CHESUS12 Napisano 17 Listopad 2008 Share Napisano 17 Listopad 2008 witam czy możecie mi koledzy powiedzieć jak podejść do badania okresowego autobusu tempo 100 który posiada na osi napedowej opny z adnotacja REGROOVABLE. w/g dziennika ustaw 32 opony powinny być homologowane w/g Regulaminu 54 EKG ONZ i nie powinny być pogłębiane. A jeśli autobus ma założone opony pogłębiane ale nie widać iż były pogłębiane? Czy traktować je jak zwykłe czy jeśli jest tylko opis REGROOVABLE to negatyw i do wymiany opony? a co jeśli są na osi kierowanej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Listopad 2008 Share Napisano 17 Listopad 2008 Regroovable to znaczy ze opony mogą być nacinane po określonym zużyciu bieznika - ale jeżeli są założone nowe i spełniają indeksy predkości i nośnosci to wszystko okej. Jeżeli opony zostały nacięte to wtedy jest N - a opone nacinaną poznaje sie po tym że nie posiada wskaznika TWI który w prociesie nacianania poprostu zostaje zciety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speccar Napisano 1 Luty 2009 Share Napisano 1 Luty 2009 podepne sie do tematu,nie bawem mam egzamin i mam pytanie odnosnie opon w autobusach na 100km/h jaki maja miec indeks nosnosci i predkosci opony przednie i tylne,czy opony na tylnej osi gdzie jest os z kolami blizniaczymi sa w jakis szczegolny sposob oznaczone czy sa to zwykle opony i nie maja dodatkowego oznaczenia..? bede wdzieczny za wyczerpujaca odpowiedz.. pozdrawiam ps jakie ma byc cisnienie w oponach ciezko znalezc cos na ten temat.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Luty 2009 Share Napisano 2 Luty 2009 O oponach informacji kilka. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1528 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 26 Lipiec 2016 Share Napisano 26 Lipiec 2016 Podepnę się pod temat. Jak przyjeżdża do was autobus BUS100 jak sprawdzacie czy opony są homologowane wg 54EKG? A 2, dlaczego wymóg homologowanych opon dotyczy BUS100, a co ze zwykłymi, czy wynika z tego że nie muszą być homologowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Lipiec 2016 Share Napisano 26 Lipiec 2016 jak sprawdzacie czy opony są homologowane wg 54EKG? co ze zwykłymi,Przeczytaj §10 z warunków technicznych, myślę że w tym paragrafie znajdziesz też odpowiedź na pierwsze pytanie. Jak wygląda oznakowanie ,musisz szukać w regulaminie 54. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Lipiec 2016 Share Napisano 26 Lipiec 2016 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=181872#181872 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmuza Napisano 27 Listopad 2016 Share Napisano 27 Listopad 2016 Jak postąpić, taki przykład .Klient ma w w garści ważne zaświadczenie bus-100 12 m-cy, upłynął termin bt 6 m-cy .Wypadało by nie kasować za DBT bus-100 i ne badać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 27 Listopad 2016 Share Napisano 27 Listopad 2016 Klient ma w w garści ważne zaświadczenie bus-100 12 m-cy, "Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmuza Napisano 27 Listopad 2016 Share Napisano 27 Listopad 2016 tak sorki jest taki wpis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 27 Listopad 2016 Share Napisano 27 Listopad 2016 Mnie nie chodzi jaki jest wpis tylko czy widziałeś to zaświadczenie? Klient ma w w garści ważne zaświadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 Wypadało by nie kasować za DBT bus-100 i ne badać? Jeżeli nie ma adnotacji w DR i klient nie wnioskuje o dodatkowe badanie to wykonujemy jak dla zwykłego PKSa. Właściciel takiego autobusu powinien być świadom ile czasu ma na dokonanie stosownych zmian w DR. Samo zaświadczenie nie wystarcza. To, że służby na drodze (tak jak właściciele takich pojazdów) nie mają zielonego pojęcia o przepisach, to śmiga taki pojazd naście lat na samych zaświadczeniach. Jak przychodzi co do czego to właściciel robi duże oczy, że coś nie gra, bo całe życie robił BT na poczcie, która nie poinformowała go o nieprawidłowościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 przyjeżdża autobus turyst na okresowe BT. w DR ma wpus BUS100 ale właściciel nie chce badania bus 100. robimy tylkp okresowe pozytyw. jego broszka jak szybkp będzie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 Dobre. A znacie to? Przyjeżdża auto z gazem na okresowe BT.W DR ma wpis LPG,ale właściciel nie chce już gazu. Robimy tylko okresowe pozytyw. Jego broszka na czym będzie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 wg mnie lpg to obowiązkowp dodatkowe z okresowym. aby się pozbyć lpg to trzeba instalację zdemontować. ale bus 100 nie musi być busem 100. jeżeli np klient zamontuje na autobus opony bieżnikowane albo nie pokaże zaświadczenia o kierowalności to dasz mu negatywa na okresowym ? co zrpbić aby pozbyć się wpisu bus 100 z DR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 aby się pozbyć lpg to trzeba instalację zdemontować. ale bus 100 nie musi być busem 100 A tu jakiejś logiki nie dostrzegasz? PKS na 100 ma również (powinien mieć) wpis w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 co zrpbić aby pozbyć się wpisu bus 100 z DR ? Tak samo jak L TAXI P.s. A ja myślałem ,że taki dowcip nam chciałeś opowiedzieć (tak zabrzmiał Twój wcześniejszy post) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 bo to z życia wzięte. pojazd L czy Taxi zdejmuje koguta , taksometr czy tablice L i pedały , robimy dodatkowe zN bo nie spełnia warunków. a w bus100 jak wpisać N jeśli spełnia warunki a klient nie chce busa100. chce zlikwidować wpis wDR. w zaświadczeniu dodatkowym wpisać nie spełnia warunków ?przecież nie ma obowiązku aby musiał być na 100.tak samo pojazd adr nie musi robić badań Adr jeśli nie wozi adr ale tu nie ma wpisu w DR. trafi się taki gość i weź zrób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 ale tu nie ma wpisu w DR I to jest właśnie to "ale" [ Dodano: 28-11-2016, 21:41 ] przecież nie ma obowiązku aby musiał być na 100 Jak jest wpis ma spełniać te dodatkowe warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Listopad 2016 Share Napisano 28 Listopad 2016 to nie ma sposobu na wykreślenie wpisu bus100 z DR ? a inaczej - autobus nie ma wpisu w DR bus100 ale spełnia wszystkie warunki- jest zaświadczenie o kierowalności , pasy, podłokietniki , opony itd- zrobimy mu dodatkowe na 100 jak poprosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Listopad 2016 Share Napisano 29 Listopad 2016 jak poprosi No pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 29 Listopad 2016 Share Napisano 29 Listopad 2016 Tylko po zrezygnowaniu z wpisu "BUS 100" w DR niech klient pokaże zaświadczenie o ograniczniku prędkości do 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Listopad 2016 Share Napisano 29 Listopad 2016 niech klient pokaże zaświadczenie o ograniczniku prędkości do 90km/hA podstawę poproszę? W autobusie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 29 Listopad 2016 Share Napisano 29 Listopad 2016 zgodnie dz.u. nr92/04poz.884 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Listopad 2016 Share Napisano 29 Listopad 2016 To jeszcze paragraf, który mówi o ograniczniku w autobusie do 90 km [ Dodano: 29-11-2016, 11:07 ] PS tak dla ułatwienia, żebyś nie musiał bawić się w archeologa Ujednolicony DZU 2012 nr 0 poz 1137 art 66 pkt 1a Ale jest też dobra tego strona zabawy w archeologa - przepis obowiązuje od 2004r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.