Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

sebastian

Zmiana tablic rejestracyjnych z cywilnych na wojskowe

Polecane posty

sebastian

Witam kolegów ze stacji MON, dzis miałem przypadek ze do nas na stacje przyjechala przyczepa cięzarowa Niewiadów z tablicami WB ......., jakiś kapitanek zadzwonił do naszego diagnosty zeby zrobił badanie aby ta przyczepa mogła mieć tablice wojskowe oraz była przyczepą specjalna ( jest to przyczepa dwuosiowa z plandeką a na górze ma wyrzutnie do wypuszczania modeli latajacych jako imitatoró celu)

Zdziwilem sie jako diagnosta na stajach cywilnych, jak mozna zrobic zmiane przyczepy na specjalną oraz zmiana tablic na wojskowe.

Moze wytłumaczycie mi jakie sa zasady w tego typu postepowaniu, moze ktos z was byl w podobnej sytuacji.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Kolego spotkałem sie juz z wieloma kapitankami którzy to dokonywali jakiś zmian we własnym zakresie bo chcieli dostać jakis medal -jednak pomijając wszystkie procedury związane ze zmianami konstrukcyjnymi Art.66 ustawy prawo o ruchu drogowym mówi kiedy można dokonać zmian konstrukcyjnych i kto moze ich dokonać .Jednak w wojsku dalej dominuje stary komunizm - jednak czasy sie zmieniaja i należy sie dostosowac do procedu.

Dlatego zastanawia mnie dlaczego ten p.kapitan przyjechał na waszą stacje skoro są stacje MON -moze spełniono wszystkie wymagania -ale nie wierze w to

W Serwisie Motoryzacyjnym z listopada po moim zapytaniu p.Murawski wypowiedział sie na temat wykonywania badań technicznych pojazdów wojskowych w stacjach cywilnych .

 

Moze coś więcej -jakieś zdjecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Osobiście znam ludzi którzy kupowali Fiata 125p, rejestrowali w wojsku samochód prywatny, dostawali rozkazy wyjazdów, tankowali i rozliczani byli w MPSie. :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Kolego spotkałem sie juz z wieloma kapitankami którzy to dokonywali jakiś zmian we własnym zakresie bo chcieli dostać jakis medal -jednak pomijając wszystkie procedury związane ze zmianami konstrukcyjnymi Art.66 ustawy prawo o ruchu drogowym mówi kiedy można dokonać zmian konstrukcyjnych i kto moze ich dokonać .Jednak w wojsku dalej dominuje stary komunizm - jednak czasy sie zmieniaja i należy sie dostosowac do procedu.

Dlatego zastanawia mnie dlaczego ten p.kapitan przyjechał na waszą stacje skoro są stacje MON -moze spełniono wszystkie wymagania -ale nie wierze w to

W Serwisie Motoryzacyjnym z listopada po moim zapytaniu p.Murawski wypowiedział sie na temat wykonywania badań technicznych pojazdów wojskowych w stacjach cywilnych .

 

 

To dzialo sie na stacji MON nie na stacji cywilnej, jak ten diagnosta wojskowy (mjr rez.) przyszedl do mnieze mam mu pomoc w napisaniu zaswiadczenia na zmiane tablic na wojskowe oraz na zmiane kategorii pojazdu to az zglupialem. Bo choc jestem mlodym diagnosta to nie zlyszalem o takim przypadku.

Postaram zalaczyc fotki tej przyczepy, choc prawde mowiac wiele takich jezdzi po naszych drogach jedyna roznica to demontowana wyrzutnia do modeli na pałąkach, a tak to zwykła transportowa przyczepa.

 

[ Dodano: 19-11-2008, 15:40 ]

fiedorowicz,

 

Moze spotkales sie z zasadami zmiany tablic cywilnych na wojskowe :D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

A teraz rozumiem - nie dopisałeś dokładnie że chodzi o Stacje MON - zmiana tablic z cywilnych na wojskowe nie spotkałem sie jeszcze z czymś takim -sądze że należało by przyczepe wyrejestrowac w cywilu.Druga sprawa to stacje MON maja zakaz wykonywania badań pojazdów zarejestrowanych na cywilnych rejestracjach i poprostu odmówił bym wykonania tego badania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Tez tak sądzilem, myslalem o tym jak do tego podejsc z ciekawosci, ale to nie podlega niczemu (ani to pierwsze badanie, ani zmiana konstrukcyjna), dziwne dalej nie wiem po co to zrobil tym bardziej ze waznosc terminu badania przyczepa miala na 3 lata wiec po zmianie na przyczepe specjalna bedzie miala na rok, bez sensu wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Zastanawia mnie dlaczego i jakim sposobem ta przyczepa jest zarejestrowana na numery cywilne -jeżeli ma być w wojsku należało ją zakupić ,dokonać zmian i wykonać rejestrację na numery cywilne -jest to bardzo zagmatwane i dziwne ,jak to w wojsku .Stacja kontroli wykonuje badania -co ja obchodzi sprawa przerejestrowania -jest to sprawa własciciela -tylko kto nim jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Tym bardziej ze ta przyczepa ma waznosc badan do 2010 roku a jak zmienia ja na specjalna to bedzie miala na rok, dziwne to dla mnie jest do tej pory ale sie za bardzo nie zastanawiam choc chcialbym poznac i skonfrontowac sie z tym gosciem co wymyslil te przerejstrowanie przyczepy.

 

[ Dodano: 20-11-2008, 15:55 ]

OTO TEN MAGICZNY WYNALAZEK KTORY ZAKUPILY WOJSKA LADOWE, OPLANDEKOWANA NA WYSKOKOSC 1,8 M

przyczepa1.jpg.c2177da4797b978d66ac54b260b98766.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Zaczep do Stara jakim sposobem przecież takie przyczepy mają zaczepy kulowe , chyba że nastapiła jakaś integracja w konstrukcje przyczepy -zastanawiał bym sie tutaj nad opinią rzeczoznawcy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian

Kolego fiedorowicz, wszystko jest ok, zaczep na zdjeciu jest faktycznie do kulowego, ale przyczepa ktora widzialem na stacji MON miala oryginalnie przystosowany dyszel do podłaczenia ciezarowego pojazdu typu star, dyszel był wyprowadzony z ramy przyczepy prosto na jakies 50cm a nastepnie po skosie skierowany do goryi na koncu bylo ucho do podlaczenia, wszystko ok, profesjonalnie zrobiona zadna fuszera, nie bylo do czego sie przyczepic, po za tym ze nie miala tabliczki znamionowej ( przeciez jest wymagana) ale moj slynny mjr rez nie zawraca sobie tym glowy.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

tak to wygląda w naturze

zdjęcia nowych przyczep TA-NO

5ae1a39908d5b_zaczepregulowany1.thumb.jpg.21ec4ccc69c41cdd0b4847213b06eb82.jpg

5ae1a399ac06c_zaczepregulowany2.thumb.jpg.0e225b1cbfa40d6c2c19e70f1d8dcae6.jpg

5ae1a399d1754_zaczepregulowany3.thumb.jpg.565fdc5fc044dec5f0bf527f0c08be21.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

a jak ktoś kupił z MONu pojazd wyrejestrowany i chce go zarejestrować ?

jakie badanie zrobić

jakie dokumenty musi mieć i czy w ogóle go zarejestrują. ? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Jak kupisz taki pojazd z wojska to zgłaszasz sie z fakturą do wydziału komunikacji i tam dostaniesz skierowanie na dodatkowe badanie techniczne w celu ustalenia danych do jego rejestracji - dowodu rejestracyjnego taki pojazd nie posiada -a takie pojazdy są rejestrowane jeżeli spełniają wszelkie warunki zgodnie z datą jego rejestracji w wojsku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

tyko dodatkowe badanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No razem z okresowym jeśli wymagane... A w adnotacjach piszesz parametry potrzebne do DR. W planach jest nowy rodzaj badania "przed ponowna rejestracją"- czy jakoś tak, ale póki co nie ma takiego przewidzianego, więc coś trzeba dopasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

no jak wyrejestrowany to pasowało by okresowe dzięki bardzo :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lobodas

W swojej działalności badałem pojazdy na cywilnych blachach tylko dlatego że właścicielem wpisanym do dowodu był mon. Robiłem też badanie identyfikacyjne przyczepy po dokonaniu zabudowy na pojazd specjalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.