Skocz do zawartości

pierwsze badanie przyczepy


rurek777

Rekomendowane odpowiedzi

przywiózł sobie facet z niemiec przyczepę d.m.c. -5700 kg. na tabliczce

ma tylko hamulec najazdowy na przednią oś.

chce ją zarejestrować przyczepa jest z lat 70 tych. w niemczech podobno dużo takich jeżdzi

jak to zrobić ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.u.32.poz.262.2003 warunki techniczne

Rozdział 4 Hamulce

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że przyczepy tego typu spotykałem często ale tylko jako przyczepy wykożystywane w rolnictwie , bardzo często dochodzi bowiem do zcięcia zabezpieczeń pierścieniowych w dyszlu i przyczepa jedzie sobie sama . Uważaj na luzy wzdłużne w dyszlu bo to one są powodem wypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20030320262&type=1&name=D20030262.pdf &48.1

 

Ciągnik rolniczy może ciągnąć przyczepe z hamulcem najazdowym o dmc do 5 t, prawie wszystkie zagraniczne rozrzutniki obornika i beczkowozy mają hamulec najazdowy, niektórzy polscy producenci przyczep rolniczych oferują w opcji hamulec najazdowy i pytanko czy ktoś zrobi badania techniczne przyczepy o dmc 5t z hamulcem najazdowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ktoś zrobi pod warunkiem że będzie spełniała warunki techniczne oraz będzie to przyczepa ciężarowaa rolnicza do 5 t. d.m.c. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuwa @Rurek777 dużo mi pomagasz, ale musze wiedzieć, bo nie chce się orzenić na takiej przyczepie żebym musiał przez pół polski gonić po przegląd :shock: , także czy do badania takiej przyczepy z najazdowym 5t potrzebna jest jakaś specjalna aparatura badawcza, czy podbiją mi przegląd w każdej stacji co robi przeglądy lawet samochodowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do badania takiej przyczepy z najazdowym 5t potrzebna jest jakaś specjalna aparatura badawcza,

 

Przyrząd typu WN 500 do wywierania nacisku na mechanizm sterowania hamulca najazdowego przyczep o masie całkowitej do 5 t

 

Ma go (a przynajmniej powinna mieć) każda stacja z literką "E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ktoś zrobi pod warunkiem że będzie spełniała warunki techniczne oraz będzie to przyczepa ciężarowaa rolnicza do 5 t. d.m.c. :)

 

Dobrze a jak będzie o dmc 6,5t? to np. taką sprowadzaną z holandii wywrotkę na pierwszych badaniach przed rejestracją nie da sie jakoś przerobić na 5t dmc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ale jak będzie hamulec najazdowy? jest dużo używanych zachodnich fajnych przyczep o dmc do 10 t z hamulcem najazdowy, i jak to zrobić by się dało żeby taką przyczepe która ma konstrukcyjnie 6-7T DMC zarejestriować z tym hamulcem najazdowym to trzeba by zmniejszyć jakoś DMC do 5 t? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak będzie hamulec najazdowy? jest dużo używanych zachodnich fajnych przyczep o dmc do 10 t z hamulcem najazdowy

 

To jej nie zarejestrujesz legalnie.

 

dz.u.32.poz.262.2003 warunki techniczne

Rozdział 4 Hamulce

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

trzeba by zmniejszyć jakoś DMC do 5 t?

 

Na moje oko nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dz.u.32.poz.262.2003 warunki techniczne

Rozdział 4 Hamulce

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

Warunki techniczne ciągnika rolniczego, leśnego, pojazdu wolnobierznego oraz przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami: w przyczepie której masa całkowita nie przekracza 5T dopuszcza się:

1. Niezalezny od hamulca pojazdu ciągnącego pod warunkiem, że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnącym w taki sposób, żeby mogło być łatwo uruchamiane, albo

2. wyposarzona w hamulec najazdowy.

 

Czy zdarzyło się kiedyś Wam zarejestrować przyczepe wyposarzoną w hamulec niezależny od hamulców pojazdu ciągnącego lub inne takie cuda?

 

Czy tylko na podtsawie homologacji określa się dmc pojazdu, czy jeśli byłby to pojazd (przyczepa) z importu jako jedyny sprowadzony egzęplaż to jest pewna dowolność w dostosowaniu takiej do polskich przepisów donośnie łądowności?

 

[ Dodano: 24-04-2009, 13:01 ]

Przepisy ustawy ( o wyposarzeniu przyczep rolniczych w hamulce) nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu jeśli masa całkowita nie przekracza 1,5t oraz do przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której DMC nie przekracza 3t pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania urządzenia łączącego będzie zapobiegać dotykaniu jezdni przez dyszel,

 

więc czy przeszła by badania techniczne jakaś mała przyczepa wywrotka 3t SAM bez hamulców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc czy przeszła by badania techniczne jakaś mała przyczepa wywrotka 3t SAM bez hamulców?

Nie, ponieważ nie jest to przyczepa będąca maszyną rolniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzyło się kiedyś Wam zarejestrować przyczepe wyposarzoną w hamulec niezależny od hamulców pojazdu ciągnącego lub inne takie cuda?

 

 

Oczywiście. Hamulce przyczep są niezależne od hamulców pojazdu tak samo jak i hamulec najazdowy.

 

czy jeśli byłby to pojazd (przyczepa) z importu jako jedyny sprowadzony egzęplaż to jest pewna dowolność w dostosowaniu takiej do polskich przepisów donośnie łądowności?

 

A co ma ładowność do tego? DMC zostanie ustalone z tabliczki znamionowej lub z katalogo dla danego modelu i typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, dzięki za odpowiedzi!, nurtuje mni ejeszcze jedno pytanie, bo na allego czasami są ogłoszenia przyczep podobno zarejestrowanych w polsce zdjęcia z tablicami itd a przyczepy te nie mają żadnych chamulców a są to wywrotki 3-4t ładowności, czy takie rzeczy to tylko w erze czy na podstawie czegoś możliwe jest to ze są zarejestrowane, bo to ni ejest odosobniony przypadek wiec w jaki sosób taka przyczepa o masie 1200kg i rzekomej ładowności 3 t może być zarejestrowana bez żadnych hamulców ( są to zawsze przyczepy sprowadzane z angli

 

[ Dodano: 24-04-2009, 19:08 ]

więc czy przeszła by badania techniczne jakaś mała przyczepa wywrotka 3t SAM bez hamulców?

Nie, ponieważ nie jest to przyczepa będąca maszyną rolniczą.

 

Acha, ale np. rozrzutnik obornika czy beczkowóz to podpada pod przyczepe będącą maszynę rolniczą, których się defakto nie rejestruje więc takich pojazdów na stacji diagnostycznej się nie spotka? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy takie rzeczy to tylko w erze czy na podstawie czegoś możliwe

Wszystko zależy od "siły przekonania" :D . Widziałeś na pewno pojazdy zza oceanu z żółtymi światłami pozycyjnymi, czerwonymi kierunkowskazami, "TIR-a" z ośmioma i więcej światłami drogowymi, z tablicą dwurzędową z przodu pojazdu....... , które są zarejestrowane i poruszają się po drogach, więc jak widać nie tylko Era czyni cuda... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może takowa sytuacja, jak postąpić gdy klient sprowadził z niemiec przyczepę typu (kompresor) jest to przyczepa posiadająca wbudowany kompresor którym sa napędzane różne urzadzenia budowlane . Jest 17 znakowy VIN, tabliczka, masa 850 kg, hamulec najazdowy rok 1983 lub 85. Co zrobić jesli tylko właściciel ma tylko umowe kupna, jak zarejestrowac takie coś. Moje pierwsze przemyślenia to: jedna sztuka rocznie, specjalna - inna. Jak macie jakies pomysły to oczekuje propozycji :pada:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przywiózł sobie facet z niemiec przyczepę d.m.c. -5700 kg. na tabliczce

ma tylko hamulec najazdowy na przednią oś.

chce ją zarejestrować przyczepa jest z lat 70 tych. w niemczech podobno dużo takich jeżdzi

jak to zrobić ? :(

 

Ale zarejestrowano tą przyczepę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to diagnosta tak wpisał na przeglądzie, czy był jakiś rzeczoznawca i inne takie szmery bajery, bo po lekturze innych tematów o DMC przyczep wnioskuje że to za bardzo nie da sie zmniejszyć DMC bo na tabliczce znamionowej zostaje wieksza dmc niż w dowodzie, więc czy jakiś nadgorliwy Pan policjant może mieć jakieś podstawy prawne żeby takiej nieściłości się czepić? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale takei przyczepy z zachodu rejestruje się tylko jako "jedyny sprowadzony egzeplarz w danym roku?"

 

[ Dodano: 10-05-2009, 15:33 ]

Fajnie, tylko że wszystkie przyczepy które znalazłem z ogłoszeń z hamulcem najazdowym były zarejestrowane oczywiście ale najczęściej jako SAM - orginalne fabryczne zachodnie przyczepy!!!! ale mniejsza o to i w większości DMC takich przyczepo to po 10 t i więcej, no to teraz jakbym wpakował się w taką przyczepe to przy przeglądzie mógłbym mieć problem i co wtedy, czy po roku lub 2 urzytkowania przed nastepnym badaniem technicznym lub na badaniu technicznym mógłbym powołać żeczoznawcę i zmniejszyć dmc o 2-3T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.