczepy a ze ona bedzie wozić ADR np. Fl czy AT lub cos innego, to ten tylko kontener podlega badaniom ADR i ma dokumenty z TDT. Robisz zwykłe badanie naczepy. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Z drugiej strony jeśli "sama rama" to chyba oznacza pojazd do zabudowy. No bez przesady ... przecież różne elementy można nakładać na podwozie i nie jest to pojazd do zabudowy ... ! Przykład: „Cysterna odejmowalna” oznacza cysternę, inną niż cysterna stała, kontenercysterna albo element pojazdu-baterii lub MEGC, o pojemności większej niż 450 litrów, która nie jest zaprojektowana do przewozu materiałów bez ich rozładunku, a jej przenoszenie odbywa się zazwyczaj w stanie opróżnionym; „Cysterna przenośna” oznacza cysternę multimodalną o pojemności większej niż 450 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 14 Listopad 2008 Share Napisano 14 Listopad 2008 Moim zdanie procedura jest taka: - klient niech załatwi ci fabryczną homologacje że pojazd jest przystosowany do przewozów materiałów niebezpiecznych. - ty na podstawie tego co ci przyniesie + badanie stwierdzisz czy pojazd nadaje się do przewozu ADR Ja taką procedure stosuje przy Ciągnikach samochodowych i narazie żadnych problemów nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 15 Listopad 2008 Share Napisano 15 Listopad 2008 No a jak przyjedzie sama naczepą bez kontenera, to co napiszesz ADR ?? Przecież jest to sama naczepa a ładunek jest zapinany za pomoca zaczepów które sa przy kontenerze i naczepie. Czyli jest wymienna. Np przywozi kontener pod ADR do jednej firmy rozładowuja ten kontener i zostaje pusta naczepa a później jedzie sobie po kontener z np. maskotkami z Chin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Listopad 2008 Share Napisano 15 Listopad 2008 No a jak przyjedzie sama naczepą bez kontenera, to co napiszesz ADR ?? A jak przyjedzie sam koń, bez naczepy na badanie adr to tez nie zrobisz? Przecież raz będzie ciągnął cysternę a raz niskopodwoziówkę ze sprzętem budowlanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 15 Listopad 2008 Share Napisano 15 Listopad 2008 No a jak przyjedzie sama naczepą bez kontenera, to co napiszesz ADR ?? Napisze zgodnie z homologacją, (tak jak już wcześniej pisałem całą procedure) a co on powiezie na tej rami to już jego sprawa - musi przewozić materiały niebezpieczne zgodnie z przeznaczeniem przyczepy do jakiej została wyprodkowana. Tak jak teraz miałem samochód ciężarowy do przwozu kontenerów ale domnie przyjechał bez kontenera do przewozu ADR. Wypisujesz dokumenty na ADR wpisując dane z homologacji do czego pojazd jest przystosowany (typ, zwalniacz itp:) +badanie techniczne pojazdu. Jak do tej pory żadnego problemu niebyło ani ze strony TDT ani innej jednostki kontrolującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PREZES Napisano 18 Listopad 2008 Autor Share Napisano 18 Listopad 2008 Dzwoniłem w tej sprawie do TDT i powiedzieli, że w pierwszej kolejności musi klient zgłosić się do nich i dokładnie określić co będzie woził. Fakt, że dzisiaj wozi mleko, a jutro olej napędowy. Ale jeśli bezie woził olej to musi mić papier ADR. Wg mnie sprawdzamy wszystko pod FL i AT i wystawiamy zaświadczenie. Oznakowaniem przewożonego towaru niech już się zajmie sam przewoźnik. Dla nas naczepa musi mieć gaśnice, układ przeciwpoślizgowy, odpowiednią instalację elektryczną itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 18 Listopad 2008 Share Napisano 18 Listopad 2008 I ot panowie naprowadziliście mnie na droge chrześcijanską. Macie racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.